'95 sedan ABK LZ5U
: 04 lis 2016, 15:58
[center]Audi 80 B4 2.0E
Silnik:
wolnossący benzyniak 1984 cm³, czterocylindrowy, ośmiozaworowy, z wielopunktowym wtryskiem Bosch Digifant, 115 KM, 165 Nm (ABK);
aktualnie zasilany sekwencyjną instalacją LPG na podzespołach:
- komputer Stag-4 Q-BOX Basic,
- wtryskiwacze Barracuda,
- reduktor AC R01,
- zbiornik toroidalny Stako 53L.
Skrzynia:
manualna, pięciobiegowa (CCF)
Przebieg:
ok. 271 tyś. km
Data produkcji:
28. lipca 1994 r. (modelowo 1995 r.)
Kolor:
indygo perłowy (LZ5U)
Koła:
lato - felgi Audi Speedline SL715 15" 7J + opony Dunlop SP Sport Blueresponse (przód) / Semperit SpeedLife (tył) 205/60/R15
zima - felgi Audi Ronal Votex 15" 7J + opony Zeetex WP1000 (przód) / Bridgestone Blizzak LM28 (tył) 195/65/R15
Wyposażenie:
Oryginalnie:
- alarm,
- poduszka powietrzna kierowcy,
- centralny zamek,
- obrotomierz,
- termometr,
- klimatyzacja manualna,
- schowek na kasety w tunelu,
- 2 głośniki,
- regulowana wysokość fotela pasażera,
- dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem,
- hamulce tarczowe z tyłu.
Poprzedni właściciele doposażyli go o:
- grill Kamei,
- hak holowniczy Bosal,
- trzecie światło stop Titan.
Ja dodałem:
- tapicerkę klapy bagażnika,
- zdemontowałem trzecie światło stopu,
- jakieś tam pierdoły typu nakrętki na wentyle czy LED'owe postoje.
-----------------------------------------
Kupione 15. listopada 2014 r. jako piąte oglądane. Mimo kilku wad i tak najlepsze z tych, które oglądaliśmy, bo jako jedyne było bez rdzy. Jedyne co to ktoś uderzył lekko lewym błotnikiem przez co jest zniekształcony, ale zawsze błotnik można wymienić.
listopad - grudzień 2014r.
- zakup kół zimowych,
- zakup radia Kenwoood 100RY,
- wymiana rozrządu + napinacz,
- nowe tuleje wahaczy,
- nowy wahacz prawy,
- wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza,
- nowe świece,
2015 r.
- nowy sworzeń prawy,
- nowe sprzęgło,
- nowe siłowniki klapy bagażnika,
- wymiana gumek w zaciskach przednich oraz w lewym tylnym + nowe klocki z przodu + odmalowanie wszystkich zacisków na złoto,
- nabicie klimy + wymiana filtra kabinowego,
- nowy akumulator,
- naprawa alternatora,
- nowy tłumik środkowy,
- naprawa wiązki elektrycznej idącej do pokrywy bagażnika.
2016 r.
- nowe pierścienie tłokowe, uszczelki kolektorów, uszczelka pod głowicą, uszczelka pokrywy zaworów, pasek alternatora, olej + filtr,
- wygłuszenie maski z 1.9 TDI,
- przekaźnik 99,
- reanimacja fotela kierowcy,
- oryginalna tapicerka klapy bagażnika,
- nowy mieszek dźwigni zmiany biegów, przy okazji stara gałka się rozleciała więc musiałem założyć zastępczą,
- nowe opony tylne na lato,
- metalowe nakrętki na wentyle,
- pomalowanie belki haka holowniczego,
- nowy regulator lewego tylnego zacisku,
- nowa linka hamulca ręcznego lewego zacisku,
- wymiana gumowego trójnika płynu chłodniczego,
- filtr paliwa, filtr powietrza, filtr oleju, olej,
- sekwencyjna instalacja LPG,
- nowe kable zapłonowe,
- nowe świece,
- nowy palec w aparacie zapłonowym,
- nowy łącznik odmy z rurą dolotową,
- nowe dywaniki welurowe,
- wymiana tylnej półki na nieposiadającą trzeciego światła stop,
- gałka dźwigni zmiany biegów z A4 B5,
- nowy "niebieski" czujnik temperatury,
- nowy siłownik pokrywy silnika,
- wymiana końcówek drążków kierowniczych,
- porobienie zaprawek, głównie na lewym błotniku, dwie kropelki na masce i jedna na klapie bagażnika,
- nowy przekaźnik 30,
- gumowe listwy u dołu drzwi,
- nowa kopułka,
- olej + filtr,
- wymiana pasków od alternatora, wspomagania oraz klimy.
