[Audi 80 B4 Avant] Pierwszy w życiu diesel
: 08 lis 2015, 19:30
Witam serdecznie! Ja na forum już się przedstawiałem, czas na samochód, który jest moim pierwszym dieslem w "karierze" kierowcy.
Audi 80 B4 Avant
Rok prod. 1995
Silnik 1Z 1.9 TDi 90 KM na osprzęcie Pierburga
Skrzynia manualna
Wyposażenie:
ABS
2x Airbag
Autoalarm
Centralny zamek sterowany z pilota
Elektryczne szyby przednie
Elektrycznie sterowane i podgrzewane (obecnie tylko lewe) lusterka
Elektryczny szyberdach
Klimatyzacja manualna
Hak holowniczy
Drugi komplet opon zimowych na stalówkach
Obrotomierz
Wspomaganie kierownicy
W planach:
- czyszczenie lub wymiana przepływomierza
- montaż lampki bagażnika - ktoś wymontował i nima (ZROBIONE)
- renowacja podsufitki + montaż dodatkowego oświetlenia w uchwytach przy podsufitce
- montaż wykładziny/podsufitki szyberdachu
- naprawa blacharska maski i klapy bagażnika
- sprawdzenie wiązki elektrycznej przy klapie bagażnika - czasem w trakcie zamykania klapy, zamyka się centralny zamek
- poprawienie listew na drzwiach
- wymiana lub spawanie przedniego zderzaka
- ogarnięcie wytłumienia i elektryki pod maską - ktoś zrobił niezbyt fachowe połączenie masy (ZROBIONE)
- "domowa" renowacja alufelg (niby zrobione ale nic nie dało)
- nowy grill (czeka na montaż po naprawie maski)
- poprawienie wyglądu haka holowniczego (ZROBIONE)
- montaż lepszych głośników w tylnych drzwiach (jednak nie)
Korzystając z okacji mam do Was (zdecydowanie bardziej doświadczonych użytkowników) kilka pytań. Najpilniejszym tematem jest cieknąca klapa bagażnika. Na zdjęciu z zewnątrz widać, że uszczelniłem silikonem "linię nr. 2", ponieważ jest trochę zgnita i dlatego przez to miejsce przecieka woda. Jednak po uszczelnieniu, przeciek nadal występuje. Czy jest możliwe aby woda przedostawała się przez jakąś nieszczelność na "linii nr.1" ? Rdzę w tym rejonie lepiej widać na zdjęciu z wewnątrz. Przeciek przez wycieraczkę odpada, ponieważ niedawno lałem wodę jedynie po linii łączącej szybę z klapą i wyciek również się pojawił. Tak czy siak, będę tą klapę naprawiał, ale planuję zrobić to wiosną, a do tego czasu chciałbym to tak uszczelnić żeby nie ciekło (może wyglądać byle jak). Co radzicie zrobić aby to uszczelnić ? W którym miejscu ? Może jednak konieczne będzie naprawienie całej klapy i wklejenie szyby na nowo jeszcze przed zimą ?
Kolejna rzecz to prośba o identyfikację elementu pod maską, który zaznaczyłem na zdjęciu (pod lewym reflektorem).
Na koniec pytanie o zawór N75. Z tego co mi wiadomo służy on do wypuszczania nadmiaru ciśnienia z turbiny. Ja taki zawór mam i w trakcie przyspieszania słychać wyraźne syczenie czyli pozbywanie się nadmiaru ciśnienia. Przyspieszenie jednak jest odpowiednie więc wszystko gra. Jednak wcześniej oglądałem pewną 80'tkę też z silnikiem 1Z, która prawdopodobnie tego zaworu nie miała, ponieważ przy przyspieszaniu słychać było jedynie gwizd turbiny (zdecydowanie wyraźniejszy niż u mnie), a syczenia wogóle. Przyspieszenie tamtej 80'tki było takie samo jak mojej, zatem pytanie po co ten zawór jest, skoro na pierwszy rzut oka nic nie zmienia ? Był on montowany fabrycznie ?
