Audi Cabriolet by dyras
: 31 sty 2014, 13:42
Witam. W listopadzie 2013 stałem się posiadaczem audi 80:) Plan posiadania takiego auta miałem już 5 lat temu, jednak brak czasu na poszukiwania z jednoczesnym ciśnieniem sytuacji na posiadanie auta sprawił, że zagościł Pasek b5. Marzenie po latach wróciło i po wielu przejechanych kilometrach w poszukiwaniu audi zostało w końcu zrealizowane. Interesowały mnie tylko TDI, więc wybór był bardzo ograniczony. Daleko w niemcowni pod Holenderską granicą trafiła się maszyna, którą zwiozłem do kraju.
2014.02 Po lekkim pucowaniu i wrzuceniu letnich kapci:
W aucie jest dużo do zrobienia, ale ideału wśród wiekowych już sprzętów nie znajdziemy. Jeśli nawet są to cena też jest 'idealna'
1.9 TDI 99r
hydrauliczny dach
tempomat
temperatura zewnetrzna
klima
webasto
reszta to standard audi cabrio
2013
Parę fot z rezania szyb i dachu:
2014
Święta minęły, zostało trochę łańcuchów więc trzeba było podrasować niewidoczne nocą nawiewy.
Kto ma/miał 80'tke ten wie, że przednie maskownice to pełne dekle, które nie przepuszczają nawet światła, a co dopiero dźwięku. Do auta wpadły siateczkowe maskownice. Różnica kooolosalna. Dodatkowo zamontowałem sobie wysokotonówki z vw, holder to już moja radosna twórczość:):
Stop w tylnej klapie nie wyglądał za dobrze:
Udało mi się zdobyć w drobnych pieniążkach sztukę na podmiankę, niestety sprzedawca-gamoń nie spakował go dobrze i ma pęknięcie pośrodku. Mimo to wygląda lepiej niż poprzednik:
Tylne lampy, a w wszczególności białe światła wstecznego były matowe.
Polerka .. i wszystko wróciło do normy:
W końcu znalałem czas na zaimpregnowanie dachu. Wieki nie był impregnowany, bądź nigdy. Nasiąkał od razu wodą. Na początku dobra kąpiel:
Dach odleżał dobę, by dobrze wyschnąć. Sonax w rękę i wcieranie:
Efekty zabiegu:
Polowałem na radio audi delta cc, ale rozmiar 21 jest ciężki do dostania. Skoro już podjąłem wyzwanie cięcia 22 cm'owego panelu, wziąłem na warsztat audi concert. Nieco świeższy design niż delta Panel trzeba było przyciąć po 4mm z każdej strony. Elektronikę i blachę radia około 2mm na stronę:
Finalnie radio jest szerokości panelu klimatyzacji. Całość pasuje do siebie. W końcu nie straszy słabo wkomponowany jedno-dinowy soniacz
Na auto wleciał mój upatrzony wzór mam7 nuvo ze środkiem czarnym a frontami w polerce. Felga 17x8. Ma być komfortowo, więc opona dość duża barum bravuris 2 225/45. Delikatna ziemia się prosi, myślę o -40/30.
Pierwsze konkretne mycie auta + glinkowanie + mycie + wosk. Efekty
Z cyklu mała rzecz, a cieszy
Poprzednia była złamana, radio słabo grało..
Pomarańczowe kierunki nie podobały mi się i do niczego nie pasowały, dlatego wpadły białe..
Podłoga w bagażniku była zczochrana na maxa, powyginana, porozklejana i sypiąca się. Ciężko dostać coś sensowego z rynku wtórnego, więc znów rzeźba:)
Wziągłem się za odświeżenie skór. Stosowałem polecane środki Glipton'a. Nie mam porównania z innymi 'czyścicielami' ale zrobiły dobrą robotę.
Ogruzowane z sadzy i rudej kominy starego klekota
Przyszedł czas położyć audi bliżej ziemi.
