Strona 1 z 2

B4 2.0 ABT LPG - Czerwona strzała

: 12 wrz 2014, 23:45
autor: Lasgo07
Witam. Nie jestem tutaj nowy. Wracam po krótkiej przerwie. Miałem kiedyś Audi B4 Coupe 2.3 NG ale sprzedałem.

Teraz całe dwa miesiące temu zakupiłem B4 w Sedanie. Szukałem długo takiej furki z silnikiem 2.0 ABT ze względu na jego bezawaryjność. W końcu trafiłem do Kielc i zakupiłem. Auto przy zakupie robiło wrażenie ponieważ było świeżo po polerce.

Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.0 ABT 90km LPG (gaz od 3 lat)
Przebieg: 193000 KM
Wyposażenie: wspomaganie, szyberdach elektryczny

Po tygodniu zaczęło wychodzić parę mankamentów.
1. urwał się trójnik od głowicy i wyleciał płyn chłodniczy.
2. zaczęła cieknąć pompa wody więc wymieniłem sam.
3. w świetle słońca okazało się że maska była malowana bo to widać ;) reszta elementów raczej oryginał.

W między czasie robiłem też inne wymiany.
Auto sporo paliło do 16 litrów po mieście. Wymieniłem całą centralkę od LPG na Bingo M ponieważ chciałem mieć pełen automat a nie pstryczek i śrubę, w dodatku zregenerowałem parownik. Duża liczba przewodów podciśnieniowych była nieszczelna więc wpadły nowe.

Olej był zalany 15w40 Castrol. Zmieniłem na 10w40 również Castrol GTX. Popychacze stukały więc wymieniłem na INA. Po wymianie stukają dalej tylko ciszej. Rozłożyłem ręce i olałem temat. Oleju nie pije. Przy wymianie popychaczy doszła nowa uszczelka klawiatury i uszczelniacz wałka rozrządu.

Ostatnio stukał przegub prawy więc wymieniony na nowy. Dodatkowo łożyska z tyłu oraz jeden cylinderek hamulcowy.
Auto dostało również nowe opony na tył.

Z dodatków które sam zamontowałem to światła do jazdy dziennej, końcowy tłumik sportowy ponieważ stary się rozleciał w środku ale jednak chcę zakupić oryginalny seryjny. W lampy weszły bixenony 4300 oraz reszta podświetlenia wymienione na ledowe.

Z rzeczy do zrobienia zostały mi do wymiany:
- przełącznik zespolony od świateł, robi zwarcie
- zamontowanie silniczków regulacji wysokości do przednich lamp bo ich tam nie ma :(
- wymiana pompy wspomagania ponieważ gdy olej się nagrzeje w upalne dni sika olejem podczas skrętu i kierownica ciężko chodzi.

Oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 13 wrz 2014, 00:36
autor: Koperro
Zdrowa sztuka ;-) Ile ci teraz pali lgp?

: 13 wrz 2014, 01:08
autor: Lasgo07
Koperro, Wiesz co nie wiem bo teraz zmieniłem parownik na nowy taki do 140HP i narazie testuje po regulacji. Mam nadzieję że już dojdzie do normy. Śmierdziało mi strasznie w kabinie gazem przy postoju w korku. Czytałem że to wina za mocno odkręconego bypassu na parowniku i nie przepalał. Teraz przykręciłem go na maxa i silnik chodzi wzorowo i nie cuchnie już. To i spalanie powinno zejść.

: 13 wrz 2014, 14:43
autor: klife
Wszystko pięknie tylko ten ksenon z zwykłej lampie....nie będę tego komentował ;P

: 13 wrz 2014, 16:01
autor: pawel130589
ładna sztuka, zawsze ta czerwień mi się podobała
<ok>

: 13 wrz 2014, 20:55
autor: Piotrekdriver1
Super wygląda <ok> jak nowa.Czym tak wypucowałeś komorę silnika?

: 13 wrz 2014, 21:11
autor: misiekb4
Ładna czerwona strzała, polerka miodzio :-)
Oby służyła bezawaryjnie ;-)

: 13 wrz 2014, 21:36
autor: bartusgo
strzała jak moja :D xD powodzenia :D <ok>

: 13 wrz 2014, 23:16
autor: ziomalek
Jakbym swoją widział tylko na innym kole. Dbaj i szanuj, ABT jest wieczne. :)

: 14 wrz 2014, 21:15
autor: Lasgo07
Piotrekdriver1, Silnik już był taki wypucowany :P Ale dbam aby nadal był taki. Na bieżąco wycierany z kurzu ;)

: 14 wrz 2014, 21:30
autor: KAMIL801995
Piękna Audi .
Cudownie się prezentuje ;)

: 14 wrz 2014, 22:24
autor: Lasgo07
Dzięki Wszystkim za miłe wypowiedzi.
Dzisiaj troszkę wypucowałem silniczek. Zapomniałem założyć osłonki na aku ;)
Silnik został uszczelniony więc pewnie zostanie taki czysty na dłuższy czas.

Na zimę wleci jeszcze osłona pod silnik którą zdjąłem aby lepiej się chłodziła bo nie wiem jak u Was ale u mnie temp cały czas ponad 90 stopni i często się włącza wiatrak chłodnicy. Na benzynie rzadziej i temp minimalnie niższa. Dzieje się tak na LPG ale czytałem że te silniki lubią temperaturę minimalnie wyższą niż 90 stopni.

Obrazek

: 15 wrz 2014, 21:00
autor: misiekb4
Niezle, czym żeś tak przeleciał komorę, że tak czyściutko? :-)

: 15 wrz 2014, 22:22
autor: Lasgo07
misiekb4, Płyn do silników MA Professional. Bardzo dobry produkt i mega skuteczny.

: 25 wrz 2014, 22:46
autor: Koperro
Lasgo07 pisze:Koperro, Wiesz co nie wiem bo teraz zmieniłem parownik na nowy taki do 140HP i narazie testuje po regulacji. Mam nadzieję że już dojdzie do normy. Śmierdziało mi strasznie w kabinie gazem przy postoju w korku. Czytałem że to wina za mocno odkręconego bypassu na parowniku i nie przepalał. Teraz przykręciłem go na maxa i silnik chodzi wzorowo i nie cuchnie już. To i spalanie powinno zejść.
Gdzie tan bypass sie znajduje? Bo mi też czasem zapachnie gazem nie w czasie jazdy tylko często w ruchu miejskim(częste ruszanie i zatrzymywanie się)