2017 r.
- wymiana uszczelki pod chłodniczką oleju + filtr,
- wymiana klocków z przodu,
- wymiana ramienia wycieraczki na takie ze spoilerem,
- wymiana króćca z tyłu silnika,
- wymiana zbiorniczka wyrównawczego
- wymiana uszczelki pod głowicą
- nowe maskownice głośników w desce rozdzielczej
- wymiana oleju + komplet filtrów,
- wymiana szyby przedniej,
- naprawa instalacji elektrycznej gniazda zapalniczki i jego podświetlenia,
- zmiana opon letnich z przodu,
- regeneracja rozrusznika,
- wymiana osłony przegubu,
- wymiana pompy wody,
- wymiana termostatu,
- wymiana króćca z boku silnika,
- wymiana gum na stabilizatorze,
- wymiana lewego sworznia,
- wymiana chłodnicy wody,
- wymiana broku,
- czyszczenie odmy,
- regeneracja pompy wspomagania,
- wymiana kierunkowskazu,
- wymiana przegubów wewnętrznych,
- zakup nowych opon zimowych na przód,
- wymiana zacisku lewego tylnego,
- wymiana tarcz i klocków na osi tylnej,
- wymiana sworzni,
- wymiana oleju z filtrem.
2018
- wymiana uszczelki pod głowicą, zaworów, gniazd, prowadnic itd.,
- wymiana tulei wahaczy,
- wymiana świec,
- wymiana ślizgów w prawym fotelu,
- wymiana klocków hamulcowych z przodu,
- wymiana tłumika środkowego,
- wymiana lewej linki hamulca ręcznego,
- wymiana oleju oraz kompletu filtrów,
Plany (w miarę według kolejności):
- kupić wykładzinę podłogi bagażnika, bo poprzednia poległa w konfrontacji z kołem zapasowym,
- naprawa/wymiana lewego błotnika,
- lakierowanie zderzaków, maski i grilla,
- korekta lakieru,
- obniżenie,
- poprawienie fotela kierowcy,
- elektryczne szyby i lusterka,
- modyfikacje mechaniczne,
- kupić coś innego, a to zostawić w spokoju. [/center]
Silnik:
wolnossący benzyniak 1984 cm³, czterocylindrowy, ośmiozaworowy, z wielopunktowym wtryskiem Bosch Digifant, 115 KM, 165 Nm (ABK);
aktualnie zasilany sekwencyjną instalacją LPG na podzespołach:
- komputer Stag-4 Q-BOX Basic,
- wtryskiwacze Barracuda,
- reduktor AC R01,
- zbiornik toroidalny Stako 53L.
Skrzynia:
manualna, pięciobiegowa (CCF)
Przebieg:
ok. 271 tyś. km
Data produkcji:
28. lipca 1994 r. (modelowo 1995 r.)
Kolor:
indygo perłowy (LZ5U)
Koła:
lato - felgi Audi Speedline SL715 15" 7J + opony Dunlop SP Sport Blueresponse (przód) / Semperit SpeedLife (tył) 205/60/R15
zima - felgi Audi Ronal Votex 15" 7J + opony Zeetex WP1000 (przód) / Bridgestone Blizzak LM28 (tył) 195/65/R15
Wyposażenie:
Oryginalnie:
- alarm,
- poduszka powietrzna kierowcy,
- centralny zamek,
- obrotomierz,
- termometr,
- klimatyzacja manualna,
- schowek na kasety w tunelu,
- 2 głośniki,
- regulowana wysokość fotela pasażera,
- dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem,
- hamulce tarczowe z tyłu.
Poprzedni właściciele doposażyli go o:
- grill Kamei,
- hak holowniczy Bosal,
- trzecie światło stop Titan.
Ja dodałem:
- tapicerkę klapy bagażnika,
- zdemontowałem trzecie światło stopu,
- jakieś tam pierdoły typu nakrętki na wentyle czy LED'owe postoje.
-----------------------------------------
Kupione 15. listopada 2014 r. jako piąte oglądane. Mimo kilku wad i tak najlepsze z tych, które oglądaliśmy, bo jako jedyne było bez rdzy. Jedyne co to ktoś uderzył lekko lewym błotnikiem przez co jest zniekształcony, ale zawsze błotnik można wymienić.
listopad - grudzień 2014r.
