Strona 1 z 2

ACQ 4.2 V8 341 KM / 417 NM

: 14 cze 2009, 18:52
autor: UFOtm
P_E_Ł_N_A..........G_A_L_E_R_I_A
Obrazek
K_A_N_A_Ł...........Y_O_U_T_U_B_E
WYDATKI I MODYFIKACJE

08/09- 06545 pln
2010 - 03380 pln
2011 - 07790 pln
2012 - 12295 pln
2013 - 07653 pln
2014 - 02990 pln
2015 - 01600 pln
2016 - 23420 pln
2017 - 01670 pln
2018 - 00000 pln
2020 - 08000 pln
2021 - 12800 pln
2022 - ?????
WNĘTRZE
- licznik Cabrio FE + alu ringi + plasmy białe Quantitec
- zeszlifowane maskownice przednich głośników
- skrócony drążek zmiany biegów 4cm
- montaż drugiego słonecznika podświetlanego
- fotele przód a5 s-line
- nakładki na pedały alu audi + stopka pasażera wersja UK
- deska polift, czarne plastiki
- kierownica audi TT mk2 2010 + akcesoria
- guziki konsoli od a8 d2
- gałka od s3 8P + mieszek z alu ramką a4 b6
- nawigacja a3 2010 RNS-E Media
- uchwyt na kubek i wizytownik podświetlany audi a4 b5 FL
- uchylne tylne szyby elektryczne
NADWOZIE
- zderzak tylny CFE
- zderzak przedni CFE z dokłądką a3 8P Sport
- odboje przedniego zderzaka porsche 993/911 US
- kierunkowskazy US Porsche 993/911 pomarańcze
- spryskiwacze lamp
- kierunkowskazy w błotnikach przednich
- antena "rekin" ze wzmacniaczem
- lampy tylne i blenda Seima Black
- grill audi 90 kratka i boczne zderzaka
- felgi Dare V4 19"x7.5 ET20
- felgi Boss XCT 19"x7.5 ET25
- felgi Braid 18"x8.0 & 9.0 ET10
- korek oleju i płynu chłodzącego R8
- bary dachowe THULE
- box AC SPORT (włoski boxx) czarny połysk 480 (198 długi 42 głeboki do 75kg)
- poszerzone nadkola x4 na reperaturkach z vw golf 4
- przebudowane mocowania lusterek i lusterka z TT mk2
MECHANIKA
- swap silnika 2.8 AAH 12v > 4.2 AHC 32v
- wymiana klimatronika z R12 na R134a
- regenerowana maglownica
- wymienione przewody paliwowe
- wydech przelotowy INOX + box POWERFLOW
- Układ dolotowy, puszka v6 wypatroszona + pokrywa 1.8ADR z adapterem Fi90mm złączką FMIC bez przepływomierza + - filtr powietrza PIPERCROSS
- amortyzatory - BILSTEIN B8 przód B6 tył
- sprężyny -40 Weitec , -50mm H&R
- nowy komplet sprzęgła SACHS + zamach CNC
- poliuretany POWERFLEX / DEUTER
- tarcze G4performance: 2 częściowe wentylowane pływające 330x34 przód i 2 częściowe wentylowane 312x22 tył
- zaciski Wilwood Grand National III 6 tłoków i Alu Lucas 43
- przewody hamulcowe HEL przód 80cm bez łącznika i standard tył
- poduszka tylna dyfra poli powerflex
- pompa hamulcowa na 25mm z Forda Mondeo mk2
- chłodnica cieczy chłodzącej Nissens
- nowe zewnętrzne listwy dolne drzwi
- adaptery stalowe (S355) opracowane na zamówienie, wycinanie CNC i cynkowanie
- nowy płyn hamulcowy RBF660 , chłodzenia (prestone), wspomagania, filtr paliwa (filtron)
- przerobiony wydech pod v8 na złączach v-band i poszerzony do 2.75"
- wymieniony Torsen

FABRYCZNIE :
:arrow: nadwozie: Coupe VIN 00999
:arrow: rok produkcji: 09.1992
:arrow: jednostka napędowa: 2,8 v6 AAH
:arrow: napęd: quattro z torsenem CAU
:arrow: przekładnia: manualna 5 biegów CBR
:arrow: kolor : LZ3T
:arrow: specyfikacja po zakupie-prawie fabryka:
> stały ABS
> alufelgi 15''
> climatronic
> szklany elektryczny szyberdach Webasto
> 2x elektryczne szyby
> elektryczne i podgrzewane lusterka
> elektryczne poziomowanie swiateł
> lampy zespolone
> welurowa szara tapicerka chayenne
> podgrzewane fotele przednie
> centralny zamek na pilota z podczerwienią 2 kluczyki
> wyświetlacz temperatury zewnętrznej
> podświetlony słonecznik pasażera
> worek na narty
> kierownica skórzana 3 ramienna
> dekory drewniane nowy typ
> dodatkowe wskaźniki VDO
> 6 głośników
> zawieszenie 1 BE oryginalne -20mm
> oryginalne dywaniki

