[B4 2.3 NG GAZ] Droga bestii jest długa i trudna
: 27 kwie 2014, 15:26
.
[center][/center]
Oto pchany potrzebą kupna swojego pierwszego Audi 80 znalazłem grata z silnikiem NG. O samochód nie dbano, wiec kupując go, nieświadomie skazałem się na solidną renowację. Lecz za niewielkie pieniądze mam swoje wymarzone A80, a silnik (ale nie podzespoły) w świetnym stanie.
Mam go od 22.04.2014 i oto wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły. Cena zakupu to 2100 zł.
+ Silnik NG 2.3 benz+LPG - 133 KM
+ Skórzana tapicerka z przodu
+ Klimatyzacja
+ Alufelgi
+ Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
+ Centralny zamek
+ Hamulce tarczowe na obu osiach
23.04.2014 Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza 258131 km
28.04.2014 Wymieniono kompletny rozrząd, pompę wody i termostat. Zlikwidowano wyciek benzyny (!). 258515 km
30.04.2014 Wymiana przedniej szyby. Czyszczenie skór siedzeń kierowcy i pasażera
2.05.2014 Wymiana kopułki, palca, kabli zapłonowych i świec. Naprawa dziurawego przewodu gazu (!) oraz izolacji kabla plusowego zaraz obok (!!) :lol: . Wymiana linki otwierania maski. Poprawa elektryki. Czyszczenie silnika krokowego. Uzupełnienie i malowanie atrap w zderzaku. Wymiana tunelu środkowego. Śrubki, przewody, odkurzanie.
10.05.2014 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, kompletna wymiana uszczelnień wtrysków i czyszczenie kanalików w głowicy przy wtryskach, czyszczenie przepustnicy, wymiana atrapy chłodnicy na ori. Polerowanie mechaniczne maski, dachu i tylnej klapy. Uzupełnienie płynu do wspomagania (z uszczelniaczem) 259030 km
21.05.2014 Rejestracja na rybnickie blachy
09.06.2014 Pełna regeneracja rozrusznika, korekty w układzie elektrycznym
12.07.2014 Wymiana przednich amortyzatorów, prawego sworznia wahacza, gumek stabilizatora i lewej końcówki drążka kierowniczego. Regeneracja tylnych hamulców. Wymiana dwu-pinowego czujnika temperatury. Zmiana oświetlenia w bagażniku na LED czyli z ledwo widocznej żarówki 5 W na super oświetlony bagażnik za 1,8 W
13.07.2014 Ustawienie zbieżności oraz wyważanie alufelg
1.08.2014 Wymiana butli gazowej i parownika na nowe, poprawki w układzie chłodzenia. Regulacja układu LPG.
20.08.2014 Wymiana czujnika 4-pin
10.11.2014 Czyszczenie okładu chłodzenia odpowiednim preparatem, wymiana całego płynu (wody z płynem) na nowy i czyszczenie zbiorniczka retencyjnego.
19.12.2014 Montaż górnej pokrywy chłodnicy. Uzupełnienie kilku detali pod maską
03.01.2015 Wymiana poduszki skrzyni biegów. Wymiana lewego wahacza i łożyska koła. Nowe klocki hamulcowe z przodu.
06.04.2015 Wymiana i smarowanie czopa i gniazda kulistego manetki zmiany biegów na używane ori. Podmiana czujnika 2-pin nie-ori na oryginalny. Nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Nowe kable zapłonowe i świece. Wymiana filtra powietrza, filtra oleju i oleju na 10w40 półsyntetyk. Nowa prawa listwa zderzaka przedniego.
19.06.2015 Wymiana prawej poduszki silnika na używaną ori.
20-23.07.2015 Usunięcie przecieku wody obok skrzynki bezpieczników do kabiny, ściągnięta podłoga, suszenie, czyszczenie.
10-25.09.2015 Przód: nowe przewody hamulcowe, nowy miedziany przewód lewy, nowe tarcze hamulcowe ATE, nowe klocki hamulcowe, pełna regeneracja przednich hamulców: czyszczenie, malowanie utwardzoną farbą, reperaturki smary słowem WSZYSTKO łącznie z odpowietrzeniem; Czyszczenie lewego przegubu, nowy smar i guma na przegubie. Nowe poliuretanowe tuleje wahaczy ze smarem. Nowe świece BOSH. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów. 286334 km
07.01.2016 Wymiana oleju (Motul 10W40) i filtra oleju (Mann). Wymiana obydwu filtrów fazy ciekłej LPG. 288215 km
15-17.03.2016 Wymiana nagrzewnicy.
12.04.2016 Regeneracja tylnych hamulców i mechanizmów hamulca ręcznego. Nowe przewody hamulcowe z tyłu.
15.09.2016 Podmiana zepsutego przekaźnika migaczy na używany ori. Wymiana czujnika 2-pin na nowy EPS. Wymiana oleju - Motul 10W40 - 299776 km
10.11.2016 Nowy komplet 4 łożysk tyłu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z tyłu, nowy przegub przedni lewy .
