Strona 1 z 18

[Audi 90 B3 2.3 20V] - by Kermit85 - chyba czas się pożegnać

: 10 mar 2009, 11:54
autor: Kermit85
Nadszedł czas żeby przedstawić swoje maleństwo. Zakupiłem ją 30.09.2008 r. w okolicach Warszawy.
Przejechałem za nią jakieś 600 km, ale naprawdę było warto.

Jest to Audi 90 B3 z 1990 roku, z przebiegiem 210 tys. (od 5 lat jeździ na jadzie)
Serducho jakie bije pod maską to 2.3 20V 7A - o niesamowitym brzmieniu :mrgreen: + podtlenek LPG

Poprzedni właściciel trochę ją zaniedbał, dlatego jej stan wizualny i techniczny nie jest najlepszy.
Jak jechałem po nią byłem przekonany, że jest sprawna i że ma tylko uszkodzony przepływomierz po strzale gazu (tak zapewniał właściciel). Okazało się że nie tylko, bo autko gasło na zimno, falowało na obrotach,
dławiło się i przerywało w pełnym zakresie obrotów – szło naprawdę opornie :-/ , a do tego zawieszenie
z przodu strasznie tłukło na dziurach. Ale jak widać nie zrezygnowałem i podjąłem to wyzwanie.

Autko wymaga dużo pracy, ale naprawdę warto, bo ma potencjał trzeba tylko oszlifować ten diamencik.

Wyposażenie dodatkowe to:
- Wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek + alarm
- Elektryczne szyby przednie
- Elektrycznie otwierany szyberdach
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Podgrzewane fotele
- Skórzana trój-ramienna kierownica
- Klimatyzacja
- ABS
- Dwu-tłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze z przodu (to mi się podoba) :mrgreen:
- Dodatkowe zegary VDO w konsoli środkowej
- Zawieszenie -20 mm
- 2 komplety alufelg (Speedline i jakieś inne pięcio-ramienne)