: 14 mar 2012, 21:18
autor: UFOtm
:arrow: wydech v6 nierdzewka - krótki opis
- 5x kolano fi 60 - 3x kolano fi 50 - 210cm rury fi 60 - 115cm rury fi 50 - 1x kpl flansz-2szt - 1x uszczelka na flansze - 2x złącza elastyczne - 2x zawiesia gumowe - końcowy tłumik POWERFLOW
:arrow: podstopnica ma stelaż pod wykładziną w oryginale i tak udało mi się zakupić, wystarczy zamocować ją do podłogi (przykręcana) i zrobić otwór w dywanie żeby zapiąć plastik.
:arrow: box na dachu (AC SPORT - 999pln) na barach Thule :) wchodzi on na dach bez problemu, umożliwia otwarcie klapy bagażnika bezkonfliktowo. Oczywiście czarny połysk.
Thule to mają podkładki piankowo-gumowe...bagażnik nie jest z najwyższej półki , ale wybrałem go ze względu na 4 czynniki...kształt, cena, pojemność i stan (nowy). Bagażnik ma zalecaną prędkość do 130km/h, sprzedawca jednak mówił żeby nie gnać więcej jak 160km/h i będzie spoko.
hubos21 pisze:podsufitke robiłeś sam czyj oddałeś komuś?
:arrow: zasuwany daszek robiłem sam (oczyściłem i kupiłem materiał) resztę dałem do firmy za jedyne 250pln
:arrow: mały gadżet do wnętrza w postaci wkładów do zagłówków w szarej skórze dla harmonii z daszkami i cykorłapkami
Bastek pisze:Pierwszy raz to, to widzę 8-)
Tighe pisze:skąd Ty te gadżety bierzesz to ja nie wiem :shock: <ok>
1.8s pisze:Fajna sprawa te zagłówki.
grinch pisze:Kontrowersyjnie bo to Ufo <ok>
Dla Mnie Zawsze Number One <piwo>
Przemas80 pisze:Elegancko wreszcie można głowę podeprzeć :mrgreen: super mody jak zwykle,ja nawet twoje abt pamiętam.
MIODEK pisze:
- grile w kolorze prócz bocznych kratek zderzaka
Nie kumam :roll:
:arrow: to co czarne w oryginale jest teraz w kolorze nadwozia czyli cala kratka z grilla górnego i kratka środkowa ze zderzaka <ok>
slawek88yo pisze:zajebiste coupe ;) bardzo mi się podoba ten styl
:arrow: rozbiórka szyberdachu, rama do piaskowania i malowania proszkowego, a później do wklejenia ramy na stelaż przez "szybowników". Montaż i demontaż to banał, więc bez fotostory.
:arrow: instalacja fabryczna sprysków, jedynie spryski skrócone i połączone wężami w oplocie z fabrycznymi zaworkami. Zestaw mocujący z nierdzewki podkładka fi 18 powiekszona i nakrętka m16x1.5/10.9 Nikt ich nie wytarga :P
LU CASH pisze:Z szyberem dobra robota <ok> .To samo u siebie musze zrobić bo juz widac rdze i uszczelka sie wywija.
A w dodatku szaleje jak chce go zamknąć.Nie domyka sie do końca tzn.zamyka się i nie równa się z dachem.Albo czasami się otwiera sam ;-)
Niki20 pisze:Świetna robota z szybrem i z progami ;-)
delik pisze:to autko jest jedna wielka super robota <ok>
Niki20 pisze:UFOtm, zamierzasz założyć niższy zawias? Chociaż -40?
:arrow: Heh, jest juz -60 i jest tuż nad oponą, przy 19tce jest 1.5cm nad blotnikiem <piwo> niżej to mogę wyciągnąć gumę ze springów i bedzie na rowno z blotnikiem tylko wtedy tylko na zloty bo jezdzic sie nie da. :-P
Niki20 pisze: UFOtm, ano tak faktycznie... Sorki na inne foty popatrzyłem :oops:
LU CASH pisze:Michał,a jak się jeździ w zimię na Bilu B8 ?Ty masz tam seryjne springi????
:arrow: Jezdzi sie super tylko glowa i brzuch skacze...springi mam -60/35 z gumami w zwojach ze wzgledu na blotniki, przy zakladaniu z przodu springow nie musialem sciagacza do sprezyn uzywac :)
LU CASH pisze:Tak się właśnie zastanawiałem- B8 i seria spring :-/ .No to teraz juz i ja widzę :-)
jaco124 pisze:czemu wybor padl na spryski z beemki? nie chciales rs2?
:arrow: nie chcialem, malo widoczne i oklepane - nie lubie podążać utartymi ścieżkami :mrgreen:
jaco124 pisze:a to chyba ze tak ;-)
slugs pisze:Widzę, ze latasz na felgach Dare, więc możesz rozwiać wątpliwości co do jakości ich produktów. Gdzieś na forum przewinęło się, że ponoć badziewie, ale jak Ty jako ktoś kto na nich już trochę km nalatał je ocenia?
:arrow: tak uzewnętrzniłem się w tamtym temacie, bo twierdzono że to chinol, a to angol jest. Jak dla mnie jest ok. Wczesniej mialem Bk Racing oraz Arospeed RSGT też angole i też dobrze się sprawowały. TSW są toporniejsze.
hexman pisze:UFOtm powiedz Ty mi co to za "odboje" na zderzaku masz? Kilka razy już na nie patrzyłem, ale dalej mogę się tylko domyślać czemu one służą.
Za każdym razem jak odwiedzam Twoje tematy to pysk mi się cieszy, bo audik ten jak i poprzednie są "zrobione" z gustem, ale tak jak piszesz "nie utartymi szlakami". W każdym coś z indywidualności można znaleźć! <ok>
:arrow: Odboje pochodzą z Porsche 993 USA i służą do zabezpieczenia kierunków i halogenów przed delikatnymi parkingowymi puknięciami i zniszczeniami jakie to za sobą niesie. Są z gumy i lekko podcięte od wewnątrz, żeby podpasował do zderzaka CFL.
Dzięki - nie wszystko, ale staram się by było niepowtarzalnie

