Strona 1 z 19

[Audi Cabrio 1.8T+] by DEDHI (film str.18)

: 30 sty 2013, 18:44
autor: DEDHI
Witam wszystkich fanów Audi. Jak sięgnę pamięcią wstecz zawsze pojawiała marka Audi .W mojej rodzinie było i jest kilka modeli. Ciężko jest znaleźć i kupić używane Audi w bardzo dobrej kondycji technicznej ale brak pospiechu, determinacja i drobiazgowość przy oglądaniu wielu samochodów jak widać popłaca <ok>
Mój ostatni projekt to Audi 80 b4 2,3 NG sedan

https://audi80.pl/audi-80-b4-23e-10v ... t31860.htm
Tak jak pisałem po sprzedaży NG miało być albo S4 albo cabrio. Tym razem padło na cabrio :mrgreen: Długo szukałem godnego egzemplarza ale udało się. Trochę o aucie:

Kupione w czerwcu 2012 w Polsce. Jestem drugim właścicielem. Pierwszy przyprowadził je z DE.W zasadzie nim nie jeździł. Ze względu na brak czasu i narodziny dziecka musiał je sprzedać (miał go rok czasu). Autko jest w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym. Posiada parę tematów do ogarnięcia ale jest to sukcesywnie usuwane. Pełna dokumentacja: wszystkie książki, faktury od nowości i na wszystkie modyfikacje TUV <ok>

Audi 80 cabrio 2.0 ABK (115HP) z 1995 roku. Auto nigdy nie miało założonego gazu.
1999 roku przeszło kurację odmładzającą u Niemieckiego tunera w skład której wchodziło:

:arrow: Obniżenie zawieszenia sprężyny -25mm + amory o krótszym skoku
:arrow: Alufelgi ABT typ 0.Z. rancing 25857 AU4 o rozmiarze 8,5Jx17 H2 ET22 i założone opony 225x 45x17 Run Flat
:arrow: Dokładka przedniego zderzaka KERSCHERA ala RS2. Identyczny robił również RIEGER. Przedni grill Kamei i przednie lampy zespolone Black Hella i demontaż oznaczeń na tylnej klapie
:arrow: Tłumik końcowy z kwasówki z homologacją

WYPOSAŻENIE:

:arrow: Kolor: LZ9U czyli vulkenschwarz Perleffect po naszemu czarna perła :mrgreen:
:arrow: Silnik 4 cylindrowy 2,0 ABK (115HP), skrzynia 5 biegowa
:arrow: Zawieszenie usztywnione, obniżające około -25mm
:arrow: Alufelgi skręcane ABT 8,5Jx17 H2 ET22 (przód i tył)
założone opony 225x 45x17 Run Flat
:arrow: ABS
:arrow: Dwie poduszki powietrzne (dla kierowcy i pasażera)
:arrow: Reflektory przeciwmgielne w zderzaku
:arrow: Fotele sportowe skórzane wersja z siedziskiem i oparciem materiałowym i z zagłówkami ramkowymi z przodu, dodatkowo podgrzewane
:arrow: Regulacja wysokości przednich foteli
:arrow: Siatki w oparciach przednich foteli
:arrow: Pakiet skórzany (skórzana kierownica, gałka zmiany biegów i mieszek)
:arrow: Sportowa trójramienna skórzana kierownica,
:arrow: Wspomaganie kierownicy
:arrow: Lusterko do makijażu w daszku słonecznym po stronie kierowcy i pasażera
:arrow: Elektryczna regulacja wysokości świateł
:arrow: Elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby przód i tył
:arrow: Elektryczna dmuchawa tylnej szyby
:arrow: Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka
:arrow: Lusterko po stronie kierowcy ze szkłem sferycznym
:arrow: Elektryczna antena teleskopowa
:arrow: Składany manualny dach materiałowy Audi ( 4 lata stan idealny)
:arrow: Centralny zamek
:arrow: Alarm + niefabryczne patenty
:arrow: 3 fabryczne kluczyki Audi + pełna dokumentacja
:arrow: Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy
:arrow: Podłokietnik w tylnej kanapie
:arrow: Wskaźniki z obrotomierzem
:arrow: Trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej (voltomierz, ciśnienie oleju i temperatura oleju)





Pierwsze fotki zaraz po zakupie (od poprzedniego właściciela)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz samochód troszkę inaczej wygląda. Koncepcja cały czas się zmienia zarówno na wyposażenie jak i silnik... :mrgreen: Dziękuje Zana, Sagem, Wysio, MolibdynowyGość za graty a w szczególności dziękuję Manfred19 za pomoc przy cabrio <piwo>





pojawił się nowy drążek biegów + gałeczki ori

Obrazek





podczas otwierania bagażnika wewnętrzna strona klapy wyglądała bardzo biednie więc, postanowiłem zrobić ją na bogato... wpadła tapicerka tylnej klapy :mrgreen:


Obrazek


Obrazek


Obrazek








wyrezałem sobie uchwyt na kubki od A4 B5



Obrazek



zmiana frontu z Kamei na ori Audi... docelowo chciałbym RS2 ale ze względu na chore ceny najprościej będzie sobie samemu wyrezać... Fotki są z jesieni 2012. Auto trochę przykurzone... Dodatkowo prawidłowo założyłem halogeny, które były krzywo założone... a zawsze mnie to denerwowało... ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek






robi się trochę cieplej więc czas na małe rezanko :mrgreen:

Wpadła oryginalna Fuba antena elektryczna. (stara się zatarła :-| ) i AC/BC + wskaźnik temperatury zewnętrznej... zegary VDO z 7A ;-)

Obrazek


Obrazek






Dzięki specjaliście od instalacji samochodowych Manfred19 mam już na pokładzie w cabrio AC/BC <ok> Z racji że dzisiaj było sucho i ciepło jak na zimę to przejechałem parę kilometrów cabrio co by rozruszać trochę mechanikę... i wiecie co? cały czas gęba mi cieszyła :mrgreen: Proszę zwrócić uwagę na rarytasik... przełącznik do ac/bc w przycisku z wersji na US ( nie w manetce ). Dzięki Zana




Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek




antena elektryczna cd.



Obrazek






zaraz będzie ciemno ;-)


Obrazek


cdn... ;-)


mistrzu Joda :mrgreen: ... cabriolet zbliża się do kontaktu z kamerą profesjonalisty <piwo>

Trochę się działo tylko nie był zaktualizowany wątek ;-)

Zrobione:
:arrow: kompletny rozrząd
:arrow: oleje + filtry
:arrow: fabrycznie nowe 4 x tarcze hamulcowe + 4 x klocki
:arrow: wymiana końcówek drążków + inne tuleje metalowo-gumowe
:arrow: STAGE 1 obniżenie zawieszenia -40/-40mm (amory o skróconym skoku TA-Technix + sprężyny progresywne Lowtec )
:arrow: wypolerowana tylna szybka dachu
:arrow: uruchomiony czujnik temperatury zewnętrznej + podświetlenie zegarka elektronicznego
:arrow: dołożenie dodatkowego światła STOP w blendzie
:arrow: zmiana białych kierunków na pomarańczowe
:arrow: zakup gumowych listew bocznych w ASO <ok>
:arrow: zakup new Windschott... <ok>


:arrow: Rezanie zawiechy u Sagema <piwo>
STAGE 1
Fabrycznie nowe zawieszenie z 2 letnią gwarancją TA-Technix, -40 /-40 mm. Sprężyny ( krótsze progresywne ) Lowtec. Tył dodatkowo regulowany na tależykach. Na razie musi tak wystarczyć. Stage 2 to będzie sprężyny na przód -60mm a tył spokojnie na tależykach zejdzie -60mm z tym że dodatkowo musiałbym zmienić tylne opony na 205/17 a obecnie mam 235/17 i przy obciążeniu przyciera (bez zagiętych błotników). Błotników na pewno nie będę zaginał bo chce zostawić ori kształt błotników. Docelowo będzie -60mm. Już teraz w paru miejscach jak jadę do pracy przycieram brzuchem... już się boję jak będzie niżej :lol: Wielkie dzięki Sagem za pomoc i Żanie za oprawę ;-) Manfred19 za wspólną wycieczkę <ok>
Parę fotek z postępu prac :mrgreen:

Obrazek


sprężyny od lewej (ori B4, moje z cabrio -20mm / Lowtec -40mm )

Obrazek

po rozłożeniu kolumny, mała załamka :-|

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


następnego dnia pod garażem :mrgreen:

Obrazek

:arrow: rezanie dodatkowych świateł stop w blendzie (w ori miejscach ) dzięki Manfred19 <ok>
W końcu czuję się bardziej bezpieczny <ok>

Obrazek


Obrazek


:arrow: w końcu komplet na zegarach czyli wyświetlacz temperatury (działa) + czujnik i podświetlenie zegarka elektronicznego :mrgreen:

Obrazek


:arrow: polerowanie tylnej szybki w cabrio.
Polerowałem ją ręcznie przy pomocy tajemniczego środka :mrgreen: Koszt 30pln ( nie licząc alkoholu :mrgreen: 2 godziny roboty


przed

Obrazek


w takcie polerowania

Obrazek

po 2 godzinach... jest ciut lepiej :mrgreen:

Obrazek


cdn.

