B4 2.0 ABT LPG - Czerwona strzała
: 12 wrz 2014, 23:45
Witam. Nie jestem tutaj nowy. Wracam po krótkiej przerwie. Miałem kiedyś Audi B4 Coupe 2.3 NG ale sprzedałem.
Teraz całe dwa miesiące temu zakupiłem B4 w Sedanie. Szukałem długo takiej furki z silnikiem 2.0 ABT ze względu na jego bezawaryjność. W końcu trafiłem do Kielc i zakupiłem. Auto przy zakupie robiło wrażenie ponieważ było świeżo po polerce.
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.0 ABT 90km LPG (gaz od 3 lat)
Przebieg: 193000 KM
Wyposażenie: wspomaganie, szyberdach elektryczny
Po tygodniu zaczęło wychodzić parę mankamentów.
1. urwał się trójnik od głowicy i wyleciał płyn chłodniczy.
2. zaczęła cieknąć pompa wody więc wymieniłem sam.
3. w świetle słońca okazało się że maska była malowana bo to widać reszta elementów raczej oryginał.
W między czasie robiłem też inne wymiany.
Auto sporo paliło do 16 litrów po mieście. Wymieniłem całą centralkę od LPG na Bingo M ponieważ chciałem mieć pełen automat a nie pstryczek i śrubę, w dodatku zregenerowałem parownik. Duża liczba przewodów podciśnieniowych była nieszczelna więc wpadły nowe.
Olej był zalany 15w40 Castrol. Zmieniłem na 10w40 również Castrol GTX. Popychacze stukały więc wymieniłem na INA. Po wymianie stukają dalej tylko ciszej. Rozłożyłem ręce i olałem temat. Oleju nie pije. Przy wymianie popychaczy doszła nowa uszczelka klawiatury i uszczelniacz wałka rozrządu.
Ostatnio stukał przegub prawy więc wymieniony na nowy. Dodatkowo łożyska z tyłu oraz jeden cylinderek hamulcowy.
Auto dostało również nowe opony na tył.
Z dodatków które sam zamontowałem to światła do jazdy dziennej, końcowy tłumik sportowy ponieważ stary się rozleciał w środku ale jednak chcę zakupić oryginalny seryjny. W lampy weszły bixenony 4300 oraz reszta podświetlenia wymienione na ledowe.
Z rzeczy do zrobienia zostały mi do wymiany:
- przełącznik zespolony od świateł, robi zwarcie
- zamontowanie silniczków regulacji wysokości do przednich lamp bo ich tam nie ma
- wymiana pompy wspomagania ponieważ gdy olej się nagrzeje w upalne dni sika olejem podczas skrętu i kierownica ciężko chodzi.
Oto fotki:
Teraz całe dwa miesiące temu zakupiłem B4 w Sedanie. Szukałem długo takiej furki z silnikiem 2.0 ABT ze względu na jego bezawaryjność. W końcu trafiłem do Kielc i zakupiłem. Auto przy zakupie robiło wrażenie ponieważ było świeżo po polerce.
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.0 ABT 90km LPG (gaz od 3 lat)
Przebieg: 193000 KM
Wyposażenie: wspomaganie, szyberdach elektryczny
Po tygodniu zaczęło wychodzić parę mankamentów.
1. urwał się trójnik od głowicy i wyleciał płyn chłodniczy.
2. zaczęła cieknąć pompa wody więc wymieniłem sam.
3. w świetle słońca okazało się że maska była malowana bo to widać reszta elementów raczej oryginał.
W między czasie robiłem też inne wymiany.
Auto sporo paliło do 16 litrów po mieście. Wymieniłem całą centralkę od LPG na Bingo M ponieważ chciałem mieć pełen automat a nie pstryczek i śrubę, w dodatku zregenerowałem parownik. Duża liczba przewodów podciśnieniowych była nieszczelna więc wpadły nowe.
Olej był zalany 15w40 Castrol. Zmieniłem na 10w40 również Castrol GTX. Popychacze stukały więc wymieniłem na INA. Po wymianie stukają dalej tylko ciszej. Rozłożyłem ręce i olałem temat. Oleju nie pije. Przy wymianie popychaczy doszła nowa uszczelka klawiatury i uszczelniacz wałka rozrządu.
Ostatnio stukał przegub prawy więc wymieniony na nowy. Dodatkowo łożyska z tyłu oraz jeden cylinderek hamulcowy.
Auto dostało również nowe opony na tył.
Z dodatków które sam zamontowałem to światła do jazdy dziennej, końcowy tłumik sportowy ponieważ stary się rozleciał w środku ale jednak chcę zakupić oryginalny seryjny. W lampy weszły bixenony 4300 oraz reszta podświetlenia wymienione na ledowe.
Z rzeczy do zrobienia zostały mi do wymiany:
- przełącznik zespolony od świateł, robi zwarcie
- zamontowanie silniczków regulacji wysokości do przednich lamp bo ich tam nie ma
- wymiana pompy wspomagania ponieważ gdy olej się nagrzeje w upalne dni sika olejem podczas skrętu i kierownica ciężko chodzi.
Oto fotki: