Strona 1 z 3

[B3 quattro 20V] Wracamy do oryginału.

: 17 sty 2013, 09:56
autor: olaf
Drodzy koledzy więc sprawy mają się tak, od listopada jestem posiadaczem w/w Audi, auto zostało naruszone psełdo tuningiem przez poprzednich właścicieli a ja jestem konserwatystą w sprawach motoryzacji i powoli przywracam dawny blask tego pieknego samochodu. W związku z tym szukam wszelakich możliwych informacji dotyczących tego konkretnego modelu, chodzi mi o wyposażenie głównie wnętrza jak i konkretne akcesoria.

Pomożecie ?

Na dziś mam już auto ogarnięte mechanicznie:

Remont dołu silnika - panewki, pierścienie, tuleje korbowodowe, wyważony wał razem z odelżonym kołem zamachowym, polerowane korbowody itp.

Remont głowicy - porting, uszczelniacze i prowadnice zaworowe, nowy łańcuch, docieranie zaworów itp,itd.
Nowe wtryski, wiekszy przepływomierz i masę innych pierduł.

Remont napędu - nowe przeguby na wale i nowa podpora uszczelnienie dyfra i skrzyni itp.

I tu pytanie przy zmianie biegów dalej mi coś puka, na oko poduchy wyglądają ok czy jest możliwe że kupiłem jakąś do d.. podporę wału ?

No i teraz przyszła kolej na nadwozie....

: 17 sty 2013, 10:00
autor: LU CASH
Jesli chodzi o pukanie.Wymieniałes poduszkę dyfra?

Wystarczy że bedzie troszkę twardsza guma i będzie pukać.Nowsze poduszki dyfra co niektóre sa całe pełne(tzn.zalane).Wielu osobom stukalo po zmianie na te poduszki.

Odgłosy skad dogodzą z okolic dyfra czy skrzyni?

Daj foto ;-)

: 17 sty 2013, 10:35
autor: olaf
Żadnej poduszki nie wymieniałem gdyż na oko wygladały dobrze, stuki gdzieś z pod spodu auta się wydobywają :)

Foto stuków hmm dość ciężko będzie ale się postaram :)

Foty auta zaraz wrzucę, jaj dam radę

Obrazek

: 17 sty 2013, 10:40
autor: Leo
pukają przeguby na wale, u mnie tak było.

powodzenia w reanimacji.

: 17 sty 2013, 10:44
autor: duo
olaf paczki naszykowane ..

: 17 sty 2013, 10:48
autor: olaf
Leo pisze:pukają przeguby na wale, u mnie tak było.

powodzenia w reanimacji.
Przeguby wymienione, owszem pukały ale tak bardziej metalicznie teraz tak głucho puka

: 17 sty 2013, 10:48
autor: Leo
to przyjrzyj się poduszkom wózka, oraz podporom skrzyni biegów. I je wymień, to nie jest duży koszt.

: 17 sty 2013, 10:53
autor: olaf
Leo pisze:to przyjrzyj się poduszkom wózka, oraz podporom skrzyni biegów. I je wymień, to nie jest duży koszt.
No i tak zrobię, wymienie wszystkie poduchy.

: 17 sty 2013, 11:03
autor: LU CASH
Ja mam Lemfordera. płaciłem po 22 zl /szt.

: 17 sty 2013, 11:13
autor: DeS
Weź pod uwagę, że 100% wszystkich stuków i puknięć nie wyeliminujesz zawieszeniem. 20letnie samochody mają spore luzy w napędach i bez ich pokasowania nadal będzie kicha. 8-)

: 17 sty 2013, 11:19
autor: olaf
DeS pisze:Weź pod uwagę, że 100% wszystkich stuków i puknięć nie wyeliminujesz zawieszeniem. 20letnie samochody mają spore luzy w napędach i bez ich pokasowania nadal będzie kicha. 8-)
Zgadza się, od prawie 15 lat zajmuję się samochodami z napędem 4x4 tylko w innej skali z Quattro mam do czynienia od niedawna więc się pytam i nadal się uczę :)

: 17 sty 2013, 11:49
autor: k3llys
olaf, ta 80-tka na foto to Twoje B3?

: 17 sty 2013, 12:44
autor: olaf
k3llys pisze:olaf, ta 80-tka na foto to Twoje B3?
tak moja :) a dlaczego pytasz ?

: 17 sty 2013, 13:37
autor: k3llys
ładna sztuka <ok> to po pierwsze a po drugie - skoro wracasz do oryginału to front też będziesz robił na b3??

: 17 sty 2013, 13:42
autor: olaf
k3llys pisze:ładna sztuka <ok> to po pierwsze a po drugie - skoro wracasz do oryginału to front też będziesz robił na b3??
tak oczywiście front z B3, jedyną nieoryginalną częścią będą felgi