: 30 sty 2013, 20:10
autor: UFOtm
:arrow: Mały up, bo w końcu dotarły nowe /stare zaciski z USA :P
Model to 6-cio tłoczkowy Wilwood Grand National III (aluminiowe korpusy) tloczki stal nierdzewna
Calkiem przypadkiem udało się od razu zakupić komplet nowych klocków do nich Wilwood Polimatrix o skladzie mieszanki B - 7520D
Maszu pisze:o kur!@#!!!! wilwood!!!!!!! toz to drozsze od piniendzy!!!!!!!!!!piekna sprawa Panie!!! jesli tylko mozna cos zaproponowac, podpowiedziec to nie maluj ich na czerwono! niech sie łajzy wyrózniaja! nie wiem, zlote z elementami w czerni, ale znajac Ciebie bedzie bankowo ciekawie!! MEGA HEBLE!
:arrow: prawdopodobnie będą czarne z żółtym logiem
bloku pisze:Piękny hebelek. Pod jaką tarczę to podejdzie?
:arrow: w planie jest albo 345 albo 324 czas pokaze o bedzie bo narazie to mam 2 z 6 elementow ukladanki
DEDHI pisze:mocna rzecz <ok> a co z tyłem? zamierzasz modyfikować czy ori?
:arrow: narazie chyba zostanie seria, ewentualnie na tył pójdzie girling 60 2 tłoczki jeśli zdecyduje się na hydro łapę
LU CASH pisze:A po co takie wielgachne hamowniki? :-) Chyba bedzie mocccc pod maską jak taki hebel.
:arrow: moze kiedys bedzie kompresor , a hamowniki duze bo mi obecne już nie powstrzymują zapędów prawej nogi :)
slugs pisze:hamowniki duże, bo małe słabo w feldze wyglądają :)
Ja mam zestaw pod 314mm a pod maska NG <lol>
Słonik pisze:Fajne zaciski.
ATLAS pisze:Okropnie grube te zaciski, o feldze z dużym rantem z przodu możesz zapomnieć :) . Jakiej średnicy tarcze do tego zestawu montujesz?
PS. respect za reanimację szyberdachu.
:arrow: Felga docelowa już jest i taka zostaje więc nie ma zmartwień, chociaż na przymiarki dopiero przyjdzie czas...tarcza 345 lub 324 zobaczymy co będzie rozsądniejszym wyborem i jak z pasowaniem.

: 27 lis 2013, 23:37
autor: UFOtm
:arrow: od kwietnia 2013 auto stoi i przemieszcza sie jedynie z warsztatu do warsztatu efektem czego są różne modyfikacje i naprawy...
: arrow: na początek wróciła do samochodu nowa pompka sprzegła bo poprzednia rozleciała się na drodze i zostałem bez sprzegła...po jej montażu okazało się, że nie ma nadal 1 biegu i wstecznego więc do wymiany poszedł wysprzęglnik przy pedale. To też nie pomogło więc postanowiłem wymienić docisk z tarczą na inne używki - to też nic nie dało. Więc w końcu kupiłem zestaw sachs nowy
:arrow: przy okazji wyciągniętej skrzyni postanowiłem zregenerować magiel gdyż mój miał rozwaloną manszetę i lekko ciekł, kupiłem drugi i go zregenerowałem.
:arrow: jak już auto rozebrane to choroba się zaczęłą, do piasku powędrowały sanki, mcpersony, zwrotnice, stabilizatory i inne pierdoły, przy skłądaniu nowe łączniki stabilizatorów przód i tył, sworznie P+T, przewody hamulcowe, linki ręcznego, poliuretany (zolte i czerwone) i powerflexy czarne w wahacze i sanki.
:arrow: odrdzewiony i odmalowany wał bez wymiany podpory
:arrow: zostały też poduszki skrzyni i dyfra
:arrow: wrociły springi -20mm ori
:arrow: skrzynia umyta i oczyszczona, dyfer wymieniony gdyż z mojego się pociło na uszczelniaczach centralnym i prawym
:arrow: zrobione wstawki z przewodów miedzianych paliwa od komory silnika do przejscia we wnęce środkowego tłumika
:arrow: przed zmontowaniem większości zawieszenia i podzespołów odbyła się konserwacja BOLL'em podwozia i wyrzucone zostały aluminiowo wełniane izolatory termiczne, które się zutylizowały, jedynie pod końcowym tłumikiem pozostał w miarę zdrowy. Osłony wału wyszliwowane i pomalowane baranem w sprayu
:arrow: wymieniona też jedna z siatek /złącz elastycznych na wydechu
Na koniec zostały do poskładania heble... ta historia ciągnie się niestety od czerwca i jeszcze nie ma końca :(

