Strona 1 z 4

[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83

: 25 lut 2017, 14:16
autor: orsa_83
Witam Wszystkich. Po sprzedaży sedana ilość B4'ek w garażu musiała się zgadzać, więc zacząłem poszukiwania Coupe Quattro z AAH pod maską. Poniżej efekt kilku miesięcy szperania:

:arrow: Rok produkcji 11.1992
:arrow: Kod lakieru: LY3H lasserrot
:arrow: Przebieg ~ 144 tyś km
:arrow: Silnik 2.8 AAH
:arrow: Zawieszenie seria -20 mm
:arrow: ABS
:arrow: Board Computer
:arrow: Tempomat
:arrow: Climatronic
:arrow: Elektryczny szyberdach
:arrow: Tapicerka w grubym welurze
:arrow: Drewniane dekory

Zdjęcia po sprowadzeniu z DE do PL

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Na wstępie jak to zwykle bywa wpadł starter pack, tzn:
:arrow: Uszczelnienie silnika w kilku miejscach, tj. miska, dekle, oringi na głowicy
:arrow: Pompa Hepu + rolki/napinacz/paski SKF + uszczelniacz wału korbowego
:arrow: Płukanka Valvoline, potem Olej Valvoline 10W40 + filtr Knecht
:arrow: Filtr powietrza K&N, Filtr paliwa Knecht
:arrow: Swiece NGK, kable zapłonowe Beru
:arrow: Zbiornik wyrównawczy Febi, Termostat Behr + nowy płyn chłodniczy
:arrow: Olej w skrzyni Motul GL4 75W90 i tylnym dyferencjale Ravenol GL5 SAE 90
:arrow: Regeneracja tylnych zacisków (gumki, tłoczki, prowadnice) + nowy płyn hamulcowy ATE SL.6
:arrow: w zwieszeniu luzów brak, więc nie dotykam póki co :-D

Po tych zabiegach wybrałem się na hamownię, żeby zobaczyć ile z tych 174 kuców zostało.

Filmik (takiej dynamiki nie ma nawet w Mission Impossible :P):

Hamownia

I wynik (hamownia MAHA/Dyno project, paliwo BP Ultimate 98) plus do porównania wykres fabryki:

Obrazek Obrazek

Jak na 25 lat i nieznaną mi tolerancję pomiaru jestem mega zadowolony okok

Co do planów ... Lakier jak na 25 lat jest w niezłym stanie ale wymaga dopieszczenia (maska, tylna klapa, lakier na zderzakach, listwa drzwiowa po stronie kierowcy) i co najważniejsze poza kawałkiem prawej tylne ćwiartki jest w oryginale. Dodatkowo do wymiany gąbki w boczkach i podklejenie weluru na nowo, wywalenie radia i wpakowanie ori kaseciaka gammy, wymiana dolnych listew, zamontowanie sprysków, założenie na lato felg Bolero (póki co 7J), blendy US i soczewek. Zbieranina oczywiście już się rozpoczęła:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

c.d.n.

: 25 lut 2017, 15:23
autor: Kofper
Kurde, mieć taki egzemplarz :-D Pięknie zachowany .

: 25 lut 2017, 15:51
autor: Pieterb
orsa_83, fiu fiu okok

: 25 lut 2017, 18:18
autor: Astronis96
Ładna sztuka, oby służyła i się nie psuła! :D okok dokuczacz_

: 25 lut 2017, 18:26
autor: bloku
Wykres prawie książkowy. Ale polecam podjechać na jakąś drogową hamownie. Wypluło ponad serie co się nie zdarza w seryjnym silniku nawet na VPR z Shella. Albo hamownia przekłamała albo silnik był dłubany - zobacz czy nie masz wałków ABT albo sterownik nie był otwierany.

Sama wersja dość fajna i typowa dla pierwszych liftów (91-93). Podoba mi się kolot tapicery - idealnie do czerwonego spasowany.

