Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ dyno
: 22 lis 2015, 00:36
Cześć!
Chciałbym Wam dzisiaj zaprezentować mój nowy nabytek który kupiłem niespełna dwa dni temu
Jest nim Audi 80 B4 z 1992 roku, z silnikiem 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z.
Silnik jest po chipie i legitymuje się mocą ok 115KM.
Samochód został kupiony od człowieka, który jest znajomym i był posiadaczem owej Audicy od 8 lat Audi ma najechane 343 tyś kilometrów. Z zewnątrz jak widać, lakier w najlepszym stanie nie jest (biały po kilkunastu latach robi się taki "gumowaty"), aczkolwiek jak się da to pójdzie do polerki, natomiast w środu jest w stanie wręcz idealnym.
Z "wyposażenie" to posiada szyberdach, wspomaganie, centralny zamek + pilot, alarm, automatyczną antene oraz fajne skórzane pokrowce, które o dziwo nie wyglądają ala village tuning
Na pokładzie jest oldschoolowe radio Alpine 7288m + dwa oryginalne głośniki + dwa Pioneery w tylnej półce. Dostałem jeszcze przy zakupie oryginalny bagażnik dachowy Audi - na wakacje czy narty jak znalazł
Audi stoi na felgach RH 15x7,5.
Z rzeczy, które do tej pory zrobiłem to wymieniłem filtr kabinowy, żaróweczki od podświetlenia przycisków, kupiłem gumowe dywaniki, wymieniłem pióra wycieraczek na Valeo oraz kupiłem 4 nowe bieżnikowane gumy TARGUM Snow 2.
W planach jest poprawienie lakieru, zrobienie raptem trzech zaprawek, wymiana radia na Pioneera, który leży na półce + Magnat i Logitech do bagażnika, na lato jakieś ładne alu 16 albo 17" i chciałbym go obniżyć na sprężynach 60/40 lub 40/40.
Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, zrobiłem do tej pory co prawda ok 200 km, ale wrażenia z prowadzenia itp są na prawde dobre!
A no i jestem pod wrażeniem przyśpieszenia, mam w domu Passata B5 1.9 TDI 90KM, i zbiera się o wiele gorzej niżeli Audi.
Kilka fotek niespecjalnej jakości, gdyż warunki pogode trochę ograniczają
Jak wyjdzie słoneczko to coś lepszego się zrobi
- wpadły twittery na podszybie Pioneer TS1001i
- wzmacniacz Magnat HQ 22 Edition 550W
- głośnik Logitech Z5500
- białe ledowe postojówki smd
- żarówki Tungsram Sportlight Bluish +40%
- pióra wycieraczek Valeo
- podświetlenie w środku zrobione
- kierownica z Audi S2 <ok>
- radio CB Yosan 120 PRO po tuningu + Sirio ML-145
- nowy zewnętrzny przegub Ruville (styczeń 2016r.)
- regeneracja rozrusznika na częściach Boscha (styczeń 2016r.)
- nowe końcówki drążków kierowniczych Febi + ustawienie zbieżności (luty 2016r.)
- regeneracja napinacza paska klinowego (ramię, napinacz, rolka, tuleje) (luty 2016r.)
- pospawanie oraz pomalowanie przedniego zderzaka (marzec 2016r.)
- zaślepienie EGR, czyszczenie IC'ka oraz węży (marzec 2016r.)
- wymiana węża chłodnicy (trójnik) (marzec 2016r.)
- parapety na tył (marzec 2016r.)
- filtry, kabinowy i powietrza (marzec 2016r.)
- olej Valvoline Maxlife 10w40 (kwiecień 2016r.)
- tylne łożyska FAG (czerwiec 2016r.)
- sprężyny szczęk - komplet (czerwiec 2016r.)
- łącznik stabilizatora prawy przód Maxgear (lipiec 2016r.)
- Grubszy serwis (~359kkm, listopad/grudzień 2016r.)
* nowa chłodnica
* termostat
* pompa wody FEBI
* rozrząd + pasek INA
* kompleksowa regeneracja głowica + uszczelki i śruby Elring
* płyn chłodniczy, olej Valvoline 10w40 Maxlife + filtr Kamoka
- żarówki Tungsram Sportlight Bluish + postojówki białe LED
- kierownica z Audi S2
- wyrezanie podświetlenia schowka centralnego
Dzisiaj na hamowni została zmierzona moc i moment - 116HP i 241Nm, jak na ten wiek, przebieg i sam program to bardzo fajnie (23.01.16r.)
_________________________________________________________________
Wiosenny UP (początek lutego 2016r.)
co prawda jeszcze nie założone, ale już czekają tylko na cieplejszy asfalt
Borbet T 16x7,5J ET35
Tutaj już po maszynowej polerce
a tutaj z założonymi gumami - Hankook Ventus Prime 2 205/55/16 91V
letni setup
parapety na tył
(czerwiec 2016r.)
w końcu udało mi się zrobić polerkę
ręcznie bo ręcznie ale efekt jest wg mnie zadowalający
pasta Farecla G3 na mokro + wosk Collinite 476s
Chciałbym Wam dzisiaj zaprezentować mój nowy nabytek który kupiłem niespełna dwa dni temu
Jest nim Audi 80 B4 z 1992 roku, z silnikiem 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z.
