"Majzel" B4 1.9TDI 1Z 92r -->> Mateusz_175
: 16 kwie 2017, 17:44
Cześć
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek. Stara, dobra 80-tka 1.9 TDI 1Z.
Przez pół roku śmigałem 80-tką B3. Ogółem moja przygoda z Audi 80 zaczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy narodził się plan, żeby nie tyrać BMW w zimie i kupię coś taniego do jazdy do pracy. Szybkie poszukiwania B3 w okolicy i trafiła się za 1500zł.
Dzielnie woziła moje 4 litery przez te kilka miesięcy, między czasie porobiłem w niej różne pierdoły. Wczoraj pojechała kilka wiosek dalej Jedna fotka B-trójki:
Od dłuższego czasu miałem chęć zmiany na nowszy model, ponieważ poprzednia nie miała wspomagania i haka. Zaparkować na mieście to niezbyt przyjemna sprawa. Na duży plus to w B3 było 1.8 90KM na gaźniku z gazem, śmigała tanio do roboty i mogłem odłożyć troche groszy na części do BMW
Plan był prosty - sedan z hakiem i wspomaganiem ( jakby miała więcej wypasu to by było super ), kolor obojętny, najchętniej TDI albo 2.0 z gazem. Blacharsko żeby w miarę wyglądała i kosztowała max 2500zł i znajdowała się w obrębie południowo-wschodniej Polski. Po cichu marzyłem, żeby miała ten spojler na klapie i jest . Jest to nawet wersja z obrotomierzem co mnie cieszy bo przywykłem do tego w każdym samochodzie jakie miałem.
Ale do rzeczy.
Nowy nabytek to rocznik 1992, na wypasie wspomaganie, hak, alusy, szyberdach ( był elektryczny ale słabo to ponoć działało i poprzedni właściciel założył korbotronik. Dorzucił mi cały mechanizm z silniczkiem ). Jest roleta tylnej szyby ale brak zaczepu gdzieś przy podsufitce . Jest nawet osłona pod silnikiem.
Poprzedni właściciel robił rok temu remont silnika co widać na papierze, turbina też robiona na co mam jakiś kwit.
Plany na nią:
- po wczorajszej utylizacji przednich opon straciła moc i coś wyje przy przyśpieszaniu więc to na pierwszy ogień trzeba ogarnąć.
- olej, filtry, płyny ( myślę zalać Valvo MaxLife 10W/40 )
- kupić normalne letnie oponki i założyć wtedy alusy na przód
- naprawić po ludzku wiązkę tylnej klapy
- dywaniki gumowe ( jeżeli Petex robi do 80-tki to takie wlecą )
- wywalić te owiewki na bocznych szybach
- znaczek TDI out a na jego miejsce ori, dokupić też brakujący jeden dekielek do alufelgi.
- zlikwidować wycieki i umyć komorę silnika.
- nowe wężyki podciśnieniowe bo są tragiczne, przelewowe itp
- coś stuka przy kręceniu kierownica. podczas jazdy jest cisza.
- wymiana wężyków od spryskiwaczy bo wczoraj został mi jeden kawałek w ręce
- ktoś modził coś przy elektryce do grzania świec jest dodatkowy pstryczek pasuje to zrobić jak było fabrycznie. Jest zrobiony "mostek" w skrzynce z bezpiecznikami oraz po zagrzaniu silnika wentylatory cały czas pracują
- przerejestrować i prawdopodobnie końcem kwietnia OC do zapłacenia
- polerka końcówek wydechu
Co więcej to się okaże z czasem. Wczoraj wywaliłem pokrowce z foteli i kanapy, zlikwidowałem wyciek z przewodu olejowego do turbiny. Z tego co zauważyłem to brakuje mi plastikowych osłon na silnik i akumulator. Jeżeli ktoś posiada brakujące graty, które potrzebuję to dajcie znać . Gruba Audi 80 na fb działa bardzo słabo w przeciwieństwie do grupy BMW
Kilka zdjęć jak wyglądała w dniu zakupu:
Pozdrawiam
Wszelkie sugestie mile widziane jak również bardzo, bardzo mile widziana pomoc w celu naprawy grzania świec.
Na starcie pytanie czy to normalne, że wentylatory cały czas pracują na rozgrzanym silniku ?
Nie dam głowy, że śmigają także podczas jazdy ale kilka razy sprawdzałem chociażby po jeździ z niższymi prędkościami i one pracują. w B3 miałem inaczej, jeszcze jak miałem Escorta w dieslu to też było jak w B3 czyli co jakiś czas załączał się jadąc np w korku.
Jeszcze pytanie, czy wszystkie 80-tki mają takie zrypane szkło w lewym lusterku ? Denerwuje mnie ten zoom
Tu jeszcze moja pierwsza skarbonka. Trafiły mi się dwie fury w srebrnym kolorze hehe. Ba, B3 też była srebrna
Brat posiada jeszcze A4 B5 FL 1.9TDI AHH, które kupiliśmy w tamtym roku i dzielnie śmiga na trasach Warszawa - Podkarpackie ( okolice Jarosławia ). Kiedy muszę porobić wspólne foty.
image hosting without accountcertificity.com
upload picscertificity.com
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek. Stara, dobra 80-tka 1.9 TDI 1Z.