Poniższe fotki robił jeszcze poprzedni właściciel, ale od tamtej pory sporo się już zmieniło ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Co zostało zrobione:
- reanimowałem niedziałający alarm
- naprawiłem centralny zamek klapy bagażnika
- usunąłem zwarcie w wiązce tylnej klapy (standard)
- założone dodatkowe światło STOP
- wymienione dwa wyłączniki graniczne - trzy udało się uratować
- wymieniony włącznik halogenów tylnych i podgrzewanie szyby
- przywrócone oświetlenie włączników w konsoli (nic nie świeciło za wyjątkiem ABS)
- przywrócenie podświetlenia elektrycznego sterowania lusterek i szyb
- usunięte martwe pole w zegarach i usunięcie problemu z zacinającym się licznikiem kilometrów (zimne luty)
- wymieniony przepływomierz - z silnika 2.8 V6 Hitachi
- wymieniona sonda lambda - BOSCH (3-przewodowa)
- filierek K&N (wkładka)
- wymieniony płyn chłodniczy (wcześniej była woda)
- oświetlenie wnętrza, bagażnika, rejestracji zmienione na diodowe (białe)
- zmienione radyjko z Panasonic'a CQ C13 11N na JVC KD-G731
- felgi na lato (pięcio-ramiaki) wyprostowane, wypiaskowane i polakierowane proszkowo
- wymiana czujników spalania stukowego (BOSCH i HELLA - teraz autko naprawdę zaczęło jechać :-D )
- wymian uszkodzonej blendy na tylnej klapie
- reanimacja przekaźnika elektrycznych szyb (zimne luty)
- ringi od DIDO na zegary
- pranie tapicerki
- wymiana płynu wspomagania kierownicy - Febi Bilstein M 6162
- usunięcie przecieku w bagażniku
- wymiana uszkodzonego czujnika ABS powodującego błąd układu (teraz ABS zaczął działać)
- olej pół-syntetyk CASTROL 10W40 (wcześniej mineralny Mobil 15W40), filierek KNECHT’a
- pasek rozrządu i rolka napinająca (CONTI i INA)
- pompa wody i termostat (HEPU i VAHLER)
- paski napędu klimatyzacji, wspomagania i alternatora (BOSCH)
- wymiana zderzaka przedniego (z padaki a’la RS na ORI) + zrezanie dokładki pod zderzak jak
w modelu B3 2.0 16V - niestety laminat, bo ori jest nieosiągalna :-/
- wymiana przednich połamanych kierunków w zderzaku
- śrubki zabezpieczające przed kradzieżą dekielków alufelg
- śruby zabezpieczające felgi przed kradzieżą
- założenie osłony pod silnikiem i osłony akumulatora
- złożenie kompletnego ori dolotu
- polerowanie obwódek dodatkowych zegarów
- zrezanie siłownika maski
- wymienione odbłyśniki lamp przednich + klosz prawy
- wymiana halogenów na całe nie połamane (HELLA)
- wymieniona na prostą uszczelka ozdobna maski
- oponki zimowe – Continental ContiWinterContact 195/60R15
- montaż filterka kabinowego i ori mocowania
- naprawa podgrzewania lusterka prawego + wymiana szkła (niebieskie)
- wymiana żarówek H4 na Night Breaker'y - jest poprawa
- oponki na lato 205/55R15
- montaż podświetlanej gałki zmiany biegów
- montaż podświetlanych uchwytów z tyłu i założenie ori podświetlenia schowka - oczywiście na LED-kach
- usunięcie mocowań listew odbojowych na spody drzwi
- wymieniony czujnik temperatury (2 pinowy - BOSCH)
- wymieniony czujnik ciśnienia oleju (rozszczelnił się :-/ )
- wymiana nagrzewnicy
- wymiana rozrusznika
- wymiana wysprzęglika
- kolejna wymiana kopułki aparatu zapłonowego (BERU) i palca rozdzielacza (EPS)
- wymiana przewodów zapłonowych (NGK)
- wymiana świec zapłonowych (BOSCH)
- uszczelnienie pokrywy zaworów (GOETZE)
- wymiana tulejek belki tylnej i stabilizatora
- wymiana tulejek w sankach pod silnikiem, oraz końcówek i sworznia
- wymiana gum i drążków stabilizatora
- wymina poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów + wieszaki układu wydechowego
- wymiana tulei wahaczy na poliuretany
- wymieniony płyn hamulcowy
- tarcze hamulcowe przednie (ZIMMERMANN) + klocki (BOSCH)
- tarcze hamulcowe tylne (BOSCH) + klocki (BOSCH)
- wymiana amortyzatorów przód i tył (KYB GAZOWE)
- wymiana sprężyn przód i tył (Eibach - od kolegi Oofola)
- kolejna wymiana czujnika halla (BOSCH)
- montaż końcówek wydechu
- BRA 8-)
- elastyczne i sztywne przewody hamulcowe przednie
- wymiana wtrysków paliwa (dzięki "duo")
- pozbycie się męczocego stukania górnych mocowań amortyzatorów z przodu :evil:
- usunięcie kilku drobnych ognisk korozji – (odpryski od kamieni i miejsca po zaczepach listw ozdobnych)
- wymiana chłodnicy klimatyzacji + odgrzybianie i napełnienie R134
- zregenerowanie felg na zimę (Speedline) - piaskowanie i malowanko proszkowe
- reszta opisana poniżej i wiele wiele innych o których nie pamiętam :-P

Przy okazji różnych awarii wymienione: rozrusznik, wysprzęglik i nagrzewnica

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nowiutkie czujniki spalania stukowego - dzięki DeS <piwo>
Obrazek

Graty, które powędrowały pod maskę - dzięki willi <piwo>
Obrazek

Lampki tylne ;-) było tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Demontaż, konserwacja i efekt końcowy 8-)

Obrazek Obrazek

Ringi od DIDO na zegarkach 8-)

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Polerka ringów dodatkowych zegarów

Obrazek Obrazek

Zreanimowane podświetlenie sterowania el. lusterkami i szybami.

