S2 coupe 1991 by Gamling
: 18 lip 2010, 21:07
Niedawno udało mi się zakupić auto jak w temacie. Prawdę mówiąc zakup doszedł do skutku niejako przez przypadek bo szukałem innego auta. Ale jak już raz się przejechałem s2 to nie mogłem jej odpuścić. Auto w chwili zakupu wyglądało tak:
Oczywiście w planach jest gruntowna odbudowa samochodu do stanu mniej więcej fabrycznego. Plany, limitowane przez dostępną ilość gotówki, są mniej więcej takie:
W tej chwili trwają poprawki mechaniczne, są problemy z synchronizatorem 2 biegu więc skrzynia jest w remontowana, przy okazji sprawdzamy w jakim stanie jest sprzęgło. Poza tym nie do końca poprawnie działa hydraulika hamulców więc tym też muszę się pilnie zająć. Na razie jeszcze nie wiem czy będzie potrzebna wymiana gruszki, czy też będę reanimować starą. Same zaciski, tarcze i klocki są w dość dobrym stanie, niedawno zmieniane były klocki na EBC red stuff i tarcze na nawiercane.
Kolejna dość pilna kwestia to zawieszenie. Auto stoi na sprężynach H&R -40mm (prawdopodobnie) ale amortyzatory i prawdopodobnie większość pozostałych elementów zawieszenia jest do wymiany. Chce zostawić te springi ale użyć amorków Bilstein B8.
Pewnie pod koniec lata będę chciał się zająć malowaniem, wnętrzem i uszczelnieniem samochodu. W planach jest zostawienie fabrycznego koloru, ale chciałbym go odrobinę ożywić. Być może zdecyduję się na dodanie delikatnych elementów w kolorze ciemno szarym. Sam jeszcze nie do końca wiem. Wszelkie sugestie mile widziane.
Jeśli chodzi o środek to chcę zostawić oryginalną tapicerkę ale wymienić obicia i pianki. W planach jest założenie skóry częściowo perforowanej na fotele, dodatkowo na każdym z foteli chciałem dodać haftowane logo QUATTRO. Boczki, podsufitka + plastiki natomiast chciałbym zrobić z czarnej lub ciemnoszarej alkantary.
Przy okazji oczywiście wymiana wszystkich uszczelek itp. Chcę też wywalić aktualnie założony zegar boost i zamienić go oryginalnym VDO pasującym do fabrycznych zegarów. Założę go w centralnym nawiewie na desce. Sam zegar już udało mi się dorwać w stanach. Do tego dojdzie oryginalne radio audi GAMMA prawdopodobnie połączone ze zmieniarką i delikatnym wzmacniaczem. Zdecydowanie chcę zostawić oryginalny wygląd wnętrza więc nowsze radio nie wchodzi w grę.
Kolejna sprawa to wymiana wydechu. Przede wszystkim chcę wywalić obecnie założoną końcówkę wydechu, dla mnie wygląda megapaskudnie. Prawdopodobnie skończy się na przelotowym układzie 2,5 cala z podwójnymi końcówkami podobnymi do ori.
W dalszej kolejności wymiana hamulców prawdopodobnie na zestaw ze starej S8 pasuje ponoć plug and play
następnie chip robiony pod silnik, jeśli będzie potrzeba to remont dołu silnika (góra była robiona w tym roku) + FIMC. Nie planuję raczej wymieniać turbo na większe.
Planów na razie mniej więcej tyle, pewnie jeszcze sporo rzeczy urodzi się w praniu, jak to zwykle bywa. Na to wszystko i tak będzie potrzebny worek pieniędzy, który muszę jeszcze gdzieś znaleźć. Wszelkie, sugestie i podpowiedzi oczywiście mile widziane. Ponieważ to drugie auto (na co dzień śmigam A4 B6 w quattro) więc nie ma pośpiechu z tym projektem.