Na tył wybrałem zaciski aluminiowe Lukas 43 z jarzmem pod wentylowane 312mm od rs4 b7, które pasuje plug n play pod nasze zwrotnice. Tarcza to robiona na zamówienie 2-częściowa, wentylowana 312x22 o parametrach czapki względem tarczy jak w oryginale...
:arrow: Na przód też robiona pod zamówienie tarcza 330x34 2-częściowa pływająca i nawiercana dla zmniejszenia masy
Ogólnie koszt zestawu tarcz to 3000pln co uważam za dobrą opcję gdyż np. Tarox w swojej ofercie same rotory na przód ma w cenie 4400pln a Wilwood 260 dolarów za szt.
W kwestii hamulców robią się adaptery do zacisków przednich, więc ciąg dalszy nastąpi...
W wolniejszej chwili trochę się bawię i odstresowuję i pomodziłem sobie koła ale w formie odwracalnej czyli folia a nie poler
KORU pisze:Audi Coupe chyba zostanie u Ciebie dożywotnio. Jak sie nowe hamulce dotrą, to bedziesz sprawdzał w lusterku wstecznym czy ktoś nie wjeżdża w bagażnik. Nie wszystkie auta tak szybko hamują. :-) Szacunek za włożoną pracę.
zserty pisze:Hamulce konkretne. Jak możesz to zdradź gdzie dorabiałeś.
Teraz kola będą wyglądać świetnie.
Zdrówka
:arrow: Hamulce robiłem w firmie G4 HighPerformance Brakes
Viriss pisze:
KORU pisze:Nie wszystkie auta tak szybko hamują.
[url=http://fiat_1975.ovh.org/images/029.jpg]Obrazek[/url];-)
Ja nic nie piszę bo się pozbierać jeszcze nie mogę :shock: Szacun <piwo>
zserty pisze:Czym malowałeś zawieszenie?
:arrow: proszkiem - RAL 1023 o ile dobrze pamiętam...
LU CASH pisze:Ło matko :shock: Dobra robota ! Po co Ci az takie duże tarcze z tyłu?
:arrow: bo takie się trafiły za darmoszkę praktycznie i w/g mojej koncepcji najlepiej będzie to się komponowało na rozdziale sil...
zserty pisze:Żeby ładnie 19" wyglądało ;-)
:arrow: to też :)
bloku pisze:
LU CASH pisze:Po co Ci az takie duże tarcze z tyłu?
Ja mu zadałem to pytanie w związku całym tym heblem... Do dziś czekam na konkretną odpowiedź. Póki co czekam aż kupi zimówki (choć nie wiem czy jest sens :-? ) aby skatować obie kupy gdzieś na kaszubskich szlakach jak to zrobiliśmy z EDDem w zeszłą zimę :-)
Stay tuned kosmito.
:arrow: Nie ściemniaj, wiesz ze marzy mi się v8 jak juz v6 nie będzie chciało współpracować, ale ja poszukam v8 jak zwykle innego niż wszyscy :P
juba pisze:Zdaje egzamin ta folia? Bo kolega ma podobne felgi i chce je polerować w ten sposób.
:arrow: ja robię folią nie termokurczliwa, ale widziałem ze już jest dostępna termokurczliwa, moja jest odporna na warunki atm i na rozpuszczalniki np aceton itp wiec sobie chwale...ból z nią jest taki ze nie można 2 razy odkleić i nakleić, trzeba to robić na raz i mieć bardzo dobre ostrza techniczne do ciecia krawędzi itp...
MIODEK pisze:
LU CASH pisze:Ło matko :shock:
Dobra robota !
Po co Ci aż takie duże tarcze z tyłu?
Bo jeszcze nikt takich nie miał ? <ok>
i28 pisze:Idziesz grubo Michał. ;-) Czy to oznacza, że może się pojawisz w Kronach ? :-P A kiedy jakieś męskie koło ? :mrgreen:
:arrow: Męskie kolo ? tzn. bo jeśli myślisz oc czymś skręcanym to powiem tylko tyle, że już mam - tylko pokaże jak będę wiedział ze wejdzie na heble i w nadkola bo nie będą to jakieś oklepane 17 RH czy BBS :P

: 02 lis 2014, 02:12
autor: UFOtm
:arrow: auto zrobiło swoje pierwsze 600km po grzebaniu...
:arrow: kolejne etapy prac ciągnących się przez ostatnie miesiące to:
:arrow: Tarcze hamulcowe zrobione na zamówienie w firmie G4HighPerformance Brakes
:arrow: wymieniona pompa hamulcowa na 25mm. Po malej przeróbce pasują od Forda Mondeo mk2. Przeróbka polega na nawierceniu tłoczyska od strony bolca z serwa ok. 7mm. Zbiorniczki wyrównawcze maja ten sam rozstaw więc pasują zamiennie. Trzeba tylko zastosować przejściówki z M10x1 (przewody audi) na M12x1 (wejścia pompy ford)
:arrow: wymienione złącze elastyczne i uszczelniony wydech...przy lekkiej nieszczelności pomiędzy łączem kołnierzowym kolektora lewego a kołnierzem wydechu, przy dużym obciążeniu silnika wypadał zapłon bez generowania błędu na Vagu
:arrow: wymieniona podpora wału i tylna poduszka dyfra a wcześniej 4 łożyska kół
:aroow: podmieniony magiel na oryginał, uszczelniony na nowo, ponieważ niby zregenerowany w firmie Dynamica w Łodzi zatarł mi 3 pompy wspomagania i rozwalił jedną chłodniczkę...po oględzinach okazało się, że wewnątrz uszczelniacze beton a głowica poobijana młotkiem-żal.pl
:arrow: wymieniony czołowy uszczelniacz na pompie wspomagania
:arrow: podmienione na oczyszczone ultradźwiękami: kolektor ssący z przepustnicą i silniczek krokowy oraz wypolerowana przepustnica i czujnik Halla
:arrow: wpasowany korek od płynu chłodzącego R8,
:arrow: wymienione wężyki spływowe z puszki-odmy i wężyki spryskiwaczy maski oraz końcówki instalacji spryskiwaczy reflektorów.
:arrow: przeszlifowane pokrywy wałków, wymieniona dolna rurka układu chłodzenia
wypiaskowana i pomalowany na RAL 1023 : dekiel rewizyjny, podstawa cewek i pompy wspomagania, łącznik drążków kierowniczych i magla, koło pasowe pompy wspomagania, podstawa akumulatora, emblemat quattro, mały rant felg
pomalowane na czarny mat: kolektor ssący, zaciski przednie, ramka grilla i obudowy silnika, pomalowane w kolor nadwozia spryskiwacze reflektorów oraz grill górny bez ramki,
:arrow: wymieniony akumulator Bosch S4
:arrow: wymienione zewnętrzne listwy dolne drzwi
:arrow: wymieniona chłodnica cieczy chłodzącej na Nissens - 520pln
:arrow: dołożone podgrzewane spryskiwacze szyb
:arrow: wymieniony odpowietrznik hamulca przedniego i linki hamulcowe tylne
:arrow: adaptery stalowe - klocki stali kwadratowej do obróbki 60x60 (stal S355)-60pln opracowane na zamówienie, wycinanie CNC i cynkowanie 180pln
:arrow: przewody hamulcowe przednie HEL czarne z przyłączami oczkowymi - długość 80cm bez łączników (od miedzi do zacisku jeden element) - 200pln
:arrow: nowy płyn hamulcowy (k2) , chłodzenia (prestone), wspomagania (febi zielony), filtr paliwa (filtron), przewód powrotu i zasilania benzyny (miedz fi 8)
:arrow: zbieżność, geometria, przegląd
:arrow: jako ciekawostka przymiarka moich Braidów 9x18 et10 na hebel z dystansem 15mm, niezbędny dystans min. 18mm aby nie ocierało o ramię felgi, jednak chyba nawet naciąg nie pomoże.... zobaczymy jak 8x18 będzie leżało :P i czas pomyśleć może nad poszerzeniami...
bloku pisze:Ułożyłeś już heble czy to raczej jazda autostradowa i jeszcze docierasz? Ciekaw jestem efektywności hebli :-) :mrgreen:
KORU pisze:Teraz pomalować te tarcze na szaro i bedą wyglądać jak ceramiczne. :-D Jakieś modyfikacje wnętrza się szykują ?
Tighe pisze:nie znam się ale te zaciski nie są za małe do tych tarcz? Widzę tam sporą lukę na której tarcza nie będzie używana :-)
bloku pisze:Tighe, wydaje mi się że to tylko przymiarka zacisku bez klocków.
:arrow: zaciski są pod trzy rozmiary tarcz (309, 324 i 330 z grubosciami od 30-35mm)
Obrazek
- Ja wybrałem największe, natomiast konstrukcja czapki jest taka żeby była jak najbardziej zbliżona do oryginału. Stad nieścieralna (niewykorzystana) powierzchnia wokół czapki
- Zmiany w środku dopiero będą, ale ograniczą się do zabiegów stylistyczno-technologicznych, które będą toczyły się przez zimę. Jak już się skończą to coś tam się udokumentuje.
- Tarcze już chyba dotarte (świecą się :P) ogólnie w trasie jest spoko, ale są głośne i do końca nie wiem czy to wina spasowania czy tak szumią pływające. Po 2 tyś przebiegu się zweryfikuje przy przeglądzie wszystkich elementów. ABS nie wariuje bardzo, w miejście się wyłącza sam po około 3km jazdy w korkach. Przy toczeniu do 15km/h odbija pedał ale bez generowania błędu chyba że trwa to zbyt długo (korki). Hamowanie na wyłączonym ABS z prędkości ok.120km/h na dystansie ok.30m skutkowało zblokowaniem przednich kół 225/35/19 więc na pewno się nie pogorszyło. Testy drogowe w toku...