Obrazek Obrazek Obrazek

Ori zderzaczek z 90 B3 + dokładka z 80 B3 2.0 16V ;-)

Obrazek + Obrazek => Obrazek Obrazek

A tutaj mała przymiarka już po lakierowaniu :-P

Obrazek Obrazek

W końcu pod maską zagościł siłowniczek ułatwiający jej otwieranie 8-)

Obrazek


A oto felunek jaki jest w Audiczce na sezon letni - tragedia, ale będzie lepiej :-D

Obrazek

Fele już po walcowaniu i piaskowaniu (kawałkami szkła :-D )

Obrazek

Fele na lato w końcu zostały odświeżone, wyprostowane, wypiaskowane, pomalowane proszkowo.
Dekielki też zostały odnowione, zaopatrzone w znaczki Audi, oraz śrubkę zabezpieczającą przed ich zgubieniem
bądź kradzieżą :-P

Tak było:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tak jest teraz:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Efekt według mnie zadowalający 8-)

Tak wyglądają fele na zime - jak na razie w trakcie regeneracji :-P

Obrazek

W trakcie odnowy:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I efekt końcowy - już z oponkami 8-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dostawa z Intercarsu od kumpla ;-) Trochę gratów do zawieszenia i silnika.

Obrazek Obrazek

Tak autko wyglądało świeżo po wymianie rozrządu :-P
(dzięki za pomoc i wsparcie dla Marcys_s, Maroonio, WOJTEK26)

Obrazek

No i wlepka - tego nie mogło zabraknąć - hehe

Obrazek

Rameczki klubowe także na miejscu 8-)

Obrazek Obrazek

A tutaj mała sesja zaraz po polerce 8-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Już dawno nic nie pisałem bo po prostu nie było czasu, ale coś tam w autku się zmieniło :-P

Zawitały podświetlane uchwyty z tyłu (oczywiście na LED-kach), oraz ori podświetlenie schowka,
czego o dziwo nie było w tym samochodzie :-/

Obrazek Obrazek

Ponadto w prezęcie od nażeczonej skóżana gałeczka zmiany biegów 8-)

Obrazek Obrazek

A także mały akcencik na froncie "znaczek S-line"

Obrazek

Pojawił się filterek kabinowy z ori mocowaniem

Obrazek Obrazek Obrazek

Dotarł zestawik do czyszczenia filtra powietrza

Obrazek

Przy okazji wycieku spod pokrywy zaworów wymieniona uszczelka pokrywy i kolektora ssącego,
oraz część układu zapłonowego:
kopółka BERU + palec rozdzielacza EPS,
świece BOSCH,
czujnik halla BOSCH,
kable NGK - zakupione miesiąc wcześniej ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek

Zawitały też jaśniejsze żaróweczki H4 OSRAM NIGHT BREAKER

Obrazek

Z uwagi na popękaną lampę tylną narożną zakupiłem kpl. na podmiankę - na razie czekają na swoją kolej

Obrazek Obrazek

Montażu doczekały się też nakładki na końcówki wydechu gdyż ori już dawno zaginęły, a te śmieszne "trąbki" troszke mnie irytowały :-?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Z uwagi na niedomagania i zanik układu hamulcowego nadszedł czas na małe zmiany :-P
Z przodu pojawiły się wentylowane, nawiercane tarcze Zimmermann SPORT i klocuszki BOSCH,
tylny zestaw na gratach BOSCH-a wymieniony został 6 miesięcy wcześniej.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podczas dłubania przy hamulcach zawieszenie też dostało kilka nowych gadżetów.
- amorki przód i tył KYB gazówki,
- lewa końcówka,
- gumy stabilizatora,
- tuleje belki tył,
- mocowania górne amortyzatorów + łożyska
- tuleje poliuretanowe wahaczy (żółte)
- sprężynki -40 firmy Eibach (od kolegi Jacka "Oofola" - odnowione i polakierowane proszkowo)
- zaciski również zostały odświeżone i pryśnięte w kolor czerwony

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Taki jest efekt na zawiasie -40 - mnie tam się podoba 8-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

W piątek założyłem kolejny element "wystroju" auta - jak dla mnie na "+" :-P

Obrazek Obrazek Obrazek

Oczywiście mały akcencik klubowy ;-)