:arrow: na jesieni zeszłego roku zaimpregnowałem dach swojego cabrioleta. Różnica jest diametralna. Szczególnie to widać po deszczu dach nie jest czarny ( nie namięka) tylko jest w odcieniu jaśniejszym a krople spływają jak po szybie. Polecam takiego moda wszystkim właścicielom bezdasznikom. Koszt około 45pln/ 2 godziny roboty. Filmiki jak zachowuje się dach po impregnacji można zobaczyć sobie na znanym serwisie :mrgreen:


foty z prac


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek


cdn.

:arrow: new Windchott czyli najlepszy, najbardziej praktyczny zakup z którego najbardziej się cieszę :mrgreen:


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


cdn.

Oto efekt kilku godzinnej pracy nad lakierem... :mrgreen:
Trochę marna okolica na sesję ale jak zwykle zbrakło czasu na szukanie miejscówki :-|

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek





W czasie eksploatacji okazało się poduszki silnika są do wymiany. W zasadzie to tylko jedna i to od strony kierowcy (zerwana).
Postanowiłem pojechć po całości i wymieniłem komplet : 2 silnika ( FEBI ) oraz 2 skrzyni biegów ( MEYLE ). Róźnica jest diametralna. Koło nie podskakuje podczas gwałtownego przyspieszania a drgania silnika nie przenoszą się na budę. Przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów została umyta cała komora silnika, wszystkie przewody i złączki zabezpieczone a węże gumowe zakonserwowane :mrgreen:


Na początek fura do góry :mrgreen:

Obrazek

Obrazek






stare poduszko silnika, ( od kierowcy zerwana ) wyglądają na ori :mrgreen:

Obrazek

nowe tajle: poduszki silnika FEBI i poduszki skrzyni MEYLE

Obrazek


Obrazek





i na koniec mycie silnika, oświetlenie było do kitu ale myślę że coś widać ;-)



Obrazek



Obrazek






tak było:

Obrazek

tak jest:

Obrazek





coś dla poprawy brzmienia car audio


porównanie maskownic ;-)

Obrazek




a tak wygląda JVC KD -LH601 by Night :mrgreen:


Obrazek




czas zaktualizować główną ;-)



:arrow: został założony końcowy tłumik RM Motors

Obrazek

Obrazek

Obrazek




:arrow: pomału przygotowuję hamulce dwutłoczkowe S2/2,8 do założenia. Piasek potem Proszek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



:arrow: zakupiłem fabrycznie nowy komplet opon NANKANG NS2 205/45R17 88V XL
W tej cenie nie mają żadnej konkurencji...


Obrazek

Obrazek




:arrow: i do kompletu remont alusów: prostowanie, stoczenie rantów i rozłożenie z całkowita polerką całości wraz ze śrubami

Obrazek

Obrazek

Obrazek




:arrow: rezanie foteli z A4 cabrio 2006. Ogólna kosmetyka, odnowienie skóry i przerobienie tylnej kanapy aby pasowała do cabrio.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



żeby zamocować tapicerkę niestety trzeba było wyciąć stare mocowania foteli i przespawać mocowania do nowych aby było bezpiecznie i profi.

Obrazek

Obrazek




:arrow: efekt końcowy... nowe fotele zamontowane na sztywno do podłogi, jeszcze bez wykładziny na podłodze ale za to z dopasowaną tylną kanapą. Zagłówki tylne są z drugiego kompletu (przód). Docelowo będą inne ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




:arrow: mała sesja zdjęciowa po zastosowaniu paru preparatów...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek





:arrow: zabudowa bagarka stage 1


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek







:arrow: Ze względu na kilka zapytań dotyczących mojej zabudowy, postanowiłem uchylić rąbka tajemnicy ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



:arrow: Podświetlenie bagarka.
Postanowiłem zrobić podświetlenie do bagażnika. W następnej kolejności osłona głośnika ale to musi jeszcze poczekać &#61514;



Obrazek

Obrazek




:arrow: Zmiana dekoru (do kompletu)
Tego dekoru szukałem prawie 2 lata a wszystko ze względu na słabą dostępność towaru. Pierwszy zakup okazał się klapą ze względu na uszkodzenie przez pocztę ( źle zabezpieczona przesyłka ) ale następny zakup już był ok. :mrgreen:



Obrazek

Obrazek



:arrow: Zaległe fotki...
Założyłem głośniki wysokotonowe w deskę w miejsce nawiewów powietrza. Głośniki wysokotonowe Sinus live NEO 25S ze zwrotnicą. W przyszłym sezonie będą w słupkach. Komplet dźwiękowo jest wysokich lotów brzmi czysto oraz wyraziście i nie ostro bez sybilantów. No ale w końcu to kopułka jedwabna. Sama zwrotnica ma możliwość regulacji. Na razie chodzi pod samym radiem ale w przyszłym sezonie podłącze pod wzmacniacz (drugi) ;-)






Obrazek



Obrazek



z racji że dawno nie pisałem czas, zaktualizować wątek... robię swap na 1.8T <ok>
więcej fotek na:
https://www.facebook.com/AudiCabrioletbyDEDHI/

Tutaj mała próbka ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



dzieki za dobre słowo ;-) idzie powoli ale z dbałością o szczegóły. Idea była taka aby zrobić coś więcej niż tylko wrzucić silnik.. ma być taki mały custom ;-) gradki dla chłopaków którzy ogarniają mój projekt <ok>

[ Dodano: 2016-01-10, 20:57 ]
mały abdejt :mrgreen:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




bliżej już niż dalej <ok>





Parę słów wprowadzenia dla ludzi którzy nie znają tematu:

1.8T AEB/APU
K03s turbo @ 1,3bar
2,75" downpipe
Open flow 2,5" exhaust with 2 magnaflow muflers ( cylinder 45cm center & oval end 35cm )
No cat.
2x2,75" tailpipes



Zresztą na zimówkach ma auto słabą trakcję i czas pomyśleć o dobrych gumach na lato ;-)



Przy okazji został zrobiony detajling całościowy, buda, środek, plastiki i konserwacja dachu, po prostu full wypas <ok>
Parę fotek...



.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




oj trochę się działo... trochę chorób wieku dziecięcego... ale teraz jest ostry jak przecinak... syn burzy <ok> . Przy okazji parę zmian...
Wpadł gril ,,black shadows" + znaczek Abt, zostało założone koło letnie Abt 17" oraz ramka pod rejestrację na tył ;-)
Jedziemy z fotami...


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek


Obrazek





ktoś wie, ktoś może nie... czas wyłożyć karty na stół dla ludzi z Forum Audi 80 którzy nie mają Fejsa... ;-)
Szczególne podziękowania dla Słonika, R-Perfomance oraz Marcina BadVideo <ok>


Moja konfiguracja na dzień dzisiejszy :mrgreen:

1.8T AEB/APU
Stock K03S turbo @ 1.2bar
380cc injectors @ 4bar
single mas flywhell clutch 240
FMIC @ 2,5" pipes
3" MAF @ 2,75" TIP
2,75" downpipe
Open flow 2,5" exhaust with 2 magnaflow muflers ( cylinder 45cm center & oval end 35cm )
No cat.
2x2,75" tailpipes






FILMIK z hamowni :mrgreen:







Obrazek










GALERIA więcej zdjęć :mrgreen:

https://www.flickr.com/photos/138482551 ... 5863971231








Obrazek





dalsze mody w toku :mrgreen:

: 30 sty 2013, 19:19
autor: Pieterb
podoba mi się <ok>
sam bym chętnie takie cóś przygarną w ramach swojego kryzysu :-P

: 30 sty 2013, 19:28
autor: Tigeros
Fajnie się prezentuje, kolejne skręcane ABT na ciemnym cabrio na naszym forum <ok>

: 30 sty 2013, 20:35
autor: Maszu
No nareszcie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sie nie moglem doczekac.
Co mysle na temat Twojego cabriosa powiedzialem Ci prosto w twarz <piwo>
chwal sie Panie dalej :mrgreen:

: 30 sty 2013, 20:54
autor: DEDHI
cięcie piłką czyli short shifter dla ubogich...

