Audi 80 1z skóra, bixenon, treser, kamei, carbon, zender, s2
: 27 lip 2014, 12:28
Witam. Nazywam się Łukasz. Jestem na forum od dłuższego czasu ale praktycznie wcale się nie udzielałem. Nadszedł czas abym i ja przedstawił swoje audi . W aucie wymienionych było wiele rzeczy. Samochód kupiony od gościa który o nią wcale nie dbał. Jedyny plus był taki że była bezwypadkowa. Kosztowała mnie dużo pieniędzy aby doprowadzić ją do dobrego stanu ale jeszcze nie jest idealna. Jedno jest pewne: samochód nigdy mnie nie zawiódł ( oczywiście po naprawie po poprzednim właścicielu).
O aucie:
- Audi 80 b4 1,9 tdi 1z 90 km+ sedan LZ9U przebieg 411000 około
Modyfikacje:
* Wygląd zewnętrzny:
a) Przód:
- grill a'la RS2 czyli ramka w czarnym macie i Kamei od tyłu maski ( chyba ten co zrobił kolega Delik ),
- kratki małe zderzaka zrobione na wzór grilla ze starego kameia,
- znaczek znaleziony pod galerią
- lampy soczewkowe (rozebrane, nowe szkła, nowo napylone odbłyśniki, wyczyszczone soczewki, postojówki zimny led, drogowe: OSRAM NIGHT BREAKER H1, mijania bixenon HID 4300)
- spryskiwacze reflektorów,
- dokładka zderzaka zender,
- listwy v6
- halogeny oryginalne żółte francuskie + odbłyśniki stan igła (rozebrane, wyczyszczone, żarówki OSRAM ŻÓŁTE H3 +30% światła),
- pomarańczowe kierunki (zrezany US czyli żarówka z dwoma włóknami jedno kierunkowskaz drugie pozycja)
b) Tył:
- lotka competition aluminium,
- oświetlenie podwójne czyli pozycja i przeciwmgielne na dwuwłóknowej żarówce ( a'la Mustang)
- lampy narożne hella czerwone,
- lampy w klapie hella USA,
- blenda a'la USA czarny mat,
- tablica kwadratowa,
- podświetlenie tablicy biały zimny led,
- zderzak s2 competition(połamany po stłuczce... czekam na lakiernika... obecnie oryginalny),
- tłumik dwururka basowy,
- Podniesiony tył na tulejce 5 cm ( sytuacja rodzinna)
c) Felgi i opony,
- zima: alufelgi 15" aluett + opony zimowe NOKIAN 185 65 r15 i DUNLOP 195 65 r15
- lato: alufelgi 17" 7" szerokości z wypolerowanym rantem + odnowiona powłoka lakiernicza + opony Michelin 205 50 r17 przód oraz Bridgestone 225 45 r17 tył,
- w razie "W" felgi competition czekające na odnowienie,
- odnowione zaciski na czerwono,
- dystanse przód 1,5 cm tył z prawej strony 2cm
*Silnik i zmiany:
- 1,9 tdi (na początku Bosch teraz po wizycie u Muniora jest ten lepszy ) po przejściach początkowo zalewany olejem ELF 15W40 obecnie Castrol Edge 10W40,
- Komputer Munior,
- wtryskiwacze AEL od 140 konnej c4,
- Turbo 1,7 bar (chip),
- Usunięty katalizator w jego miejsce tłumik B3,
- Wycięty tłumik środkowy w jego miejsce rurka przelotowa,
- Końcówka tłumika basowa dwururka,
- Wyczyszczony dolot tj intercooler i przewody,
- Wyczyszczony układ wylotowy z nagaru i sadzy,
- Usunięty EGR,
- Lewarek short shifter.
* Wnętrze:
- Dołożona klimatyzacja
- Kierownica sline b5 + skórzany pokrowiec,
- Podświetlana gałka biegów ( skórzana),
- AC BC,
- ringi na zegary,
- zegary dodatkowe z wypolerowanymi ringami,
- drewno pokryte hydro grafiką tj Carbon ze złotą nicią,
- Manometr od turbiny w kratce nawiewu,
- Woltomierz od sprzętu audio w kratce nawiewu,
- Boczki obklejone grafitowym materiałem,
- Skórzane kubełkowe podgrzewane fotele przód z audi 90 z chromowanymi dekorami zagłówków z podłokietnikiem z c4 + wypełnienia zagłówków oraz obszyta tylna kanapa + dorobione chromowane dekory w zagłówkach + podgrzewanie siedziska kanapy (podłączone, działa, włączniki na przekaźnikach zamontowane w popielniczce z wersji TAXI),
- skórzany ręczny z 2000 roku
- Podsufitka pomalowana na czarno,
- Oświetlenie w daszkach słonecznych oraz oświetlenie we wszystkich rączkach przy podsufitce (wszystko pomalowane na czarno)
- Uchwyt na kubki z b5,
- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej,
- Podświetlane klamki,
- Podświetlenie czerwone wnętrza (fajny efekt w nocy ),
- Podświetlana ładowarka USB zamontowana obok ręcznego,
- Uchwyt na telefon oryginał przerobiony na uchwyt uniwersalny,
- Tapicerka klapy bagażnika,
- Oryginalne gumowe dywaniki.
* Audio:
- Jednostka sterująca: Pioneer Avic X1R DVD CD MP3 + kabel aux+ Pioneer cd ub 100 ,
**głośniki:
- podszybie: 13 cm Peiying (pod radio),
- słupki syczki peiying (plus zwrotnice pod wzmacniacz),
- taschki przód 16 cm Blaupunkt (pod wzmacniacz),
- tylne boczki: Magnat 16 cm + syczki peiying (całość pod radio),
** bagażnik:
- skrzynia basowa Magnat + głośnik 30 cm Boschmann + wzmacniacz Magnat 4x100 watt,
- kondensator 1.2F
- wszystko zrobione na grubych kablach sygnałowych oraz zasilających.