Obrazek


Elastyczne przewody hamulcowe z przodu były już lekko sparciałe więc trzeba było je wymienić - wiadomo, kwestia bezpieczeństwa.
Nie udało się ich rozkręcić bez inwazyjnie, więc wymienione zostały wszystkie przewody elastyczne
i sztywne na nowe, aż do pompy ABS-u

Obrazek

Jeden z wtrysków dokonał żywota, więc poszedł komplecik od kolegi "Duo". Myślałem, że wymienię tylko jeden wtrysk, ale wszystkie pozostałe były już przegrzane i popękały w palcach :-/

Obrazek Obrazek Obrazek

Przyszedł czas na audio:

Ori przednie głośniki miały już dość, zaczęły charczeć, a tylne głośniki rozłączały się na dziurach, do tego cała półka z tyłu drżała i brzęczała - z tym już koniec :lol:

Ori przednie głośniczki w których membrana zaczęła się już rozpadać zastąpił zestaw Hertza ECX 100.

Obrazek Obrazek

Niestety jakość dźwięku była jak dla mnie dość marna, więc zastąpił je zestaw JBL GTO 428
i to był strzał w 10 :-P

Obrazek

Okablowanie głośników zmienione na przewód 2xfi 1,5mm tylna półka wygłuszona matami bitumicznymi
i tutaj szok przy podłączaniu tylnych głośników - jeden okazał się spalony, nie jeżdżę z tyłu więc mogłem nie zauważyć 8-)
Tak więc zestaw Blaupunkta wyleciał na śmietnik.

Obrazek

A zastąpił je zestaw JBL GTO 938

Obrazek

Udało się ogarnąć klimatyzację, która nie działała od dnia zakupu auta.
Wymieniona została chłodnica klimy na czynnik r134 (od Duo),

Obrazek

wszystkie elementy gumowe i złaczki również przerobione na nowy gaz,

Obrazek

oczywiście nowe oringi i olej w kompresorze, a także odgrzybianie układu.
Na wymiane czeka jeszcze osuszacz, ale to po zakończeniu okresu testowego klimy (około 1 miesiąca)

Efekt końcowy prac to temperatura powietrza z nawiewów na poziomie ~ 6 stopni 8-)

Obrazek

Kolejne zmiany dotyczą felg, które przeznaczone zostały na sezon zimowy.
ORI felgi Speedline zostały wypiaskowane i polakierowane piecowo, żeby przetrwały próbę czasu i soli.
Trochę zmieniła się koncepcja i padło na kolor czarny połysk z drobinkami brokatu, a prezentują się tak - oczywiście polakierowany został komplet wraz z kołem zapasowym :-P

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a tak autko prezentowało się w setupie zimowym - niestety bez śniegu :-(

Obrazek Obrazek


Może troszkę mnie poniosło, bo naklejki klubowe mam już chyba wszędzie - tylna klapa, bra i teraz jeszcze:

Obrazek Obrazek Obrazek

Znam wielu miłośników motoryzacji różnych marek i wielu z nich zastanawiało się czym pojechać do ślubu,
na forum też koledzy mieli takie dylematy, ja osobiście nie wyobrażałem sobie jechać w ten dzień innym samochodem :-P

Obrazek Obrazek

Na fotkach w plenerze też nie mogło zabraknąć moich czterech kółek ;-)
A oto one - moje dwie największe miłości :lol:

Obrazek Obrazek Obrazek

A tutaj fotki jak autko prezentuje się obecnie po małej polerce i ogarnięciu spodów drzwi 8-)

Obrazek

Obrazek

W audiczce ostatnio zaszły pewne drobne zmiany, takie jak pozycje w kierunkach z przodu.
Efekt według mnie bardzo ciekawy, niebawem z tyłu auta też zawita taki patencik :lol:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ponadto mały zabieg pozwalający lepiej oddychać pięciogarowcowi
- znawcy tematu wiedzą w czym rzecz (aah air flow meter) ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek

Wleciał cały uklad wydechowy (kat, 1 i 2 tłumik) wszystko od samego kolektora zastąpione zostało 2,5"
wydechem na 2 przelotowych tłumikach z końcówkami ultera - efekt 8-)
a do tego brzmi pięknie :-D

