Audi Coupe - Jacław
: 02 sty 2015, 13:00
Witam !
Audi B4 Coupe 2.0, 115 koni
Chciałbym wam przedstawić swoją małą babe Był to rok 2012, ciepły sierpień. Zakupiłem to autko w Pszczynie z prywatnego ogłoszenia. Zakup od samego początku okazał się totalną klapą Po 8000 przebiegu obróciło panewki. Jak się okazało, poprzedni właściciel zrobił remoncik pod sprzedaż. Jedynym wyjściem z tej sytuacji był zakup innego silnika, ze względu na zniszczenia wałka przez ukręconą panewkę, jak i NAPRAWDĘ UDANY SZLIF wykonany przez mechanika poprzedniego właściciela
Zamówiłem na allegro silnik ABK (tu chciałbym zaznaczyć, że poprzedni był AAD, jak to bywało przy tym zasilaniu), przerobiliśmy łapy pod silnikiem, wymieniliśmy łożysko oporowe oraz sprzęgło (przy wciskaniu sprzęgła okropnie zygotało, natomiast samo sprzęgło również było w opłakanym stanie). Remontu zakupionego silnika nie przeprowadzaliśmy, był to po prostu 3-dniowy przeszczep (jeden dzień czekaliśmy na dorobienie prawej łapy silnika). Trzeciego dnia zmartwychwstała ! Na serduszku bez remontu służyło ponad rok.
W lipcu 2014 roku zostały wymienione:
- Uszczelniacze,
- Oring wałka rozrządu,
- Uszczelka pod miską olejową,
- Uszczelka pod głowicą,
- Uszczelka pokrywy zaworów,
- Uszczelka kolektora ssącego i wydechowego,
- Uszczelka między kolektorem wydechowym a wydechem,
- Pierścienie,
- Panewki.
Zawieszenie tylne nie wymienione, jeszcze jest w dobrej kondycji, natomiast zawieszenie przednie zrobiłem 1,5 roku temu. Na przestrzeni roku zostały wymienione również wszystkie przeguby, dwie przednie tuleje sanek oraz tuleje wahaczy i stabilizatorki. Zimą ubiegłego roku zakleszczył się ręczny, który nie działa do dziś, natomiast wymieniłem wszystkie klocki hamulcowe, oraz zregenerowałem zaciski na wszystkich kołach (wymiana uszczelek, pływaczków, oringów itd).
W listopadzie tego roku wymieniłem pompę wody oraz uszczelniłem pompę wspomagania (upuściła soków żywotnych i wyła z bólu ) Samochód jest BEZWYPADKOWY , lecz na 100% dostał strzała w prawy reflektor, jak mocny nie wiem, poprzedni właściciel mi się nie chwalił ^^ Problemów ze zbieżnością nie było jakiś kolosalnych, różnica była na poziomie 4mm (podłużnice), co wydaje mi się w dzisiejszych czasach i konstrukcje na jakiej bazuje 80 - jest super Na zdjęciach jakie zamieszczam jest look z chińskimi soczewkami, ja znowu preferuję org, tak więc pomalowałem ramki reflektora na czarny mat i je założyłem. Z grill'a NONAME również wróciłem na chrom i kółka 8-)
Czy kopci po remoncie kapitalnym i wcina olej ? Oczywiście, że tak. Jeśli jeździć będziemy do 3,5 tysiąca, nie puści nawet najmniejszej chmurki a zużycie oleju jest na poziomie ok 2 litrów na 10 000km (przy jeździe na gazie), ale jeśli przyciśniemy na pełnej, lub schodzimy na wysokich redukcjach to oczywiste, że wąż podciśnienia oleju na kolektorze ssącym sobie tego oleju zaciągnie i chmurka gwarantowana Autko jeździ na Cartol Magnatec 10W-40 A3/B3
Do zrobienia:
- Blacharka, lakierowanie,
Audi B4 Coupe 2.0, 115 koni
Chciałbym wam przedstawić swoją małą babe Był to rok 2012, ciepły sierpień. Zakupiłem to autko w Pszczynie z prywatnego ogłoszenia. Zakup od samego początku okazał się totalną klapą Po 8000 przebiegu obróciło panewki. Jak się okazało, poprzedni właściciel zrobił remoncik pod sprzedaż. Jedynym wyjściem z tej sytuacji był zakup innego silnika, ze względu na zniszczenia wałka przez ukręconą panewkę, jak i NAPRAWDĘ UDANY SZLIF wykonany przez mechanika poprzedniego właściciela
Zamówiłem na allegro silnik ABK (tu chciałbym zaznaczyć, że poprzedni był AAD, jak to bywało przy tym zasilaniu), przerobiliśmy łapy pod silnikiem, wymieniliśmy łożysko oporowe oraz sprzęgło (przy wciskaniu sprzęgła okropnie zygotało, natomiast samo sprzęgło również było w opłakanym stanie). Remontu zakupionego silnika nie przeprowadzaliśmy, był to po prostu 3-dniowy przeszczep (jeden dzień czekaliśmy na dorobienie prawej łapy silnika). Trzeciego dnia zmartwychwstała ! Na serduszku bez remontu służyło ponad rok.
W lipcu 2014 roku zostały wymienione:
- Uszczelniacze,
- Oring wałka rozrządu,
- Uszczelka pod miską olejową,
- Uszczelka pod głowicą,
- Uszczelka pokrywy zaworów,
- Uszczelka kolektora ssącego i wydechowego,
- Uszczelka między kolektorem wydechowym a wydechem,
- Pierścienie,
- Panewki.
Zawieszenie tylne nie wymienione, jeszcze jest w dobrej kondycji, natomiast zawieszenie przednie zrobiłem 1,5 roku temu. Na przestrzeni roku zostały wymienione również wszystkie przeguby, dwie przednie tuleje sanek oraz tuleje wahaczy i stabilizatorki. Zimą ubiegłego roku zakleszczył się ręczny, który nie działa do dziś, natomiast wymieniłem wszystkie klocki hamulcowe, oraz zregenerowałem zaciski na wszystkich kołach (wymiana uszczelek, pływaczków, oringów itd).
W listopadzie tego roku wymieniłem pompę wody oraz uszczelniłem pompę wspomagania (upuściła soków żywotnych i wyła z bólu ) Samochód jest BEZWYPADKOWY , lecz na 100% dostał strzała w prawy reflektor, jak mocny nie wiem, poprzedni właściciel mi się nie chwalił ^^ Problemów ze zbieżnością nie było jakiś kolosalnych, różnica była na poziomie 4mm (podłużnice), co wydaje mi się w dzisiejszych czasach i konstrukcje na jakiej bazuje 80 - jest super Na zdjęciach jakie zamieszczam jest look z chińskimi soczewkami, ja znowu preferuję org, tak więc pomalowałem ramki reflektora na czarny mat i je założyłem. Z grill'a NONAME również wróciłem na chrom i kółka 8-)
Czy kopci po remoncie kapitalnym i wcina olej ? Oczywiście, że tak. Jeśli jeździć będziemy do 3,5 tysiąca, nie puści nawet najmniejszej chmurki a zużycie oleju jest na poziomie ok 2 litrów na 10 000km (przy jeździe na gazie), ale jeśli przyciśniemy na pełnej, lub schodzimy na wysokich redukcjach to oczywiste, że wąż podciśnienia oleju na kolektorze ssącym sobie tego oleju zaciągnie i chmurka gwarantowana Autko jeździ na Cartol Magnatec 10W-40 A3/B3
Do zrobienia:
- Blacharka, lakierowanie,