Strona 1 z 1

[Cabrio 8G 1.9 1Z] Cricket

: 09 cze 2014, 15:46
autor: PrzemekPrze
Witam wszystkich odwiedzających ten topic ;-)

jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 od 2 lat. Wiąże się z nim bardzo długa i ciekawa historia ,lecz na dzień dzisiejszy znalazłem tylko chwilę by w końcu stworzyć ten temat i przedstawić wam autko tylko z dalszej perspektywy. Po sesji obiecuję więcej <ok>

Dane fabryczne:
Audi Cabrio Typ 89 model 8G
Data produkcji: 04/1996
Silnik: R4 1.9l 1Z 90KM
Osprzęt: Pierburg
Kolor: LZ6N Cricket Green Pearl Clearcoat

Wyposażenie fabryczne:
- Komfort:
Reflektory soczewkowe
Reflektory przeciwmgielne
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Skórzana kierownica trójramienna S-line
Podgrzewane przednie fotele
Pół-skórzana tapicerka
Tunel na narty
Centralny zamek
Automatyczna antena elektryczna
Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
Windshot
- Bezpieczeństwo:
Napęd na przednią oś
Dwie poduszki powietrzne
Wspomaganie kierownicy
ABS
- Wygląd:
Zderzak po lifcie od S2
Niespotykany oryginalny zielony metalic 8-)
Chromowane 18" <ok>

- Do zrobienia m.in. :!: :
Wymiana szybki PCV okok
Naprawa automatycznej anteny elektrycznej [29.08.2015] <ok>
Wymiana siłownika klapy tylnej od bagażnika [23.04.2015] <ok>
Wymiana sprzęgła SACHS [10.06.2015] <ok> :arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-sprze ... htm#939688
Układ chłodniczy [26.08.2015] <ok> :arrow: https://audi80.pl/topics87/b4-19tdi- ... htm#990715
Zakup osłony silnika [11.09.2015] <ok>
Wymiana zapalniczki
Car Audio :-|
Wymiana cięgna klamki od kierowcy [22.08.2015] <ok>
Wymiana przednich pasów bezpieczeństwa [25.08.2015] <ok> :arrow: https://audi80.pl/topics104/cabrio-n ... t82649.htm
Wyczyszczenie kolektora ssącego :arrow: https://audi80.pl/topics74/b4-1zczys ... t56131.htm
Zaślepienie EGR :?:
Wtryski :arrow: https://audi80.pl/topics9/b4-19tdi-1 ... 770,45.htm
Soft
Chip
Dmuchawa (działa tylko na IV) :arrow: https://audi80.pl/topics98/b3-b4-all ... e54#989937
Naprawa podświetlenia rejestracji :arrow: https://audi80.pl/topics100/b4-19-1z ... htm#989938
Oryginalne Radio Delta CC [01.09.2015] <ok>
Wymiana stłuczonego kierunkowskazu od pasażera
Zmiana tylnej klapy
Wymiana panelu ustawień lusterek
Wymiana popychaczy zaworów [02.02.2015] <ok> :arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-wymia ... htm#970623
Uszczelnienie ,wymiana tuleji oraz ustawienie przesterowanej pompy wtryskowej i wtrysków [28.01.2015] <ok>
Tempomat
Wymiana włącznika świateł (pająk)
Montaż AC/BC :arrow: https://audi80.pl/topics74/b4-1zreza ... t12677.htm
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
Montaż Climatronic
Montaż dodatkowych zegarów :arrow: https://audi80.pl/topics74/b4-1z-rez ... t14586.htm
Popielniczka US
Hydrauliczny dach :?:




Chyba z trzy lata się zbierałem i powiedziałem ,albo z grubej rury ,albo w ogóle. Tak więc jest. Na początku serdeczne podziękowania dla Krzyśka za doradztwo i wskazówki okok oraz kumplowi za wiedzę, fachowa rękę, motywacje i większą cierpliwość od mojej w momentach rezygnacji z projektu. Bez niego projektu by właściwie nie było.

Wstępnie co miało zostać zrobione:
- Wtryski 216
- Pompa 11mm
- FMIC
- Wałek od SDI
- Turbo GTB 2056
- Nowy komputer + zestrojenie

w miarę rozbierania itd. dodaliśmy sobie trochę roboty :D

Na początek obraliśmy wymianę wałka rozrządu. Osłony i obudowy:

Pokrywa silnika, odma, wszystko rozkręcamy i odkładamy na bok.

Wyciągneliśmy wentylator by mieć lepszy dostęp do rozrządu.