Obrazek Obrazek

fotki pstryknięte już z nową dokładką na tyle

Obrazek

Co do koła to jest już oklepany wzór, ale zawsze mi się podobał - i stało się (Borbet T 9"
własnoręcznie polerowane - z oponkami Kumho ECSTA 225/45/16)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a tutaj taki mały delikatny akcencik nawiązujący do znaczka na grilu ;-)

Obrazek

A tak to razem wygląda na aucie

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


Tak wydech brzmi na dzień dzisiejszy z trzema tłumikami przelotowymi, może na filmie nie będzie różnicy, ale w realu brzmi ciszej :-P



A tutaj mała próbka jak to brzmi podczas jazdy - myślę, że dramatu nie ma ;-)



Oczywiście teren poza miastem, obstawiony bez pieszych i zbędnych aut :!:


W międzyczasie zabrałem się za montaż shorta od DeS'a.
Czas był najwyższy na zmianę bo przy szybszej zmianie biegu z 1 na 2 drążek zmiany biegów zostawał mi w ręku :-P

Obrazek Obrazek Obrazek


Moje podejrzenia się sprawdziły, jakiś miesiąc temu odpalając auto usłyszałem metaliczne stuknięcie w silniku. Na wolnych obrotach "prawie" dojechałem do pracy, gdzie chciałem ściągnąć miskę, ale niestety silnik zgasł i już nie dało się go obrócić :cry:

Cholera jedna się zatarła, żadna kontrolka się nie zapaliła, stan oleju był, a ciśnienie na wskaźniku tuż przed zgaśnięciem 4 bary :evil:

No ale nie ma tego złego, zabrałem się za wytarganie mojego 7a z budy i ocenę uszkodzeń.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

A to co ujrzałem po odkręceniu spodu :shock:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Panewki na 2 korbowodzie obróciły się, jedna została całkowicie zmielona, a z drugiej została tylko żyletka w kawałkach :-(


Tak więc silnik wysłałem do zaprzyjaźnionej firmy w której chłopaki ogarnęli szlif wału, wymienili wszystkie panewki i wyprostowali drugi korbowód. O korbie nawet nie wiedziałem, widocznie kiedyś pociągnął troszkę płynu do 2 cylindra i stąd osłabienie panewek.

Spód poskladany na gotowo, blok już jest wymyty i polakierowany farbą żaroodporną w czarny macik i prtezentuje się tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Ponadto jak już miałem wyciągniętą skrzynię biegów, grzechem było by nie ogarnięcie synchronizatora 2 biegu z którym miałem problem.
Dla zainteresowanych koszt oryginału 200 zł, niestety jak już miałem nowy synchronizator okazało się, że jest drobny problem z 5 biegiem, a zdarzyło mi się parę razy że ciężko wchodził. Okazało się że koło zębate 5 biegu jest pęknięte, po oryginale kosztuje 996 zł więc taniej było kupić drugą skrzynie na części.

Oto sprawcy zamieszania:

Obrazek Obrazek

A to dawca trybu:

Obrazek

Tak wygląda już poskłada skrzynia po myciu i z nowymi uszczelniaczami na wybieraku i zabierakach:

Obrazek Obrazek


Przekładnia kierownicza, która ciekła już od kilku lat została rozebrana na części i zregenerowana przy pomocy zestawu uszczelniaczy dostępnych tylko w oryginale, a do tego mieszek ochronny z febiego.

było tak:
Obrazek Obrazek

a jest tak:
Obrazek Obrazek

- amortyzator skrętu już przygotowany do założenia i tutaj wielki ukłon dla kolegi Grzegorza - trepek


Dotarła też unikatowa chłodnica dodatkowa firmy Behr, która zastąpi moją zmęczoną i podciekającą chłodniczkę.

Obrazek

nowa chłodnica główna, która u mnie już podgniła i przy demontażu pękła od spodu :-/

Obrazek


No i upragnione i wyczekiwane sprzęgiełko na tarczy ze zbrojonymi okładzinami i twardszymi sprężynami + wzmocniony docisk -
by Marek Radzikowski "Sprzęgła.com" (kawał dobrej roboty !!!)