: 25 lut 2017, 19:29
autor: orsa_83
bloku pisze:Wykres prawie książkowy. Ale polecam podjechać na jakąś drogową hamownie. Wypluło ponad serie co się nie zdarza w seryjnym silniku nawet na VPR z Shella. Albo hamownia przekłamała albo silnik był dłubany - zobacz czy nie masz wałków ABT albo sterownik nie był otwierany.
Strzelam, że to błąd pomiaru, ale nie wykluczam, że możesz mieć rację, także dzięki za rady bloku. Najbardziej chodziło mi o to, czy to seria, czy nie bo nie raz slyszalem, że V6'ki lubią gubić moc z wiekiem.

: 09 kwie 2017, 22:12
autor: tomaszn750
czytam i oczom nie wierzę!!!!!
Chłopie gdzie dorwałeś takie cudo????
ja kupiłem 92 w coupe 2.8 ale do twojej mi daleko.
GRATULUJE

: 10 kwie 2017, 00:38
autor: Rastaman25
Jakbym moją widział tylko u mnie bez quattro...
Piękny egzemplarz, gratulacje oklasky

: 11 kwie 2017, 08:22
autor: Dziki
piękna Coupeta oklasky
ciekaw jestem czy blacha nad końcowym tłumikiem nieruszona rdzewą mysli_

: 11 kwie 2017, 11:51
autor: orsa_83
tomaszn750 pisze:czytam i oczom nie wierzę!!!!!
Chłopie gdzie dorwałeś takie cudo????
ja kupiłem 92 w coupe 2.8 ale do twojej mi daleko.
GRATULUJE
Dzięki okok Co do wyglądu, to zdjęcia są tylko zdjęciami. Jest sporo do roboty ale rozciągam to na kilka lat do przodu, żeby się nie nudzić. Gdzie dorwałem? Jak zwykle z DE.
Rastaman25 pisze:Jakbym moją widział tylko u mnie bez quattro...
Piękny egzemplarz, gratulacje oklasky
Dzięki okok
Dziki pisze:piękna Coupeta oklasky
ciekaw jestem czy blacha nad końcowym tłumikiem nieruszona rdzewą mysli_
Dzięki okok

Co do podłogi to nie jest źle, osłona jest cała i nawet w niezłym stanie. Kilka fotek od spodu poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

: 15 kwie 2017, 12:54
autor: Przemas80
Sławku jak zawsze wymiatasz powodzenia w dalszym ogarnianiu oklasky

: 16 kwie 2017, 21:16
autor: DeS
Bardzo ładna. Gratulacje :-)

: 17 kwie 2017, 08:34
autor: osi29
Bardzo ładny okaz :) jak coupe to tylko czerwone ;)

: 16 lis 2017, 13:26
autor: orsa_83
Przemas80 pisze:Sławku jak zawsze wymiatasz powodzenia w dalszym ogarnianiu oklasky
DeS pisze:Bardzo ładna. Gratulacje :-)
osi29 pisze:Bardzo ładny okaz :) jak coupe to tylko czerwone ;)
Dzięki Panowie okok

Coupeta w oczekiwaniu na rozebranie całego zawieszenia (piaskowanie / katoforeza / wymiana wszystkich tulei, drażków itp. tak, żeby był spokój na lata) dostała troche wosku, nowe listwy i letnie kapcie. Na szybko fotki z kalkulatora:

Obrazek Obrazek Obrazek

Edit 16/11/2017 Zgodnie z obietnicą Coupeta została ogołocona od spodu. Całe zawieszenie zostało wypiaskowane, nałożono podkład cynkowy i pomalowano proszkowo. Dodatkowo stalowe osłony poleciały do ocynku. Efekt prac poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przede mną czyszczenie oryginalnej, nawet nie zadrapanej, konserwacji (25 letni syf z olejem w tle), osłon aluminiowych (są naprawdę w genialnym stanie), zakup wydechu ze stali nierdzewnej, wymiana przewodów hamulcowych/paliwowych na miedziane w otulinie i złożenie wszystkiego na nowych częściach. Potem, mimo trzymania parametrów ponad normę, niestety remont silnika abowiem uszczelki pod głowicami postanowiły powiedzieć "papa".

C.D.N.

: 16 lis 2017, 13:35
autor: Pieterb
orsa_83, ostro idziesz okok