05.05.2017 Wymiana klapy bagażnika (ori nie malowana).
12.06.2017 Wymiana na nowe: tuleje wahaczy poliuretanowe, poduszki kolumny mcpersona, amortyzatory Sachs.
[center][/center]
Oto pchany potrzebą kupna swojego pierwszego Audi 80 znalazłem grata z silnikiem NG. O samochód nie dbano, wiec kupując go, nieświadomie skazałem się na solidną renowację. Lecz za niewielkie pieniądze mam swoje wymarzone A80, a silnik (ale nie podzespoły) w świetnym stanie.
Mam go od 22.04.2014 i oto wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły. Cena zakupu to 2100 zł.
+ Silnik NG 2.3 benz+LPG - 133 KM
+ Skórzana tapicerka z przodu
+ Klimatyzacja
+ Alufelgi
+ Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
+ Centralny zamek
+ Hamulce tarczowe na obu osiach
23.04.2014 Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza 258131 km
28.04.2014 Wymieniono kompletny rozrząd, pompę wody i termostat. Zlikwidowano wyciek benzyny (!). 258515 km
30.04.2014 Wymiana przedniej szyby. Czyszczenie skór siedzeń kierowcy i pasażera
2.05.2014 Wymiana kopułki, palca, kabli zapłonowych i świec. Naprawa dziurawego przewodu gazu (!) oraz izolacji kabla plusowego zaraz obok (!!) :lol: . Wymiana linki otwierania maski. Poprawa elektryki. Czyszczenie silnika krokowego. Uzupełnienie i malowanie atrap w zderzaku. Wymiana tunelu środkowego. Śrubki, przewody, odkurzanie.
10.05.2014 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, kompletna wymiana uszczelnień wtrysków i czyszczenie kanalików w głowicy przy wtryskach, czyszczenie przepustnicy, wymiana atrapy chłodnicy na ori. Polerowanie mechaniczne maski, dachu i tylnej klapy. Uzupełnienie płynu do wspomagania (z uszczelniaczem) 259030 km
21.05.2014 Rejestracja na rybnickie blachy
09.06.2014 Pełna regeneracja rozrusznika, korekty w układzie elektrycznym
12.07.2014 Wymiana przednich amortyzatorów, prawego sworznia wahacza, gumek stabilizatora i lewej końcówki drążka kierowniczego. Regeneracja tylnych hamulców. Wymiana dwu-pinowego czujnika temperatury. Zmiana oświetlenia w bagażniku na LED czyli z ledwo widocznej żarówki 5 W na super oświetlony bagażnik za 1,8 W
13.07.2014 Ustawienie zbieżności oraz wyważanie alufelg
1.08.2014 Wymiana butli gazowej i parownika na nowe, poprawki w układzie chłodzenia. Regulacja układu LPG.
20.08.2014 Wymiana czujnika 4-pin
10.11.2014 Czyszczenie okładu chłodzenia odpowiednim preparatem, wymiana całego płynu (wody z płynem) na nowy i czyszczenie zbiorniczka retencyjnego.
19.12.2014 Montaż górnej pokrywy chłodnicy. Uzupełnienie kilku detali pod maską
03.01.2015 Wymiana poduszki skrzyni biegów. Wymiana lewego wahacza i łożyska koła. Nowe klocki hamulcowe z przodu.
06.04.2015 Wymiana i smarowanie czopa i gniazda kulistego manetki zmiany biegów na używane ori. Podmiana czujnika 2-pin nie-ori na oryginalny. Nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Nowe kable zapłonowe i świece. Wymiana filtra powietrza, filtra oleju i oleju na 10w40 półsyntetyk. Nowa prawa listwa zderzaka przedniego.
19.06.2015 Wymiana prawej poduszki silnika na używaną ori.
20-23.07.2015 Usunięcie przecieku wody obok skrzynki bezpieczników do kabiny, ściągnięta podłoga, suszenie, czyszczenie.
10-25.09.2015 Przód: nowe przewody hamulcowe, nowy miedziany przewód lewy, nowe tarcze hamulcowe ATE, nowe klocki hamulcowe, pełna regeneracja przednich hamulców: czyszczenie, malowanie utwardzoną farbą, reperaturki smary słowem WSZYSTKO łącznie z odpowietrzeniem; Czyszczenie lewego przegubu, nowy smar i guma na przegubie. Nowe poliuretanowe tuleje wahaczy ze smarem. Nowe świece BOSH. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów. 286334 km
07.01.2016 Wymiana oleju (Motul 10W40) i filtra oleju (Mann). Wymiana obydwu filtrów fazy ciekłej LPG. 288215 km
15-17.03.2016 Wymiana nagrzewnicy.
12.04.2016 Regeneracja tylnych hamulców i mechanizmów hamulca ręcznego. Nowe przewody hamulcowe z tyłu.
15.09.2016 Podmiana zepsutego przekaźnika migaczy na używany ori. Wymiana czujnika 2-pin na nowy EPS. Wymiana oleju - Motul 10W40 - 299776 km
10.11.2016 Nowy komplet 4 łożysk tyłu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z tyłu, nowy przegub przedni lewy .
05.05.2017 Wymiana klapy bagażnika (ori nie malowana).
12.06.2017 Wymiana na nowe: tuleje wahaczy poliuretanowe, poduszki kolumny mcpersona, amortyzatory Sachs.