Strona 1 z 2

Audi Coupe - Jacław

: 02 sty 2015, 13:00
autor: JacCoupe
Witam ! :)

Audi B4 Coupe 2.0, 115 koni

Chciałbym wam przedstawić swoją małą babe :) Był to rok 2012, ciepły sierpień. Zakupiłem to autko w Pszczynie z prywatnego ogłoszenia. Zakup od samego początku okazał się totalną klapą :( Po 8000 przebiegu obróciło panewki. Jak się okazało, poprzedni właściciel zrobił remoncik pod sprzedaż. Jedynym wyjściem z tej sytuacji był zakup innego silnika, ze względu na zniszczenia wałka przez ukręconą panewkę, jak i NAPRAWDĘ UDANY SZLIF wykonany przez mechanika poprzedniego właściciela :/

Zamówiłem na allegro silnik ABK (tu chciałbym zaznaczyć, że poprzedni był AAD, jak to bywało przy tym zasilaniu), przerobiliśmy łapy pod silnikiem, wymieniliśmy łożysko oporowe oraz sprzęgło (przy wciskaniu sprzęgła okropnie zygotało, natomiast samo sprzęgło również było w opłakanym stanie). Remontu zakupionego silnika nie przeprowadzaliśmy, był to po prostu 3-dniowy przeszczep (jeden dzień czekaliśmy na dorobienie prawej łapy silnika). Trzeciego dnia zmartwychwstała ! :) Na serduszku bez remontu służyło ponad rok.

W lipcu 2014 roku zostały wymienione:
- Uszczelniacze,
- Oring wałka rozrządu,
- Uszczelka pod miską olejową,
- Uszczelka pod głowicą,
- Uszczelka pokrywy zaworów,
- Uszczelka kolektora ssącego i wydechowego,
- Uszczelka między kolektorem wydechowym a wydechem,
- Pierścienie,
- Panewki.

Zawieszenie tylne nie wymienione, jeszcze jest w dobrej kondycji, natomiast zawieszenie przednie zrobiłem 1,5 roku temu. Na przestrzeni roku zostały wymienione również wszystkie przeguby, dwie przednie tuleje sanek oraz tuleje wahaczy i stabilizatorki. Zimą ubiegłego roku zakleszczył się ręczny, który nie działa do dziś, natomiast wymieniłem wszystkie klocki hamulcowe, oraz zregenerowałem zaciski na wszystkich kołach (wymiana uszczelek, pływaczków, oringów itd).

W listopadzie tego roku wymieniłem pompę wody oraz uszczelniłem pompę wspomagania (upuściła soków żywotnych i wyła z bólu :)) Samochód jest BEZWYPADKOWY :D, lecz na 100% dostał strzała w prawy reflektor, jak mocny nie wiem, poprzedni właściciel mi się nie chwalił ^^ Problemów ze zbieżnością nie było jakiś kolosalnych, różnica była na poziomie 4mm (podłużnice), co wydaje mi się w dzisiejszych czasach i konstrukcje na jakiej bazuje 80 - jest super :D Na zdjęciach jakie zamieszczam jest look z chińskimi soczewkami, ja znowu preferuję org, tak więc pomalowałem ramki reflektora na czarny mat i je założyłem. Z grill'a NONAME również wróciłem na chrom i kółka 8-)

Czy kopci po remoncie kapitalnym i wcina olej ? Oczywiście, że tak. Jeśli jeździć będziemy do 3,5 tysiąca, nie puści nawet najmniejszej chmurki a zużycie oleju jest na poziomie ok 2 litrów na 10 000km (przy jeździe na gazie), ale jeśli przyciśniemy na pełnej, lub schodzimy na wysokich redukcjach to oczywiste, że wąż podciśnienia oleju na kolektorze ssącym sobie tego oleju zaciągnie i chmurka gwarantowana :) Autko jeździ na Cartol Magnatec 10W-40 A3/B3


Do zrobienia:
- Blacharka, lakierowanie,

: 02 sty 2015, 13:26
autor: bloku
Fajna baza ale...jak już wywalałeś AAD to trzeba było uderzyć w coś nowoczesniejszego. Niekoniecznie bazowego z Coupe. Tym brdziej, że lubisz szybciej pojeździć.

Fajnie że gejlampy juz zdjąłeś bo mocno psują wizerunek tego auta. Pomyśl jednak aby wsadzić tam tak jak fabryka przykazała - zespolaki a nie jak masz obecnie front z 80tki.

Moja rada...zmień Castrola np na Total Racing albo LMa 10W50. Przetsanie łykać przesadne ilości oleju. Uwolnij odmę w OCT. Raz, że nie będzie Ci zaciągac oleju skoro masz przedmuchy a dwa, że ciepłe powietrze nie będzie trafiać w dolot.

: 02 sty 2015, 14:37
autor: JacCoupe
Na lampy owszem czekam :) Odnośnie silnika -> kupiłem ten motorek z Audi 100 C4, zostałem przy tym, ponieważ nie chciałem zmieniać zasilania, a że chodziłem jeszcze do szkoły, zarobki nie były na tyle wysokie by na SWAP czegoś mocniejszego można było sobie pozwolić.

Remont skrzyni + silnik + rozrząd + płyny + swap = około 2300 zł


Ps. Myślałem o 16-zaworówce 2.0.
W stajni mamy 2.3 i 2.8, fakt, że kiedy się już wykorbią, to lecą elegancko, natomiast do 180 robie oba motory :) Nie omieszkam, że taką pompke jaką sobie zapodałeś bardzo chętnie bym przytulił do swojego (AQJ) :D

Odnośnie przeróbki odmy odezwałem Ci się w prywatnej wiadomości.
Z góry dziękuje za pomoc !

: 04 sty 2015, 01:10
autor: Damian80b4LDZ
A były smoki w tej bajce?

: 04 sty 2015, 12:34
autor: JacCoupe
Nie, jednorożce :lol:

: 04 sty 2015, 12:54
autor: DEDHI
dział ogłoszeń jest gdzie indziej ;-) nie ten dział kolego...

: 04 sty 2015, 13:34
autor: JacCoupe
Poprawiłem, mój błąd, przepraszam i pozdrawiam :)

: 04 sty 2015, 14:25
autor: PuSzEk
JacCoupe, w bajki o V-max 232km/h nie wierze, zmień licznik, bo chyba ci mega przekłamuje, ojciec ma ABK PB, nigdy nie widział LPG, jest po remoncie i nie bierze grama oleju(Mobil 10w40) od wymiany do wymiany, więc jak widać, jak remont dobrze zrobiony to się nic nie dolewa, a już tym bardziej 2L na 10000km, bo to dużo.... o takich prędkościach na pewno można zapomnieć w tym silniku, bo nie raz nim jeździłem, mam też V6 w Coupe i sama jazda jednym i drugim autem to przepaść jak dla mnie, ABK nie jedzie totalnie, więc nie pisz głupot, że 2.0 robi 2.3 czy już tym bardziej 2.8 nawet do tych 180km/h :lol: chyba to twoje 2.8 to jakaś padaka nie trzymająca serii.... :roll:
Raczej tutaj głupka nie znajdziesz na takie opowieści... o prędkościach i mocach ABK, bo to dość popularny model silnika w 80

Szacun za poświęcony czas i kase, bo Coupe to ciekawy model i coraz ich mniej na drogach w dobrym stanie, powodzenia w dalszych planach ;-) wszystko mi się podoba, opis historii spawu, remontów itp. ale całość na chwile obecną psuje twoja bujna wyobraźnia :-|

: 04 sty 2015, 15:36
autor: JacCoupe
Jeśli uważasz, że swoją 115 nie zrobie Twojego AAH to zapraszam na śląsk :) Poprzednia skrzynia z ABT (model z hakiem - długie biegi):
1 - 65
2 - 105
3 - 165
4 - 195
5 - 232 (- nawet licząc przekłamanie licznika 10 km ~ 222)
jest i tak dosyć dobrym wynikiem

- obecnie inna skrzynia, obu modeli skrzyń nie pamietam, w każdym razie tu jest mniej wiecej:
1 - 65
2 - 95
3 - 145
4 - 180
5 - 210

Powodem żarcia oleju była zapchana odma :-/ a konkretniej metalowy wąż pod kolektorem ;) rozebrałem wczoraj pompe oleju i zdjąłem wszystkie odmy (wszystko przeczyściłem). Zmieniłem olej na Total Racing bo LMa nie było u nas na sklepie. Póki co nie jestem w stanie się odwołać jak z olejem na chwile obecną bo zrobiłem raptem 150 km. Odezwe się za tydzien bo szykuje się mały wypad na 022.