: 24 lis 2014, 23:35
autor: UFOtm
:arrow: zima robi wieksze kroki, to i ja sie szykuje na jej uroki...po dlugich poszukiwaniach wpadl w rece komplet zimowek... poniewaz bardzo zadowolony bylem z pirelli w240 sottozero na poprzednich zimowkach w rozmiarze 205/50/17, teraz rowniez padl wybor na te opone ale w rozmiarze 225/35/19. Glownie z racji tego, ze malo czasu bylo na dopasowywanie jakiejs 17" czy szukanie 18" i do nich opon a koszt zapewne bylby podobny jesli nie wiekszy od kupna tylko zimowych 19".
Obrazek
Obrazek
:arrow: ogolnie stan jak nowe, bez latek uszkodzen defektow itp. DOT4612 Bieznik 7.89>8.28 na wszystkich, cena 1350pln (nowe w tym gabarycie ok. 4tys pln) wiec uwazam to za dobry deal
KORU pisze:Bardzo zdrowe opony, cena przystępna. Michał z ciekawostek to w niedziele widziałem najnowsze RS6 na zimówkach DUNLOP SP SPORT w rozmiarze 285/30 R21 cali :-)
stawsz pisze:Ja nie jestem zadowolony z tych opon a jeżdze na 18' w służbowym aucie - są śliskie na śniegu nie " "gryzą" go jak np dunlop 4D choć w odprowadzaniu wody sa niezłe - przejeździłem na nich ok 60000 km (2 komplety opon od nowości) wiec myślę że mogę coś juz powiedzieć.

: 01 lut 2015, 22:39
autor: UFOtm
:arrow: up zimowy, czyli pierwsza interwencja w środku...kupiłem deskę rozdzielczą, na której trenowałem opcje włożenia RNSE 193, po tym jak doszedłem do wniosku, że nie powielę schematu, ani nic co dotąd widziałem z zagospodarowywaniem środkowego kokpitu zacząłem kombinację...

