Strona 1 z 2

Audi Coupe swap 2.5 TDI

: 16 sty 2014, 23:15
autor: BleekloS
Witam, niedawno stałem sie posiadaczem Audi Coupe 2.3E z 1992r. Po zakupieniu wyglądało następująco ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Planem było zrobienie czegoś unikatowego czyli Audi Coupe z swap'em na 2.5 TDi. Niestety projekt zacząłem dokumentować jak właściwie cała mechanika została juz zrobiona. Jedynie posiadam zdjęcie intercoolera który pochodzi z nowego Fiata Bravo.
Obrazek

Pierwsze co to felgi. Długo szukaliśmy org z audi Competition ale w końcu znaleźliśmy razem z oponami w stanie bardzo dobrym ;)

Obrazek Obrazek

Następnie środek. Stare poniszczone fotele z jasnej skóry zostały zastąpione welurowymi fotemi po delikatnej regeneracji które teraz prezentują się wyśmienicie. Aktualnie mam tylko zdj przodu tył zostanie dodany na dniach.

Obrazek


Po skompletowaniu niezbędnych części przystąpiliśmy do rozbierania ; d

Obrazek Obrazek Obrazek


Po długich debatach na temat kolorów doszliśmy do wniosku ze najlepszym rozwiązaniem będzie pomalowanie autka na czarny kolor ale nie będzie to zwykły czarny bo skoro projekt niezwykły to lakier też ma być niezwykły ;d Orginalny lakier z palety audi tylko perła zastąpiona xyralic"iem 11g/1L Dziś rano auto wróciło od lakiernika i prezentuje się nastepujaco:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tylne lampy wraz z blendą zostały całkowicie odnowione (kiedyś i dziś)

Obrazek
Obrazek

W między czasie wpadła kierownica S-Line

Obrazek

Auto na dzień dzisiejszy prezentuje sie tak :

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W tym tygodniu będzie dekilatna ,,gleba" i przy okazji moze uda mi sie coś nagrać jak to chodzi ;) hejtowac ;)

: 16 sty 2014, 23:29
autor: arwam
auto całkiem nieźle wygląda, a foto widzę że to samo co na tablicy :)

poczytaj trochę w tym temacie,

https://audi80.pl/b4-19-1z-swap-na-2 ... t73374.htm

i w tym:
https://audi80.pl/b3-swapu-ciag-dals ... highlight=

co do rozrusznika jeśli masz w swoim 2.3 rozrusznik magnetyczny to weź go załóż zamiast dieslowskiego, da sobie radę, a bierze znacznie mniej prądu, co ma znaczenie ze względu na to że w naszych autach bez rzeźby nie da sie zastosować wiekszego akumulatora.

: 16 sty 2014, 23:30
autor: rafalaudi1
Bez komentarza - tam było 2.3 i to coś z Sosnowca.








edit by UFOtm: nie nalezy umieszczac takich informacji jezeli nie ma sie twardych dowodów. W związku z tym wypowiedz twoja została wyedytowana. Nasepny taki post będzie usuwany.

: 17 sty 2014, 08:41
autor: arwam
w mankamenty wnętrza trochę serca i czasu włożyć i wyglą może sie wewnątrz dużo poprawić. natomiast to jak i każde inne auto nowe nie jest i każdego coś boli, zobacz jak moje po kupnie wyglądało a jak wygląda teraz, a to jeszcze nie jest koniec.

: 18 sty 2014, 22:59
autor: BleekloS
Mojej pracy to dopiero początek ;)

przygotówka do malowania ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75c ... b234b.html

świeżo po malowaniu ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62b ... 84a91.html

Następne zdjęcia za tydzień ;)

Tak przy okazji posiadam na sprzedaż cały silnik 2.3E w stanie bdb i skrzynie do tego ;)

http://tablica.pl/oferta/silnik-2-3-aud ... 4F3kf.html

Dzwonić pod nr podany na tablicy bo na forum nie bd mnie przez najbliższy tydzień ;D

: 19 sty 2014, 14:18
autor: arwam
fajne podejście do0 tematu,
foto zamieszczaj nie na fotosiku a na www.imageshack.com, masz możliwość wstawiania linków tak aby bezpośrednio w temacie się wyświetlały i działają tamte serwery znacznie lepiej niż fotosik.

kolor bardzo fajny komory, reszta auta będzie w tym samym kolorze?


jeśli pamiętasz naszą rozmowę przez tel, szukaj wiązki do B4 TDI na boschu, będzie pasować pod sterownik AAT/AEL. jak masz AAT to dorwij jeszcze wtryskiwacze od AEL, i na mapie sterownika od AAT będzie lepiej jeździł nić ori AEL.
zresztą w AAt masz wydajniejszą turbosprężarkę.


po za tym daj znaczenie skrzyni biegów tej co miałeś ori, jest na górze kołnierza obudowy sprzęgła, i składa się z trzech liter. policzymy przełożenia, może wystarczy tylko samą piątkę podmienić.

: 12 lut 2014, 12:56
autor: BleekloS
Tak kolor bd taki sam ewentualnie trochę ciemniejszy ;p auto już pali i jeździ bardzo ładnie za niedługo coś nagram ;p skrzynia została taka jak była w tym 2,5 . Wiązka jest na pierburgu ;)

: 12 lut 2014, 14:19
autor: arwam
BleekloS, z czego masz ECU?

T4/LT ?

: 13 lut 2014, 14:27
autor: BleekloS
Cały komputer mam z silnika 1,9 (1Z) ;D były obawy że nie będzie to jeździć i trzeba będzie nową mapę wgrać ale chodzi bardzo dobrze ;)

: 13 lut 2014, 19:30
autor: arwam
BleekloS, koniecznie zmieniaj na ECU od 2.5 bo przez nieprawidłowy kąt wtrysku, można uszkodzić silnik, dopiero wtedy zaczniesz doceniać silnik, jak zmienisz ECU
pasuje nie tylko na wtyczkę ale i do czujników, najwyżej parre kabli przełożyć,
ale koniecznie musi być odpowiedni ECU

: 16 lut 2014, 21:10
autor: BleekloS
Kąt wtrysku reguluje się na pompie wtryskowej a odczytuje go sterownik.

: 29 kwie 2014, 22:23
autor: arwam
co nowego w temacie?

: 14 cze 2014, 13:01
autor: BleekloS
Wieczorem wszystko dokladnie opisze co i jak ;)

[ Dodano: 2014-06-15, 00:13 ]
Wszystko opisane w 1 poście ;D Hejtować ;d

: 15 cze 2014, 13:22
autor: arwam
BleekloS, popraw orurowanie ic, nie rob gwaltownych zalaman tylko daj kolanka, po za tym jaka masz srednice dolotu? Jak masz 50 mm to w wyzszych obrotach bedzie dlawic. Powinno byc conajmniej 57-60mm.

Po za tym mozesz powiedziec z czego masz puszke fitrla powietrza i ktoredy udalo ci sie doprowadzic powietrze do turbo. Bo mi nic sie nie udalo wykombinowac i musialem zostac przy stozku, z tym za ja mam przeplywke klapkowa boscha, a wiec znacznie wieksza

: 15 cze 2014, 18:02
autor: BleekloS
Auto było w dwumiesięcznej eksploatacji i zostało zrobione kilkaset km przed jak i po założeniu ic i nie było żadnej odczuwalnej różnicy w spadku mocy ;)

Puszka filtra produkcja własna ;D LWG

Obrazek