Zielona 80-tka, 1Z 94'
: 15 lip 2015, 00:49
Witam
Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy samochód
Każdy już jako dziecko o czymś marzy, moim był zakup Audi 80
To teraz trochę o samym autku:
Kupione 26 czerwca 2015 r. Jest to najzwyklejsze 80 B4, z 1994 roku, z silnikiem (1Z) 1.9 TDI 90 KM, na osprzęcie boscha, w pięknym butelkowo zielonym odcieniu Autko jeździ w Polsce od 2006 roku, sprowadzone z Niemiec, od sprowadzenia do dziś jeździ tylko na Śląsku.
Wyposażenie w czasie kupna:
-centralny zamek
-immobilizer
-ABS
-wspomaganie kierownicy
-elektryczny szyberdach
-lotka z 3 światłem stopu
-manualne lusterka
-4 szyby manualne
-elektryczna regulacja lamp
-podświetlenie silnika
-oryginalne radio Audi Beta i 2x głośniki w desce
-tarcze hamulcowe z tyłu
-licznik z dużym zegarem zamiast obrotomierza
Elementy zmienione przeze mnie:
-elektryczne przednie szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-radio cd/aux/usb plus 4 głośniki
-zegary z obrotomierzem
-skórzana kierownica
-podświetlenie bagażnika ledowe
-tunel z schowkiem na kasety
-dodatkowe zegary (volty/ciśnienie/temp)
-kierunki z 80 b3
-listwy z v6 plus halogeny i kierunki w zderzak
-hamulce przód wentylowane z 2.6 v6
-emblemat w deske "comfort edition"
-podświetlane rączki
-odchudzone kratki głośników w desce
-wygłuszenie klapy bagażnika ori b4
-podłokietnik przedni z a6 c4
-boczki tył polift
-zagłówki tylne polift składane
-pas tylni środkowy zwijany polift
-lusterko środkowe polift
Od początku szukania wymarzonej B4 skupiłem się na dwóch rzeczach:
Musi być w dieslu oraz w dobrym stanie blacharskim
Nie zależało mi na skórze, klimatyzacji, elektrycznych szybach i lusterkach bo to można zawsze dołożyć. Najważniejsza była nie bita buda oraz zdrowy silnik. Myślę że mi się trafiło, lakier jak na tyle lat to dobrze się trzyma, podłoga bez dziur, lakierowana była na pewno maska, oraz kiedyś było jakieś zdarzenie z lewej tylnej strony (całe auto mierzone miernikiem) A poza tym brak jakiejś inwencji blacharzy, nierównych spawów, kitu itd. To teraz trochę o silniku, jest dosyć żwawy (jeździłem dwoma innymi 80-tkami z tym samym silnikiem), turbinka sprawna, nie kopci zbytnio, równo pracuje
Teraz trochę o minusach
1.
Centralny zamek:
Na początek do roboty był bo były problemy przy tankowaniu (wlew nie chciał się otworzyć) okazało się ze problemem są "zimne luty" na płytce sterującej pompą od centralnego zamka, wystarczyło poprawić i działa jak należy
ZROBIONE
2.
Szyberdach:
po paru dniach się zaciął i nie chciał się zamknąć.. na szczęście wysunął się taki bolec trzymający zębatkę przy silniczku od szyberdachu, wystarczyło go wsunąć, nakleić nowy kawałek pianki (ma za zadanie dociskać ten bolec) na osłonę całego mechanizmu i działa jak należy.
ZROBIONE
3.
Audio:
Oryginalne głośniki (strasznie trzeszczały) oraz radio (zepsuty potencjometr) miały już swoje lata więc nadszedł czas je zmienić, wybór padł na:
-2 x JBL CS742 100mm 90W (idalnie się zmieściły w miejsce starych na desce, przykryte oryginalną kratką)
-2 x JBL CS769 ELIPSY 6x9" 210W (zamontowane w tylnej półce i przykryte dyskretnymi kratkami, żeby nie rzucały się za bardzo w oczy)
-oraz radyjko JVC KD-R851 BT (4x50w, CD, AUX, USB, bluetooth, zestaw głośnomówiący z mikrofonem, no i czerwone podświetlenie co też było ważne przy zakupie, aby pasowało do reszty )
Razem ten zestaw daję rady, czysty dźwięk, oraz duża wygoda, telefon łączy się z radiem przez bluetooth, odbieram połączenia na radiu, słucham muzyki z telefonu, zero kabelków
ZROBIONE
4.
Hamulce:
Przednie były wymieniane przed poprzedniego właściciela ale tylnych nie ma w ogóle, klocki zdarte do tego stopnia, że zaciski potrzebują regeneracji, całkowity brak hamulca ręcznego.
ZROBIONE
5.