Audi 80 B4 Avant
Rok prod. 1995
Silnik 1Z 1.9 TDi 90 KM na osprzęcie Pierburga
Skrzynia manualna
Wyposażenie:
ABS
2x Airbag
Autoalarm
Centralny zamek sterowany z pilota
Elektryczne szyby przednie
Elektrycznie sterowane i podgrzewane (obecnie tylko lewe) lusterka
Elektryczny szyberdach
Klimatyzacja manualna
Hak holowniczy
Drugi komplet opon zimowych na stalówkach
Obrotomierz
Wspomaganie kierownicy
W planach:
- czyszczenie lub wymiana przepływomierza
- montaż lampki bagażnika - ktoś wymontował i nima (ZROBIONE)
- renowacja podsufitki + montaż dodatkowego oświetlenia w uchwytach przy podsufitce
- montaż wykładziny/podsufitki szyberdachu
- naprawa blacharska maski i klapy bagażnika
- sprawdzenie wiązki elektrycznej przy klapie bagażnika - czasem w trakcie zamykania klapy, zamyka się centralny zamek
- poprawienie listew na drzwiach
- wymiana lub spawanie przedniego zderzaka
- ogarnięcie wytłumienia i elektryki pod maską - ktoś zrobił niezbyt fachowe połączenie masy (ZROBIONE)
- "domowa" renowacja alufelg (niby zrobione ale nic nie dało)
- nowy grill (czeka na montaż po naprawie maski)
- poprawienie wyglądu haka holowniczego (ZROBIONE)
- montaż lepszych głośników w tylnych drzwiach (jednak nie)
Korzystając z okacji mam do Was (zdecydowanie bardziej doświadczonych użytkowników) kilka pytań. Najpilniejszym tematem jest cieknąca klapa bagażnika. Na zdjęciu z zewnątrz widać, że uszczelniłem silikonem "linię nr. 2", ponieważ jest trochę zgnita i dlatego przez to miejsce przecieka woda. Jednak po uszczelnieniu, przeciek nadal występuje. Czy jest możliwe aby woda przedostawała się przez jakąś nieszczelność na "linii nr.1" ? Rdzę w tym rejonie lepiej widać na zdjęciu z wewnątrz. Przeciek przez wycieraczkę odpada, ponieważ niedawno lałem wodę jedynie po linii łączącej szybę z klapą i wyciek również się pojawił. Tak czy siak, będę tą klapę naprawiał, ale planuję zrobić to wiosną, a do tego czasu chciałbym to tak uszczelnić żeby nie ciekło (może wyglądać byle jak). Co radzicie zrobić aby to uszczelnić ? W którym miejscu ? Może jednak konieczne będzie naprawienie całej klapy i wklejenie szyby na nowo jeszcze przed zimą ?
Kolejna rzecz to prośba o identyfikację elementu pod maską, który zaznaczyłem na zdjęciu (pod lewym reflektorem).
Na koniec pytanie o zawór N75. Z tego co mi wiadomo służy on do wypuszczania nadmiaru ciśnienia z turbiny. Ja taki zawór mam i w trakcie przyspieszania słychać wyraźne syczenie czyli pozbywanie się nadmiaru ciśnienia. Przyspieszenie jednak jest odpowiednie więc wszystko gra. Jednak wcześniej oglądałem pewną 80'tkę też z silnikiem 1Z, która prawdopodobnie tego zaworu nie miała, ponieważ przy przyspieszaniu słychać było jedynie gwizd turbiny (zdecydowanie wyraźniejszy niż u mnie), a syczenia wogóle. Przyspieszenie tamtej 80'tki było takie samo jak mojej, zatem pytanie po co ten zawór jest, skoro na pierwszy rzut oka nic nie zmienia ? Był on montowany fabrycznie ?