Następnie poznaczyliśmy, zablokowaliśmy, zostało go tylko rozpiąć

Pompa paliwa zdemontowana. Tutaj padła decyzja ,że wymieniam szklanki skoro będzie do nich dostęp po wyjęciu wałka. Przy okazji zlokalizowaliśmy drobny wyciek ,a cały silnik był ubabrany


Stary wtryskiwacz i nowy wtryskiwacz


Wałek został wyjęty bezproblemowo, odkręcany z cierpliwością

Popychacze również

Będąc na tym etapie postanowiliśmy wymienić uszczelniacze zaworów





Półmetek

Nowe szklanki INA


Nowy wałek, wypolerowany gotowy do montażu

Wałek na swoim miejscu

Uszczelnienie wycieku, nowy pierścień na miejsce starego

Następnie przyszła chwila na wymianę pompy paliwa ,obudowa nie pozwalała jej się zmieścić ,więc musieliśmy ja nadciąć kątówką. Musieliśmy również przemienić nastawniki, wtyczki się różniły



Chłodniczka oleju od AFN, gratis przy zakupie pompy


oraz nowa uszczelka tak na wszelki wypadek

Nowa pompa wody oraz uszczelnienie


Nowy płyn chłodniczy

Napinacz rozrządu na miejsce starego

Nowy pasek rozrządu

Pasek alternatora (UWAGA!!! ledwo go założyliśmy, okazuje się zbyt krótki, był naciągnięty jak struna od gitary ,więc radzę wziąć dłuższy)

Uszczelka pokrywy silnika... nowa :D

W końcu zamknięty silnik

Nowe przewody przelewowe

Na tym etapie zaczęła się zabawa ustawienia kątu wtrysku na fasolkach... ,a że fora mówiły co innego ,a komputer co innego zabawa była wyczerpująca i mało pocieszna...



Wpadł komp od MUNIOR'a z podstawkami i programem na wtryski 216tki, niestety nie miałem przyjemności sprawdzić jak to chodzi, silnik wariował, kąt wtrysku był ustawiony na 56 ,a klekot był niesamowity :-/ zly_ to był najgorszy wieczór ze wszystkich... tyle pracy, czasu i wysiłku ,ale nie było możliwości jazdy próbnej, z braku cierpliwości i niechęci przeszliśmy do dalszych prac... kompa wymieniłem bezproblemowo z wgranymi tylko podstawkami




Większa moc ? Większe hamulce ! Nie sztuką jest nabranie pędu ,ale wyhamowanie w odpowiednim momencie, dlatego na przód wleciały duże zaciski BREMBO od Audi RS2 pasowały P&P (prawie :D) oraz nawiercane i wentylowane tarcze 324 od FORD'a Focus ST



Następny był FMIC. Rzeźbienie dolotu. Najbardziej się tego obawialiśmy ,ale co do czego robota sprawiła największą frajdę i mnóstwo przyjemności okok

Tu się wspawamy !

Przymiarki by wlot powietrza był jak największy

Podkład

Lakier

Po lewej stary IC'ek po prawej nowy IC'ek

Przygotowanie powierzchni przed spawaniem

Przymiarka IC'ka i orurowania ,oraz projekt dla spawacza





Spawanie

Lakierowanie na czarno by jakoś się to prezentowało

Efekt prawie końcowy


Regulacja góra/dół (przesadziliśmy trochę z zakresem)

,bo na oko to jest rumianek

Tak to wygląda

Na styk okok żadna kratka ani zderzak nie ucierpiała :D


Największym problemem była sprężarka ,jak już się zdecydowałem koleś specjalnie się z tym nie spieszył. Po zaliczce wysłał paczkę DHL'em mimo prośby wysłania na paczkomat. Ci natomiast są na tyle ograniczeni ,że nie zadzwonili przed doręczeniem mimo dodania specjalnej notki i skierowania specjalnej prośby. Z tego wszystkiego paczka wróciła do nadawcy i musiała zostać powtórnie nadana ,bo całymi dniami siedziałem w warsztacie... Tragedia.... Turbo miało pasować P&P ,a w rzeczywistości dostałem turbo z kolektorem od 1Z. Cała reszta musiała zostać przerobiona ,dlatego polecam dobierać rozważnie i czasami warto dopłacić 100-200 zł niż później się babrać...
Stara i nowa sprężarka

itd.



Do termoizolacji zalecam założenie rękawic !!! Włókna potrafią wbić się w skórę, kuje parę dobrych godzin dobani_

Przymiarka


Sprężarka w kocyku




Kolektor od AWX. Oczywiście wypalony i wyczyszczony

No i montaż i skręcenie całej reszty oraz dolotu do kupy. Tutaj było w sumie najwięcej biegania, jeżdżenia, kombinowania... Spawacz źle pospawał rury od IC'ka ,a sprężarki nie mogliśmy zostawić bez smarowania ,więc było sporo kombinowania i latania po sklepach z art. metalowymi i samego spawacza. Dospawanie się do sprężarki i ustawienie downpipa by nie wadził o skrzynię biegów normalne rzeczy mysli_
Podłączenie odprowadzania oleju... dramat.... ,ale się udało



Dokręcona i otulona na nowych podkładkach


Połączenie dolotu

Przedłużenie smarowania sprężarki

Przepływomierz zmieścił się na styk

Podpinanie czujników (to nie wypaliło !!! mimo zabezpieczeń oraz użyciu kleju czujnik wystrzelił)




No i na koniec Oil Catch Tank z filterkiem (błąd... z filterka non stop widać jak lecą opary) zimą widać jak gdyby pod maską coś się paliło... muszę to jakoś przerobić...)


