Strona 1 z 1

B4 Cabrio 2.0 ABK - początek przygody

: 23 lip 2018, 21:56
autor: wiedzmin79
Witam wszystkich.

Zostałem szczęśliwym posiadaczem ładnej B4.

Plany są ambitne i liczę na początku na Waszą pomoc -- będę się starał dokumentować historię modyfikacji i napraw.

Egzemplarz przyjazny do odbudowy:
- w miarę realny przebieg
- oryginalne blachy i lakier
- zdrowa podłoga
- wymieniony 3 lata temu dach i elementy mechanizmu elektrycznego.

Ma trochę mankamentów mechanicznych:
- wybite tuleje na wahaczach
- łożyska tył do wymiany
- poduszki skrzyni i silnika
- szwankująca konsola otwierania szyb od strony kierowcy -- kapryśna szyba od kierowcy
i pewnie jeszcze kilka mniejszych

Myślę że powoli do celu..... trzymajcie kciuki :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 24 lip 2018, 00:11
autor: Przemek97
Fajna, coś tu już modzone z przednim zderzakiem było bo auto przedliftowe, a zderzak z ostatniego liftu. Wspominasz o modzeniu auta, to czekam na konkrety, będę obserwował, powodzenia piwoa80

: 24 lip 2018, 07:49
autor: wiedzmin79
Faktycznie........a tego nie zauważyłem :| - sprawdziłem na broszurce z '95roku i zderzak jest przedliftowy. Zajmę się tym ale najpierw konieczne naprawy i mankamenty mechaniczne.

W piątek pierwsza wizyta w warsztacie:
- rozrząd z pompą wody i płynem chłodniczym.

Po wizycie u znajomego diagnosty - wszystkie tuleje na wahaczach + łożyska tył
- to kolejna wizyta - jednak z uwagi że muszę zmienić opony, chciałbym także felgi na 17' muszę chwilkę poczekać aż je posiądę :)
Konieczna również zbieżność -- także wszystko potem w kolejnym pakiecie.

: 25 lip 2018, 22:43
autor: Przemek97
Zderzak w 95 roku na pewno jest przedliftowy, bo ten który masz u siebie wychodził dopiero w 98 roku, dlatego różnica jest spora. Według mnie nie musisz się tym zajmować, ale do kompletu dołożyłbym tylny zderzak z ostatniego liftu, który według mnie wygląda o dwa nieba lepiej niż ten przedliftowy. Sam zrobiłem tak w swoim aucie i nie żałuje.
Wiadomo, najpierw podstawy, potem grubsze modzenie okok

: 28 lip 2018, 20:58
autor: wiedzmin79
Skupiłem się w pierwszej kolejności na mechanice - to co konieczne.

Rozrząd + pompa wody + uszczelniacze wymienione.

Chciałem zmienić felgi na 16' lub 17' -- jednak te na których zakupiłem okazały się bardzo dobre i miałem okazję w świetnej cenie kupić nowe Continentale 195x65x15.
Poczekam - może znajdę coś ciekawego i wtedy pomyślę nad inną felgą a opony i tak musiałem zmienić bo "chińczyki" były w opłakanym stanie a z takimi do zbieżności nawet nie ma co podchodzić.


Kolejny etap to na 100%:
- wahacze przód
- filtr paliwa

Opcjonalnie po pełnej diagnozie
- poduszki pod skrzynią i silnikiem
- łożyska tył

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 28 lip 2018, 21:21
autor: JakiBoY
Broń cię boże, zderzaka czasem na przed lift nie zmieniaj. Masz ładny zderzak, chyba z całymi kierunkami i halogenami jak oryginały hella to tylko je zabezpiecz przed kradzieżą. Nawet jak nie oryginały to i tak zabezpiecz no czy to oryginał czy podroba wszystko drogie. Wnętrze masz jeszcze sprzed lifta tzn fotele ale ładne są. Klapę tyl też masz przed liftem. Do kompletu kiedyś mógłbyś dołożyć np zderzak z tego samego okresu tylny żeby sie zgrywal z przodem lub zostawić jak jest. Wg Twojego widzimisię możesz też sobie klapę ze stopem znaleźć kiedyś, kiedyś. Chociaż wiem że są amatorzy na gładka dupke. Autko ładne, dbaj. Kup sobie silikon w spreju i jeżeli jeździć będziesz cały rok to co miesiąc sobie wszystkie uszczelki impregnuj żeby miękkie były i żeby Ci się kruszonka nie zrobiła. Dzisiaj jestem w trasie. Pojechałem na Gdańsk oglądać audiny. Straszne padaczki po 12 tysięcy. Do remontu blachy, silniki obsrane. Eh masakra ludzie nie dbają o te samochody porażka. Znalazłem jednego ładnego ale koledze się kolor nie podoba bo za bardzo pstrokaty. A piękny i widać że nie stoi tylko jeździ. Ale co poradzę nie ten kolor..
Masz kiere od po lifta. Z tego co się orientuję końcówka 95 była między liftem i jeżeli dawali dwie poduszki do środka to i 3 światło powinno być ale z tym różnie. Mógł ktoś klapę wymienić bo blenda ładniejsza i w całości kupił i zamontowal. Oglądałem dzisiaj z tego samego rocznika i takie samo wyposażenie miała.
Powodzenia stary.
A do dachu kup sobie sonax do czyszczenia dachów cabrio i tej samej firmy impregnat i będzie ogień panie.

: 28 lip 2018, 21:43
autor: wiedzmin79
Dzięki :)

Z tym zderzakiem będę się zastanawiał ale na to jeszcze czas.

