Strona 1 z 22

[Audi Cabrio] Cabrio by- stawsz - new setup :)

: 06 kwie 2014, 22:52
autor: stawsz
Witam, wszystkich, tych których nie znam i tych którzy już mnie znają i moje auto z innych forum.
Bohaterem bedzie Audi Cabrio z 1994r. kupione w Warszawie, w stanie mocno agonalnym jak się okazało.
W zamierzeniu szukałem jakiegoś jednoślada ale trafił się bezdasznik wiec można powiedzieć, że prawie to samo głupek - w sumie nie żałuje zmiany decyzji, tym bardziej, że jestem wielkim miłośnikiem marki i miałem wiele modeli spod znaku czterech kółek.
Z racji ceny nie oczekiwałem niczego super,wręcz przeciwnie szukałem auta aby wolną chwilą w ramach odreagowania po pracy móc sobie "podłubać". Wcześniej uratowałem od żyletek np Mercedesa w116 ale nie miałem gdzie go trzymać wiec sprzedałem znajomemu z ulicy który wozi teraz ludzi do ślubu :).

Tak wiec zaczynamy!

Dane fabryczne:
Audi Cabrio Typ 89 model 8G.
Rok produkcji: 1994
Silnik: V6 2.8 AAH 174KM
Kolor: LZ5U Audi Indigo Pearl

Wyposażenie fabryczne:
o Hydraulicznie otwierany dach
o Zespolone reflektory przednie
o Skórzana tapicerka,
o Klimatyzacja,
o Automatyczna skrzynia biegów,
o Skórzany drążek zmiany biegów,
o Skórzana kierownica czteroramienna,
o Przednie fotele z regulacja wysokości ,
o Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka ,
o Drewniane wykończenia w kolorze orzech,
o Centralny zamek ,
o Elektryczne sterowanie szybami – 4szt
o Poduszka powietrzna kierowcy,
o Wspomaganie kierownicy, ABS ,
o Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy, tunel na narty ,
o Licznik wyskalowany do 260 Km/h,
o Trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej (woltomierz, ciśnienie oleju i temperatura oleju) ,
o Antena elektrycznie otwierana ,
o Zderzak S2,
o Felgi aluminiowe 16’ wzór competition.


Modyfikacje:

• Techniczne

o Zmiana/Swap silnika na 2,8 AFC – poprawione parametry wewnętrze silnika ,
o Zawieszenie gwintowane z przodu na amortyzatorach MTS (Mapet), sprężyny gwintu H&R , całość produkcji Garage Customs,
o Zawieszenie sportowe z tyłu z regulacją wysokości na amortyzatorach MTS (Mapet) , sprężyny SuperSport,
o Zmiana/Swap piast na 5x112; przednie piasty przerobione z audi V8 , et -4mm względem serii; tylne piasty audi A6 C4 ośka,
o Dystanse : przód - Dystom przykręcane do piast 30mm ; tył – FK , przelotowe 15mm,
o Hamulce/ zaciski (girling 60), które zostały rozebrane do zera i pomalowane proszkowo na kolor pomarańczowy – RAL 2004,
o Hamulce/ tarcze hamulcowe przód – dobrane do mniejszego ET piast – Mercedes W246, zwiększona średnica tarczy do 280mm względem oryginału; tylne Brembo z Audi A6 C4,
o Zmiana/Swap alternatora na 120A – seryjny 90A.

•Body kit

o Lakierowanie całego nadwozia na oryginalny kolor LZ5U wraz z dołami zderzaków oraz progami - oryginalnie czarne,
o Zmiana przednich lamp na soczewkowe – oryginał z 94 r
o Felgi Artec L , skręcane 2-częściowe 18’ x 9j x h2 , et 52, opony 215/40 r18,
o Zmiana grilla na nowy wraz z malowaniem obwódki chromowej na czarno,
o Emblemat na grill ,oryginalny, Audi S2,
o Wymiana przednich kierunkowskazów na białe – ASO,
o Lakierowanie tylnych lamp i blendy na kolor czerwony,
o Zmiana i lakierowanie dolnych gumowych listew,
o Zmiana tylnej szyby dachu na nową,
o Dołożenie spryskiwaczy lamp przednich wraz z instalacją oraz zbiorniczkiem na płyn( 5L) na dwie pompki,
o Zmiana anteny radia na teleskopową ,chromowaną ,

•Wnętrze

o Zmiana kierownicy, początkowo na trójramienna z pakietu „S”, docelowo na drewnianą z Audi A4 B6 z 2004r,
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana wieloklinu na „duży”
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana obudowy kierownicy wraz z taśmą na poliftową czyli na kwadratową taśmę Airbag,
o Dołożenie do licznika modułu Auto check oraz Board Computer wraz z manetką,
o Dołożenie podstopnicy z Audi 80 B4 – fabrycznie w cabrio brak,
o Zamiana słoneczników z wersji poliftowej wraz z podświetleniem,
o Regeneracja boczków drzwi,
o Zmiana kosza deski pod radio Audi Delta dedykowane do cabrio,
o Customowa zabudowa bagażnika pod audio.