Ostatecznie wzorem nowych aut, navi poszła wysoko "pod daszek" a resztę zagospodarowałem wedle uznania i ergonomii...substraty to wkładka plastikowa kosza metalowego 2din z a4b5fl + ramka na przyciski z a6c4 + kubek podświetlane logo z a4b5fl + ramka ori pod klimatronik. Montaż był wcześniej opracowany więc miało iść gładko, niestety już po demontażu ori kosza okazało się, że będzie problem bo klimatronik ma bardziej wypasione kanały powietrzne niż te w standardowej desce z nawiewem (ćwiczebna).
Wpasowywanie RNSE193 wymaga podcięcia wąsa w głębi deski do montażu szkieletu i zagięcie go do góry. Przy tej czynności natrafimy na metalowy stelaż deski, który potrzebuje interwencji kątówki i młotka...
Kolejnym krokiem jest nacięcie pseudo skóry kokpitu ok 4 cm od wewnętrznej części i nacięcie w stronę frontu, aby można było wyskrobać piankę. Robimy to, żeby nie szlifować ramy od RNSE193 do szerokości kokpitu środkowego audi80.
Dalej, kilkakrotnie pasujemy i sprawdzamy czy wystarczającą ilość pianki wyskrobaliśmy osadzając Navi. Jak już w miarę wchodzi, przycięty o uszy plastikowy kosz mocujemy na stałę do deski a80.
Następnie okazuje się że jest zbyt płytko i tutaj przychodzi z pomocą opalarka...po usunięciu "lejka" na kratki, maskujemy-uszczelniamy klapę do "lejka", następnie opalarką podgrzewamy tunele górne aby lekko je nagiąć by narożnik RNSE193 się nie odpychał.
Dalej osadziłem kubek otwierany na taśmie 2 stronnej gumowej (gruba) górną krawędzią do Navi przez dystans, natomiast od dołu podtrzymany przez ramkę na przyciski za6c4 (skrócona do 8 przełączników) która na szerokość pasuje idealnie.
Pod przyciski idealnie na wysokość pasuje część ramki ori a80 ucięta na wysokości dołu ramki od radia.
Wszystko podłączone przez adapter emulator CANBUS aby nie było problemu z funkcjonalnością i podświetleniem...
Mocowanie Navi z wykorzystaniem jej ori blaszek do stelaża więc raczej nie wypadnie :P
Drewienka koło kubka jeszcze do dopracowania w wolnym czasie. Możliwe że wleci tam wizytownik podświetlany obok kubka...ale jeszcze się zastanawiam...
Jako że już się trochę pogrzebałem, to przy okazji zamontowałem plasmy i ringi, które nabyłem w okazyjnych cenach kiedyś i porządkując ostatnio składzik postanowiłem z nich zrobić użytek. Efekt tarcz naprawdę byłem mile zaskoczony, są rewelacyjne a podświetlenie jest teraz regulowane osobno dla czerwonych elementów i dla białych. Barwa bieli jest biała ksenonowa, a nie niebieska jak na foto. Ogólnie efekt na tyle mnie zadowala że nie żal mi było się pozbyć czerwonych tarcz w milach...
Tak na marginesie w kostce radiowej jak ktoś ma przewód biało nbiebieski to sygnał gala a nie plus po zapłonie :P a szaro niebieski to tzw. Illuminacja w nowych radiach.
Poniżej pierwsza wersja robocza jeszcze z uchwytem na kubki z passata b5 UK - pomyłka ergonomiczna, natomiast deska cięta, a nie dłubana...
Niki20 pisze:Ciekawa praca ;-) Nie wygląda ta navi za "nowo" w środku?
:arrow: Dominik- myślę, że nie jest za nowo, nie czuję się tego będąc w środku. Zdjęcia to jedno a rzeczywistość to drugie - dla mnie i oglądających na żywo jest ok. :)
Boberro pisze:jakby ją wykleić drewienkiem to by się skomponowała <ok>
:arrow: Grzesiu - chyba byłoby już za dużo kredensu PRL :P byłaby trzoda :P
sagem pisze:Michał - nie.
Ja bym wywalił to RNSE, po co Ci to w dobie nawi w telefonie? Rozumiem w C5 C6 etc., ale tutaj to na siłe jest wciśnięte...gdybym już się upierał na duże nawi próbował bym upchnąć deskę z B5FL, oczywiście audi z koszem na 2 din, ale to nadal wielka rzeźba, a bryła 80tki pozostanie nadal ta sama.. widział bym tam lepiej 3 wskaźniki - AFR, EGT I BOOST :-P
:arrow: Kamilu wystarcz, że krew mnie zalewa jak z netu mam korzystać w SMARKFJONIE a jakbym wyznawał zasadę na skróty to TV też bym oglądał w laptopie albo z rzutnika:P W sumie na siłę jest, ale to tylko dlatego, żeby nie wypadła przy strzale z buta...bardziej inwazyjne zachwianie modelu to nie dla mnie więc SINGLE FRAME też nie ma :) Ma być młodo ale umiarkowanie, mimo wszystko dziękuję za opinię
elmlody pisze:Michał - Jestem na TAK :) <ok> Jeden lubi jeździć na glebie i lansować się felgą a inni wolą podróżować w komforcie ... pasuje według Mnie fajnie JEDYNIE, nie podoba mi się opcja tego uchwytu na kubek... Zrobiłbym to tak jak jeden gość z DE w Kronach. Czyli zaraz przy samej górze wrzucił uchwyt na dwa kubki z VW BORY - wymiarowo z tego co widziałem - IDEALNIE PASUJE! ...Mody tego typu , gdzie starasz się zrobić ala ORI <ok> , bardzo mi się podobają :) No i wreszcie nie ma chromu ani nawet ostrego żółtego koloru w środku <piwo>
Pozdro i czekam na kolejne Newsy :)
:arrow: Piotrze powinieneś już wiedzieć, że ja nie powielam :P mysi być inaczej niż wszyscy :P poza tym lubię podświetlany gadżet i musiałbyć pod navi żeby nie zalać jej jakby co... chrom jest a w zasadzie amelinium :P - ringi ramki i kierownica z tt2 flat z wstawkami oraz znaczek na desce. żółty nie wykluczone że coś będzie :P
FranoF1 pisze:...wg mnie też jest OKej, jedynie co mnie razi to drewno, nigdy nie byłem fanem mebli w samochodzie ;-)
Sagem z tymi wskaźnikami to sobie chyba żarty robisz, po co komuś coś takiego w N/A :?: :roll:
Michał co to za kolor tej plazy?niebieski? nie mieli białego?
pozdro i dłubaj dalej, czekamy na kolejne updaty :-)
:arrow: Krzysiu, oczywiście, że biały dokładnie ok. 5857 kelwinów ;) , więc wszystko w prawie tej samej tonacji...pstryczek na niebieski też jest buahaha ważne, że czcionka poliftowa :P i że za 1 Euro :) , słusznie zauważyłeś, że 3 dodatkowe VDO wystarczy u mnie w zupełności
bloku pisze:
FranoF1 pisze:Sagem z tymi wskaźnikami to sobie chyba żarty robisz, po co komuś coś takiego w N/A
To ma być mobilizacja aby zapowiadany kompresor się pojawił :mrgreen:
Dla mnie sama praca na plus...ale faktycznie drewno niekoniecznie do mnie przemawia.
sagem pisze:
FranoF1 pisze:Sagem z tymi wskaźnikami to sobie chyba żarty robisz, po co komuś coś takiego w N/A :?: :roll:
Frano, chyba nie zrozmiałeś... przecież wiadomo że nikt nie zalozy wskaźnika doładowania do n/a :)
bloku pisze:Co do RNS-E to pamiętaj, że kodowanie ma znaczenie do map. Zastanawia mnie jeszcze jak obszedłeś zabezpieczenie RNS-E, które jest sprzężone z licznikiem?
:arrow: Mapy zakupione ori w dobrej cenie ostatni update 2014. Wszystko podłączone jak należy za sprawą emulatora Canbus
Tighe pisze:a mi się podoba, fajna sprawa <ok>
:arrow: dzięki, staram się
zuber pisze:Robi niesamowite wrażenie :) Gratuluję :)
:arrow: jeszcze nie, ale może kiedyś będzie
Maciek_B4 pisze:nie obraź się, ani nie zrozum mnie źle, ale te zmiany wnętrza dla mnie porównywalne są z zakładaniem dużego grilla z nowszych modeli :shock:
:arrow: uważam, że raczej mało trafne to porównanie, ale myślę że deska z poloneza (jak to określiła ori deskę kiedyś moja znajoma) trochę jednak została odświeżona :P samo koło i glebę jako modyfikacje przerabiałem 16 lat temu <piwo>
:arrow: z tego wszystkiego zapomniałem podziękować Edd'kowi za pomoc no i dodać, że po raz kolejny zmieniłem springi. Tym razem wleciały żółte Weitec'ki -40mm ze zdekompletowanego zestawu, bo na standardowych -20mm było jakoś dziwnie... teraz siedzi niżej i 19tki z zimówką niestety znowu spotykają się z rantami błotników :( - na szczęście tylko przy ostrych łukach <ok>
bloku pisze:
UFOtm pisze:przy ostrych łukach
Bokiem Panie trzeba bokiem :-D
Niki20 pisze:UFOtm, za szerokie opony :-P
:arrow: to fakt, miały być 215/35/19, ale niestety w takim rozmiarze były tylko chińskie zimówki Achilles 101 w tej samej cenie... niby cent a robi różnice, poza tym fela ma ET20 więc też sporo :P...Wróci rolka z wypożyczenia to się przejedzie :)
:arrow: kilka ruchomych obrazków ze zlotu Audi quattro Torun 2015