Zobacz - znalazłem oryginalny folder dla cabrio z 95r. -- mój jest 28.03.1995
Kierka jest identyczna.
Może i było trzecie światło ..... a ktoś klapę wymienił -- tego się chyba nie dowiemy nigdy

Co do kosmetyków to dzięki za radę -- miałem pytać właśnie o jakieś sprawdzone.


Obrazek

: 28 lip 2018, 23:06
autor: JakiBoY
No sonax jest sprawdzony. W testach wygrywa często. Impregnacja bardzo dobra i prosta w aplikacji. Duże krople i kolor dachu wydobywa. A środek do czyszczenia bardzo dobry jest. Nawet jeżeli masz pleśń, mech itp to tym jesteś w stanie to wszystko usunąć. Nie ma co kombinować i testować jakichś dziwnych środków jeżeli jest jeden sprawdzony i polecany przez użytkowników.

Ze zderzakiem zrobisz jak chcesz ale każdy raczej będzie odradzac Tobie postarzanie przodu i montaż przed liftem zderzaka. Tył też może zostać taki bo to tył walić to. Ja mam gładki zderzak tył bez tego wglebienia i nie wiedziałem u nikogo podobnego. A miałem w oryginale competition który mi się nawet nawet podobał ale i tak go pociąlem hehe.

Super z tym folderem. Coś tam kiedyś było że końcówka 95 dostawała właśnie poduszki dwie i trzecie światło ale kto by tam pamiętał co kto dostawał w jakim roczniku. Musiałbyś sobie po vinie sprawdzić tam by wyskoczyło bo nie jest powiedziane że początek rocznika dostawał światło mógł mieć np 2x jaśka a końcówka roku dostawała jeszcze światło.

: 02 wrz 2018, 14:06
autor: wiedzmin79
VIN Rozkodowany :)

Faktycznie jest 2xpoduszka i jest brak trzeciego światła stopu -- więc mogło to być jako opcja.

Z ciekawych rzeczy -- było radio gamma -- chciałbym to uzupełnić
była automatyczna antena -- też do uzupełnienia

Reszta istotnych elementów się zgadza rotfl

[ Dodano: 2018-08-02, 21:17 ]
I po kolejnym zabiegu....mało widocznym ale dającym znakomite odczucia.

Wymienione wahacze wraz ze sworzniami.
Wszystkie poduszki silnika i skrzyni.
Zredukowane luzy na łożyskach z tyłu.
Wymieniony filtr paliwa.
Zbieżność.

Dużo lepsze prowadzenie i brak wibracji od strony skrzyni. muza_

Na chwilę obecną mechanika opanowana.

[ Dodano: 2018-09-02, 14:06 ]
Po urlopie trochę czasu na zajęcie się autkiem.

Na pierwszy rzut poszło to co najbardziej doskwierało - problemy z domykaniem szyby kierowcy.
Znajomy elektromechanik ogarnął temat - zimne luty na sterownikach szyb i dachu.

Przy okazji przeczyścił i sprawdził kopułkę rozdzielacza.
Zostało mu jeszcze trochę czasu i wolnego i może uda się ogarnąć:
- błędne wskazania termometru zewnętrznego
- błędne wskazania czujnika poziomu paliwa
- przeczyszczenie przepływomierza

: 02 wrz 2018, 18:57
autor: Roman_S
Powiedz coś więcej o tych błędnych wskazaniach temp. zewnętrznej to coś może poradzimy i mniej będziesz musiał szukać z mechanikiem okok

: 03 wrz 2018, 09:49
autor: wiedzmin79
Cześć

Raz wskazuje prawidłowo - np. na zewnątrz 30stopni - pokazuje około 30.
A po chwili w czasie jazdy np. 48 stopni po czym zaczyna skakać - różne wartości jak mu się spodoba.....20, 35, 43...

: 03 wrz 2018, 10:59
autor: JakiBoY
wiedzmin79 pisze:Cześć

Raz wskazuje prawidłowo - np. na zewnątrz 30stopni - pokazuje około 30.
A po chwili w czasie jazdy np. 48 stopni po czym zaczyna skakać - różne wartości jak mu się spodoba.....20, 35, 43...
Jak masz skąd, to podmienic najlepiej czujnik (nowy kosztuje chyba 150) i sprawdzić bo zbyt wiele nie ma do zepsucia się. Czujnik, kable, wyświetlacz. Może być ze coś z połączeniem z licznikiem jest nie tak. Czujnik bierze poprawkę na prędkość jazdy stąd wahania. Być może coś jest luzne lub złe zamontowane. U siebie montowalem nowy licznik i dokładalem termometr. Na zewnątrz było 30 a pokazywał - 25 ale to była wina czujnika. Później sa właśnie te wyżej wspomniane połączenia z licznikiem. Musisz zobaczyć w ogóle czy to oryginalne wyposażenie jest czy ktoś to dołożył (diesel i benzyna maja chyba inaczej kable)

: 03 wrz 2018, 17:57
autor: Roman_S
To może być problem słabej masy czujnika, było trochę na forum. Sprawdź gdzie masz podłączoną masę czunika i zobacz czy wszystko z nią ok.

: 07 kwie 2019, 20:00
autor: wiedzmin79
Przeczyszczone wszystkie styki i mocowanie czujnika i póki co nie "świruje"
Dzięki za podwpowiedzi- sprawdzone wszystkie punkty i efekt zadowalający :)


Czujnik jest oryginalny - wpisany w VIN.


Dodatkowo wymienione żarówki podświetlenia licznika.

[ Dodano: 2019-04-07, 20:00 ]
Coś się zaczyna dziać po zimie...
Lampy po regeneracji :)
I zaczynamy nowy pakiet prac :)

Po połowie kwietnia umówiona wizyta u blacharza lakiernika.
Przedni zderzak do klejenia i malowania, poprawa mocowania tylnego zderzaka. Zdjęcie i czyszczenie listew bocznych.