Auto robione jest metodą prób i błędów ale myślę, że zmiany wreszcie idą w dobrym kierunku (wyrosłem z niektórych rozwiązań i staram się montować rarytasy)
Najstarsze zdjęcie jakie mam
Z wyposażenia samochód seryjnie posiadał:
- lakier LZ9U,
- obrotomierz,
- ABS,
- podgrzewane dysze spryskiwaczy,
- Wspomaganie kierownicy,
- 4 x elektryczne szyby,
- Elektryczne lusterka,
- Centralny zamek,
- Podłokietnik w tylnej kanapie,
- Procon ten,
- Oświetlenie w rączkach dla pasażerów,
- Halogeny,
- radio cd marki NO NAME :oops:,
- alufelgi 15" Aluett,
- boczki parapety,
- dzieloną tylną kanapę,
- 2 przednie fabryczne głośniki,
- dokładkę przedniego zderzaka zender <ok> ,
- hak,
Od kiedy auto jest u nas było zmienione lub naprawione ( o ile pamiętam to taka była kolejność):
- rozrząd, paski, filtry, oleje, zaciski i linki hamulca ręcznego,
- zmiana radia na Kenwood kdc w313 gy,
- montaż głośników magnat w tylnej półce,
- montaż głośników wysokotonowych peiying w słupkach z przodu i z tyłu,
- wymiana uszkodzonego silnika na używany w bdb stanie,
- wymiana tarcz sprzęgła, końcówek wtryskiwaczy, paski, oleju i inne,
- montaż włącznika manualnego grzania świec żarowych ( taki jak w c-360 ),
- wymiana pompy paliwowej na używaną w bdb stanie,
- wymiana akumulatora,
- montaż oświetlenia bagażnika,
- montaż oświetlenia led w kolorze niebieskim pod siedzeniami ( już dawno usunięte ale musiałem zobaczyć jak wygląda :lol: ).
- montaż pasków biały led na listwach pod reflektorami ( usunięte :lol: ),
- zamontowanie znaczka turbo diesel na przedniej kratce,
- naprawa oświetlenia schowka,
- montaż małych lusterek
- naprawa podświetlenia zegarów oraz podświetlenia nawiewu oraz naprawa nawiewu,
- po stłuczce zmiana tylnej lampy prawej, klapy zderzaka, doszła lotka competition,
- montaż małej skrzyni basowej peiying,
- montaż uniwersalnego podłokietnika,
Rok 2012
- montaż podświetlanej gałki zmiany biegów,
- naprawa oświetlenia włączników nad radiem,
- naprawa oświetlenia popielniczki oraz założenie oświetlenia schowka pod popielniczką i włożenie w to miejsce znaczka audi,
- montaż radia cb uniden pro 520 xl oraz anteny na magnes canva, zmiana anteny na lemm z uchwytem na stałe,
- montaż 7" wyświetlacza medion z usb, mp3, kartą pamięci oraz dvd na uchwycie nad radiem,
- założenie ringów na zegary,
- montaż drewnopodobnej okleiny ( nikomu nie polecam :lol: ),
- zmiana podświetlenia radia z zielonego na czerwone,
- pomalowanie zacisków na czerwono,
- montaż podświetlanych klamek w kolorze czerwonym,
- zmiana podświetlenia pod siedzeniami z niebieskiego na czerwone,
- montaż podświetlanej zapalniczki w tunelu środkowym,
- zakup transmitera peiying ( wytrzymał rok :shock: ),
- naprawa zamka drzwi u kierowcy,
- polerka końcówki wydechu,
- usunięcie podświetlenia pod siedzeniami,
- zakup nowych opon na przód firmy mabor,
- naprawa przedniego zawieszenia tj. końcówki drążków, zbieżność,
- zmiana skrzyni basowej na skrzynię Magnat BS 33 + wzmacniacz Axton CAA 50,
Rok 2013
- chromowane klamki + chromowane ramki rejestracji,
- obszycie kierownicy skórzanym pokrowcem (sam robiłem i powiem że znając swoje możliwości wyszło dobrze :mrgreen: )
- malowanie przedniego zderzaka, maski, dół drzwi, zmiana błotnika lewego oraz zaprawki w kilku miejscach,
- naprawa rozrusznika,
- usunięcie drewnopodobnej okleiny w jej miejsce prawdziwe drewno + listwy drewniane na drzwi + popielniczka,
- zakup transmitera z czerwonym podświetleniem <ok>,
Stan na koniec 2013 roku:
Rok 2014
- doszły listwy v6 + kierunkowskazy pomarańczowe w zderzak,
- lampy colour edition w tylnej klapie,
- naprawa centralnego zamka ( zmiana pompki oraz uszczelnienie układu),
- montaż dodatkowych zegarów oraz czujników,
- montaż wskaźnika turbo boost wzór vdo oraz zmiana jego podświetlenia na czerwono,
- zmiana licznika na taki w którym działa licznik kilometrów ( zmiana trybika nie wystarczyła),
- usunięcie wyświetlacza Medion ( trochę głupio to wyglądało a może po prostu dorosłem),
- oświetlenie tablicy i pozycji biały led,
- oświetlenie wnętrza biały zimny led,
- polerka ringów na zegarach dodatkowych,
- zmiana podłokietnika ( stary się rozleciał, kupiony nowy uniwersalny),
- odnowienie zacisków na czerwono oraz odnowienie alufelg,
- odnowienie halogenów ( wnętrze pomalowane na chrom bo było stare i żółte),
- odmulenie tj. uszczelnienie pompy i zmiana kompa przez kolegę MUNIOR,
- usunięcie znaczka turbo diesel i naklejek z atrapy grilla,
- przeniesienie tylnych głośników w boczki + zmiana tylnej półki,
- naprawa alternatora,
- pomalowanie ramek reflektorów na chrom,
- zmiana tylnych lamp narożnych na takie w dobrym stanie ( stare były popękane i gromadziły wodę),
- lakierowanie zderzaka po pewnej przygodzie oraz usunięcie listew gumowych z dołu drzwi i malowanie drzwi od listew środkowych w dół,
- zmiana podsufitki na gumowaną ( po praniu welur się oderwał i miałem przez dwa dni baldachim :evil: ),
sierpień 2014
- Udało mi się kupić zderzak tylny s2/competition za bardzo niską cenę. Zderzak jest już założony <ok>
- Październik 2014
Naprawa przedniego zawieszenia (tulejki, końcówki, amortyzatory,) oraz wymiana króćca od chłodnicy do bloku silnika bo przeciekał.
