Audi 80 V6 + nowy nabytek TDI :)
: 24 mar 2008, 15:44
Przyszedł czas na przedstawienie mojego nowego nabytku Nie jest to niestety długo poszukiwane Coupe :-> a Audi 80 B4 w sedanie w super stanie Na poszukiwania Coupety straciłem sporo czasu i pieniędzy ale niestety nie znalazłem nic wartego uwagi
Na początek troszkę historii B4-ki . Autko przyjechało do Polski z Niemiec około 3 lata temu (przy ostatniej wizycie w niemieckim serwisie w 2004 roku miała nalatane 140 tyś - obecnie 167 tyś) Podczas pierwszych oględzin auta (auto kupowane od polaka) okazało się że brakuje zespolonych lamp (założone zwykłe lampy od B4) oraz kierunków w zderzaku (zamiast nich była zaślepka) auto miało też maskę innego koloru niż reszta nadwozia :evil: Po dokładniejszych oględzinach okazało się że autko miało specyficzną stłuczkę podczas której straciło przednie lampy oraz maskę. Przedni zderzak, wzmocnienie, chłodnica, błotniki itp. były oryginalne. Po dłuższym zastanowieniu stała się własnością brata a po około 7 miesiącach odchwaszczania po poprzednim właścicielu stała się moją własnością :mrgreen:
Audi 80 B4 93r z silnikiem ABC 2.6 V6.
Jeśli chodzi o wyposażenie to posiada:
- centralny zamek
- elektryczne lusterka + szyberdach
- welurowa tapicerka
- ABS + rzadko spotykany EDS (Elektronische Differentialsperre) - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- hak :lol:
Kilka zdjęć zrobionych w dniu kupna (nie krzyczcie na mnie za kołpaki :lol: już niedługo będą nowe felgi 16" i oponki :-> )
Już w najbliższym czasie szykuje się dużo zmian... graty już zakupione tylko czekają na montaż :mrgreen: Do autka dojdzie elektryka przednich szybek, kolektor wydechowy z Coupety 2.8 (1 katalizator) dodatkowe zegary, wyświetlacz temperatury zew. w zegarach, nowe audio ( nowe radio + nowe głośniki w przedniej półce + tylne boczki z głośnikami+ wzmacniacz + skrzynia) Prawdopodobnie dojdzie też gleba -40 mm
W miarę postępu prac nad autkiem będe zamieszczał zdjęcia i opisy
Czekam na Wasze opinie i propozycje co do zmian/ulepszeń 8-)
Pozdrawiam
UPDATE:
Od ostatniego postu minęło sporo czasu, sporo też zmieniło się w aucie. Zacznę od początku
Zmiany wewnątrz auta:
- Zgodnie z planami przednie szyby są w prądzie (na ori wiązce, przyciskach oraz podnośnikach + boczki bez dziur po korbach)
- panele drzwiowe tzw. taschki + zestaw głośników Hertz DSK 165 (tweetery w półce zamiast seryjnych 10-tek + 16-tki w taschkach) Dodatkowo drzwi zostały wygłuszone.
- Radio PIONEER DEH-4000UB + 2GB pendrive (w brew pozorom I krążącym opiniom radio po wystrojeniu gra całkiem przyjemnie i ma ładne czerwone podświetlanie )
- bagażnik - przewody audio DIETZ + wzmacniacz MacAudio MPX 2500+ skrzynia po części własnej produkcji na bazie subwofera Creative model G500.
- dodatkowe wskaźniki (temp. oraz ciśnienie oleju + ładowanie) Tutaj wielkie podziękowania za pomoc należą się Solskierowi
- zmiana ori zmęczonego mieszka od lewarka zmiany biegów na nowy skórzany
- montaż wyłącznika ABS (co za tym idzie EDS) w sumie bardzo przydatny przycisk :mrgreen: (widoczny na wcześniejszych zdjęciach)
- naprawa podświetlania przycisku od elektrycznej regulacji reflektorów w którym bardzo często lubi się spalić żarówka (podziękowania dla Emasa )
Zmiany zewnętrzne\mechaniczne:
Silnik a właściwie głowice przeszły kurację odmładzającą (kompletny remont głowic)
- komplet uszczelek silnika Victor Reinz
- nowe popychacze - INA
- nowe śruby głowic - Federal Mogul
- komplet uszczelniaczy zaworowych - Victor Reinz
- nowy rozrząd + płyny+ oleje + filtry
- nowe zaworki ciśnienia oleju w głowicach
- nowe przewody WN - ori BERU
- komplet świec - NGK
- Do układu wydechowego zawitał kolektor z Audi Coupe 2.8. Zamiast katalizatora tłumik z VW Golfa VR6 a końcowy ori tłumik został zastąpiony wydechem robionym na zamówienie.