Zamontowałem sprężyny weitec'a -40/40. Przód siadł około -25/30, tył siał -55. Wyszła motorówka Prowadzi się o wiele lepiej niż na serii, za to odzywają się uszczelki dachu i kokpitu
Tak wygląda sytuacja po przekładce przodu:
A tak po zamianie 4 sprężyn:
Weitec'i z tyłu wyleciały, lekko obniżony tymczasowy półśrodek:
Mały porządek i poprawa estetyki z hamplami:
Żarówki Osram CoolBlue 5000K soczewki i 4200K przeciwmgielne, plus ledy w postoju:
Przy okazji rozkminy nad reanimacją klimy zajrzałem do filtra:) :
Nowy zawias: tuleje febi, końcówki drążka lemforder, sworzeń trw. Na koniec geometria:
Przywrócony ABS do życia. Poprzednik zamiast wymienić czujnik to wypiął żarówkę. Ludzie to mają polot i fantazję:)
Z cyklu przywracania do porządku: nowa krańcówka maski.
Oryginalny gadgecik audi, światełko pod maską:
Nowe zabawki na tył. Sprężyny weitec -40 i amory mts:
Nowa pompa wody ruvile:
Zimowy setup:
2015
Do audi wpadł zregenerowany stop:
Wymieniłem poduszki amortyzatorów.
Porezałem trochę przy audio. Seryjny sub dawał radę tylko przy zamkniętym dachu i lekkim graniu, przy otwartym w ogóle go nie było czuć. Założenie było takie, by upchnąć audio w zakamarki, by wzmacniacze i suby nie zajmowały miejsca w bagażniku.
Zdecydowałem się na zabudowania tunelu na narty. Wszedł tam 8'' dwucewkowy Stx, który lubi małe litraże zamknięte. Na przód wstawiłem udimension elcoax4, grają z wyciętym dołem. Wzmak udało się wcisnąć na styk między koło a podłogę. Wiązki poleciały w seryjnych tunelach.
Oryginalne dywaniki wyprane poszły w odstawkę na specjalne wyjazdy, na co dzień audi dostała nowe na wymiar.
Przygotowany drążek panharda z regulacją. Pozostaje tylko wcisnąć tuleje i zamontować w kebabie.
Nowa blenda czeka na założenie:
Poszedłem za ciosem, nie mogłem się powstrzymać i kupiłem drugie audi
Sierpień 2015.
2016
Znalezienie fajnych 18'' calowych felg w rozstawie 4x108 graniczy z cudem, dlatego też postanowiłem pożegnać się z tym rozstawem.
I przejść na coś bardziej uniwersalnego czyli na 5x112 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tymczasowe kółko do turlania po garażu:
Pracujemy nad lusterkiem: <ok>
Nowe rolki już na aucie :mrgreen: Kerscher RS 18''x8,5'' i 9'' z oponami 215/40 i 225/40. Fotki na szybko przed garażem, bo nie było czasu, ani aury na plener
:mrgreen:
W przymierzalni:
Ostatecznie wygrał beż, nieco jaśniejszy niż jest obecnie.
