Strona 1 z 2

[Audi B4 sedan] 1.9tdi 1z

: 07 paź 2015, 14:57
autor: mlodylbk
No witam ;D

Mam 19 lat, od zawsze interesowały mnie klasyki; ikony motoryzacji jak to mówią :D

Od małego moim takim pierwszym cieszącym oko samochodem był Golf 1,2 jednak natknąłem się na to forum i jakoś po przejrzeniu kilku tematów z "odpicowanymi" b4 uznałem, że byłoby super mieć je jako pierwszy "własny" samochód :D

Tak więc przejechałem się kilka razy do sąsiadów i wyrwałem ową Audicę:

Model: 80 B4
Rok: 1994
Wersja: Sedan
Silnik: 1.9 TDI 1z 90km

Przebieg 188tyś pod koniec sierpnia. Obecnie 202tyś. Ile w tym prawdy? :)

Co ciekawego z wyposażenia:
*klimatyzacja ręczna, w pełni sprawna
*El. lusterka
*Podgrzewana tylnia szyba
*Hak <czasem przydatny>
*Auto Alarm i Centralny zamek < z tym auto alarmem to nie wiem, ale są naklejki na szybach a pilota brak xD >


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co zostało zrobione:

*Zmiana oleju obowiązkowo
*Nowe przeguby
*Nowe łączniki stabilizatorów
*Nowe tuleje wahaczy
*Nowa Pompa wtryskiwaczy z wersji 110km
*Wymieniony fotel pasażera <jakiś brudas dziurę petem wypalił...>
*Obszyte siedzisko kierowcy oraz boczki oparcia < materiał lekko starty >
*Wymieniona podsufitka na skórzaną, poprzednia nie wytrzymała prania i spadła jak to zwykle bywa :D
*Nabita klimatyzacja
*Odświeżony lakier pseudo "preparatem" do odświeżania lakieru <bez polerowania>
*Nowe kapcie :D

Jakie plany na przyszłość :

*Niedługo wymiana rozrządu;
*Hamulce < na pewno założę większe, fabryczne są moim zdaniem takie 5/10 :D>
*Odnowa lakieru/polerka + malowanie nadkola <ktoś przetarł i zamalował sprayem -,- na zdjęciach nie widać, potem dodam więcej fotek>
*Lekko obniżyć tak -40mm przód i tył
chciałbym zostawić oryginalne alufelgi więc nie wiem czy zbyt niskie zejście nie zepsuje ich uroku :D
*Trzeba też zrobić coś z wiązką kabli w klapie bagażnika...Naprawione <pozdrawiam osobę, która pozaciskała kable w XX punktach i ich nie przylutowała..>
*Poprawa oświetlenia drogi
*Montaż podłokietnika
*Większe wtryski
*Komp 16bit
Jakie plany na bardzo daleką przyszłość :

* Mam wizję auta w bliskim oryginale wizualnym i potworem pod maską <ok> <ok> Sleeper? ;D

*Wybaczcie niewiedzę, to pierwszy samochód, który zamierzam sam naprawiać/modzić.
Wiążę przyszłość z mechatroniką i wolałbym wszystko robić samemu, aby się czegoś nauczyć :) Porady i pomysły mile widziane <piwko>

: 07 paź 2015, 15:02
autor: Pieterb
mlodylbk, powodzenia <ok>
A miałem zapytać już pierburg czy jeszcze bosch :?:

: 07 paź 2015, 17:21
autor: Krzysiek 84
*Hamulce < na pewno założę większe, fabryczne są moim zdaniem takie 5/10 :D >
Szukaj wentylowanej tarczy 280x22 i zaciski z jarzmami od benzynowych silników 115, 133,150 km.
Kolega Łukasz ma swap hamulców na sprzedaż z tarczami i klockami.
https://audi80.pl/profiles/30218.htm

A pompe to sam dół miałeś tylko zakładany :?:
Bo afn ma inne kostki i nastawnika nie podłaczysz.

: 07 paź 2015, 18:53
autor: Roman_S
Propozycja co do wiązki klapy bagażnika to polutowanie i zaizolowanie. Co do świateł polecam zamontowanie przekaźników, na forum jest dobry opis. Poza tym ładnie <ok>

: 07 paź 2015, 19:08
autor: Krzysiek 84
*No i jeszcze zostają te nieszczęsne światła, które są bardzo słabe. Nad ksenonem nie myślałem. Jakieś propozycje?
Może Philipsa :-/
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 0-Set.html

: 07 paź 2015, 19:25
autor: mlodylbk
mlodylbk, powodzenia
A miałem zapytać już pierburg czy jeszcze bosch
właśnie nie mam pojęcia. Na przepływce jakiś inny producent jest, pewnie w zamienniku :D

: 07 paź 2015, 19:33
autor: Krzysiek 84
mlodylbk pisze:Na przepływce jakiś inny producent jest, pewnie w zamienniku :D
to pewnie pierburg.