Obrazek Obrazek Obrazek


Co do serducha, to też coś się dzieje i na chwilę obecną wygląda on tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Każda najdrobniejsza część przed montażem została umyta i wyczyszczona. Wiele elementów zostało polakierowanych w czarny kolor, natomiast pokrywa zaworów została polakierowana proszkowo w kolor czerwony.

A to czego nie widać:

- szlif wału + nowe panewki kpl.
- planowanie głowicy,
- docieranie zaworów,
- nowe prowadnice zaworowe,
- kpl. uszczelniaczy zaworowych (Elring),
- uszczelka pod głowicę (Goetze) - i tutaj wielkie dzięki dla kolegi luk448
- simering wałka rozrządu (Elring),
- łańcuch rozrządu (Ruvile),
- uszczelka kolektora ssącego (Goetze),
- uszczelka kolektora wydechowego (Elring),
- pompa wody (Hepu),
- pasek rozrządu (Conti),
- rolka prowadząca (Ina),
- simering wału od strony rozrządu (Elring),
- simering wału od strony skrzyni (Elring),
- uszczelka pod simering od strony skrzyni (Elring),
- śruba główna wału,
- termostat (Wahler),
- uszczelka miski olejowej (Elring),
- uszczelka pokrywy zaworów (Elring),
- odbój przedni silnika (Corteco),
- przegląd i naprawa alternatora,
- przegląd i naprawa rozrusznika,


A tak wygląda obecny stage na dzień 27-10-2012 :lol:

Obrazek Obrazek

Audiczka już turla fele i radzi sobie świetnie, ale nie obyło się bez niemiłych niespodzianek :-/
ale o tym później hehe

- zaraz przed zapakowaniem motoru na miejsce upchnąłem przekładnie i uwierzcie, albo nie,
ale mimo braku silnika i skrzyni zajęło mi to ponad 1,5 godziny, żeby to ułożyć i poskręcać do kupy

Obrazek

- nowe sprzęgło i wzmocniony docisk już na miejscu 8-)

Obrazek

- kilka fotek z powolnego, ale rzetelnego uzbrajania silnika

Obrazek Obrazek Obrazek

- sanie silnika dostały nowe tuleje z poliuretanu i oczywiście ogarnięta skrzynia już na miejscu :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

- przed montażem kolektora ssącego chodziło mi po głowie kilka różnych koncepcji,
ale ostatecznie zainspirował mnie kolega Maroonio tak więc:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

- w między czasie hałasująca pompa paliwa doczekała się wymiany

Obrazek


Co do niemiłych sytuacji to przy pierwszym odpaleniu auto chodziło dziwnie, jakby na sucho,
a po chwili zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju :-/
Co dziwne, po dodaniu gazu kontrolka gasła, a silnik pracował jak zegarek. Uznałem więc, że wszystko OK,
ale po zgaszeniu auta pojawił się problem z ponownym uruchomieniem silnika, a po odpaleniu problem z ciśnieniem nie ustąpił.
Po trzech dniach walki zdemontowałem pompę oleju i zajrzałem kontrolnie na dół silnika
- nie byłem pocieszony tym co zobaczyłem :-/

Diagnoza: zablokował się zaworek wysokiego ciśnienia w pompie oleju, czego efektem były delikatne ślady
zużycia na nowych (starych) panewkach i zmielona wierzchnia warstwa panewek na dnie miski olejowej :evil:

Obrazek Obrazek

Wkurwiłem się tak, że zaczęły chodzić mi po głowie głupoty jak:

Silnik z Touarega 5.0 V10 - ale nie trawię diesla więc odpada :-?