- Grudzień 2014
-Wskaźnik od turbiny przeniesiony w miejsce środkowej kratki nawiewu:
- CB radio zostało przeniesione w półkę pod kierownicą,
- zamontowany podłokietnik C4 (niestety był rozpruty a żaden tapicer w mojej okolicy nie chciał się podjąć obszycia go więc sam musiałem coś wykombinować. Może kiedyś to poprawię )
-Doszła wlepa kubowa:
Zdjęcia nocą (słaby aparat niestety)
- Doszły opony zimówki i felgi stalowe
- Wymiana pająka od świateł
Rok 2015:
Styczeń
- Nowe klocki hamulcowe przód, przetoczone przednie tarcze bo były krzywe i auto słabo hamowało, zmieniony tylny zacisk lewy na zacisk z audi c4 2.5 tdi
- poprawiłem boczki bo materiał się odklejał. Może nie jestem tapicerem ale myślę że jest lepiej. boczki zeszlifowałem żeby drewno lepiej przylegało bo była minimalna szczelina.
- zmienione zostało radio na pioneer Avic X1R niestety będę musiał zawiźć je do naprawy chociaż bajer jest niezły :mrgreen:
- obniżyłem podłokietnik bo był a wysoko. teraz komfort jazdy jest o wiele lepszy i już mniej męczący.
- zmieniony został zawias lewych przednich drzwi bo opadały i się zamykały.
- aktualne zdjęcie kokpitu :
- oraz aktualne zdjęcia silnika: silnik nie myty. Na razie tylko uszczelniony. W planach zmiana osłony akumulatora i założenie osłony silnika
- luty 2015
-zmieniona kierownica na s line z a4 do 97 roku
- odratowanie soczewek które czekają na montaż ( były pomalowane na czarny mat, kompletne czyszczenie z farby, matowienie odbłyśnika, regeneracja poprzez metalizację proszkową (zregenerowana ramka i odbłyśnik drogowych, kielichy soczewek, samemu ramka reflektora.)) zdjęcia w trakcie:
i po fakcie <ok>
luty 2015
-zamontowane soczewki + żarówki Osram night breaker
Kilka nowych zdjęć w dobrej jakości
Marzec 2015:
Po przejrzeniu około 1500 ogłoszeń z a4 na częsci udało mi się upolować oryginalny uchwyt na kubek. Teraz można jechać popijając swój ulubiony napój :lol:
Kwiecień 2015:
-Zmienione zostały tylne lampy narożne. Wreszcie mam wszystkie 4 hella i nie różnią się kolorem
-Zmienione zostały żarówki postojowe na ciepłą biel w ledzie:
Maj 2015
-doszedł 30 cm głośnik Magnat o mocy 240 watt w zabudowie bagażnika :->
-Auto w pracy <ok>
-Zamontowałem również roletę tylnej szyby. Została kupiona razem z audi ale przy wymianie tylnej półki ją zdemontowałem. Nie wiedziałem że to rarytas :shock: Oczywiście ma oryginalne spinki
Czerwiec 2015
- Wymienione zostały wszystkie uszkodzone plastiki, dołożone włączniki abs, podgrzewania siedzeń i regulacji świateł, założone maty grzewcze na oryginalnej wiązce.
Lipiec 2015
-Udało mi się kupić dosyć tanio alufelgi 17". Jedna była do spawania. Odnowione i założone używane oponki. Przy okazji odnowiłem zaciski
-Kupiłem również fotele skórzane z podłokietnikiem. stan bardzo dobry. tylko troszkę podmalować
Stan auta na sierpień 2015
- montaż spryskiwaczy reflektorów, malowanie zderzaka, polerka
Wrzesień 2015
- Zakup osłony górnej silnika,
- zakup i montaż skórzanego ręcznego,
Październik 2015
- Wymiana rozrządu, rolek, pasków, linek ręcznego, termostatu, czujnika temperatury, ogólny przegląd zawieszenia.
- kasowanie luzów na tylnych łożyskach i naprawa abs.
Listopad 2015
- Wymiana sworznia wahacza, poduszki silnika na Febi,
- Naprawa radia (zmieniony kabel i puszka sterująca),
- zakup osłony akumulatora,
- zakup zimowej atrapy chłodnicy,
- usunąłem chromowane klamki :mrgreen:
Grudzień 2015
-założone skórzane fotele, przełożone maty grzewcze, kanapa z workiem na narty i zagłówkami obszyta eko skórą + obklejenie boczków szarym welurem oraz obklejenia drewna folią carbonową,
-montaż podświetlanych daszków słonecznych i zmiana oświetlenia wnętrza na zwykłe żółte żarówki,
Styczeń 2016
- naprawa podświetlenia włączników szyb, dostrojenie nagłośnienia,
-montaż lampki oświetlenia silnika (podłączona inaczej niż fabrycznie, naprawa podgrzewanych spryskiwaczy, oklejenie przednich słupków w materiał taki jak na boczkach,
- naprawa podświetlenia przełączników wysokości świateł i podgrzewania siedzenia
- doszła blenda colour edition (szkoda że w kiepskim stanie )
Luty 2016
- pomalowana podsufitka na czarno.
