Strona 1 z 2

[b4 1Z] Audi 80 TDI Włodar

: 23 kwie 2016, 16:50
autor: plamioniak
Witam wszystkich. :-D
Chciałbym pokazać moje pierwsze auto:

AUDI
Model - 80 B4
Rok prod. - 1994
Silnik - 1.9 TDI [1Z]
Moc - 90 KM / 182 Nm
Napęd - przednia oś
Cylindry - 4
Układ - rzędowy (montowany wzdłużnie)
Przebieg - 380 930 km
Skrzynia - Manualna
Ogumienie - 195/65 R15

Wyposażenie:
- Air Bag
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Hamulce tarczowe (przód/ tył)
- Elektryczny szyberdach
- Centralny zamek
- Bez klimatyzacji
- Szyby korbotronic
- Zegar zamiast obrotomierza
- Radio na kasety ori
- Uchwyty na kasety (przy ręcznym)
- Immobilizer (sam w sobie nie działa, ale jest zrobione obejście na odcięcie rozrusznika)

Jako że auto zostało w rodzinie to wiem mniej więcej co jej dolega,
na chwilę obecną nie było wiele do zrobienia (17-03-2016):

- Wymiana oleju (Lotos Semisynt. 10W40) i filtra oleju (OP 525/1)
- Mycie komory silnika (K2 Akra)
- Wymiana wkładów lusterek z płaskich na asymetryczne (lewe - z plastikowym uchwytem) oraz symetryczne (prawe - sam wkład - doklejka, bo nie mogłem znaleźć z uchwytem)
- Demontaż dodatkowej dokładki na prawym lusterku (jak w nauce jazdy)
- Oczyszczenie tłumika papierem i maźnięcie srebrzanką (dragon)
- Jakiekolwiek zabezpieczenie ubytków lakieru (dopasowany lakier w spray'u i pędzelek)

Do zrobienia w najbliższej przyszłości:
- Wymiana chłodnicy √
- Sprawdzenie maglownicy √ - stan bdb, jedyna wada brak gumowej osłony
- Zlokalizowanie wycieku nieopodal podstawy filtra oleju √
- Zabezpieczenie komory silnika √ - papier + lakier
- Prawidłowa naprawa ubytków lakieru + polerowanie
- Piaskowanie i malowanie alu
- Wymiana przedniego zderzaka (pęknięty)
- Doklejenie plastikowych listewek (zaczęły odchodzić na końcach)
- Wymiana przewodów wysokiego ciśnienia i podciśnienia w komorze silnika √
- Znalezienie odblasku halogenu (lewy)
- Wymiana maskownicy zderzaka √
- Wymiana przewodów hamulcowych √
- Postojowki LED √

Może jak będzie więcej $ to zacznę myśleć co dalej.

Auto jest w niezłym stanie technicznym, spalanie jest zadziwiająco małe, lakier jednak już swoje przeżył. Poza estetyką jestem bardzo zadowolony z zakupu <ok>

Stan po zakupie:
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek.

Po małych poprawkach:
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek.

Niestety czeka mnie dużo pracy jeszcze ale mam nadzieje że jakoś sobie poradzę. :P

Dodatkowe fotki:
Obrazek, Obrazek, Obrazek, Obrazek.

Dziękuje za uwagę i zapraszam do komentowania. :-D

---------------------------------------------
Po przeglądzie 2016:
- Naciągnięty ręczny
- Wymienione przewody hamulcowe ( pęknięcie nad belką )
- Wymieniona chłodnica
- Wymieniony oring w filtrze paliwa

2017
-Wymiana amortyzatorów
-Wymiana rozrzadu, pompa wody, rolki i paski
-Wymieniona odma
-Wymienione przeguby, drążki
-Wymiana hamulców
-Zakup opon
-Wymiana filtrów
Na blacie w czerwcu wybilo 400 tyś km


Testy nie wykazały luzów zawieszenia
Podwozie w dobrym stanie, do wymiany kwalifikuje sie jedynie osłona tłumika końcowego.

: 23 kwie 2016, 17:20
autor: damian_xyz
plamioniak pisze:Jeśli macie podpowiedź jak uczynić zdjęcia widocznymi to piszcie
Zajmę się tym.

: 24 kwie 2016, 00:07
autor: plamioniak
damian_xyz pisze:Zajmę się tym.
Dzięki wielkie <ok>

: 24 kwie 2016, 00:47
autor: fumski
Jak to 94 rok to czemu przepławka boscha. Tłumik nieźle załapał rudej :D Pewnie zamiennik, co do zderzaka szukaj coś innego niż oryg z sedana to złapie pazura ta be czwórka. Mój też pęknięty jest więc to aż napawa do kupna nowego :P Koła zmień na inne, szkoda je odnawiać bo ani to ładne ani pasujące do tego samochodu ;)

"jestem bardzo zadowolony z zakupu" to przyznaj się ile dałeś :D

: 24 kwie 2016, 03:57
autor: plamioniak
Auto jest z lipca 1994 r a z tego co wyczytałem na forum to bosch był montowany w tym roku naprzemiennie z pieterburgiem czy jak to tam sie poprawnie nazywa. Myślałem o zderzaku jak w abt bodajże były czyli kwadratowy taki a koła nie wiem czy nie wrzucić 16' chromów jakieś bo podobno 17 łatwo zawieszenie wybijają.

Jeśli chodzi o koszta to od rodziców za 3,5 kupiłem wiec tyle co nic w sumie, oferowano za niego conajmniej 2x tyle ale starsi chcieli mnie uchronić przed kupnem mitsubishi galant z v6 żeby mnie koszta nie zjadły. W końcu tu pierwsze auto, a ze swój urok ma i przejezdzilem nim trochę tak wiec wiem jak sie trzyma.

Mam nadzieje ze wyciągnę to auto na prawdziwego youngtimera :lol:

: 24 kwie 2016, 08:06
autor: Pieterb
plamioniak pisze:Auto jest z lipca 1994 r a z tego co wyczytałem na forum to bosch był montowany w tym roku naprzemiennie z pieterburgiem czy jak to tam sie poprawnie nazywa.
nie na przemiennie tylko chyba pierwsze 3 miechy tego roku były jeszcze na boschu.

: 24 kwie 2016, 11:44
autor: Krzysiek 84
plamioniak pisze:Auto jest z lipca 1994 r
Powinien już być nowszy osprzęt

Starszy z przepływką bosch był do 29.02.1994

: 24 kwie 2016, 12:43
autor: plamioniak
Starszy już taki kupił od Helmuta, wiem ze na piecie byłoby lepiej bo i grzebnąć jak się afn'y wrzuci to bosch out. Nie wiem zatem czemu jest na boschu ale co zrobić ?! :p niestety moja wiedza w kwestii mechaniki samochodowej jest nadal słaba ale znalazłem w sieci sam naprawiam do b4 wiec mam lekturę na najbliższy czas.

Tak z innej beczki, wiecie może co to za zawór jest zaślepiony (widać na zdjęciu) ? Bo z tego co wyczytałem to jest to zawór do wyrównywania ciśnienia w turbinie tj. Upuszczający powietrze. Prawda to? Bo nie wydaje mi sie że to powinno być zaślepione.

: 24 kwie 2016, 14:13
autor: Krzysiek 84
Jeśli chodzi Tobie o kolanko na klektorze dolotowym to króciec na nim powinien być zaślepiony ,
Tam możesz wpiąć sobie wskaźnik doładowania boost i sprawdzić doładowanie swojego zetora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 24 kwie 2016, 14:18
autor: Arti_77
plamioniak pisze:Tak z innej beczki, wiecie może co to za zawór jest zaślepiony (widać na zdjęciu) ? Bo z tego co wyczytałem to jest to zawór do wyrównywania ciśnienia w turbinie tj. Upuszczający powietrze. Prawda to? Bo nie wydaje mi sie że to powinno być zaślepione.
mylisz się to jest po prostu króciec który może być wykorzystany np do miernika ciśnienia doładowania w żadnym wypadku nie może być rozszczelniony bo będzie ci uciekać tamtędy ciśnienie doładowania i osłabi silnik.

: 24 kwie 2016, 21:28
autor: misiekb4
Witam, fajny egzemplarz :-)
Tylko ciekawe czy kompletny osprzęt jest na boshu czy sama przeplywka...
Trochę pracy cie czeka przy ogarnieciu fury, ale przy odrobinie kasy i poświęceniu czasu będzie laleczka ;-)

: 25 kwie 2016, 00:30
autor: plamioniak
Krzysiek 84 pisze:Jeśli chodzi Tobie o kolanko na klektorze dolotowym to króciec na nim powinien być zaślepiony ,
Tam możesz wpiąć sobie wskaźnik doładowania boost i sprawdzić doładowanie swojego zetora.
Dokładnie o to chodziło <ok>

Zastanawiam sie czy bedzie mi to potrzebne kiedykolwiek, ale dobrze wiedzieć, martwiłem sie ze jest zrobione obejście jakieś albo brakuje któregoś elementu.

Dobrym rozwiązaniem byłoby wstawić go do jakiegoś mechanika żeby ocenił co trzeba ewentualnie wymienić i co sie da z niego wyciągnąć bo niestety ja takiej wiedzy nie posiadam wiec jedynymi zauważalnymi dla mnie na pierwsze oko zmianami to lekkie pocenie sie na końcówce jednego węża i pocenie sie spod odmy ale to simering do wymiany pewnie wiec chwila pracy i niskie koszty a silnik bedzie czysty.

Nie zamierzam nim startować w kjs czy go katować bo nie ma takich osiągów żeby coś nim ugrać, wolałbym mieć zdrowe i ladnie wyglądające auto które bedzie mi jeszcze przynajmniej kilka a oby kilkanaście lat wiernie służyć.

Jako ze nie jestem mechanikiem i nie miałem zbytnio styczności z wymianami części w aucie wiec mimo ogromnych chęci nie wiem od czego bym mógł zacząć, wiem ze chłodnica lekko cieknie i kwalifikuje sie do wymiany ale poza czyszczeniem komory i wnętrza nie wiem co robić.

Jakbyście mieli pomysły co należałoby zrobić to chętnie sie do tego ustosunkuje.

Postaram sie poszukać jeszcze na forum wpisów na ten temat.
Wiem ze mozna sprawdzić ciśnienie na zaworach i stopień sprężania turbiny :p

[ Dodano: 2016-04-25, 00:30 ]
misiekb4 pisze:Witam, fajny egzemplarz :-)
Tylko ciekawe czy kompletny osprzęt jest na boshu czy sama przeplywka...
Jesli powiesz jak to sprawdzić to chętnie to zrobię :-D

: 25 kwie 2016, 10:18
autor: Krzysiek 84
plamioniak pisze:Jesli powiesz jak to sprawdzić to chętnie to zrobię
Wrzuć zdjęcie silnika:
Dokładniej pompy wtryskowej , przepływomierza.

Na początek możesz umyć silnik i obserwować skąd będą wycieki, na zimę jak filtr paliwa będziesz zmieniał , to możesz zastosować filtr od golfa mk2

: 25 kwie 2016, 13:00
autor: Sagitari
plamioniak pisze: Jako ze nie jestem mechanikiem i nie miałem zbytnio styczności z wymianami części w aucie wiec mimo ogromnych chęci nie wiem od czego bym mógł zacząć, wiem ze chłodnica lekko cieknie i kwalifikuje sie do wymiany ale poza czyszczeniem komory i wnętrza nie wiem co robić.
Cześć

Na początek do sprawnej jazdy zająłbym się następującymi sprawami:

1. Chłodnica wkrótce zacznie cieknąć konkretnie, tak więc skup się na niej - markowa nie jest tania. Warto połączyć wymianę chłodnicy z wymianą rozrządu, o ile też już masz w planach.

2. Przyjrzyj się gumowej osłonie na maglownicy - jeśli nigdy nie była wymieniana, to prawdopodobnie będzie konieczna wymiana (o ile nie jest za późno). Warto ją wymienić, gdyż maglownice te są naprawdę trwałe, o ile jest szczelna właśnie osłona gumowa.

3. W układzie hamulcowym w tylnych zaciskach lubią się zapiekać prowadnice na jarzmach. Ich regeneracja nie jest przesadnie trudna ani kosztowna.

4. Na początek warto też zweryfikować stan wszystkich gumowych tulei w przednich wahaczach i w tylnej osi.

: 25 kwie 2016, 15:03
autor: plamioniak
Krzysiek 84 pisze: Wrzuć zdjęcie silnika:
Dokładniej pompy wtryskowej , przepływomierza.
Zdjęcia silnika pompy oraz miejsc gdzie mniej więcej się poci jak np. odma i śruba przy odmie. Niestety nie mogłem zdjąć pokrywy przepływomierza bo nie mam sylikonu przy sobie żeby go od razu uszczelnić :-D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać przewody do wymiany, są twarde i klejone "żeby jakoś działał":
Obrazek
Obrazek

Czy w każdej B4 jest szczelina w której widać koło zamachowe?

Obrazek

Tu przewody przy pompie do zaizolowania:
Obrazek

Nieszczelność przy złączce turbiny, która defacto jest jakimś zamiennikiem:
Obrazek

Przewody do oczyszczenia:
Obrazek
Sagitari pisze:1. Chłodnica wkrótce zacznie cieknąć konkretnie, tak więc skup się na niej - markowa nie jest tania. Warto połączyć wymianę chłodnicy z wymianą rozrządu, o ile też już masz w planach.
To pierwsza sprawa z którą się chcę uporać, a rozrząd za ok 10 tys.
Sagitari pisze:2. Przyjrzyj się gumowej osłonie na maglownicy
Nieszczęsny magiel z którego osłona już podobno z rok temu spadła:
Obrazek
Sagitari pisze:3. W układzie hamulcowym w tylnych zaciskach lubią się zapiekać prowadnice na jarzmach. Ich regeneracja nie jest przesadnie trudna ani kosztowna
Zaciski były wymieniane z tyłu, w razie czego mam jeszcze zapasowe.
Tak jak tłumik i zapasowe złączki i wszystko o dotyczyło tego auta wcześniej, przeszło na mnie. To ogromy plus kupna auta od starszych.
Sagitari pisze:4. Na początek warto też zweryfikować stan wszystkich gumowych tulei w przednich wahaczach i w tylnej osi.
Przy wizycie podczas zmiany opon na letnie mechanik od razu zerknął jak wyglądają i powiedział że wszystko w porządku.