Strona 1 z 4

[B4 80 ABT] Audi 80 ABT vel Świnka - Reanimacja :)

: 23 sty 2015, 10:10
autor: avalar
Witam wszystki!
Chciałbym przedstawić audi 80 B4 z silnikiem ABT rocznik '93 która jest u nas w rodzinie od czerwca 2013 :)
Jestem już chwilę na forum, ale dopiero teraz zabrałem się (wreszcie za przedstawienie).
Od zakupu troszkę rzeczy się w niej pozmieniało ale wciąż sporo brakuje do doskonałości - mam nadzieję, że pomożecie przy diagnozie i naprawianiu usterek ;):);)
Mam niestety zdjęcia tylko z zakupu - reszta zrzucona prawdpodobnie na innego kompa albo zaginęła :(
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

:arrow: Co się działo od tamtego czasu?
Przede wszystkim silnik przeszedł remont kapitalny, nie mam pod ręką spisu rzeczy, które zostawły wymienione ale dostał drugie życie ;)
Zostało również doprowadzone do porządku przednie zawieszenie, zbieżność, rozebrany kilkukrotnie pająk od świateł.

:arrow: Plany... i tutaj mam nadzieję, że przydziecie z pomocą ;)

- problemy z wolnymi obrotami na biegu jałowym na PB, na LPG śmiga aż miło
- troszkę duże spalanie na LPG
- temperatura nie przekracza 65 stopni (wg. wskaźnika na desce)
- wymiana nagrzewnicy
- szeroko pojęta kosmetyka :)


Samochód zostaje z nami i w miarę czasu i możliwości chcę doprowadzić go do jak najlepszego stanu technicznego ;)
Zwalczajac po drodze wszystkie mankameny i irytujące detale ;)

: 23 sty 2015, 10:19
autor: KAROLEK22XX
ładna sztuka środek widzę nie zajechany no i czarne blachy :P szerokości i bezawaryjności

: 26 sty 2015, 00:01
autor: avalar
KAROLEK22XX, środek nadaje się do prania, ale powoli :) Zimę na razie się przejeździ ;)
Więcej fotek:

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Obrazek

Czy to, że tak ruda przyczepiła się do błotnika znaczy, że był wymieniany na zamiennik? ;)

: 27 sty 2015, 11:47
autor: Gh0st666
Co do temperatury kolego to na 99% wina walniętego termostatu. A tak poza tym to piękna sztuka i super baza do modów ;) Mniejszych lub większych ale jest ;) Szerokości i bezawaryjności życzę ;)

: 27 sty 2015, 11:53
autor: Pieterb
Gh0st666 pisze:Co do temperatury kolego to na 99% wina walniętego termostatu.
a tu nie byłbym taki pewny ja bym powiedział że jeno 33% szans na to że to on a 33 % że czujnik i 33 że zimne luty w liczniku :-P Ale o tym masa tematów jest i pewnie kolega znajdzie i posprawdza co i jak.
avalar pisze:Czy to, że tak ruda przyczepiła się do błotnika znaczy, że był wymieniany na zamiennik?
pewnie tak


A tak to ogólnie jest git <ok>

: 27 sty 2015, 19:53
autor: AdiGassler
eh fajna sztuka :- też mam problem z rudym, ale u mnie błotnika się nie uratuje bo wyjadł i to sporo :-/

: 28 sty 2015, 07:55
autor: avalar
Gh0st666, termostat też jest brany pod uwagę ;) Na razie jak znajdę chwilę czasu sprawdzę to co podpowiada PieterB ;)

AdiGassler, tutaj błotnik też raczej nie do odratowania ;)

Panowie, jeszcze kolejna rzecz, z którą walczę - spalanie rzedu ~18 L LPG.

Zmierzyłem niebieski czujnik - po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm, rozumiem że z nim wszystko gra?

Dodam, że gaz chodzi ładnie, niestety na benzynie po odpaleniu trzyma wolne obroty, ale delikatne dodanie gazu powoduje tak jakby się zalewał... Kiedy np. pojeżdzę chwilę i przełączę z LPG na PB, to obroty strasznei skaczą...
Dodatkowo czasami trzyma za wysokie obroty na LPG, nie zawsze to występuje ale zdarza się dosyć często.
Instalacja LPG II generacji, muszę zerknąć co za reduktor tam jest. I z tego co patrzyłem to jest emulator lamby BINGO.

Od czego zacząć? Czytałem że w grę wchodzi jeszcze krokowiec od lpg/pb (poprawcie mnie jak się mylę) no i sonda lambda.