Dla porównania jedna z Boscha - starszy osprzet
i druga nowsza z pierburga

najlepiej jakbyś foto wrzucił z pod maski <piwo>


Obrazek

Obrazek

: 07 paź 2015, 21:36
autor: mlodylbk
@Krzysiek 84
Foto wrzucę jutro, komora niewyczyszczona ale dopiero zaczynam pracę nad nią :D
Tak, mam pierburga pod maską przypomniało mi się
Krzysiek 84 pisze:
*No i jeszcze zostają te nieszczęsne światła, które są bardzo słabe. Nad ksenonem nie myślałem. Jakieś propozycje?
Może Philipsa :-/
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 0-Set.html
testowałeś je już?

Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Mam kompletny silnik AFN :P i jest padnięty sterujący i zwykły, 2 sprawne <podobno> przymierzałem się do zamontowania ich w moim zetorze. Może ktoś na forum się tym zajmuje i zrobiłby dobrą cenę :mrgreen: :mrgreen:

: 08 paź 2015, 12:11
autor: Przemas80
Napisz do kolegi Munior on ogarnia takie tematy ładna baza powodzenia w modach <piwo>

: 08 paź 2015, 15:40
autor: Krzysiek 84
mlodylbk pisze: testowałeś je już?

Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Mam kompletny silnik AFN :P i jest padnięty sterujący i zwykły, 2 sprawne <podobno> przymierzałem się do zamontowania ich w moim zetorze. Może ktoś na forum się tym zajmuje i zrobiłby dobrą cenę :mrgreen: :mrgreen:
Jeszcze nie testowałem, ale w poniedziałek chyba kupie i wstawie je od razu , bo filtr paliwa bede zmieniać i osłone założe na silnik.

Co do wtryskiwaczy to jak miałbyś cały komplet ze sprawnym sterującym to mógłbyś wysłać swoje na wymiane końcówek 216-tek wzm.
Choć mają i Gotowe Zestawy

: 09 paź 2015, 16:50
autor: mlodylbk
Wolałbym sam je wymienić

: 09 paź 2015, 18:32
autor: Krzysiek 84
mlodylbk pisze:Wolałbym sam je wymienić
Wtryski oczywiście .
Ale same końcówki to musisz u pompiarza z dobrym sprzętem.
Więc jak masz takiego z dobrym zapleczem, to szukaj samych końcówek WZM.
Przeważnie po 80 zł za sztuke widziałem.

: 11 paź 2015, 12:32
autor: mlodylbk
Krzysiek 84 pisze:
mlodylbk pisze:Na przepływce jakiś inny producent jest, pewnie w zamienniku :D
najlepiej jakbyś foto wrzucił z pod maski <piwo>
Komora nie czyszczona więc proszę o wyrozumiałość :D

Obrazek

a tu foto przepływki:

Obrazek

przypomina mi te montowane w seatach, może się mylę :)

: 11 paź 2015, 16:04
autor: Krzysiek 84
Tak jak mówiłem, pierburg. W boschu przepływki rzadko kiedy siadają.
Przepływka to nie zamiennik, tylko ori nowsza.
Modzić mozna, droga otwarta plus pełna diagnostyka poprzez vaga <ok> <ok>
zmieniaj hamulce na wentylowane 280x22 i też lepszy hamulec bedzie po kilku głębszych hamowaniach z większej prędkości.
Co do mocy to zależy w jaką moc mniej więcej celujesz , trzeba będzie przygotować auto mechanicznie , a na koniec zgrać wszystko softem by wykorzystać potencjał dołożonych gratów :mrgreen:

: 11 paź 2015, 17:14
autor: mlodylbk
Wszystko brzmi super ;P ale nasuwają się kolejne pytania..

Czytając tematy o 1z wywnioskowałem, iż bez komputera 16bit mało co się zmodzi <do pewnego momentu 8bit się nada jednak... mam 1000pomysłów na minutę :D>

1. Jak znaleźć odpowiedni komputer
2. Jak już go znadję to jak zamontować :D < przeszukałem forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Może czegoś nie doczytałem albo źle szukałem. >
3. Skąd zamówić w miarę dobre końcówki wtryskiwaczy aby się nie posypały za XX kilometrów.

Planuję założyć te wtryski od afn z koncówkami p764/216 + zmienić komputer na 16bit i jakiś lepszy soft.

jak uda się wycisnąć 140-150km będzie <ok> <ok> <ok>