Ustawienie wartości do tych optymalnych


Filtr K&N oraz wlepa


Uszlachetniacze od CERAMIZERA, do tej pory zaaplikowałem jedynie na paliwo

Do wymiany pozostał olej silnikowy oraz od wspomagania, flitr oleju i paliwa


Dodatkowo nowa skrzynia biegów z dłuższym przełożeniem oraz geometria + zbieżność laczków

Jeszcze nie wiem ile z tego wyjdzie. Przez wpadkę z turbo skończył się czas i zarazem wakacje, musiałem iść do pracy. Auto musieliśmy przestawić by nie zawalać warsztatu koledze, stoi u znajomego mechanika ,obecnie szuka zaworu który pozwoli sterować turbiną ,ale mu się nie śpieszy... Wystrzelił również czujnik i potrzebny był nowy silikon. Autem można jeździć, niestety nie generuje ciśnienia. Obecnie poszukuję odpowiedniej skrzyni biegów i zastanawiam się na DQS 6-cio biegowa lub 5-cio biegowa FHN od AWX'a. Jestem otwarty na sugestie, pozdrawiam ;-)

Re: [Cabrio 8G 1.9 1Z] Cricket

: 09 cze 2014, 16:10
autor: audki
TheSorrow pisze:Witam wszystkich odwiedzających ten topic ;-)

jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 od 2 lat. Auto zostało sprowadzone z Niemiec. Wiąże się z nim bardzo długa i ciekawa historia ,lecz na dzień dzisiejszy znalazłem tylko chwilę by w końcu stworzyć ten temat i przedstawić wam autko tylko z dalszej perspektywy. Po sesji obiecuję więcej <ok>

Dane fabryczne:
Audi Cabrio Typ 89 model 8G
Data produkcji: 04/1996
Silnik: R4 1.9l 1Z 90KM
Kolor: LZ6N Cricket Green Pearl Clearcoat

Wyposażenie fabryczne:
- Komfort:
Reflektory soczewkowe
Reflektory przeciwmgielne
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Skórzana kierownica trójramienna S-line
Podgrzewane przednie fotele
Pół-skórzana tapicerka
Tunel na narty
Centralny zamek
Elektryczna antena
Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
Windshot
- Bezpieczeństwo:
Napęd na przednią oś
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
Dwie poduszki powietrzne
Wspomaganie kierownicy
ABS
- Wygląd:
Zderzak po lifcie od S2
Niespotykany oryginalny zielony metalic 8-)

- Modyfikacje:
Chromowane 18" <ok>

- Do zrobienia m.in. :!: :
Wymiana szybki PCV
Wymiana anteny elektrycznej
Wymiana siłownika klapy tylnej od bagażnika
ew. wymiana sprzęgła :arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-sprze ... htm#939688
oraz układu chłodniczego (wentylatory) :arrow: https://audi80.pl/b4-20-abt-szybkie- ... htm#939686
Zakup osłony silnika :arrow: http://allegro.pl/oslona-silnika-alumin ... 76139.html lub http://allegro.pl/oryginalna-oslona-sil ... 86939.html (którą polecacie :-P ?)

[url=http://images63.fotosik.pl/1058/c09c4ec522ec25cemed.jpg]Obrazek[/URL]
Szkoda ze tak mało zdjęć wrzuciłeś ale cabrio to cabrio zawsze robi robotę.
Co do osłony kolego bierz ori i się nie zastanawiaj:)

: 10 cze 2014, 21:12
autor: DEDHI
witaj w naszych szeregach <piwo>
Zapodaj więcej fot... i oczywiście coś więcej ;-)

: 11 cze 2014, 17:02
autor: michalo
Ciekawe auto, powitać :-D czekam na więcej zdjęć 8-)

: 11 cze 2014, 20:44
autor: wysio
Witaj , auto w bardzo fajnym kolorze z zewnątrz jak i w środku , generalnie same felgi w stylu blink-blink mi się nie podobają i na twoim miejscu poszedłbym w inną stronę ciut opuścił auto i z tym kolorem byłoby ciekawie , co do osłony kupuj orginalną jak chcesz to napisz bo mam taką na sprzedaż i będzie taniej niż na allegro 8-)

: 13 cze 2014, 21:25
autor: FIFI
Klasa <ok>

: 10 sty 2019, 00:08
autor: PrzemekPrze
Mały update ;-) niestety nie wiem jak dodać zdjęcia by były widoczne jako miniaturki. Wszystkim było by wygodniej przeglądać temat. Dodając Obrazek pozostaje puste pole... bezradny_

Pozdrawiam okok

: 10 sty 2019, 00:23
autor: Krzysiek 84
To poprzez fotosik wrzucaj , masz u nas link do dodawania zdjęc , albo na stone fotosika wrzuć i tam masz do wyboru potem jakie rozmiary chcesz wrzucic.
Ewentualnie Imagebanana.