Obrazek

Albo silnik z RS6 5.2 V10, ale jak to upchnąć pod maskę :?:
ceramiczne hamulce też nie małe, ale przynajmniej 20 cali felga jest potrzebna :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Ale wracając do rzeczywistości zdecydowałem się na wymianę kpl panewek,
gdyż wał po szlifie dalej był w idealnym stanie, zawitała też pompa oleju z S2 2.2T (3B)

Obrazek

Drobne problemy ze wskazaniem ciśnienia na zegarze wymusiły wymianę czujnika niskiego ciśnienia (busoli)
i wysokiego ciśnienia (czasami zapalała się kontrolka powyżej 2000 obr.) :-P

Obrazek Obrazek

Oczywiście cała instalacja elektryczna została ogarnięta, a każdy pin i przewód,
który nadawał się do wymiany został wymieniony.

Instalacja gazowa którą rezaliśmy wraz z Wojtkiem "WOJTKIEK26" też została ogarnięta i
nie straszy jak wcześniej (ale to też nie jest finalna wersja :-P )

Obrazek

Zakupione zostały także lampki od kolegi "kris0181" niestety skasowano je w przesyłce,
ale udało się zrezać coś z dwóch kompletów które miałem (oczywiście już na czarnych ramkach)

Obrazek

Ponadto dłuższy postój nie służy samochodom i u mnie poddały się zaciski tylne,
które już kiedyś się blokowały, czas więc był najwyższy na regenerację:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

oczywiście zabieg powtórzony na drugim zacisku,
teraz tylko czekamy na nowe linki i można polatać bokiem <ok>


Nie odzywałem się przez dłuższy czas, ale praktycznie nie wychodziłem z warsztatu :cry:
Serduszko w które zainwestowałem kupę kasy i czasu dokonało żywota, przez partactwo firmy
w której robiony był szlif wału - auto po remoncie zrobiło 3 tys. kilometrów zaczęło spalać ponad 1 litr oleju na 100 km,
a przy mocniejszym depnięciu czuć było spadek mocy, a za autem czarna zasłona dymna i spalanie nawet 1 litra na 10 km
- tak więc było po spodzie silnika (pierścienie spłynęły do miski) :evil:

Zastanawiałem się nad rozsprzedaniem Audiczki na części, ale szkoda mi było włożonej w nią pracy,
a ponadto należy ona już do wymierającego gatunku i nie chciałem jej uśmiercać,
tak więc zapadła decyzja o zakupie kolejnego silnika i transplantacji organu :mrgreen:

Zakupiony motor ma wymieniony kpl. panewek, nową uszczelkę pod głowicą, miską, pompą oleju, klawiaturą,
ponadto nowe prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, nowe uszczelniacze wału i wałka,
nowy rozrząd wraz z pompą wody i łańcuszkiem wałków.

Z zewnątrz audiczka dostała oryginalne nakładki na progi Kamei, polakierowane zostały spody drzwi na których
raz na jakiś czas pojawia się ruda złośnica :-) , pojawiło się kilka naklejeczek na szybkach, a we wnętrzu
miała zapanować jasność, ale nie mam już na to czasu. Mianowicie wymieniony został dywan na kremowy,
deska wraz z tunelem wymienione na kremowe, tylne boczki także, przednie są trochę zmęczone
i trzeba z nimi powalczyć, ale na to już nie mam czasu :-/ Docelowo we wnętrzu miała zagościć skóra z audi a6 c4
(kubełki Recaro w pełnej elektryce) były już zakupione i naprawione u tapicera,
ale za dużo było przeróbek więc sprezentowałem je koledze z klubu <piwo>

W międzyczasie wymienione zostały linki hamulcowe TRW, przepustnica dostała działający potencjometr,
a motor zalany został smarowidłem Motul 6100 10/40.

Obrazek Obrazek Obrazek


Na chwilę obecną autko prezentuje się jak poniżej i w takim stanie wystawiam ją do sprzedania
niech ktoś dalej się nią cieszy, ja niestety nie mam dla niej czasu &#8211; zabiera mi go moja 4 miesięczna pociecha
i niestety pojazd który musiałem zakupić z uwagi na powiększającą się rodzinkę.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

A oto moja mała kochana pochłaniaczka czasu :

Obrazek

I nowy rodzinny dupowóz:

Obrazek

: 10 mar 2009, 12:01
autor: rafałsz
Śliczna maszyna, pozazdrościć silniczka ;-)