Podwozie oraz zawieszenie przeszło gruntowny przegląd po którym zawitały:
- nowy komplet (przod + tył) amortyzatorów - Sachs
- nowe gumy+łożyska mcpersona – Sachs
- nowe łączniki stabilizatorów – Febi
- nowe klocki hamulcowe (przód+tył) TRW
- nowe linki hamulca ręcznego
- nowy przegub prawy - Spidan
- Aluminiowe felgi 16” od Audi 80 Competition + opony Continental SportContact 2 w rozmiarze 205/55/16 (obecnie zimowy setup – 15 calowe stalówki + oponki Michelin Alpine)
W między czasie autko zostało shamowane (na nieszczelnym dolocie co na pewno miało wpływ na wynik...) Pomiar zakończył się wynikiem 135 KM oraz 222 Nm :->
A tak auto prezentowało się na setupie letnim
Autko spisuje się świetnie 8-)
W planach nie ma już za dużo modów. Na pewno niedługo zagości 3-ramienna skórzana kierownica z Coupe/Cabrio a co do reszty to czekam na Wasze propozycje.
Liczę tez na pochwały i krytykę
Pozdrawiam
Edit:
Do rodziny zawitała kolejna B4-ka <ok>
Audi 80 1.9 TDI Design Edition z końca 1994 roku (modelowy 95)
Co do wyposażenia to posiada:
- elektryczne szyby + lusterka (podgrzewane)
- centralny zamek
- wspomaganie kierownicy
- klimatyzacje manualną
- AirBag
- lusterka + listwy na drzwiach + zderzaki w kolorze nadwozia
- obrotomierz
- "drewniane" wstawki
- bardzo fajny podłokietnik (wygląda na dedykowany bo pasuje idealnie)
W drodze do domu
Prędzej czy później musiało dojść do konfrontacji :mrgreen:
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania
Na początek troszkę historii B4-ki . Autko przyjechało do Polski z Niemiec około 3 lata temu (przy ostatniej wizycie w niemieckim serwisie w 2004 roku miała nalatane 140 tyś - obecnie 167 tyś) Podczas pierwszych oględzin auta (auto kupowane od polaka) okazało się że brakuje zespolonych lamp (założone zwykłe lampy od B4) oraz kierunków w zderzaku (zamiast nich była zaślepka) auto miało też maskę innego koloru niż reszta nadwozia :evil: Po dokładniejszych oględzinach okazało się że autko miało specyficzną stłuczkę podczas której straciło przednie lampy oraz maskę. Przedni zderzak, wzmocnienie, chłodnica, błotniki itp. były oryginalne. Po dłuższym zastanowieniu stała się własnością brata a po około 7 miesiącach odchwaszczania po poprzednim właścicielu stała się moją własnością :mrgreen:
Audi 80 B4 93r z silnikiem ABC 2.6 V6.
Jeśli chodzi o wyposażenie to posiada:
- centralny zamek
- elektryczne lusterka + szyberdach
- welurowa tapicerka
- ABS + rzadko spotykany EDS (Elektronische Differentialsperre) - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- hak :lol:
Kilka zdjęć zrobionych w dniu kupna (nie krzyczcie na mnie za kołpaki :lol: już niedługo będą nowe felgi 16" i oponki :-> )
Już w najbliższym czasie szykuje się dużo zmian... graty już zakupione tylko czekają na montaż :mrgreen: Do autka dojdzie elektryka przednich szybek, kolektor wydechowy z Coupety 2.8 (1 katalizator) dodatkowe zegary, wyświetlacz temperatury zew. w zegarach, nowe audio ( nowe radio + nowe głośniki w przedniej półce + tylne boczki z głośnikami+ wzmacniacz + skrzynia) Prawdopodobnie dojdzie też gleba -40 mm
W miarę postępu prac nad autkiem będe zamieszczał zdjęcia i opisy
Czekam na Wasze opinie i propozycje co do zmian/ulepszeń 8-)
Pozdrawiam
UPDATE:
Od ostatniego postu minęło sporo czasu, sporo też zmieniło się w aucie. Zacznę od początku
Zmiany wewnątrz auta:
- Zgodnie z planami przednie szyby są w prądzie (na ori wiązce, przyciskach oraz podnośnikach + boczki bez dziur po korbach)
- panele drzwiowe tzw. taschki + zestaw głośników Hertz DSK 165 (tweetery w półce zamiast seryjnych 10-tek + 16-tki w taschkach) Dodatkowo drzwi zostały wygłuszone.