:arrow: ogólnie heble dają rade, jestem naprawdę zadowolony ze skuteczności i braku bananowego pedała

: 13 lis 2015, 19:58
autor: UFOtm
:arrow: troche update'u : Auto pojeździło (poturlałosię) trochę i przeszło kolejny przegląd bez problemów. Tydzień po przeglądzie, jak się okazało umarł poraz kolejny silnik. Z racji tego, że 3 raz już nie będę go wskrzeszał na kolejne 15tys.km postanowiłem rzucić się na głęboką wodę i wstawić V8. (części z V6 silnikowo i osprzętowo sprzedamw dobrych cenach...)
:arrow: Ponieważ ja zawsze muszę robić inaczej niż wszyscy, wybrałem nie ABZ za 1700pln lecz AHC z s8 1999r. z cząstkową historia o oznaczeniu AHC. Dla nie wdrożonych to ABZ po usunięciu niedoróbek czyli inne wałki, zmieniony stopień sprężania itp. Moc 340KM myślę, że tymczasowo zaspokoi mnie, aczkolwiek mam już na uwadze stage 2 i stage 3 dla tego motoru jak zacznie brakować mocy...silnik znalazłem w UK w komplecie z osprzętem i wiązką w cenie 750F czyli ok.4300pln na tamten czas + 800pln transport
:arrow: Robocizny się podjął warsztat Street Lane Garage i liczę na udaną współprace z Pawłem...Silnik już do nich zlądował, dokupiłem do niego osłony plastikowe w/g własnych upodobań gdyż oryginał miał czerwone v8 i "krzykliwe 4.2" na osłonie, a ja wybrałem jednak opcję bez oznaczenia pojemności i srebrnym v8 które zostanie ubrane w należyty kolor.
:arrow: Dalsze prace opiewają jak na razie w poszukiwania sprzęgła...

: 13 lis 2015, 23:19
autor: Leo
kibicuję Ci Michale :) Powodzenia!

: 14 lis 2015, 00:31
autor: DEDHI
ja również trzymam kciuki... wiem że będzie grubo <ok> powodzenia w projkecie...

: 21 sty 2016, 23:18
autor: UFOtm
:arrow: mały update, poszukiwania sprzęgła zakończyły się dwoma zestawami:
1. sprzęgło CNC od Guzika, lżejsze koło zamachowe oraz przerabiane ori docisk+tarcza (rozwiązanie opcjonalne) 2200pln
2. sprzegło dwumasowe z s4b7 v8 (625pln) + nowy zestaw tarczy i docisku z Sachsa (920pln) + rozrusznik s4b7 z uwagi na wieniec i inne zęby (120pln)
3. zwiezienie auta do SLG na lawecie ogółem 480pln (taniej niż paliwo na dwa auta)

Niebawem kolejne wieści co i jak....

: 22 sty 2016, 20:47
autor: Niki20
Jaki plan na kołyskę?

EDIT by UFOtm: :arrow: prawdopodobnie fabryczne sanki zostaną wzmocnione i dospawane łapy pod ori poduchy silnika v8... dodatkowo do prawej podłużnicy chcę przednią poduchę silnika umocować, żeby był stabilniejszy na siły wyrywające... :roll:

: 07 mar 2016, 00:17
autor: UFOtm
:arrow: powoli, ale idzie ku dobremu...pierwsze "wpasowania" motoru + przerobione elementy do piachu i malowania proszkiem + serwisowka silnika ... a w domu > na"d"ciagamy < :) i czekamy...