: 04 sty 2015, 16:25
autor: Damian80b4LDZ
Stag 300 nie ma nic do tego, napisz taki komentarz na LPG forum to chłopaki Cię wyśmieja. Musiałeś mieć nieźle zapchana odme jak łykał aż 2l.

PuSzEk, bez przesady z tym, że ABK nie jedzie, chyba, że Twój ojciec coś nie tak ma z osprzętem i dlatego mu nie jedzie. Powiem tak auto nie jest demonem prędkości, każdy posiadacz ABK to powie, ale jeździ całkiem przyjemnie, do sprawnego poruszania się daje rade, przynajmniej moje ABK. Lecz Napewno nie uwierzę, że ABK rozwala v6, albo chociaż ma podejście do 100km/h

: 04 sty 2015, 17:17
autor: PuSzEk
Damian80b4LDZ pisze:Stag 300 nie ma nic do tego, napisz taki komentarz na LPG forum to chłopaki Cię wyśmieja. Musiałeś mieć nieźle zapchana odme jak łykał aż 2l.

PuSzEk, bez przesady z tym, że ABK nie jedzie, chyba, że Twój ojciec coś nie tak ma z osprzętem i dlatego mu nie jedzie. Powiem tak auto nie jest demonem prędkości, każdy posiadacz ABK to powie, ale jeździ całkiem przyjemnie, do sprawnego poruszania się daje rade, przynajmniej moje ABK. Lecz Napewno nie uwierzę, że ABK rozwala v6, albo chociaż ma podejście do 100km/h
Słowa nie jedzie napisałem porównując do mojego V6 i tekstu kolegi, że jego ABK objeżdża V6, ale potwierdzam, że ABK daje sobie rade w budzie 80, w końcu to 115KM

JacCoupe daj kase na paliwo, wsiadam w auto i z chęcią udowodnię ci jaka jest rzeczywistość, bo szkoda mi ciebie, ośmieszasz się tylko pisząc takie bzdury.
Masz poczytaj sobie i może w końcu zmądrzejesz:
2.0 ABK
Moc silnika 115 KM przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3200 obr/min
Prędkość maksymalna skrzynia manualna 190km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) skrzynia manualna 11,8 s

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... z3Ns2yMQkt

2.8 AAH
Moc silnika 174 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3000 obr/min
Prędkość maksymalna skrzynia manualna 220 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) skrzynia manualna 8,0 s

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... z3Ns3fj0DU

Ewentualne dalsze bajki opowiadaj kolegą w szkole :-P

: 04 sty 2015, 18:11
autor: Rychu82
ej no moze da rade w koncu mniej cylindrów...mniejsze masy wirujące...moc w katalogu to nie wszystko....achc a i ta róznica pnad 2 sekundy do 100 miedzy 2.0 a 2.8 i V-max....przeciez oni to wzieli z obliczeń a nie z rzeczywistych pomiarow...ja bym sie zalozyl..... moze to ABK jest w górnej granicy torencji i ma moc ciut wyzsza niz seria i te kilka...kilkanascie lat jeszcze lepiej go dotarlo...

: 04 sty 2015, 18:22
autor: bloku
Ja jednak obsawiam, że zakres momentu obrotowego (który ma wpływ na przyśpieszenie a nie KMy) jest lepiej rozłożony w silniku V6. Może i do ABC miałby podejście ale do w miarę zdrowego AAH to nie.

ABK musiałby być mocno doprężony, podsypane zapłonem i do tego mieć krótką skrzynie.

: 04 sty 2015, 18:27
autor: Rychu82
:-D

: 04 sty 2015, 19:21
autor: DEDHI
mam zdrowe ABK w cabrio ale 2.8 nie objeżdzam, choć żwawe te 115HP do odcinki cisnę :mrgreen: Czasami objadę 2.0 ( czasami mocniejsze ) ale nie 2.8 :-|