Zawsze zastanawiało mnie po jakiego grzyba ludzie montują migające gałki biegów? :shock:
Po zakupie postanowiłem to zmienić. Zakupiłem gałkę ori Audi. Aluminiową gałkę łatwo odkręciłem ale niestety okazało się że poprzedni właściciel uciął drążek zmiany biegów :shock: Kupiłem używany ori drążek (cały) i dopiero wtedy zamontowałem gałeczkę nóweczkę :mrgreen:

Parę fotek z prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no teraz zdecydowanie lepiej zmienia się biegi, chociaż w pzryszłosci pomyślę o prawdziwym short shifterze <ok>

: 30 sty 2013, 21:12
autor: garry99
Zawsze mi się Cabrio podobało a ta jest na prawdę fajna :-)

: 30 sty 2013, 21:20
autor: DEDHI
jadąc w letnie wieczory lubiłem sobie popijać w czasie jazdy jakiegoś energetyka ale właśnie był problem gdzie go postawić... wyrezałem sobie zamiast podajnika do kaset (stary musiałem zdemontować) uchwyt na 2 kubki od A4 B5. Polecam wszystkim taki patent <ok>


Obrazek


Obrazek


Obrazek

: 30 sty 2013, 21:47
autor: mayday2001
DEDHI ....................NARESZCIE !!! heheh czekałem i się doczekałem:) Dla tych, którzy nie widzieli na żywo tej niuni powiem jedno .......PERFEKCYJNA <lupa> .


ps. Marzy mi się na wiosnę cabro dzięki Tobie obaczymy Pozdro.

: 30 sty 2013, 21:58
autor: pablovw
Nie no cabik bomba, nardzo mi się podoba to rezanko z uchwytem na kubki <ok> , bo faktycznie tam nie ma gdzie postawić żadnego napoju. Powiedz kupowałeś cały tunel od A4 czy sam uchwyt udało Ci się dorwać?

: 30 sty 2013, 22:01
autor: Igorro
DEDHI pisze:jadąc w letnie wieczory lubiłem sobie popijać w czasie jazdy jakiegoś energetyka ale właśnie był problem gdzie go postawić... wyrezałem sobie zamiast podajnika do kaset (stary musiałem zdemontować) uchwyt na 2 kubki od A4 B5. Polecam wszystkim taki patent <ok>


[url=http://img688.imageshack.us/img688/448/uchwyt1.jpg]Obrazek[/URL]


[url=http://img580.imageshack.us/img580/7555/uchwyt2.jpg]Obrazek[/URL]


[url=http://img546.imageshack.us/img546/4870/uchwyt3.jpg]Obrazek[/URL]
Siemanko jestem w szoku super to wyszło jak Oryginał. Masz nr.oryg. tego cup holdera??

: 30 sty 2013, 22:02
autor: VinCe
bardzo fajnie wyglądający egzemplarz.

: 30 sty 2013, 22:06
autor: Tigeros
pablovw pisze:Nie no cabik bomba, nardzo mi się podoba to rezanko z uchwytem na kubki <ok> , bo faktycznie tam nie ma gdzie postawić żadnego napoju. Powiedz kupowałeś cały tunel od A4 czy sam uchwyt udało Ci się dorwać?
Igorro pisze:
Siemanko jestem w szoku super to wyszło jak Oryginał. Masz nr.oryg. tego cup holdera??
https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-uchw ... t59753.htm

: 30 sty 2013, 22:17
autor: DEDHI
@ Igorro

Obrazek




Uchwyt kupiłem od A4 B5 osobno i wyrezałem sam. Mały dremel i klej na gorąco. Z resztą sam pomysł nie jest mój...
Dzięki za opinie... ja na razie doprowadzam do zadowalającego dla mnie stanu. Do perfekcji to dużo brakuje ;-)






.

: 30 sty 2013, 22:44
autor: pablovw
Tighe pisze:
pablovw pisze:Nie no cabik bomba, nardzo mi się podoba to rezanko z uchwytem na kubki <ok> , bo faktycznie tam nie ma gdzie postawić żadnego napoju. Powiedz kupowałeś cały tunel od A4 czy sam uchwyt udało Ci się dorwać?
Igorro pisze:
Siemanko jestem w szoku super to wyszło jak Oryginał. Masz nr.oryg. tego cup holdera??
https://audi80.pl/b3-b4-rezanie-uchw ... t59753.htm

Dzięki za manuala, będe działał u siebie <piwo>

: 30 sty 2013, 23:02
autor: FIFI
Myślałem że te środki były tylko w żółtych a takie jasno zielone w zielonych...

Fajnie to wygląda <ok>