- zakup kół zimowych,
- zakup radia Kenwoood 100RY,
- wymiana rozrządu + napinacz,
- nowe tuleje wahaczy,
- nowy wahacz prawy,
- wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza,
- nowe świece,
2015 r.
- nowy sworzeń prawy,
- nowe sprzęgło,
- nowe siłowniki klapy bagażnika,
- wymiana gumek w zaciskach przednich oraz w lewym tylnym + nowe klocki z przodu + odmalowanie wszystkich zacisków na złoto,
- nabicie klimy + wymiana filtra kabinowego,
- nowy akumulator,
- naprawa alternatora,
- nowy tłumik środkowy,
- naprawa wiązki elektrycznej idącej do pokrywy bagażnika.
2016 r.
- nowe pierścienie tłokowe, uszczelki kolektorów, uszczelka pod głowicą, uszczelka pokrywy zaworów, pasek alternatora, olej + filtr,
- wygłuszenie maski z 1.9 TDI,
- przekaźnik 99,
- reanimacja fotela kierowcy,
- oryginalna tapicerka klapy bagażnika,
- nowy mieszek dźwigni zmiany biegów, przy okazji stara gałka się rozleciała więc musiałem założyć zastępczą,
- nowe opony tylne na lato,
- metalowe nakrętki na wentyle,
- pomalowanie belki haka holowniczego,
- nowy regulator lewego tylnego zacisku,
- nowa linka hamulca ręcznego lewego zacisku,
- wymiana gumowego trójnika płynu chłodniczego,
- filtr paliwa, filtr powietrza, filtr oleju, olej,
- sekwencyjna instalacja LPG,
- nowe kable zapłonowe,
- nowe świece,
- nowy palec w aparacie zapłonowym,
- nowy łącznik odmy z rurą dolotową,
- nowe dywaniki welurowe,
- wymiana tylnej półki na nieposiadającą trzeciego światła stop,
- gałka dźwigni zmiany biegów z A4 B5,
- nowy "niebieski" czujnik temperatury,
- nowy siłownik pokrywy silnika,
- wymiana końcówek drążków kierowniczych,
- porobienie zaprawek, głównie na lewym błotniku, dwie kropelki na masce i jedna na klapie bagażnika,
- nowy przekaźnik 30,
- gumowe listwy u dołu drzwi,
- nowa kopułka,
- olej + filtr,
- wymiana pasków od alternatora, wspomagania oraz klimy.
2017 r.
- wymiana uszczelki pod chłodniczką oleju + filtr,
- wymiana klocków z przodu,
- wymiana ramienia wycieraczki na takie ze spoilerem,
- wymiana króćca z tyłu silnika,
- wymiana zbiorniczka wyrównawczego
- wymiana uszczelki pod głowicą
- nowe maskownice głośników w desce rozdzielczej
- wymiana oleju + komplet filtrów,
- wymiana szyby przedniej,
- naprawa instalacji elektrycznej gniazda zapalniczki i jego podświetlenia,
- zmiana opon letnich z przodu,
- regeneracja rozrusznika,
- wymiana osłony przegubu,
- wymiana pompy wody,
- wymiana termostatu,
- wymiana króćca z boku silnika,
- wymiana gum na stabilizatorze,
- wymiana lewego sworznia,
- wymiana chłodnicy wody,
- wymiana broku,
- czyszczenie odmy,
- regeneracja pompy wspomagania,
- wymiana kierunkowskazu,
- wymiana przegubów wewnętrznych,
- zakup nowych opon zimowych na przód,
- wymiana zacisku lewego tylnego,
- wymiana tarcz i klocków na osi tylnej,
- wymiana sworzni,
- wymiana oleju z filtrem.
2018
- wymiana uszczelki pod głowicą, zaworów, gniazd, prowadnic itd.,
- wymiana tulei wahaczy,
- wymiana świec,
- wymiana ślizgów w prawym fotelu,
- wymiana klocków hamulcowych z przodu,
- wymiana tłumika środkowego,
- wymiana lewej linki hamulca ręcznego,
- wymiana oleju oraz kompletu filtrów,
Plany (w miarę według kolejności):
- kupić wykładzinę podłogi bagażnika, bo poprzednia poległa w konfrontacji z kołem zapasowym,
- naprawa/wymiana lewego błotnika,
- lakierowanie zderzaków, maski i grilla,
- korekta lakieru,
- obniżenie,
- poprawienie fotela kierowcy,
- elektryczne szyby i lusterka,
- modyfikacje mechaniczne,
- kupić coś innego, a to zostawić w spokoju. [/center]