- Radio PIONEER DEH-4000UB + 2GB pendrive (w brew pozorom I krążącym opiniom radio po wystrojeniu gra całkiem przyjemnie i ma ładne czerwone podświetlanie )
- bagażnik - przewody audio DIETZ + wzmacniacz MacAudio MPX 2500+ skrzynia po części własnej produkcji na bazie subwofera Creative model G500.
- dodatkowe wskaźniki (temp. oraz ciśnienie oleju + ładowanie) Tutaj wielkie podziękowania za pomoc należą się Solskierowi
- zmiana ori zmęczonego mieszka od lewarka zmiany biegów na nowy skórzany
- montaż wyłącznika ABS (co za tym idzie EDS) w sumie bardzo przydatny przycisk :mrgreen: (widoczny na wcześniejszych zdjęciach)
- naprawa podświetlania przycisku od elektrycznej regulacji reflektorów w którym bardzo często lubi się spalić żarówka (podziękowania dla Emasa )
Zmiany zewnętrzne\mechaniczne:
Silnik a właściwie głowice przeszły kurację odmładzającą (kompletny remont głowic)
- komplet uszczelek silnika Victor Reinz
- nowe popychacze - INA
- nowe śruby głowic - Federal Mogul
- komplet uszczelniaczy zaworowych - Victor Reinz
- nowy rozrząd + płyny+ oleje + filtry
- nowe zaworki ciśnienia oleju w głowicach
- nowe przewody WN - ori BERU
- komplet świec - NGK
- Do układu wydechowego zawitał kolektor z Audi Coupe 2.8. Zamiast katalizatora tłumik z VW Golfa VR6 a końcowy ori tłumik został zastąpiony wydechem robionym na zamówienie.
Podwozie oraz zawieszenie przeszło gruntowny przegląd po którym zawitały:
- nowy komplet (przod + tył) amortyzatorów - Sachs
- nowe gumy+łożyska mcpersona – Sachs
- nowe łączniki stabilizatorów – Febi
- nowe klocki hamulcowe (przód+tył) TRW
- nowe linki hamulca ręcznego
- nowy przegub prawy - Spidan
- Aluminiowe felgi 16” od Audi 80 Competition + opony Continental SportContact 2 w rozmiarze 205/55/16 (obecnie zimowy setup – 15 calowe stalówki + oponki Michelin Alpine)
W między czasie autko zostało shamowane (na nieszczelnym dolocie co na pewno miało wpływ na wynik...) Pomiar zakończył się wynikiem 135 KM oraz 222 Nm :->
A tak auto prezentowało się na setupie letnim
Autko spisuje się świetnie 8-)
W planach nie ma już za dużo modów. Na pewno niedługo zagości 3-ramienna skórzana kierownica z Coupe/Cabrio a co do reszty to czekam na Wasze propozycje.
Liczę tez na pochwały i krytykę
Pozdrawiam
Edit:
Do rodziny zawitała kolejna B4-ka <ok>
Audi 80 1.9 TDI Design Edition z końca 1994 roku (modelowy 95)
Co do wyposażenia to posiada:
- elektryczne szyby + lusterka (podgrzewane)
- centralny zamek
- wspomaganie kierownicy
- klimatyzacje manualną
- AirBag
- lusterka + listwy na drzwiach + zderzaki w kolorze nadwozia
- obrotomierz
- "drewniane" wstawki
- bardzo fajny podłokietnik (wygląda na dedykowany bo pasuje idealnie)
W drodze do domu
Prędzej czy później musiało dojść do konfrontacji :mrgreen:
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania