[b4 1Z] Audi 80 TDI Włodar
: 23 kwie 2016, 16:50
Witam wszystkich.
Chciałbym pokazać moje pierwsze auto:
AUDI
Model - 80 B4
Rok prod. - 1994
Silnik - 1.9 TDI [1Z]
Moc - 90 KM / 182 Nm
Napęd - przednia oś
Cylindry - 4
Układ - rzędowy (montowany wzdłużnie)
Przebieg - 380 930 km
Skrzynia - Manualna
Ogumienie - 195/65 R15
Wyposażenie:
- Air Bag
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Hamulce tarczowe (przód/ tył)
- Elektryczny szyberdach
- Centralny zamek
- Bez klimatyzacji
- Szyby korbotronic
- Zegar zamiast obrotomierza
- Radio na kasety ori
- Uchwyty na kasety (przy ręcznym)
- Immobilizer (sam w sobie nie działa, ale jest zrobione obejście na odcięcie rozrusznika)
Jako że auto zostało w rodzinie to wiem mniej więcej co jej dolega,
na chwilę obecną nie było wiele do zrobienia (17-03-2016):
- Wymiana oleju (Lotos Semisynt. 10W40) i filtra oleju (OP 525/1)
- Mycie komory silnika (K2 Akra)
- Wymiana wkładów lusterek z płaskich na asymetryczne (lewe - z plastikowym uchwytem) oraz symetryczne (prawe - sam wkład - doklejka, bo nie mogłem znaleźć z uchwytem)
- Demontaż dodatkowej dokładki na prawym lusterku (jak w nauce jazdy)
- Oczyszczenie tłumika papierem i maźnięcie srebrzanką (dragon)
- Jakiekolwiek zabezpieczenie ubytków lakieru (dopasowany lakier w spray'u i pędzelek)
Do zrobienia w najbliższej przyszłości:
- Wymiana chłodnicy √
- Sprawdzenie maglownicy √ - stan bdb, jedyna wada brak gumowej osłony
- Zlokalizowanie wycieku nieopodal podstawy filtra oleju √
- Zabezpieczenie komory silnika √ - papier + lakier
- Prawidłowa naprawa ubytków lakieru + polerowanie
- Piaskowanie i malowanie alu
- Wymiana przedniego zderzaka (pęknięty)
- Doklejenie plastikowych listewek (zaczęły odchodzić na końcach)
- Wymiana przewodów wysokiego ciśnienia i podciśnienia w komorze silnika √
- Znalezienie odblasku halogenu (lewy)
- Wymiana maskownicy zderzaka √
- Wymiana przewodów hamulcowych √
- Postojowki LED √
Może jak będzie więcej $ to zacznę myśleć co dalej.
Auto jest w niezłym stanie technicznym, spalanie jest zadziwiająco małe, lakier jednak już swoje przeżył. Poza estetyką jestem bardzo zadowolony z zakupu <ok>
Stan po zakupie:
, , , , , , , , , , , , , , .
Po małych poprawkach:
, , , .
Niestety czeka mnie dużo pracy jeszcze ale mam nadzieje że jakoś sobie poradzę.
Dodatkowe fotki:
, , , .
Dziękuje za uwagę i zapraszam do komentowania.
---------------------------------------------
Po przeglądzie 2016:
- Naciągnięty ręczny
- Wymienione przewody hamulcowe ( pęknięcie nad belką )
- Wymieniona chłodnica
- Wymieniony oring w filtrze paliwa
2017
-Wymiana amortyzatorów
-Wymiana rozrzadu, pompa wody, rolki i paski
-Wymieniona odma
-Wymienione przeguby, drążki
-Wymiana hamulców
-Zakup opon
-Wymiana filtrów
Na blacie w czerwcu wybilo 400 tyś km
Testy nie wykazały luzów zawieszenia
Podwozie w dobrym stanie, do wymiany kwalifikuje sie jedynie osłona tłumika końcowego.
Chciałbym pokazać moje pierwsze auto:
AUDI
Model - 80 B4
Rok prod. - 1994
Silnik - 1.9 TDI [1Z]
Moc - 90 KM / 182 Nm
Napęd - przednia oś
Cylindry - 4
Układ - rzędowy (montowany wzdłużnie)
Przebieg - 380 930 km
Skrzynia - Manualna
Ogumienie - 195/65 R15
Wyposażenie:
- Air Bag
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Hamulce tarczowe (przód/ tył)
- Elektryczny szyberdach
- Centralny zamek
- Bez klimatyzacji
- Szyby korbotronic
- Zegar zamiast obrotomierza
- Radio na kasety ori
- Uchwyty na kasety (przy ręcznym)
- Immobilizer (sam w sobie nie działa, ale jest zrobione obejście na odcięcie rozrusznika)
Jako że auto zostało w rodzinie to wiem mniej więcej co jej dolega,
na chwilę obecną nie było wiele do zrobienia (17-03-2016):
- Wymiana oleju (Lotos Semisynt. 10W40) i filtra oleju (OP 525/1)
- Mycie komory silnika (K2 Akra)
- Wymiana wkładów lusterek z płaskich na asymetryczne (lewe - z plastikowym uchwytem) oraz symetryczne (prawe - sam wkład - doklejka, bo nie mogłem znaleźć z uchwytem)
- Demontaż dodatkowej dokładki na prawym lusterku (jak w nauce jazdy)
- Oczyszczenie tłumika papierem i maźnięcie srebrzanką (dragon)
- Jakiekolwiek zabezpieczenie ubytków lakieru (dopasowany lakier w spray'u i pędzelek)
Do zrobienia w najbliższej przyszłości:
- Wymiana chłodnicy √
- Sprawdzenie maglownicy √ - stan bdb, jedyna wada brak gumowej osłony
- Zlokalizowanie wycieku nieopodal podstawy filtra oleju √
- Zabezpieczenie komory silnika √ - papier + lakier
- Prawidłowa naprawa ubytków lakieru + polerowanie
- Piaskowanie i malowanie alu
- Wymiana przedniego zderzaka (pęknięty)
- Doklejenie plastikowych listewek (zaczęły odchodzić na końcach)
- Wymiana przewodów wysokiego ciśnienia i podciśnienia w komorze silnika √
- Znalezienie odblasku halogenu (lewy)
- Wymiana maskownicy zderzaka √
- Wymiana przewodów hamulcowych √
- Postojowki LED √
Może jak będzie więcej $ to zacznę myśleć co dalej.
Auto jest w niezłym stanie technicznym, spalanie jest zadziwiająco małe, lakier jednak już swoje przeżył. Poza estetyką jestem bardzo zadowolony z zakupu <ok>
Stan po zakupie:
, , , , , , , , , , , , , , .
Po małych poprawkach:
, , , .
Niestety czeka mnie dużo pracy jeszcze ale mam nadzieje że jakoś sobie poradzę.
Dodatkowe fotki:
, , , .
Dziękuje za uwagę i zapraszam do komentowania.
---------------------------------------------
Po przeglądzie 2016:
- Naciągnięty ręczny
- Wymienione przewody hamulcowe ( pęknięcie nad belką )
- Wymieniona chłodnica
- Wymieniony oring w filtrze paliwa
2017
-Wymiana amortyzatorów
-Wymiana rozrzadu, pompa wody, rolki i paski
-Wymieniona odma
-Wymienione przeguby, drążki
-Wymiana hamulców
-Zakup opon
-Wymiana filtrów
Na blacie w czerwcu wybilo 400 tyś km
Testy nie wykazały luzów zawieszenia
Podwozie w dobrym stanie, do wymiany kwalifikuje sie jedynie osłona tłumika końcowego.