: 28 sty 2015, 08:39
autor: Pieterb
avalar pisze:Zmierzyłem niebieski czujnik - po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm, rozumiem że z nim wszystko gra?
takie powinien mieć parametry


- przy 0°C 5000...6500 &#8486;
- przy 10°C 3300...4500 &#8486;
- przy 20°C 2200...3000 &#8486;
- przy 30°C 1500...2000 &#8486;
- przy 40°C 1000...1400 &#8486;
- przy 50°C 700...950 &#8486;
- przy 60°C 540...680 &#8486;
- przy 70°C 400...500 &#8486;
- przy 80°C 275...375 &#8486;
- przy 90°C 200...275 &#8486;
- przy 100°C 150...225 &#8486;


Ale co do dużego spalania lpg to on chyba nie wiele będzie miał wspólnego.

: 29 sty 2015, 08:42
autor: avalar
PieterB, rozumiem, czyli coś poplątałem.
To z tego co wkleiłeś, to jest OK, biorąc na poprawkę miernik za 15 zł...

@Update 29.01.2015
Wczoraj byłem na odczycie błędów z kompa oraz regulacji lpg:
1) Błędy na ECU skasowaliśmy, później jazda PB/LGP i wróciły błędy:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego

Trochę o tym czytałem - błędy wskazują na silnik krokowy?

2) Co do LPG, to miała ustawioną za bogatą mieszankę i ja po zalewało.
Dobra informacja jest taka, że sonda działa. Co prawda wczoraj gość powiedział, że nie w całym zakresie ale żyje.

: 29 sty 2015, 08:58
autor: Pieterb
avalar pisze:282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego

Trochę o tym czytałem - błędy wskazują na silnik krokowy?
nie znam dobrze ABT ale pewnie tak
avalar pisze:PieterB, rozumiem, czyli coś poplątałem.
To z tego co wkleiłeś, to jest OK, biorąc na poprawkę miernik za 15 zł...
aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz.

: 29 sty 2015, 09:07
autor: avalar
PieterB pisze:nie znam dobrze ABT ale pewnie tak
Spoko :) Będę drążyć :)
PieterB pisze:aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz
Czyli odczyt, znają temperature otoczeni, nic nie wnosi?
Wartość 4,8k ohm została zmierzona, kiedy na zewnątrz było +1.

: 29 sty 2015, 09:12
autor: Pieterb
avalar pisze:PieterB napisał/a:
aby pomiar był odpowiednio dokładny musisz robić go w odpowiedniej tem inaczej to nic nie zmierzysz

Czyli odczyt, znają temperature otoczeni, nic nie wnosi?
Wartość 4,8k ohm została zmierzona, kiedy na zewnątrz było +1.
nie, no wnosi ale chodziło mi oto aby pomierzyć w...
np 0-10-20-30-50 i tak dalej bo np prz 60 może pokazywać że silnik ma 30 albo niewiem 70 i może być lipa

: 29 sty 2015, 09:19
autor: avalar
PieterB pisze:np 0-10-20-30-50 i tak dalej bo np prz 60 może pokazywać że silnik ma 30 albo niewiem 70 i może być lipa
Aaa widzisz :) teraz rozumiem ocb :) Dzięki!

: 29 sty 2015, 11:41
autor: badi007
Co wysokiego spalania, to ja w swojej audiczce miałem tez podwyższone spalanie, ale tak do 14litrow, wymieniłem kable wysokiego napięcia, kopułkę z palcem bo przypalone były wszystko to z BERU a świece jedno elektrodowe firmy NGK i spalanie wróciło do normy i trzyma sie średnio 10l.

: 22 kwie 2015, 08:27
autor: avalar
badi007, dzięki za info :)
Świece już czekają na wymianę, ale chyba do kompletu dozbieram kopułkę, palec i kable :)

@Update 04.02.2015
Autko stało parę dni, wcześniej troszkę jeździłem po regulacji.. i wczoraj miłe zaskoczenie po tankowaniu :)
Spalanie spadło i jest już w normach, z tego co przeczytałem na forum :)

@Update 22.04.2015
Auto śmiga, spalanie nie wariuje ale i tak chciałbym zrobić z tym porządek.
Po zdjęciu pokrywy filtra:

Obrazek
Obrazek

Rozumiem, że jeżeli będę szukał krokowca, to o tych samych nr:
Obrazek
Są może jakieś zamienniki tych rur:
Obrazek