Strona 1 z 2

Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 19 lip 2020, 10:39
autor: ptrcichy
Witam, przyszedł chyba czas najwyższy na zaprezentowanie Wam mojego niedawnego zakupu. Tak oto od tygodnia jestem w posiadaniu Audi 80 cabrio z roku 1994. Z silnikiem 2,8 v6 AAH ze skrzynią automatyczną. Auto wyposażone jest w klimatyzacje. Niestety Audi jest trochę zapuszczone daleko jej do ideału i nie jest w takim stanie jakim bym chciał wiec będę prezentował postępy prac. Poprzedni właściciel zmienił kierownice na trójramienna.

Poniżej zdjęcia z dnia zakup:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przyszedł czas na radio:

Obrazek


Jeden reflektor wymagał odświeżenia wiec został rozebrany i oddane odbłyśnik do regeneracji. W drugim wystarczy mycie.

Obrazek

Obrazek

Plan na następne napraw:
-wymiana oleju w silniku + w ASB
-wymiana uszczelki miski olejowej
-naprawa wskaźników paliwa/temperatury cieczy
-wymiana żarówek w podświetleniu

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 19 lip 2020, 11:48
autor: Pieterb
Witamy kolegę - ładny kaban :D

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 19 lip 2020, 15:54
autor: JakiBoY
Wspaniale. Kolejna do odratowania przed losem rozebrania na części. Niech służy i powodzenia w naprawach.

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 19 lip 2020, 18:08
autor: ptrcichy
JakiBoY pisze:
19 lip 2020, 15:54
Wspaniale. Kolejna do odratowania przed losem rozebrania na części. Niech służy i powodzenia w naprawach.
Szkoda jej na rozbiórkę spokojnie do odratowania.

Ktoś może ogarnia temat uszczelki pod deklem miski? Wydaje mi się że nie cieknie z samej miski olej lecz z "podstawy" miski lecz nie mogę nigdzie wyszukać uszczelki. Będę wdzieczny za pomoc :-)

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 24 lip 2020, 15:11
autor: ptrcichy
UPADATE

Wrócił odbłyśnik wiec reflektor już złożony :-D

Obrazek

Udało się naprawić wskazania temperatury i paliwa:

Obrazek

Jak widać luty były kiepskie wiec trzeba było to poprawić:

Obrazek

Śmiga aż miło(no może oprócz podświetlenia danego biegu :-? )

Obrazek

Szczególne podziękowania za pomoc użytkownikowi maciek889 <spoko>

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 07 sie 2020, 14:57
autor: qruku
Ładna baza <spoko>
powodzenia w odszczurzaniu

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 09 sie 2020, 21:18
autor: ptrcichy
Udało się ostatnio również naprawić oświetlenie wyświetlacza biegów na liczniku.

Foto z weekendu :D

Obrazek

Aktualnie poszukuję jakieś felgi 17. Jakieś propozycje co by wsadzić? :-)

Niebawem kolejne postępy prac :-)

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 09 sie 2020, 22:33
autor: JakiBoY
Jest tego trochę.

Droższe :
Speedline mistral
Oz futura, fittipaldi
Compomotive (większość kutych, lekkich raczej do sportu)
RH zw1

Tańsze :
Keskin kt1, kt5, kt22, kt4, kt3 (ja mam takie)
Brock B1
Borbet A
Ronal turbo

Zależy czy chcesz parapet czy raczej płaskie.
Wklęsłe też się znajdą jakieś.
Podałem tylko te które osobiście miałem i mogę polecić.
Są też Rotiformy różne i BBSy ale osobiście nie przepadam za szprychami.

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 10 sie 2020, 20:49
autor: ptrcichy
Najlepiej pasowały by mi Brock B1 lub Keskin kt1 lecz coś w używce dostać to graniczy z cudem...

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 10 sie 2020, 21:19
autor: JakiBoY
Musisz polować. Ja osobiście uwielbiam keskiny bo są miękkie. I w razie czego łatwo się je naprawia. Brocki od czasu do czasu się pojawiają i są bardzo tanie.
Jeszcze azevy są, które mają podobne wzory ale nigdy nie miałem

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 31 sie 2020, 22:35
autor: ptrcichy
Siemanko luzik_ Jako że nieubłaganie zbliża się jesień a co za tym idzie Audi powoli będę odstawiał do garażu zacząłem kompletować części. Będę chciał wymienić amortyzatory i sprężyny. Zaczynam się przekonywać do gwintu lecz kompletnie nie wiem co kupić i który najlepiej. Możecie coś doradzić?