Silnik jest po chipie i legitymuje się mocą ok 115KM.
Samochód został kupiony od człowieka, który jest znajomym i był posiadaczem owej Audicy od 8 lat Audi ma najechane 343 tyś kilometrów. Z zewnątrz jak widać, lakier w najlepszym stanie nie jest (biały po kilkunastu latach robi się taki "gumowaty"), aczkolwiek jak się da to pójdzie do polerki, natomiast w środu jest w stanie wręcz idealnym.
Z "wyposażenie" to posiada szyberdach, wspomaganie, centralny zamek + pilot, alarm, automatyczną antene oraz fajne skórzane pokrowce, które o dziwo nie wyglądają ala village tuning
Na pokładzie jest oldschoolowe radio Alpine 7288m + dwa oryginalne głośniki + dwa Pioneery w tylnej półce. Dostałem jeszcze przy zakupie oryginalny bagażnik dachowy Audi - na wakacje czy narty jak znalazł
Audi stoi na felgach RH 15x7,5.
Z rzeczy, które do tej pory zrobiłem to wymieniłem filtr kabinowy, żaróweczki od podświetlenia przycisków, kupiłem gumowe dywaniki, wymieniłem pióra wycieraczek na Valeo oraz kupiłem 4 nowe bieżnikowane gumy TARGUM Snow 2.
W planach jest poprawienie lakieru, zrobienie raptem trzech zaprawek, wymiana radia na Pioneera, który leży na półce + Magnat i Logitech do bagażnika, na lato jakieś ładne alu 16 albo 17" i chciałbym go obniżyć na sprężynach 60/40 lub 40/40.
Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, zrobiłem do tej pory co prawda ok 200 km, ale wrażenia z prowadzenia itp są na prawde dobre!
A no i jestem pod wrażeniem przyśpieszenia, mam w domu Passata B5 1.9 TDI 90KM, i zbiera się o wiele gorzej niżeli Audi.
Kilka fotek niespecjalnej jakości, gdyż warunki pogode trochę ograniczają
Jak wyjdzie słoneczko to coś lepszego się zrobi
- wpadły twittery na podszybie Pioneer TS1001i
- wzmacniacz Magnat HQ 22 Edition 550W
- głośnik Logitech Z5500
- białe ledowe postojówki smd
- żarówki Tungsram Sportlight Bluish +40%
- pióra wycieraczek Valeo
- podświetlenie w środku zrobione
- kierownica z Audi S2 <ok>
- radio CB Yosan 120 PRO po tuningu + Sirio ML-145
- nowy zewnętrzny przegub Ruville (styczeń 2016r.)
- regeneracja rozrusznika na częściach Boscha (styczeń 2016r.)
- nowe końcówki drążków kierowniczych Febi + ustawienie zbieżności (luty 2016r.)
- regeneracja napinacza paska klinowego (ramię, napinacz, rolka, tuleje) (luty 2016r.)
- pospawanie oraz pomalowanie przedniego zderzaka (marzec 2016r.)
- zaślepienie EGR, czyszczenie IC'ka oraz węży (marzec 2016r.)
- wymiana węża chłodnicy (trójnik) (marzec 2016r.)
- parapety na tył (marzec 2016r.)
- filtry, kabinowy i powietrza (marzec 2016r.)
- olej Valvoline Maxlife 10w40 (kwiecień 2016r.)
- tylne łożyska FAG (czerwiec 2016r.)
- sprężyny szczęk - komplet (czerwiec 2016r.)
- łącznik stabilizatora prawy przód Maxgear (lipiec 2016r.)
- Grubszy serwis (~359kkm, listopad/grudzień 2016r.)
* nowa chłodnica
* termostat
* pompa wody FEBI
* rozrząd + pasek INA
* kompleksowa regeneracja głowica + uszczelki i śruby Elring
* płyn chłodniczy, olej Valvoline 10w40 Maxlife + filtr Kamoka
- żarówki Tungsram Sportlight Bluish + postojówki białe LED
- kierownica z Audi S2
- wyrezanie podświetlenia schowka centralnego
Dzisiaj na hamowni została zmierzona moc i moment - 116HP i 241Nm, jak na ten wiek, przebieg i sam program to bardzo fajnie (23.01.16r.)
_________________________________________________________________
Wiosenny UP (początek lutego 2016r.)
co prawda jeszcze nie założone, ale już czekają tylko na cieplejszy asfalt
Borbet T 16x7,5J ET35
Tutaj już po maszynowej polerce
a tutaj z założonymi gumami - Hankook Ventus Prime 2 205/55/16 91V
letni setup
parapety na tył
(czerwiec 2016r.)
w końcu udało mi się zrobić polerkę
ręcznie bo ręcznie ale efekt jest wg mnie zadowalający
pasta Farecla G3 na mokro + wosk Collinite 476s