- Wizyta u UKI_XX i zamontowane wtryskiwacze ael oraz podkręcone turbo (wreszcie nie ma dymu z tyłu)
- Lampy hella black i seima treser + dorobione odblaski i blenda w połysk
marzec 2016
- wypolerowany rant, halogeny odnowione, w halogenach żółte żarówki osram + 30 %
Maj 2016:
- wymiana poduszek przy skrzyni oraz dokręcenie skrzyni ( szarpało a była tylko na 2 śrubach :shock: )
- doszły taschki przód oraz skrzynia basowa,
- oświetlenie we wszystkich rączkach
Czerwiec 2016
- w maju była polerka dzięki Michałowi Chilloutowi ale dopiero teraz jest się czym pochwalić
Lipiec 2016
- Wymieniona uszczelka pod głowicą (wreszcie płyn chłodniczy nie ubywa),
- wyjęty katalizator ( tłumik z b3),
- brak egr,
- wyczyszczony dolot ( wymyty intercooler, wężyki i sprawdzone turbo),
- wyczyszczony kolektor wylotowy (dużo nagaru dimer w ruch i inna chemia i aż się błyszczał)
- wymieniony olej 10 w 40 castrol + filtr
- dystanse przód 2x 1,5 cm, prawa strona tył 2 cm, lewy tył brak (o dziwo jest równo)
- zmieniona folia na dekorach na hydrografikę,
- montaż klimatyzacji,
- pomalowane daszki i rączki na czarno
- hid 4300
- uruchomienie spryskiwaczy reflektorów czyli wężyki zbrojone i drugi zbiorniczek wraz z pompką (podpięte pod nieużywany włącznik ABS),
- podniesiony tył: sytuacja rodzinna i problemy z wsiadaniem,
Sierpień 2016
- naprawa przedniego zawieszenia: tulejki, wahacze, przegub,
- naprawa tylnego zawieszenia: tuleje belki,
- naprawa hamulców: rozebrane wszystkie zaciski, zmieniony płyn hamulcowy, przetoczone tarcze, nowe klocki tył, wymieniona pompa hamulcowa i regulator siły hamowania,
- kondensator 1,2F
- a'la usa w przednich kierunkach
Wrzesień 2016
- nabita klimatyzacja,
- ustawiona zbieżność,
Październik 2016
- wymienione uszczelki drzwi,
- wymieniony lewarek biegów,
- zakupione przednie opony 205 50 17 w bdb stanie,
Styczeń 2017
- Wymiana poduszek amortyzatora i końcówek drążków,
- Montaż short shiftera,
- Ładowarka usb
Luty 2017
- Wizyta u Muniora bo Bosch odmówił posłuszeństwa... Wymieniony komp i nastawnik
- Wymiana maglownicy, pompy wspomagania, odpowietrzenie sprzęgła ustawiona zbieżność
Marzec 2017
- umycie po zimie i założenie letnich
i w środku
-Podłączenie syczków w słupkach pod zwrotnice ( naprawdę głośno się zrobiło )
Kwiecień 2017
- wymiana oleju, uszczelek misy i pokrywy zaworów,
- grill a'la RS2 (ramka na czarno, chromowany znaczek, grill kamei po modyfikacjach )
- zamontowany bixenon
- zrezane tylne podwójne światła pozycyjne
- zamontowany wyświetlacz temperatury zewnętrznej,
- wymiana siłownika podłokietnika,
- podłączona zmieniarka na 6 audio cd oryginał pioneer
Maj 2017
- Wymiana wysprzęglika, pompki sprzęgła, tarczy sprzęgła, docisku, poduszki skrzyni, sztywnego koła, bendixa w rozruszniku, simmeringu wału i uszczelniaczy półosi.
-Sierpień 2017
- Wymiana klocków hamulcowych przód + przetoczenie tarcz
- Listopad 2017
- Naprawa lewarka biegów,
- Wymiana mieszka biegów,
- Oklejenie halogenów na żólto.
- Zakup opon zimowych Nokian 185 65 r15 i Dunlop 195 65 r15
- Grudzień 2017
- Radio dostało kabel aux.
- Wymiana linek od hamulca ręcznego,
- Wymiana napinacza paska alternatora + pasek+ akumulator.
- Wymiana oleju, filtrów, wycieraczek,
- Montaż skórzanych foteli kubełkowych z Audi 90 + wymiana gąbek + zamiana stron + przełożenie podłokietnika.
- odnowienie chromów w zagłówkach i dołożenie chromów w tylnych zagłówkach.
Luty 2018
- Skalibrowanie rezerwy paliwa,
- Zamontowanie tapicerki klapy bagażnika,
- po 7 latach od stłuczki spasowałem klapę... w jednym rogu muszę klapę spiłować bo błotnik przestawiony... ale będzie git prawie jak przed laty
- zamontowanie podgrzewania siedziska kanapy.
Marzec 2018
- Wymiana chłodnicy, szkła reflektora, obudowy soczewki, prawego halogena, maski (stłuczka),
- Wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego,
- Montaż lamp USA na tył i tablicy kwadratowej,
- odnowienie zacisków.
Kwiecień 2018
-Wymiana klapy, zderzak s2 połamany, na chwilę obecną zderzak oryginał, zostało wyprostować błotnik. Na szczęście lampy całe
-Wyklepana
Maj 2018
-oryginalne francuskie halogeny kupione za grosze.
Sierpień 2018
- Oryginalne dywaniki gumowe.