Auto po powrocie od tapicera:
Dodatkowe zegary, niestety z tdi ich nie montowali. Zaległości nadrobione:
2017
- W tym sezonie zająłem się lusterkami. Zamontowane zostały lustra z Porsche 911
- modyfikacja zrobiona w poprzednim sezonie, ale nie zdążyłem jej wcześniej tutaj wstawić. Mianowicie składanie i rozkładanie dachu podczas jazdy. Denerwowało mnie to strasznie np. w korkach, przy bramkach autostrady, przy dojeżdżaniu do garażu, w nagłym deszczu trzeba było szukać miejsca do zatrzymania. Teraz nie muszę blokować ruchu. Blokadę zdejmuję na czas zamknięcia lub otwarcia dachu, po operacji blokada znów działa, żeby zapobiec przypadkowemu podniesieniu pokrywy podczas jazdy. Gdy blokada jest zdjęta mam ikonkę ręcznego na blacie, żeby o tym pamiętać i mogę śmiało operować dachem. Wszystko oczywiście z głową i nie przy 120km/h
Otwieranie dachu podczas jazdy - You Tube
2014.02 Po lekkim pucowaniu i wrzuceniu letnich kapci:
W aucie jest dużo do zrobienia, ale ideału wśród wiekowych już sprzętów nie znajdziemy. Jeśli nawet są to cena też jest 'idealna'
1.9 TDI 99r
hydrauliczny dach
tempomat
temperatura zewnetrzna
klima
webasto
reszta to standard audi cabrio
2013
Parę fot z rezania szyb i dachu:
2014
Święta minęły, zostało trochę łańcuchów więc trzeba było podrasować niewidoczne nocą nawiewy.
Kto ma/miał 80'tke ten wie, że przednie maskownice to pełne dekle, które nie przepuszczają nawet światła, a co dopiero dźwięku. Do auta wpadły siateczkowe maskownice. Różnica kooolosalna. Dodatkowo zamontowałem sobie wysokotonówki z vw, holder to już moja radosna twórczość:):
Stop w tylnej klapie nie wyglądał za dobrze:
Udało mi się zdobyć w drobnych pieniążkach sztukę na podmiankę, niestety sprzedawca-gamoń nie spakował go dobrze i ma pęknięcie pośrodku. Mimo to wygląda lepiej niż poprzednik:
Tylne lampy, a w wszczególności białe światła wstecznego były matowe.
Polerka .. i wszystko wróciło do normy:
W końcu znalałem czas na zaimpregnowanie dachu. Wieki nie był impregnowany, bądź nigdy. Nasiąkał od razu wodą. Na początku dobra kąpiel:
Dach odleżał dobę, by dobrze wyschnąć. Sonax w rękę i wcieranie:
Efekty zabiegu:
Polowałem na radio audi delta cc, ale rozmiar 21 jest ciężki do dostania. Skoro już podjąłem wyzwanie cięcia 22 cm'owego panelu, wziąłem na warsztat audi concert. Nieco świeższy design niż delta Panel trzeba było przyciąć po 4mm z każdej strony. Elektronikę i blachę radia około 2mm na stronę:
Finalnie radio jest szerokości panelu klimatyzacji. Całość pasuje do siebie. W końcu nie straszy słabo wkomponowany jedno-dinowy soniacz
Na auto wleciał mój upatrzony wzór mam7 nuvo ze środkiem czarnym a frontami w polerce. Felga 17x8. Ma być komfortowo, więc opona dość duża barum bravuris 2 225/45. Delikatna ziemia się prosi, myślę o -40/30.
Pierwsze konkretne mycie auta + glinkowanie + mycie + wosk. Efekty
Z cyklu mała rzecz, a cieszy
Poprzednia była złamana, radio słabo grało..
Pomarańczowe kierunki nie podobały mi się i do niczego nie pasowały, dlatego wpadły białe..
Podłoga w bagażniku była zczochrana na maxa, powyginana, porozklejana i sypiąca się. Ciężko dostać coś sensowego z rynku wtórnego, więc znów rzeźba:)
Wziągłem się za odświeżenie skór. Stosowałem polecane środki Glipton'a. Nie mam porównania z innymi 'czyścicielami' ale zrobiły dobrą robotę.
Ogruzowane z sadzy i rudej kominy starego klekota
Przyszedł czas położyć audi bliżej ziemi.