Update na dzień 2.02.2011:
Chyba mogę napisać, że pierwszy etap prac zakończony
W aucie zostało zrobione:
- remont skrzyni biegów + nowe sprzęgło Sachs
- wywalony praktycznie cały wydech bo do niczego się nie nadawał a w dodatku końcówka wyglądała paskudnie. W tej chwili wydech jest praktycznie wolny ale to się jeszcze zmieni
- wymienione amortyzatory na nowe Bilstein B8 w połączeniu ze springami H&R obniżającymi jeszcze bardziej auto, przy okazji powymieniane wszystkie gumki, łączniki i inne upierdliwe drobiazgi, mam nadzieję że ten temat jest zrobiony raz a dobrze. Na pewno auto prowadzi się nieporównywalnie lepiej
- wymienione przednie hamulce, całość została oparta na zaciskach porsche Boxter S + tarcza audi 314mm, do tego dojdą przewody w oplocie na które już czekam, wcześniej były jeszcze małe porządki ze wspomaganiem układu ale temat już opanowany
- udało się zrobić względny porządek w elektryce, nowa puszka + przegląd okablowania, ale kilka detali zostało jeszcze do poprawki
- auto zostało w całości polakierowane, założone nowe błotniki, nowe (prosto z ASO) listwy dolne na drzwi i błotniki, powymieniane stare uszczelki nadwozia. Przy okazji tylne lampy również zostały wymienione na inne w lepszym stanie a dodatkowo zostały delikatnie wypolerowane. Do założenia czekają już nowiutkie znaczki S2, stare zostały skradzione
- założone używane lampy soczewkowe, z czarnymi ramkami + ksenon 5000
- założone oryginalne spryskiwacze lamp przednich
- założony zegar doładowania VDO z białą tarczą, starałem się dokupić taki, który będzie pasować do ori zegarów więc musiałem ściągać go ze stanów. Trafił on w środkowy nawiew.
- do tego doszło jeszcze jakieś radyjko, ale to tak na razie
Pewnie zapomniałem jeszcze o sporej ilości drobniejszych spraw, ale z istotnych rzeczy na dziś to tyle
A teraz obiecane zdjęcia:
To tak na szybko robione w garażu, jak będzie chwila to postaram się zrobić coś fajniejszego w dzień w jakimś fajnym plenerku
Oczywiście w planach jest gruntowna odbudowa samochodu do stanu mniej więcej fabrycznego. Plany, limitowane przez dostępną ilość gotówki, są mniej więcej takie:
W tej chwili trwają poprawki mechaniczne, są problemy z synchronizatorem 2 biegu więc skrzynia jest w remontowana, przy okazji sprawdzamy w jakim stanie jest sprzęgło. Poza tym nie do końca poprawnie działa hydraulika hamulców więc tym też muszę się pilnie zająć. Na razie jeszcze nie wiem czy będzie potrzebna wymiana gruszki, czy też będę reanimować starą. Same zaciski, tarcze i klocki są w dość dobrym stanie, niedawno zmieniane były klocki na EBC red stuff i tarcze na nawiercane.
Kolejna dość pilna kwestia to zawieszenie. Auto stoi na sprężynach H&R -40mm (prawdopodobnie) ale amortyzatory i prawdopodobnie większość pozostałych elementów zawieszenia jest do wymiany. Chce zostawić te springi ale użyć amorków Bilstein B8.
Pewnie pod koniec lata będę chciał się zająć malowaniem, wnętrzem i uszczelnieniem samochodu. W planach jest zostawienie fabrycznego koloru, ale chciałbym go odrobinę ożywić. Być może zdecyduję się na dodanie delikatnych elementów w kolorze ciemno szarym. Sam jeszcze nie do końca wiem. Wszelkie sugestie mile widziane.
Jeśli chodzi o środek to chcę zostawić oryginalną tapicerkę ale wymienić obicia i pianki. W planach jest założenie skóry częściowo perforowanej na fotele, dodatkowo na każdym z foteli chciałem dodać haftowane logo QUATTRO. Boczki, podsufitka + plastiki natomiast chciałbym zrobić z czarnej lub ciemnoszarej alkantary.