Przez pół roku śmigałem 80-tką B3. Ogółem moja przygoda z Audi 80 zaczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy narodził się plan, żeby nie tyrać BMW w zimie i kupię coś taniego do jazdy do pracy. Szybkie poszukiwania B3 w okolicy i trafiła się za 1500zł.
Dzielnie woziła moje 4 litery przez te kilka miesięcy, między czasie porobiłem w niej różne pierdoły. Wczoraj pojechała kilka wiosek dalej Jedna fotka B-trójki:
Od dłuższego czasu miałem chęć zmiany na nowszy model, ponieważ poprzednia nie miała wspomagania i haka. Zaparkować na mieście to niezbyt przyjemna sprawa. Na duży plus to w B3 było 1.8 90KM na gaźniku z gazem, śmigała tanio do roboty i mogłem odłożyć troche groszy na części do BMW
Plan był prosty - sedan z hakiem i wspomaganiem ( jakby miała więcej wypasu to by było super ), kolor obojętny, najchętniej TDI albo 2.0 z gazem. Blacharsko żeby w miarę wyglądała i kosztowała max 2500zł i znajdowała się w obrębie południowo-wschodniej Polski. Po cichu marzyłem, żeby miała ten spojler na klapie i jest . Jest to nawet wersja z obrotomierzem co mnie cieszy bo przywykłem do tego w każdym samochodzie jakie miałem.
Ale do rzeczy.
Nowy nabytek to rocznik 1992, na wypasie wspomaganie, hak, alusy, szyberdach ( był elektryczny ale słabo to ponoć działało i poprzedni właściciel założył korbotronik. Dorzucił mi cały mechanizm z silniczkiem ). Jest roleta tylnej szyby ale brak zaczepu gdzieś przy podsufitce . Jest nawet osłona pod silnikiem.
Poprzedni właściciel robił rok temu remont silnika co widać na papierze, turbina też robiona na co mam jakiś kwit.
Plany na nią:
- po wczorajszej utylizacji przednich opon straciła moc i coś wyje przy przyśpieszaniu więc to na pierwszy ogień trzeba ogarnąć.
- olej, filtry, płyny ( myślę zalać Valvo MaxLife 10W/40 )
- kupić normalne letnie oponki i założyć wtedy alusy na przód
- naprawić po ludzku wiązkę tylnej klapy
- dywaniki gumowe ( jeżeli Petex robi do 80-tki to takie wlecą )
- wywalić te owiewki na bocznych szybach
- znaczek TDI out a na jego miejsce ori, dokupić też brakujący jeden dekielek do alufelgi.
- zlikwidować wycieki i umyć komorę silnika.
- nowe wężyki podciśnieniowe bo są tragiczne, przelewowe itp
- coś stuka przy kręceniu kierownica. podczas jazdy jest cisza.
- wymiana wężyków od spryskiwaczy bo wczoraj został mi jeden kawałek w ręce
- ktoś modził coś przy elektryce do grzania świec jest dodatkowy pstryczek pasuje to zrobić jak było fabrycznie. Jest zrobiony "mostek" w skrzynce z bezpiecznikami oraz po zagrzaniu silnika wentylatory cały czas pracują
- przerejestrować i prawdopodobnie końcem kwietnia OC do zapłacenia
- polerka końcówek wydechu
Co więcej to się okaże z czasem. Wczoraj wywaliłem pokrowce z foteli i kanapy, zlikwidowałem wyciek z przewodu olejowego do turbiny. Z tego co zauważyłem to brakuje mi plastikowych osłon na silnik i akumulator. Jeżeli ktoś posiada brakujące graty, które potrzebuję to dajcie znać . Gruba Audi 80 na fb działa bardzo słabo w przeciwieństwie do grupy BMW
Kilka zdjęć jak wyglądała w dniu zakupu:
Pozdrawiam
Wszelkie sugestie mile widziane jak również bardzo, bardzo mile widziana pomoc w celu naprawy grzania świec.
Na starcie pytanie czy to normalne, że wentylatory cały czas pracują na rozgrzanym silniku ?
Nie dam głowy, że śmigają także podczas jazdy ale kilka razy sprawdzałem chociażby po jeździ z niższymi prędkościami i one pracują. w B3 miałem inaczej, jeszcze jak miałem Escorta w dieslu to też było jak w B3 czyli co jakiś czas załączał się jadąc np w korku.
Jeszcze pytanie, czy wszystkie 80-tki mają takie zrypane szkło w lewym lusterku ? Denerwuje mnie ten zoom
Tu jeszcze moja pierwsza skarbonka. Trafiły mi się dwie fury w srebrnym kolorze hehe. Ba, B3 też była srebrna
Brat posiada jeszcze A4 B5 FL 1.9TDI AHH, które kupiliśmy w tamtym roku i dzielnie śmiga na trasach Warszawa - Podkarpackie ( okolice Jarosławia ). Kiedy muszę porobić wspólne foty.
image hosting without accountcertificity.com
upload picscertificity.com