: 22 sie 2016, 23:19
autor: UFOtm
:arrow: SWAP zakonczony, krotkie podsumowanie zdjeciowe dolacze jak ogarne juz auto do zdjec...tymczasem kosztorys, na przełamanie mitów o swapach za 13tys. no chyba że ktoś robi po łebkach... Street Lane Garage and Tuned by NIUTON, wielkie dzięki za przyłożenie się do roboty z największą starannością...cyferkowo dla zboczuchów 341.5KM i 417Nm przy warunkach 32stopni na zewnatrz i 45 stopni w dolocie...

SWAP V6 AAH/CBR na V8 AHC/CBR = 23740pln
-750gbp @ 5.90pln kompletny silnik v8 ahc = 4450pln
-0800pln transport silnika z UK do SLG
-0480pln zwiezienie laweta auta do SLG
-0100pln obudowy gorne silnika v8
-2616pln serwis silnika v8
-0800pln robocizna serwisu silnika v8
-0625pln zamach-sprzeglo b7v8 - niewykorzystane
-0140pln rozrusznik b7v8 - niewykorzystane
-0920pln sprzeglo sachs b7v8 - niewykorzystane
-2200pln Sprzegło sachs + zamach CNC
-3600pln EMU, strojenie i podlaczanie kabli
-0600pln hamownia, EmuBT, sonda szerokopasmowa
-1320pln uruchomienie klimy R134A z R12
-1640pln czesci do swapa + plyny ustrojowe i inne drobne w tym paliwo
-1100pln przerobienie 2/3 wydechu
-0400pln dolot fi 90mm
-1500pln wyjecie v6 i osadzenie v8
-0450pln paliwo wawka i powrot

Ze szczegółami nie ma sie co rozpisywać :P
- przerobienie sanek z aah SLG
- poduszki silnika z fiata 137,
- chłodnica przerobiona z AAH (nissens nowy)
- wentylatory 3 szt
- puszka dolotu dół fabryczny bez klapek , góra z cabrio 1.8 CFL
- rura łącząca 90mm SLG
- sterowanie silnika EMU
- hamowanie w STW Center
:arrow: odczucia po odebraniu auta:...wracalo sie inaczej, jazda dupowozem w postaci Fiata Punto zrobiła swoje...odzwyczaiłem się od modzonego auta, ale nie jest tez najgorzej, po 200KM zaczałem sobie przypominać. Jakimś szatanem drogowym nie jest, ale elastyczność ma jak na razie bajeczna w odczuciach 140-200 w kilka sekund robi robotę, nie ukrywam, ze nie liczyłem się aż z takim wydatkiem, ale myslę, że z czasem natura dusigrosza da mi odetchnąć i zacznę się cieszyć pełnia posiadania takiego auta bez przypominania sobie o poniesionych nakładach....podczas 380km drogi spalił ok. 38 litrów bo wskazówka spadła poniżej połowę na wskaźniku, więc spalanie w trasie mieszanej ok.11l/100km bo pierwsze 40 km było zółwim tempem w korkach i do 80km/h
Leo pisze: Super, cieszę się razem z Tobą :) Przyjemności z użytkowania :D
ps. zamawiam przejażdżkę na lewym ;)
Bloku pisze: Jako, że brałem czynny udział...wyprowadzenie i sprowadzenie tego już potworka mogę powiedzieć jedno - czas oczekiwania i koszty są niewspółmierne do tego co musi czuć teraz Ufek. Pod maską jest...żółto, owszem kwestia gustu ale poza tym porządek. Wszystkie elementy przekonstruowane poskładane solidnie. Gada to to jak ja....le. Myślałem, że moje eSki na nieseryjnych wydechach były spoko ale to Coupe robi rzeźnie.

SLG i Niuton zrobili kawał fajnej roboty. Jednak czasami warto tak długo czekać. A przyznam, że czułem się jak dzieciak czekając z Michałem na koniec tego etapu projektu.

Ufo...zazdro jest ale z drugiej strony cieszę się, że dopiąłeś swego. Drugi etap zostaw w spokoju bo teraz czas się uczyć tego auta na nowo :-)
AdiGassler pisze:Na FB śledziłem coupe'te i gratulacje za wytrwałość. oklasky
eSPe pisze:Gratki.
Ja też czekam na swojego. Na razie końca nie widzę jeszcze.
miki1133 pisze:Gratki Ufo-k teraz aby auto było bezawaryjne i żebyś miał kupę radości z coupe-ty
stawsz pisze:Obserwowałem , kibicowałem a za tydzień będę macał w Toruniu rotfl piwoa80
KubaAudi pisze:Super ! Serwis silnika 2.6k ładnie wsiorbał :D wszystkiego po 2
Ps. Coś mmmm ciężko znaleźć wszechogarniający entuzjazm , chyba Cie lekko gryzie te 20000 hehe
POZDR !!
Audi Sport pisze:Szacun za profi podejście do tematu oklasky Dla SLG za ogarnięcie tematu i efekt końcowy na lepszym poziomie niż miałoby to wyjść z fabryki i dla Ciebie za zlecenie, upór i determinację w dążeniu do zamierzonego efektu piwoa80
Patrząc na te kwoty, już się boję ile wyniesie mnie mój wynalazek, bo końca nie widać...
Przemas80 pisze:oklasky Gratki Panie ja wiedziałem że Michał półśrodków nie uznaje jestem ciekaw jak to siedzi i gada piwoa80
DEDHI pisze:Dobrze przemyślany projekt.. wykonanie SLG na wysokim poziomie. Całościowo fura robi piorunujące wrażenie. Gradki za projekt... oklasky

: 26 sie 2016, 08:16
autor: Leo
KubaAudi pisze:
Ps. Coś mmmm ciężko znaleźć wszechogarniający entuzjazm , chyba Cie lekko gryzie te 20000 hehe

POZDR !!
Zawiść ?
Gwarantuję Ci że Michał się cieszy bardzo.