Przy okazji oczywiście wymiana wszystkich uszczelek itp. Chcę też wywalić aktualnie założony zegar boost i zamienić go oryginalnym VDO pasującym do fabrycznych zegarów. Założę go w centralnym nawiewie na desce. Sam zegar już udało mi się dorwać w stanach. Do tego dojdzie oryginalne radio audi GAMMA prawdopodobnie połączone ze zmieniarką i delikatnym wzmacniaczem. Zdecydowanie chcę zostawić oryginalny wygląd wnętrza więc nowsze radio nie wchodzi w grę.
Kolejna sprawa to wymiana wydechu. Przede wszystkim chcę wywalić obecnie założoną końcówkę wydechu, dla mnie wygląda megapaskudnie. Prawdopodobnie skończy się na przelotowym układzie 2,5 cala z podwójnymi końcówkami podobnymi do ori.
W dalszej kolejności wymiana hamulców prawdopodobnie na zestaw ze starej S8 pasuje ponoć plug and play
następnie chip robiony pod silnik, jeśli będzie potrzeba to remont dołu silnika (góra była robiona w tym roku) + FIMC. Nie planuję raczej wymieniać turbo na większe.
Planów na razie mniej więcej tyle, pewnie jeszcze sporo rzeczy urodzi się w praniu, jak to zwykle bywa. Na to wszystko i tak będzie potrzebny worek pieniędzy, który muszę jeszcze gdzieś znaleźć. Wszelkie, sugestie i podpowiedzi oczywiście mile widziane. Ponieważ to drugie auto (na co dzień śmigam A4 B6 w quattro) więc nie ma pośpiechu z tym projektem.
Update na dzień 2.02.2011:
Chyba mogę napisać, że pierwszy etap prac zakończony
W aucie zostało zrobione:
- remont skrzyni biegów + nowe sprzęgło Sachs
- wywalony praktycznie cały wydech bo do niczego się nie nadawał a w dodatku końcówka wyglądała paskudnie. W tej chwili wydech jest praktycznie wolny ale to się jeszcze zmieni
- wymienione amortyzatory na nowe Bilstein B8 w połączeniu ze springami H&R obniżającymi jeszcze bardziej auto, przy okazji powymieniane wszystkie gumki, łączniki i inne upierdliwe drobiazgi, mam nadzieję że ten temat jest zrobiony raz a dobrze. Na pewno auto prowadzi się nieporównywalnie lepiej
- wymienione przednie hamulce, całość została oparta na zaciskach porsche Boxter S + tarcza audi 314mm, do tego dojdą przewody w oplocie na które już czekam, wcześniej były jeszcze małe porządki ze wspomaganiem układu ale temat już opanowany
- udało się zrobić względny porządek w elektryce, nowa puszka + przegląd okablowania, ale kilka detali zostało jeszcze do poprawki
- auto zostało w całości polakierowane, założone nowe błotniki, nowe (prosto z ASO) listwy dolne na drzwi i błotniki, powymieniane stare uszczelki nadwozia. Przy okazji tylne lampy również zostały wymienione na inne w lepszym stanie a dodatkowo zostały delikatnie wypolerowane. Do założenia czekają już nowiutkie znaczki S2, stare zostały skradzione
- założone używane lampy soczewkowe, z czarnymi ramkami + ksenon 5000
- założone oryginalne spryskiwacze lamp przednich
- założony zegar doładowania VDO z białą tarczą, starałem się dokupić taki, który będzie pasować do ori zegarów więc musiałem ściągać go ze stanów. Trafił on w środkowy nawiew.
- do tego doszło jeszcze jakieś radyjko, ale to tak na razie
Pewnie zapomniałem jeszcze o sporej ilości drobniejszych spraw, ale z istotnych rzeczy na dziś to tyle
A teraz obiecane zdjęcia:
To tak na szybko robione w garażu, jak będzie chwila to postaram się zrobić coś fajniejszego w dzień w jakimś fajnym plenerku