Wrzesień 2018
- Zamontowana popielniczka z wersji taxi w którą zamontowałem włączniki podgrzewania tylnej kanapy,
- USB w popielniczce pod zegarami.
Grudzień 2018
- Regeneracja klapek nawiewu,
- Wymiana wyświetlacza temperatury zewnętrznej,
- Naprawa trzeciego stopu.
CDN ...
Pozdrawiam
O aucie:
- Audi 80 b4 1,9 tdi 1z 90 km+ sedan LZ9U przebieg 411000 około
Modyfikacje:
* Wygląd zewnętrzny:
a) Przód:
- grill a'la RS2 czyli ramka w czarnym macie i Kamei od tyłu maski ( chyba ten co zrobił kolega Delik ),
- kratki małe zderzaka zrobione na wzór grilla ze starego kameia,
- znaczek znaleziony pod galerią
- lampy soczewkowe (rozebrane, nowe szkła, nowo napylone odbłyśniki, wyczyszczone soczewki, postojówki zimny led, drogowe: OSRAM NIGHT BREAKER H1, mijania bixenon HID 4300)
- spryskiwacze reflektorów,
- dokładka zderzaka zender,
- listwy v6
- halogeny oryginalne żółte francuskie + odbłyśniki stan igła (rozebrane, wyczyszczone, żarówki OSRAM ŻÓŁTE H3 +30% światła),
- pomarańczowe kierunki (zrezany US czyli żarówka z dwoma włóknami jedno kierunkowskaz drugie pozycja)
b) Tył:
- lotka competition aluminium,
- oświetlenie podwójne czyli pozycja i przeciwmgielne na dwuwłóknowej żarówce ( a'la Mustang)
- lampy narożne hella czerwone,
- lampy w klapie hella USA,
- blenda a'la USA czarny mat,
- tablica kwadratowa,
- podświetlenie tablicy biały zimny led,
- zderzak s2 competition(połamany po stłuczce... czekam na lakiernika... obecnie oryginalny),
- tłumik dwururka basowy,
- Podniesiony tył na tulejce 5 cm ( sytuacja rodzinna)
c) Felgi i opony,
- zima: alufelgi 15" aluett + opony zimowe NOKIAN 185 65 r15 i DUNLOP 195 65 r15
- lato: alufelgi 17" 7" szerokości z wypolerowanym rantem + odnowiona powłoka lakiernicza + opony Michelin 205 50 r17 przód oraz Bridgestone 225 45 r17 tył,
- w razie "W" felgi competition czekające na odnowienie,
- odnowione zaciski na czerwono,
- dystanse przód 1,5 cm tył z prawej strony 2cm
*Silnik i zmiany:
- 1,9 tdi (na początku Bosch teraz po wizycie u Muniora jest ten lepszy ) po przejściach początkowo zalewany olejem ELF 15W40 obecnie Castrol Edge 10W40,
- Komputer Munior,
- wtryskiwacze AEL od 140 konnej c4,
- Turbo 1,7 bar (chip),
- Usunięty katalizator w jego miejsce tłumik B3,
- Wycięty tłumik środkowy w jego miejsce rurka przelotowa,
- Końcówka tłumika basowa dwururka,
- Wyczyszczony dolot tj intercooler i przewody,
- Wyczyszczony układ wylotowy z nagaru i sadzy,
- Usunięty EGR,
- Lewarek short shifter.
* Wnętrze:
- Dołożona klimatyzacja
- Kierownica sline b5 + skórzany pokrowiec,
- Podświetlana gałka biegów ( skórzana),
- AC BC,
- ringi na zegary,
- zegary dodatkowe z wypolerowanymi ringami,
- drewno pokryte hydro grafiką tj Carbon ze złotą nicią,
- Manometr od turbiny w kratce nawiewu,
- Woltomierz od sprzętu audio w kratce nawiewu,
- Boczki obklejone grafitowym materiałem,
- Skórzane kubełkowe podgrzewane fotele przód z audi 90 z chromowanymi dekorami zagłówków z podłokietnikiem z c4 + wypełnienia zagłówków oraz obszyta tylna kanapa + dorobione chromowane dekory w zagłówkach + podgrzewanie siedziska kanapy (podłączone, działa, włączniki na przekaźnikach zamontowane w popielniczce z wersji TAXI),
- skórzany ręczny z 2000 roku
- Podsufitka pomalowana na czarno,
- Oświetlenie w daszkach słonecznych oraz oświetlenie we wszystkich rączkach przy podsufitce (wszystko pomalowane na czarno)
- Uchwyt na kubki z b5,
- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej,
- Podświetlane klamki,
- Podświetlenie czerwone wnętrza (fajny efekt w nocy ),
- Podświetlana ładowarka USB zamontowana obok ręcznego,
- Uchwyt na telefon oryginał przerobiony na uchwyt uniwersalny,
- Tapicerka klapy bagażnika,
- Oryginalne gumowe dywaniki.
* Audio:
- Jednostka sterująca: Pioneer Avic X1R DVD CD MP3 + kabel aux+ Pioneer cd ub 100 ,
**głośniki:
- podszybie: 13 cm Peiying (pod radio),
- słupki syczki peiying (plus zwrotnice pod wzmacniacz),
- taschki przód 16 cm Blaupunkt (pod wzmacniacz),
- tylne boczki: Magnat 16 cm + syczki peiying (całość pod radio),
** bagażnik:
- skrzynia basowa Magnat + głośnik 30 cm Boschmann + wzmacniacz Magnat 4x100 watt,
- kondensator 1.2F
- wszystko zrobione na grubych kablach sygnałowych oraz zasilających.