Wspomaganie:
Do wymiany pasek od wspomagania bo jest rozszarpany oraz piszczy, poszedł przez niego uszczelniacz od pompy, cieknie z pompy wspomagania i ogólnie jest to do roboty..
ZROBIONE
6.
Lampa tylna:
klosz lewej tylnej lampy jest do wymiany, nie dość ze jako jedyny na całym aucie jest zamiennikiem to jeszcze jest pękniety i dziurawy. Kupiłem już oryginalną używaną w świetnym stanie tylko czeka na zamontowanie.
ZROBIONE
7.
Tunel środkowy:
Koło dźwigni hamulca ręcznego jest taki spory "wżer" jakby ktoś rozlał tam silny rozpuszczalnik czy coś, nie wygląda to estetycznie i każdy o to pyta: "a co tu się stało", a ja "takie już było jak kupiłem", kupiłem już inny tunel z schowkiem na kasety w ładnym stanie, czeka na montaż.
ZROBIONE
8.
Korbka:
Nie wiem jak ktoś to zrobił ale jest urwana w połowie, używana kosztowała 10 zł i czeka na montaż.
ZROBIONE
9.
Kluczyk:
Oryginalny Kluczyk Audi z wbudowaną lampką, nie działała oczywiście, więc kupiłem żarówkę, baterię, rozebrałem, przeczyściłem styki, złożyłem i cieszy oko za każdym razem gdy wieczorem szukam stacyjki
ZROBIONE
10.
Kratka:
Przedni zderzak nie posiada prawej dolnej kratki, zastanawiam się czy nie kupić kompletu nowych zamienników bo reszta kratek po prostu już "nie wygląda".
ZROBIONE
11.
Koła:
Oryginalne 15', Ronale, 5 sztuk, już błagają o regeneracje, masa ciężarków, odchodzący lakier, różnej długości wentyle, uszczerbione ranty oraz brak oryginalnych dekielków (kupione), czas zrobił z tymi felgami swoje ale jeszcze będą się błyszczeć Planuje jeszcze w tym roku je odnowić.
Z niedawnych rzeczy to 3 tys kilometrów temu poprzedni właściciel robił rozrząd oraz całe przednie zawieszenie Do auta dostałem jeszcze drugi komplet alufelg firmy Enzo 15 calowe.
Aktualnie autko jest u mechanika, na wymianę tarcz i klocków z tyłu, paska wspomagania, oleju, filtrów, świec żarowych i ogólny przegląd co jeszcze kwalifikuje się do wymiany zostanie zrobione.
Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy samochód
Każdy już jako dziecko o czymś marzy, moim był zakup Audi 80
To teraz trochę o samym autku:
Kupione 26 czerwca 2015 r. Jest to najzwyklejsze 80 B4, z 1994 roku, z silnikiem (1Z) 1.9 TDI 90 KM, na osprzęcie boscha, w pięknym butelkowo zielonym odcieniu Autko jeździ w Polsce od 2006 roku, sprowadzone z Niemiec, od sprowadzenia do dziś jeździ tylko na Śląsku.
Wyposażenie w czasie kupna:
-centralny zamek
-immobilizer
-ABS
-wspomaganie kierownicy
-elektryczny szyberdach
-lotka z 3 światłem stopu
-manualne lusterka
-4 szyby manualne
-elektryczna regulacja lamp
-podświetlenie silnika
-oryginalne radio Audi Beta i 2x głośniki w desce
-tarcze hamulcowe z tyłu
-licznik z dużym zegarem zamiast obrotomierza
Elementy zmienione przeze mnie:
-elektryczne przednie szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-radio cd/aux/usb plus 4 głośniki
-zegary z obrotomierzem
-skórzana kierownica
-podświetlenie bagażnika ledowe
-tunel z schowkiem na kasety
-dodatkowe zegary (volty/ciśnienie/temp)
-kierunki z 80 b3
-listwy z v6 plus halogeny i kierunki w zderzak
-hamulce przód wentylowane z 2.6 v6
-emblemat w deske "comfort edition"
-podświetlane rączki
-odchudzone kratki głośników w desce
-wygłuszenie klapy bagażnika ori b4
-podłokietnik przedni z a6 c4
-boczki tył polift
-zagłówki tylne polift składane
-pas tylni środkowy zwijany polift
-lusterko środkowe polift
Od początku szukania wymarzonej B4 skupiłem się na dwóch rzeczach:
Musi być w dieslu oraz w dobrym stanie blacharskim
Nie zależało mi na skórze, klimatyzacji, elektrycznych szybach i lusterkach bo to można zawsze dołożyć. Najważniejsza była nie bita buda oraz zdrowy silnik. Myślę że mi się trafiło, lakier jak na tyle lat to dobrze się trzyma, podłoga bez dziur, lakierowana była na pewno maska, oraz kiedyś było jakieś zdarzenie z lewej tylnej strony (całe auto mierzone miernikiem) A poza tym brak jakiejś inwencji blacharzy, nierównych spawów, kitu itd. To teraz trochę o silniku, jest dosyć żwawy (jeździłem dwoma innymi 80-tkami z tym samym silnikiem), turbinka sprawna, nie kopci zbytnio, równo pracuje
Teraz trochę o minusach
1.