Pozdrówki

: 10 mar 2009, 12:10
autor: KLAKSON
No dobrze, że przywróciłeś Swój temacik o Niuni do życia ;-) . Piękna czarna Audi, już to pisałem w poprzednim temacie. Bardzo mi się podoba <ok>

: 10 mar 2009, 12:10
autor: ysiul
Faktycznie jak napisał rafałsz, bardzo ładna Beczka <yes> i dużo zmian w niej chcesz zapodać to fajnie że tak o nią będziesz dbał powodzenia w modach

: 10 mar 2009, 12:34
autor: bob232
Bardzo ladna B3 i wypas juz konkretny <ok>

: 10 mar 2009, 12:42
autor: Tomek0187
super fura, życzę powodzenie w realizacji planów;)bo na pewno warto

: 10 mar 2009, 12:45
autor: B4ME
Wygląda naprawdę przyzwoicie, mimo tych kilku nie dociągnięć, fajnie że zmieniasz zdesia na ori <piwo> jak ją doprowadzisz do takiego stanu jak piszesz to będzie na prawdę gicior ;-)

: 10 mar 2009, 13:09
autor: ysiul
a wiedzę że są tam dwa rodzaje felg na foto 1 i na foto 2 które są te które pójdą do autka :?:

: 10 mar 2009, 14:18
autor: WOJTEK26
No wkoncu pokazałes swoja niunie i bede mógł cie wypatrzec na miescie, bardzo łądne autko fakt duzo pracy jeszcze Cie czeka ale warto <ok>

: 10 mar 2009, 14:27
autor: Olszak
Fajna. Climatronic to dobra rzecz no i mody idą w dobrym kierunku. Powodzenia

: 10 mar 2009, 14:33
autor: wujo1
jestem ciekaw efektu końcowego ;-) więc będe obserwował <ok>

: 10 mar 2009, 14:40
autor: Garo
Super bryka! Ten kolor pasuje do tej 90-tki, normalnie zakochać się można! Gratuluje zakupu, świetne plany, będę obserwował postępy <lupa>

: 10 mar 2009, 15:06
autor: Fubi
spoko audik <ok> kolorek fajny silnik super <ok>

: 10 mar 2009, 15:18
autor: Niki20
Super audik, serce to ma duże :mrgreen: Kolorek bardzo ładnie się prezentuje <ok> Ogólnie fajnie wygląda... Czekam na efekty rezania :lol:

: 10 mar 2009, 15:51
autor: Kermit85
Dzięki koledzy za dobre słowo, trochę mnie to mobilizuje do pracy ;-)

Plany faktycznie duże, dlatego też troszkę potrwa modernizacja Audiczki, wszystko się o czas i kase rozchodzi.

A co do koloru to zrobię fotki jak będzie już coś zmodzone i autko będzie po polerce, wtedy lekier będzie jeszcze ładniejszy, choć już teraz bardzo ładnie się mieni w słońcu ;-)

KLAKSON,
No dobrze, że przywróciłeś Swój temacik o Niuni do życia . Piękna czarna Audi, już to pisałem w poprzednim temacie. Bardzo mi się podoba
Udało się przywrócić, choć nie było łatwo, bo trochę pisania było, ale z pomocą przyszedł mi zeszyt w którym zapisuję pomysły i plany jak i też wykonane mody ;-)

ysiul,
a wiedzę że są tam dwa rodzaje felg na foto 1 i na foto 2 które są te które pójdą do autka
Oba zestawy jeżdżą w Audiczce - pięcio-ramiaki na ciepły sezon (aktualnie odnawiane), a speedline na zimę (bo twardsze są) ;-)

WOJTEK26,
No wkoncu pokazałes swoja niunie i bede mógł cie wypatrzec na miescie, bardzo łądne autko fakt duzo pracy jeszcze Cie czeka ale warto
Faktycznie Twoje autko już oglądnąłem z każdej strony, teraz czas, żeby się ujawnić :)
Oprócz mojej jeżdżą jeszcze dwie czarne 90, jedna z ori zderzakiem z przodu, a druga w quattro, ale nie zrzeszone w klubie :-/