•Audio

o Jednostka sterująca : Audi Delta dedykowana tylko i wyłącznie do Audi B4, Coupe, Cabrio.
o Zmieniarka dedykowana do audi , produkcji Pionieer ,
o Gośniki przód: zestaw odseparowany 2-way , całość u-Dimension, głośniki 10cm , jedwabne syczki , zwrotnica u-Dimension,
o Głośniki tył : zestaw El comp 6 u-Dimension 16,5cm zamontowane na dystansach mdf, wygłuszone, całość spięta wzmacniaczem Alpine MRV-1000,
o Subwoofer : Re Audio Rex 12 s4 który został zamontowany w skrzyni basowej własnej konstrukcji typu Closed spięty ze wzmacniaczem Blaupunkt gt460

Najbliższe plany : wiosna 2015r

- Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej w pełni 2 kanałowy z przelotowych tłumikach oraz przelotowym końcowym tłumiku zakończonym 2x3" - produkcja Garage Customs
- Regeneracja foteli wraz z tylną kanapą (już kupiona i czeka) – kolor bez zmian , wygląd fabryczny.
- Uszycie nowych welurowych dywaników wg własnego wzornika – kolor jasnoszary.

Dalsze plany :

- Hamulce 4- tłoczkowe przód – porsche oraz tylne zaciski z audi A8 D2,
- Lampy wraz z kierunkami USA połączone blendą własnego pomysłu ,
- Być może kiedyś Airride, a jeśli nie to nowy gwint KW variant 2 ,
- zmiana tylnej szyby na oryginalną , fabryczną ,
- Regeneracja odbłyśników w lampach przednich,
- Inne koło ??? lub zmiana koloru rotora obecnego – jasno szary????
- Ponowna zmiana tym razem na fabrycznie nowe listwy dolne, gumowe oraz ich lakierowanie,
- zmiana wiązki silnika – już zakupiona, przy okazji prawdopodobnie zamontowanie klimatronik.

Inne:
Wiele poświęconych godzin i $ na doprowadzanie wszystkich podzespołów do stanu jak najlepszego.
Właściwie nie ma miejsc w samochodzie, które nie były rozkręcone i poprawiane lub naprawiane.

Obecny stan:

Zdjęcia będą niebawem poprawione, te były robione na szybko po pół rocznym pobycie auta w garażu i po przeprowadzonych modyfikacjach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Zabudowa bagażnika w trakcie prac

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


A tak było od początku :
Po zakupie w garażu , już z wymienionymi lampami przednimi

Grudzień 2013

Obrazek Obrazek

Auto po odebraniu od lakiernika i gruntownym sprzątaniu ok. marzec 2014r

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Obrazek


W miedzy czasie auto było uczestnikiem kilku zlotów

Dynóvwka 2014 : zdjęcia złapane z neta

Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Skierniewice na End of Season party 2014 udało się zdobyć taką oto nagrodę , przy wsparciu kolegów z klubu Vag Rawa (w porywach do 9 osób w aucie)
Kategoria Open Car Limbo - najniższe auto :mrgreen: w innym nie mógłbym sie mierzyć

ObrazekObrazek

Obrazek

Wrzesień 2014r.

ObrazekObrazek

Październik 2014r.
Sesja z Anna Gejda Photography i taki to efekt :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Miłego oglądania i

: 06 kwie 2014, 22:59
autor: DEDHI
widzę że jestem pierwszy :mrgreen: witam kolegę, parę Audi już miałeś więc wiesz co chcesz :mrgreen: Cabrio masz ładne a te tematy z czasem sobie ogarniesz, dramatu nie ma. Autko ma potencjał i jest dobrze wyposażone. Powodzenia w projekcie <ok>

: 06 kwie 2014, 23:03
autor: dyras
Co tu dużo mówić, auta trochę już przejeździły więc rodzynków nie ma. Zawsze będzie przy nich coś do zrobienia. Powodzenia w modach :)

: 07 kwie 2014, 09:25
autor: MartiniNBR
Fura z potencjałem tak jak piszesz ale koło i gleba musi być, ja też mam w planach -40/30 <ok>

: 07 kwie 2014, 09:47
autor: enzoo
ładna ładna :)

: 07 kwie 2014, 10:31
autor: wysio
;-) działaj działaj będzie dobrze z takim podejście auto na pewno nabierze jeszcze większego kolorytu ;-) ( co do gratów które szukasz poszło PW ) <ok>

