[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83
: 25 lut 2017, 14:16
Witam Wszystkich. Po sprzedaży sedana ilość B4'ek w garażu musiała się zgadzać, więc zacząłem poszukiwania Coupe Quattro z AAH pod maską. Poniżej efekt kilku miesięcy szperania:
Rok produkcji 11.1992
Kod lakieru: LY3H lasserrot
Przebieg ~ 144 tyś km
Silnik 2.8 AAH
Zawieszenie seria -20 mm
ABS
Board Computer
Tempomat
Climatronic
Elektryczny szyberdach
Tapicerka w grubym welurze
Drewniane dekory
Zdjęcia po sprowadzeniu z DE do PL
Na wstępie jak to zwykle bywa wpadł starter pack, tzn:
Uszczelnienie silnika w kilku miejscach, tj. miska, dekle, oringi na głowicy
Pompa Hepu + rolki/napinacz/paski SKF + uszczelniacz wału korbowego
Płukanka Valvoline, potem Olej Valvoline 10W40 + filtr Knecht
Filtr powietrza K&N, Filtr paliwa Knecht
Swiece NGK, kable zapłonowe Beru
Zbiornik wyrównawczy Febi, Termostat Behr + nowy płyn chłodniczy
Olej w skrzyni Motul GL4 75W90 i tylnym dyferencjale Ravenol GL5 SAE 90
Regeneracja tylnych zacisków (gumki, tłoczki, prowadnice) + nowy płyn hamulcowy ATE SL.6
w zwieszeniu luzów brak, więc nie dotykam póki co
Po tych zabiegach wybrałem się na hamownię, żeby zobaczyć ile z tych 174 kuców zostało.
Filmik (takiej dynamiki nie ma nawet w Mission Impossible ):
Hamownia
I wynik (hamownia MAHA/Dyno project, paliwo BP Ultimate 98) plus do porównania wykres fabryki:
Jak na 25 lat i nieznaną mi tolerancję pomiaru jestem mega zadowolony
Co do planów ... Lakier jak na 25 lat jest w niezłym stanie ale wymaga dopieszczenia (maska, tylna klapa, lakier na zderzakach, listwa drzwiowa po stronie kierowcy) i co najważniejsze poza kawałkiem prawej tylne ćwiartki jest w oryginale. Dodatkowo do wymiany gąbki w boczkach i podklejenie weluru na nowo, wywalenie radia i wpakowanie ori kaseciaka gammy, wymiana dolnych listew, zamontowanie sprysków, założenie na lato felg Bolero (póki co 7J), blendy US i soczewek. Zbieranina oczywiście już się rozpoczęła:
c.d.n.
Rok produkcji 11.1992
Kod lakieru: LY3H lasserrot
Przebieg ~ 144 tyś km
Silnik 2.8 AAH
Zawieszenie seria -20 mm
ABS
Board Computer
Tempomat
Climatronic
Elektryczny szyberdach
Tapicerka w grubym welurze
Drewniane dekory
Zdjęcia po sprowadzeniu z DE do PL
Na wstępie jak to zwykle bywa wpadł starter pack, tzn:
Uszczelnienie silnika w kilku miejscach, tj. miska, dekle, oringi na głowicy
Pompa Hepu + rolki/napinacz/paski SKF + uszczelniacz wału korbowego
Płukanka Valvoline, potem Olej Valvoline 10W40 + filtr Knecht
Filtr powietrza K&N, Filtr paliwa Knecht
Swiece NGK, kable zapłonowe Beru
Zbiornik wyrównawczy Febi, Termostat Behr + nowy płyn chłodniczy
Olej w skrzyni Motul GL4 75W90 i tylnym dyferencjale Ravenol GL5 SAE 90
Regeneracja tylnych zacisków (gumki, tłoczki, prowadnice) + nowy płyn hamulcowy ATE SL.6
w zwieszeniu luzów brak, więc nie dotykam póki co
Po tych zabiegach wybrałem się na hamownię, żeby zobaczyć ile z tych 174 kuców zostało.
Filmik (takiej dynamiki nie ma nawet w Mission Impossible ):
Hamownia
I wynik (hamownia MAHA/Dyno project, paliwo BP Ultimate 98) plus do porównania wykres fabryki:
Jak na 25 lat i nieznaną mi tolerancję pomiaru jestem mega zadowolony
Co do planów ... Lakier jak na 25 lat jest w niezłym stanie ale wymaga dopieszczenia (maska, tylna klapa, lakier na zderzakach, listwa drzwiowa po stronie kierowcy) i co najważniejsze poza kawałkiem prawej tylne ćwiartki jest w oryginale. Dodatkowo do wymiany gąbki w boczkach i podklejenie weluru na nowo, wywalenie radia i wpakowanie ori kaseciaka gammy, wymiana dolnych listew, zamontowanie sprysków, założenie na lato felg Bolero (póki co 7J), blendy US i soczewek. Zbieranina oczywiście już się rozpoczęła:
c.d.n.