P.S w najbliższym czasie zaprezentuje felgi na sezon 2021 hura_

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 01 wrz 2020, 00:11
autor: JakiBoY
ptrcichy pisze:
31 sie 2020, 22:35
Możecie coś doradzić?
Pytanie zwrotne. A ile chcesz wydać?
Nie ma "taniego gwintu" do audi
Masz wybór taki :
:arrow: Zestaw kitowy. Czyli sprężyna np HR plus jakiś bilstein lub koni. Od -30 do -60 . Jest wygodnie. Powiedziałbym sprężyście. Acz znacznie pewniej wchodzi się w zakręty.
:arrow: gwint KW v1, v2, v3
Rozpiętość cenowa od około 4 tys do prawie 10.
Wysoka półka. Sztywno acz nie jest to mts czy tatechnix. Nie uświadczysz ping ponga ani innego podobnego efektu taczki. Sztywno i w zależności od wersji regulacja twardości i dobijania.
W niemczech wszyscy praktycznie jeżdżą na tych gwintach.
:arrow: gwinty custom
Na olx można spotkać takie w cenach od około 1800.
Jakość wykonania różna w zależności od osoby która to robi. Często można się spotkać z tym że a to wąsy są złe przyspawane i nie pasują, a to brakuje talerzyków na tył do mocowania. Ale są też i tacy którzy zrobią Ci bardzo fajny gwint pasujący idealnie. Podzespoły głównie to tatechnix lub mts wyżej wspomniane. Podobno dobry w te klocki jest dżentelmen o nazwisku mucha.

Są też zestawy obniżające mts pod coupe i pod cabrio. Ale nie wiem co to i co to robi.

Też stoję przed dylematem odnośnie gwintu już od kilku lat i jakoś nic mnie nie przekonuje jak dotąd
I jeżdżę na kicie. Tylko ze ja już kłaść niżej jej nie będę jedynie chciałbym usztywnić zawias możliwie jak najbardziej.

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 01 wrz 2020, 08:13
autor: ptrcichy
JakiBoY pisze:
01 wrz 2020, 00:11
ptrcichy pisze:
31 sie 2020, 22:35
Możecie coś doradzić?
Pytanie zwrotne. A ile chcesz wydać?
Nie ma "taniego gwintu" do audi
Masz wybór taki :
:arrow: Zestaw kitowy. Czyli sprężyna np HR plus jakiś bilstein lub koni. Od -30 do -60 . Jest wygodnie. Powiedziałbym sprężyście. Acz znacznie pewniej wchodzi się w zakręty.
:arrow: gwint KW v1, v2, v3
Rozpiętość cenowa od około 4 tys do prawie 10.
Wysoka półka. Sztywno acz nie jest to mts czy tatechnix. Nie uświadczysz ping ponga ani innego podobnego efektu taczki. Sztywno i w zależności od wersji regulacja twardości i dobijania.
W niemczech wszyscy praktycznie jeżdżą na tych gwintach.
:arrow: gwinty custom
Na olx można spotkać takie w cenach od około 1800.
Jakość wykonania różna w zależności od osoby która to robi. Często można się spotkać z tym że a to wąsy są złe przyspawane i nie pasują, a to brakuje talerzyków na tył do mocowania. Ale są też i tacy którzy zrobią Ci bardzo fajny gwint pasujący idealnie. Podzespoły głównie to tatechnix lub mts wyżej wspomniane. Podobno dobry w te klocki jest dżentelmen o nazwisku mucha.

Są też zestawy obniżające mts pod coupe i pod cabrio. Ale nie wiem co to i co to robi.

Też stoję przed dylematem odnośnie gwintu już od kilku lat i jakoś nic mnie nie przekonuje jak dotąd
I jeżdżę na kicie. Tylko ze ja już kłaść niżej jej nie będę jedynie chciałbym usztywnić zawias możliwie jak najbardziej.

A gdzie mogę się skontaktować z dżentelmenem Mucha? :-D :-D

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 15 lis 2020, 22:50
autor: ptrcichy
UP

Niestety znów mały postój się zrobił na forum z autem. Prawda jest taka że auto już odstawione na zimę do garażu i jeśli tylko mam czas coś tam dłubie ;)

W ostatnim czasie zregenerowałem halogeny ponieważ zszedł z nich lakier:

Obrazek

Wybór padł na kolor srebrny:

Obrazek

Ostatnio również doszła mi plastikowa osłona akumulatora:

Obrazek

Aktualnie czekam na osłonę silnika(u mnie połamana) I na dniach chciałbym zacząć regeneracje zawieszenie ale jak to będzie czas pokaże :-)

P.S cały czas poszukuję felg 17 jeśli ktoś coś ma ciekawego zapraszam PW.

Pozdro

Re: Audi 80 cabrio 2.8 V6 by Cichy

: 26 lis 2020, 20:50
autor: ptrcichy
UP

Cabrio dostało kpl. Uszczelek dekla zaworów, nowe sylikonowe przewody podciśnienia oraz tłumik końcowy RM Motors. Jak widać na poniższym zdjęciu stary był w opłakanym stanie.

Zdjęcia z przymiarki:

Obrazek

Obrazek

Niestety na tą chwile nie mam zdjęcia już finalnie zamontowanego tłumika lecz niebawem dodam.