: 07 kwie 2014, 14:34
autor: UFOtm
:arrow: powodzenia Szymon - ladnie wyszla po lakierowaniu nawet na malych fotkach widac ze jest miod... szkod ze nie wpakowales klapy ze stopem "przy okazji"

Do listy dopisz nowy wieszak tylnego tlumika :)

: 07 kwie 2014, 16:24
autor: stawsz
UFOtm pisze::arrow: powodzenia Szymon - ladnie wyszla po lakierowaniu nawet na malych fotkach widac ze jest miod... szkod ze nie wpakowales klapy ze stopem "przy okazji"

Do listy dopisz nowy wieszak tylnego tlumika :)
Michał klapa ze stopem nie za bardzo mi się podoba wiec dlatego została seria ale i tak bede ja jeszcze poprawiać bo przykleili mi kółka audi ciut ciut krzywo - z lewej strony jest 2mm wyżej niz z prawej i ja to widzę :mrgreen: :lol:
Wieszak był dobry ale spawali mi kata, bo była mała dziurka i tak zostawili - będą poprawiać bo też to wychwyciłem .
A propos listy jeszcze nikt nie dojrzał że brakuje uszczelek na styku maska lampy przednie - leżą w garazu i też czekają na montaż :)

Ogólnie dzięki za miłe słowa, będę w miarę na bieżąco wrzucać jakieś zdjęcia.

: 07 kwie 2014, 20:47
autor: pablovw
Witaj, bardzo fajne czarrrrne cabrio (zawsze mi się widziały mocno czarne), tematy masz wszystkie do ogarnięcia, a jak jeszcze dodasz porządne koło i "lekką"glebe, to będzie miód malinka. Powodzenia przy odstresowywaniu się po pracy... mam tak samo... :mrgreen:

: 07 kwie 2014, 22:28
autor: Boberro
no miałeś trochę do porobienia gratuluję zapału, zazdroszczę silnika i skrzyni, powodzenia w doprowadzaniu do ideału. <ok>

: 07 kwie 2014, 22:56
autor: stawsz
Boberro pisze:no miałeś trochę do porobienia gratuluję zapału, zazdroszczę silnika i skrzyni, powodzenia w doprowadzaniu do ideału. <ok>
Ne ukrywam że silnik był podstawowym kryterium w poszukiwaniu bezdasznika a skrzynia po prostu taka sie trafiła - ja lubię automaty ale słyszałem już takie głosy że jak kiedyś coć to będzie mi trudno sprzedać Cabrio z automatem, wiec nie wiem jak to jest.
Na razie o tym nie myślę wiec i nie ma problemu :mrgreen:

Tak na marginesie to auto jest granatowe a nie czarne - być może poprzez porę dnia na fotach wydaje sie czarne <ok>

: 07 kwie 2014, 23:07
autor: KORU
Troche za małe zdjęcia. :roll: Bardzo dobry silnik do tej budy. Musiały być spore uszkodzenia lakieru skoro był u lakiernika. Auto bardzo fajne jak większość tego typu na naszym forum. Z wydechem coś zrób bo te rury troche wyblaknięte (jak w każdym AAH.) :-)

: 07 kwie 2014, 23:19
autor: stawsz
KORU pisze:Troche za małe zdjęcia. :roll: Plus bardzo dobry silnik do tej budy. Musiały być spore uszkodzenia lakieru skoro był u lakiernika. Fajny jak większość tego typu na naszym forum. Z wydechem coś zrób bo te rury troche wyblaknięte (jak w każdym AAH.) :-)
tragedii nie było - tak naprawdę to do malowania były drzwi prawe i do zrobienia próg , ale jak wziąłem się za polerowanie mechaniczne to okazało się że tu mały dołek tu ryska do podkładu , tu coś tam coś i się wkurzyłem ... stwierdziłem że szkoda mojej pracy z polerką i oddałem do lakiernika , a że nie lubię aut w ciapki (wiesz jak jest z dobieraniem lakieru) to poszło całe do odświeżenia i nie żałuje - niech ma i cieszy oko

Rury sa takie bo przed lakiernikiem zacząłem je czyścić papierem 2000 i nie skoczyłem wiec są "rozgrzebane" ale za chwile bedą jak z fabryki :-D

: 09 kwie 2014, 18:19
autor: FIFI
Wielu słonecznych dni życzę <ok>

: 10 kwie 2014, 21:29
autor: stawsz
Wpadło parę gratów od Łukasza - WYSIO w sobotę pewnie montaż :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki - tylko o kostce do tylniej lampy zapomniałeś

W garażu robią się także takie fanty: 7,5 x 17' - myślę że dopóki nie znajdę czegoś ładniejszego to oblecą w tłumie :D

Obrazek


Dodatkowo zastanawiam się nad montażem nowego kolektora który nie śmigał na LPG - będzie najpierw rozkręcony i wyczyszczony na błysk :P

Obrazek