Auto robione jest metodą prób i błędów ale myślę, że zmiany wreszcie idą w dobrym kierunku (wyrosłem z niektórych rozwiązań i staram się montować rarytasy)
Najstarsze zdjęcie jakie mam
Z wyposażenia samochód seryjnie posiadał:
- lakier LZ9U,
- obrotomierz,
- ABS,
- podgrzewane dysze spryskiwaczy,
- Wspomaganie kierownicy,
- 4 x elektryczne szyby,
- Elektryczne lusterka,
- Centralny zamek,
- Podłokietnik w tylnej kanapie,
- Procon ten,
- Oświetlenie w rączkach dla pasażerów,
- Halogeny,
- radio cd marki NO NAME :oops:,
- alufelgi 15" Aluett,
- boczki parapety,
- dzieloną tylną kanapę,
- 2 przednie fabryczne głośniki,
- dokładkę przedniego zderzaka zender <ok> ,
- hak,
Od kiedy auto jest u nas było zmienione lub naprawione ( o ile pamiętam to taka była kolejność):
- rozrząd, paski, filtry, oleje, zaciski i linki hamulca ręcznego,
- zmiana radia na Kenwood kdc w313 gy,
- montaż głośników magnat w tylnej półce,
- montaż głośników wysokotonowych peiying w słupkach z przodu i z tyłu,
- wymiana uszkodzonego silnika na używany w bdb stanie,
- wymiana tarcz sprzęgła, końcówek wtryskiwaczy, paski, oleju i inne,
- montaż włącznika manualnego grzania świec żarowych ( taki jak w c-360 ),
- wymiana pompy paliwowej na używaną w bdb stanie,
- wymiana akumulatora,
- montaż oświetlenia bagażnika,
- montaż oświetlenia led w kolorze niebieskim pod siedzeniami ( już dawno usunięte ale musiałem zobaczyć jak wygląda :lol: ).
- montaż pasków biały led na listwach pod reflektorami ( usunięte :lol: ),
- zamontowanie znaczka turbo diesel na przedniej kratce,
- naprawa oświetlenia schowka,
- montaż małych lusterek
- naprawa podświetlenia zegarów oraz podświetlenia nawiewu oraz naprawa nawiewu,
- po stłuczce zmiana tylnej lampy prawej, klapy zderzaka, doszła lotka competition,
- montaż małej skrzyni basowej peiying,
- montaż uniwersalnego podłokietnika,
Rok 2012
- montaż podświetlanej gałki zmiany biegów,
- naprawa oświetlenia włączników nad radiem,
- naprawa oświetlenia popielniczki oraz założenie oświetlenia schowka pod popielniczką i włożenie w to miejsce znaczka audi,
- montaż radia cb uniden pro 520 xl oraz anteny na magnes canva, zmiana anteny na lemm z uchwytem na stałe,
- montaż 7" wyświetlacza medion z usb, mp3, kartą pamięci oraz dvd na uchwycie nad radiem,
- założenie ringów na zegary,
- montaż drewnopodobnej okleiny ( nikomu nie polecam :lol: ),
- zmiana podświetlenia radia z zielonego na czerwone,
- pomalowanie zacisków na czerwono,
- montaż podświetlanych klamek w kolorze czerwonym,
- zmiana podświetlenia pod siedzeniami z niebieskiego na czerwone,
- montaż podświetlanej zapalniczki w tunelu środkowym,
- zakup transmitera peiying ( wytrzymał rok :shock: ),
- naprawa zamka drzwi u kierowcy,
- polerka końcówki wydechu,
- usunięcie podświetlenia pod siedzeniami,
- zakup nowych opon na przód firmy mabor,
- naprawa przedniego zawieszenia tj. końcówki drążków, zbieżność,
- zmiana skrzyni basowej na skrzynię Magnat BS 33 + wzmacniacz Axton CAA 50,
Rok 2013
- chromowane klamki + chromowane ramki rejestracji,
- obszycie kierownicy skórzanym pokrowcem (sam robiłem i powiem że znając swoje możliwości wyszło dobrze :mrgreen: )
- malowanie przedniego zderzaka, maski, dół drzwi, zmiana błotnika lewego oraz zaprawki w kilku miejscach,
- naprawa rozrusznika,
- usunięcie drewnopodobnej okleiny w jej miejsce prawdziwe drewno + listwy drewniane na drzwi + popielniczka,
- zakup transmitera z czerwonym podświetleniem <ok>,
Stan na koniec 2013 roku:
Rok 2014
- doszły listwy v6 + kierunkowskazy pomarańczowe w zderzak,
- lampy colour edition w tylnej klapie,
- naprawa centralnego zamka ( zmiana pompki oraz uszczelnienie układu),
- montaż dodatkowych zegarów oraz czujników,
- montaż wskaźnika turbo boost wzór vdo oraz zmiana jego podświetlenia na czerwono,
- zmiana licznika na taki w którym działa licznik kilometrów ( zmiana trybika nie wystarczyła),
- usunięcie wyświetlacza Medion ( trochę głupio to wyglądało a może po prostu dorosłem),
- oświetlenie tablicy i pozycji biały led,
- oświetlenie wnętrza biały zimny led,
- polerka ringów na zegarach dodatkowych,
- zmiana podłokietnika ( stary się rozleciał, kupiony nowy uniwersalny),
- odnowienie zacisków na czerwono oraz odnowienie alufelg,
- odnowienie halogenów ( wnętrze pomalowane na chrom bo było stare i żółte),
- odmulenie tj. uszczelnienie pompy i zmiana kompa przez kolegę MUNIOR,
- usunięcie znaczka turbo diesel i naklejek z atrapy grilla,
- przeniesienie tylnych głośników w boczki + zmiana tylnej półki,
- naprawa alternatora,
- pomalowanie ramek reflektorów na chrom,
- zmiana tylnych lamp narożnych na takie w dobrym stanie ( stare były popękane i gromadziły wodę),
- lakierowanie zderzaka po pewnej przygodzie oraz usunięcie listew gumowych z dołu drzwi i malowanie drzwi od listew środkowych w dół,
- zmiana podsufitki na gumowaną ( po praniu welur się oderwał i miałem przez dwa dni baldachim :evil: ),
sierpień 2014
- Udało mi się kupić zderzak tylny s2/competition za bardzo niską cenę. Zderzak jest już założony <ok>
- Październik 2014
Naprawa przedniego zawieszenia (tulejki, końcówki, amortyzatory,) oraz wymiana króćca od chłodnicy do bloku silnika bo przeciekał.