Zamontowałem sprężyny weitec'a -40/40. Przód siadł około -25/30, tył siał -55. Wyszła motorówka Prowadzi się o wiele lepiej niż na serii, za to odzywają się uszczelki dachu i kokpitu
Tak wygląda sytuacja po przekładce przodu:
A tak po zamianie 4 sprężyn:
Weitec'i z tyłu wyleciały, lekko obniżony tymczasowy półśrodek:
Mały porządek i poprawa estetyki z hamplami:
Żarówki Osram CoolBlue 5000K soczewki i 4200K przeciwmgielne, plus ledy w postoju:
Przy okazji rozkminy nad reanimacją klimy zajrzałem do filtra:) :
Nowy zawias: tuleje febi, końcówki drążka lemforder, sworzeń trw. Na koniec geometria:
Przywrócony ABS do życia. Poprzednik zamiast wymienić czujnik to wypiął żarówkę. Ludzie to mają polot i fantazję:)
Z cyklu przywracania do porządku: nowa krańcówka maski.
Oryginalny gadgecik audi, światełko pod maską:
Nowe zabawki na tył. Sprężyny weitec -40 i amory mts:
Nowa pompa wody ruvile:
Zimowy setup:
2015
Do audi wpadł zregenerowany stop:
Wymieniłem poduszki amortyzatorów.
Porezałem trochę przy audio. Seryjny sub dawał radę tylko przy zamkniętym dachu i lekkim graniu, przy otwartym w ogóle go nie było czuć. Założenie było takie, by upchnąć audio w zakamarki, by wzmacniacze i suby nie zajmowały miejsca w bagażniku.
Zdecydowałem się na zabudowania tunelu na narty. Wszedł tam 8'' dwucewkowy Stx, który lubi małe litraże zamknięte. Na przód wstawiłem udimension elcoax4, grają z wyciętym dołem. Wzmak udało się wcisnąć na styk między koło a podłogę. Wiązki poleciały w seryjnych tunelach.
Oryginalne dywaniki wyprane poszły w odstawkę na specjalne wyjazdy, na co dzień audi dostała nowe na wymiar.
Przygotowany drążek panharda z regulacją. Pozostaje tylko wcisnąć tuleje i zamontować w kebabie.
Nowa blenda czeka na założenie:
Poszedłem za ciosem, nie mogłem się powstrzymać i kupiłem drugie audi
Sierpień 2015.
2016
Znalezienie fajnych 18'' calowych felg w rozstawie 4x108 graniczy z cudem, dlatego też postanowiłem pożegnać się z tym rozstawem.
I przejść na coś bardziej uniwersalnego czyli na 5x112 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tymczasowe kółko do turlania po garażu:
Pracujemy nad lusterkiem: <ok>
Nowe rolki już na aucie :mrgreen: Kerscher RS 18''x8,5'' i 9'' z oponami 215/40 i 225/40. Fotki na szybko przed garażem, bo nie było czasu, ani aury na plener
:mrgreen:
W przymierzalni:
Ostatecznie wygrał beż, nieco jaśniejszy niż jest obecnie.
Auto po powrocie od tapicera:
Dodatkowe zegary, niestety z tdi ich nie montowali. Zaległości nadrobione:
2017
- W tym sezonie zająłem się lusterkami. Zamontowane zostały lustra z Porsche 911
- modyfikacja zrobiona w poprzednim sezonie, ale nie zdążyłem jej wcześniej tutaj wstawić. Mianowicie składanie i rozkładanie dachu podczas jazdy. Denerwowało mnie to strasznie np. w korkach, przy bramkach autostrady, przy dojeżdżaniu do garażu, w nagłym deszczu trzeba było szukać miejsca do zatrzymania. Teraz nie muszę blokować ruchu. Blokadę zdejmuję na czas zamknięcia lub otwarcia dachu, po operacji blokada znów działa, żeby zapobiec przypadkowemu podniesieniu pokrywy podczas jazdy. Gdy blokada jest zdjęta mam ikonkę ręcznego na blacie, żeby o tym pamiętać i mogę śmiało operować dachem. Wszystko oczywiście z głową i nie przy 120km/h
Otwieranie dachu podczas jazdy - You Tube