Centralny zamek:
Na początek do roboty był bo były problemy przy tankowaniu (wlew nie chciał się otworzyć) okazało się ze problemem są "zimne luty" na płytce sterującej pompą od centralnego zamka, wystarczyło poprawić i działa jak należy
ZROBIONE
2.
Szyberdach:
po paru dniach się zaciął i nie chciał się zamknąć.. na szczęście wysunął się taki bolec trzymający zębatkę przy silniczku od szyberdachu, wystarczyło go wsunąć, nakleić nowy kawałek pianki (ma za zadanie dociskać ten bolec) na osłonę całego mechanizmu i działa jak należy.
ZROBIONE
3.
Audio:
Oryginalne głośniki (strasznie trzeszczały) oraz radio (zepsuty potencjometr) miały już swoje lata więc nadszedł czas je zmienić, wybór padł na:
-2 x JBL CS742 100mm 90W (idalnie się zmieściły w miejsce starych na desce, przykryte oryginalną kratką)
-2 x JBL CS769 ELIPSY 6x9" 210W (zamontowane w tylnej półce i przykryte dyskretnymi kratkami, żeby nie rzucały się za bardzo w oczy)
-oraz radyjko JVC KD-R851 BT (4x50w, CD, AUX, USB, bluetooth, zestaw głośnomówiący z mikrofonem, no i czerwone podświetlenie co też było ważne przy zakupie, aby pasowało do reszty )
Razem ten zestaw daję rady, czysty dźwięk, oraz duża wygoda, telefon łączy się z radiem przez bluetooth, odbieram połączenia na radiu, słucham muzyki z telefonu, zero kabelków
ZROBIONE
4.
Hamulce:
Przednie były wymieniane przed poprzedniego właściciela ale tylnych nie ma w ogóle, klocki zdarte do tego stopnia, że zaciski potrzebują regeneracji, całkowity brak hamulca ręcznego.
ZROBIONE
5.
Wspomaganie:
Do wymiany pasek od wspomagania bo jest rozszarpany oraz piszczy, poszedł przez niego uszczelniacz od pompy, cieknie z pompy wspomagania i ogólnie jest to do roboty..
ZROBIONE
6.
Lampa tylna:
klosz lewej tylnej lampy jest do wymiany, nie dość ze jako jedyny na całym aucie jest zamiennikiem to jeszcze jest pękniety i dziurawy. Kupiłem już oryginalną używaną w świetnym stanie tylko czeka na zamontowanie.
ZROBIONE
7.
Tunel środkowy:
Koło dźwigni hamulca ręcznego jest taki spory "wżer" jakby ktoś rozlał tam silny rozpuszczalnik czy coś, nie wygląda to estetycznie i każdy o to pyta: "a co tu się stało", a ja "takie już było jak kupiłem", kupiłem już inny tunel z schowkiem na kasety w ładnym stanie, czeka na montaż.
ZROBIONE
8.
Korbka:
Nie wiem jak ktoś to zrobił ale jest urwana w połowie, używana kosztowała 10 zł i czeka na montaż.
ZROBIONE
9.
Kluczyk:
Oryginalny Kluczyk Audi z wbudowaną lampką, nie działała oczywiście, więc kupiłem żarówkę, baterię, rozebrałem, przeczyściłem styki, złożyłem i cieszy oko za każdym razem gdy wieczorem szukam stacyjki
ZROBIONE
10.
Kratka:
Przedni zderzak nie posiada prawej dolnej kratki, zastanawiam się czy nie kupić kompletu nowych zamienników bo reszta kratek po prostu już "nie wygląda".
ZROBIONE
11.
Koła:
Oryginalne 15', Ronale, 5 sztuk, już błagają o regeneracje, masa ciężarków, odchodzący lakier, różnej długości wentyle, uszczerbione ranty oraz brak oryginalnych dekielków (kupione), czas zrobił z tymi felgami swoje ale jeszcze będą się błyszczeć Planuje jeszcze w tym roku je odnowić.
Z niedawnych rzeczy to 3 tys kilometrów temu poprzedni właściciel robił rozrząd oraz całe przednie zawieszenie Do auta dostałem jeszcze drugi komplet alufelg firmy Enzo 15 calowe.
Aktualnie autko jest u mechanika, na wymianę tarcz i klocków z tyłu, paska wspomagania, oleju, filtrów, świec żarowych i ogólny przegląd co jeszcze kwalifikuje się do wymiany zostanie zrobione.