- Grudzień 2014
-Wskaźnik od turbiny przeniesiony w miejsce środkowej kratki nawiewu:
- CB radio zostało przeniesione w półkę pod kierownicą,
- zamontowany podłokietnik C4 (niestety był rozpruty a żaden tapicer w mojej okolicy nie chciał się podjąć obszycia go więc sam musiałem coś wykombinować. Może kiedyś to poprawię )
-Doszła wlepa kubowa:
Zdjęcia nocą (słaby aparat niestety)
- Doszły opony zimówki i felgi stalowe
- Wymiana pająka od świateł
Rok 2015:
Styczeń
- Nowe klocki hamulcowe przód, przetoczone przednie tarcze bo były krzywe i auto słabo hamowało, zmieniony tylny zacisk lewy na zacisk z audi c4 2.5 tdi
- poprawiłem boczki bo materiał się odklejał. Może nie jestem tapicerem ale myślę że jest lepiej. boczki zeszlifowałem żeby drewno lepiej przylegało bo była minimalna szczelina.
- zmienione zostało radio na pioneer Avic X1R niestety będę musiał zawiźć je do naprawy chociaż bajer jest niezły :mrgreen:
- obniżyłem podłokietnik bo był a wysoko. teraz komfort jazdy jest o wiele lepszy i już mniej męczący.
- zmieniony został zawias lewych przednich drzwi bo opadały i się zamykały.
- aktualne zdjęcie kokpitu :
- oraz aktualne zdjęcia silnika: silnik nie myty. Na razie tylko uszczelniony. W planach zmiana osłony akumulatora i założenie osłony silnika
- luty 2015
-zmieniona kierownica na s line z a4 do 97 roku
- odratowanie soczewek które czekają na montaż ( były pomalowane na czarny mat, kompletne czyszczenie z farby, matowienie odbłyśnika, regeneracja poprzez metalizację proszkową (zregenerowana ramka i odbłyśnik drogowych, kielichy soczewek, samemu ramka reflektora.)) zdjęcia w trakcie:
i po fakcie <ok>
luty 2015
-zamontowane soczewki + żarówki Osram night breaker
Kilka nowych zdjęć w dobrej jakości
Marzec 2015:
Po przejrzeniu około 1500 ogłoszeń z a4 na częsci udało mi się upolować oryginalny uchwyt na kubek. Teraz można jechać popijając swój ulubiony napój :lol:
Kwiecień 2015:
-Zmienione zostały tylne lampy narożne. Wreszcie mam wszystkie 4 hella i nie różnią się kolorem
-Zmienione zostały żarówki postojowe na ciepłą biel w ledzie:
Maj 2015
-doszedł 30 cm głośnik Magnat o mocy 240 watt w zabudowie bagażnika :->
-Auto w pracy <ok>
-Zamontowałem również roletę tylnej szyby. Została kupiona razem z audi ale przy wymianie tylnej półki ją zdemontowałem. Nie wiedziałem że to rarytas :shock: Oczywiście ma oryginalne spinki
Czerwiec 2015
- Wymienione zostały wszystkie uszkodzone plastiki, dołożone włączniki abs, podgrzewania siedzeń i regulacji świateł, założone maty grzewcze na oryginalnej wiązce.
Lipiec 2015
-Udało mi się kupić dosyć tanio alufelgi 17". Jedna była do spawania. Odnowione i założone używane oponki. Przy okazji odnowiłem zaciski
-Kupiłem również fotele skórzane z podłokietnikiem. stan bardzo dobry. tylko troszkę podmalować
Stan auta na sierpień 2015
- montaż spryskiwaczy reflektorów, malowanie zderzaka, polerka
Wrzesień 2015
- Zakup osłony górnej silnika,
- zakup i montaż skórzanego ręcznego,
Październik 2015
- Wymiana rozrządu, rolek, pasków, linek ręcznego, termostatu, czujnika temperatury, ogólny przegląd zawieszenia.
- kasowanie luzów na tylnych łożyskach i naprawa abs.
Listopad 2015
- Wymiana sworznia wahacza, poduszki silnika na Febi,
- Naprawa radia (zmieniony kabel i puszka sterująca),
- zakup osłony akumulatora,
- zakup zimowej atrapy chłodnicy,
- usunąłem chromowane klamki :mrgreen:
Grudzień 2015
-założone skórzane fotele, przełożone maty grzewcze, kanapa z workiem na narty i zagłówkami obszyta eko skórą + obklejenie boczków szarym welurem oraz obklejenia drewna folią carbonową,
-montaż podświetlanych daszków słonecznych i zmiana oświetlenia wnętrza na zwykłe żółte żarówki,
Styczeń 2016
- naprawa podświetlenia włączników szyb, dostrojenie nagłośnienia,
-montaż lampki oświetlenia silnika (podłączona inaczej niż fabrycznie, naprawa podgrzewanych spryskiwaczy, oklejenie przednich słupków w materiał taki jak na boczkach,
- naprawa podświetlenia przełączników wysokości świateł i podgrzewania siedzenia
- doszła blenda colour edition (szkoda że w kiepskim stanie )
Luty 2016
- pomalowana podsufitka na czarno.
- Wizyta u UKI_XX i zamontowane wtryskiwacze ael oraz podkręcone turbo (wreszcie nie ma dymu z tyłu)
- Lampy hella black i seima treser + dorobione odblaski i blenda w połysk
marzec 2016
- wypolerowany rant, halogeny odnowione, w halogenach żółte żarówki osram + 30 %
Maj 2016:
- wymiana poduszek przy skrzyni oraz dokręcenie skrzyni ( szarpało a była tylko na 2 śrubach :shock: )
- doszły taschki przód oraz skrzynia basowa,
- oświetlenie we wszystkich rączkach
Czerwiec 2016
- w maju była polerka dzięki Michałowi Chilloutowi ale dopiero teraz jest się czym pochwalić
Lipiec 2016
- Wymieniona uszczelka pod głowicą (wreszcie płyn chłodniczy nie ubywa),
- wyjęty katalizator ( tłumik z b3),
- brak egr,
- wyczyszczony dolot ( wymyty intercooler, wężyki i sprawdzone turbo),
- wyczyszczony kolektor wylotowy (dużo nagaru dimer w ruch i inna chemia i aż się błyszczał)
- wymieniony olej 10 w 40 castrol + filtr
- dystanse przód 2x 1,5 cm, prawa strona tył 2 cm, lewy tył brak (o dziwo jest równo)
- zmieniona folia na dekorach na hydrografikę,
- montaż klimatyzacji,
- pomalowane daszki i rączki na czarno
- hid 4300
- uruchomienie spryskiwaczy reflektorów czyli wężyki zbrojone i drugi zbiorniczek wraz z pompką (podpięte pod nieużywany włącznik ABS),
- podniesiony tył: sytuacja rodzinna i problemy z wsiadaniem,
Sierpień 2016
- naprawa przedniego zawieszenia: tulejki, wahacze, przegub,
- naprawa tylnego zawieszenia: tuleje belki,
- naprawa hamulców: rozebrane wszystkie zaciski, zmieniony płyn hamulcowy, przetoczone tarcze, nowe klocki tył, wymieniona pompa hamulcowa i regulator siły hamowania,
- kondensator 1,2F
- a'la usa w przednich kierunkach
Wrzesień 2016
- nabita klimatyzacja,
- ustawiona zbieżność,
Październik 2016
- wymienione uszczelki drzwi,
- wymieniony lewarek biegów,
- zakupione przednie opony 205 50 17 w bdb stanie,
Styczeń 2017
- Wymiana poduszek amortyzatora i końcówek drążków,
- Montaż short shiftera,
- Ładowarka usb
Luty 2017
- Wizyta u Muniora bo Bosch odmówił posłuszeństwa... Wymieniony komp i nastawnik
- Wymiana maglownicy, pompy wspomagania, odpowietrzenie sprzęgła ustawiona zbieżność
Marzec 2017
- umycie po zimie i założenie letnich
i w środku
-Podłączenie syczków w słupkach pod zwrotnice ( naprawdę głośno się zrobiło )
Kwiecień 2017
- wymiana oleju, uszczelek misy i pokrywy zaworów,
- grill a'la RS2 (ramka na czarno, chromowany znaczek, grill kamei po modyfikacjach )
- zamontowany bixenon
- zrezane tylne podwójne światła pozycyjne
- zamontowany wyświetlacz temperatury zewnętrznej,
- wymiana siłownika podłokietnika,
- podłączona zmieniarka na 6 audio cd oryginał pioneer
Maj 2017
- Wymiana wysprzęglika, pompki sprzęgła, tarczy sprzęgła, docisku, poduszki skrzyni, sztywnego koła, bendixa w rozruszniku, simmeringu wału i uszczelniaczy półosi.
-Sierpień 2017
- Wymiana klocków hamulcowych przód + przetoczenie tarcz
- Listopad 2017
- Naprawa lewarka biegów,
- Wymiana mieszka biegów,
- Oklejenie halogenów na żólto.
- Zakup opon zimowych Nokian 185 65 r15 i Dunlop 195 65 r15
- Grudzień 2017
- Radio dostało kabel aux.
- Wymiana linek od hamulca ręcznego,
- Wymiana napinacza paska alternatora + pasek+ akumulator.
- Wymiana oleju, filtrów, wycieraczek,
- Montaż skórzanych foteli kubełkowych z Audi 90 + wymiana gąbek + zamiana stron + przełożenie podłokietnika.
- odnowienie chromów w zagłówkach i dołożenie chromów w tylnych zagłówkach.
Luty 2018
- Skalibrowanie rezerwy paliwa,
- Zamontowanie tapicerki klapy bagażnika,
- po 7 latach od stłuczki spasowałem klapę... w jednym rogu muszę klapę spiłować bo błotnik przestawiony... ale będzie git prawie jak przed laty
- zamontowanie podgrzewania siedziska kanapy.
Marzec 2018
- Wymiana chłodnicy, szkła reflektora, obudowy soczewki, prawego halogena, maski (stłuczka),
- Wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego,
- Montaż lamp USA na tył i tablicy kwadratowej,
- odnowienie zacisków.
Kwiecień 2018
-Wymiana klapy, zderzak s2 połamany, na chwilę obecną zderzak oryginał, zostało wyprostować błotnik. Na szczęście lampy całe
-Wyklepana
Maj 2018
-oryginalne francuskie halogeny kupione za grosze.
Sierpień 2018
- Oryginalne dywaniki gumowe.
Wrzesień 2018
- Zamontowana popielniczka z wersji taxi w którą zamontowałem włączniki podgrzewania tylnej kanapy,
- USB w popielniczce pod zegarami.
Grudzień 2018
- Regeneracja klapek nawiewu,
- Wymiana wyświetlacza temperatury zewnętrznej,
- Naprawa trzeciego stopu.
CDN ...
Pozdrawiam