Audi 80 B4 by Widmo
: 14 kwie 2009, 21:45
Witam !
Na wstępie może napisze coś o sobie, a reszta będzie dotyczyłą Audika
Mam na imię Kamil mam 25 lat (1984 rok produkcji )
Z zawodu jestem mechanikiem samochodowym. Z mechaniką jestem związany od zawsze, tj kiedy mialem 6 lat zamiast bawic sie klockami "pomagałem" i uczyłem się u mojego Taty w warsztacie samochodowym. Z Marką Audi (i ogólnie koncernem i samochodami grupy VAG) związałem się w 2003 roku. W domu tylko auta grupy VAG Pasek B5, Audi A6 C4, Audi 80 B4 i Renault Espace (<- to ostatnie to Szwagier Zakała Rodziny)
W tymże pamiętnym dla mnie 2003 roku odbyłem 3 tygodniowe (praktyki/staż) w fabryce AUDI w Ingolstadt. Poniżej jest pamiątkowe zdjęcie z przed fabryki. Ze środka niestety nie mam zdjęć - absolutny zakaz fotografowania i wnoszenia jakichkolwiek urządzeń rejestrujących obraz i dzwięk.
Na praktyki załapałem się razem z 9 kolegami z klasy. Były współfinansowane ze środków UE w ramach programu "Leonardo da Vinci"
Teraz pora napisac o moim Audiku.
Wiec posiadam Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM 1992r kolor: biała Alpinka L90E
Samochód zakupiłem w kwietniu 2006 roku. Samochód został sprowadzony z Włoch.
Stan przy kupnie samochodu był dobry, pomimo że wymagał wkładu finasowego na podstawowe naprawy i przeglądy po kupnie.
Stan licznika przy kupnie 147.608 km
Samochód we Włoszech miał 2 właścicieli (pierwszy to dziadzia który pewnie Mussoliniego pamięta a drugi to kobieta w średnim wieku ok 35 lat)
Wyposażenie przy kupnie:
- Wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek
- 4x elektryczne szyby (fabryczne)
- Elektryczne i podgrzewane lusterka (fabryczne)
- Klimatyzacja Automatyczna na R12 (dokładana przez serwis we Włoszech)
Zaraz po kupnie samochodu zabrałem się za robotę czyli podstawowe rzeczy. Zrobiony kpl rozrząd i zawieszenie przód i tył, układ hamulcowy, płyny, oleje, filtry, paski.
Do samochodu zamontowalem instalację LPG 2gen i jeżdziłem na LPG do początku kwietnia 2009. LPG zostało zdemontowane. Teraz tylko czysta benzyna ! nigdy więcej gazu !
Teraz napisze co do autka zastało dołożone i/lub zmienione.
- Radio na początku jakieś zwykłe byle grało, obecnie Blaupunkt Melbeurne, głośniki z przodu Boschman, z tyłu Alpine
- Dołożony został moduł ACBC czyli samokontrola i komputer pokładowy
- Zmieniona kierownica na taką z Audi A4 B5 (z Airbagiem którego nie mam )
- Spryskiwacze reflektorów (jeszcze nie pomalowane pod kolor)
- Zmieniony zderzak tylni na nowy w kolorze bo stary był pęknięty
- Zmieniony błotnik Prawy Przód bo miałem starcie z Mercedesem Arctosem
- Zamontowane ksenony 6000k (wiem że nielegalne ale cóż )
- Zmienione boczki na parapety
- Oklejone słupki przednie czarną skórą.
- Wymieniony znaczek AUDI 80 znad schowka na taki sam tylko Chromowany
- Założono Ori Alufelgi Speedline (obecnie jest 5 szt) + opony Pneumant PN550 195/65/15
- Na zime stalówki + Pirelli Carving Edge 195/65/15
- Zamontowane Ogrzewanie Postojowe Webasto BW-50 + zdalne uruchamianie pilotem Telestart T-70
- i kilka szczegółów o których zapomniałem.
Plany modyfikacji na przyszłość jak znajde graty i wolny czas:
1. Klimatronik na bazie klimy automatycznej
2. Tempomat
3. Ori Soczewki
4. Pomalować po stłuczce błotnik Prawy Tył (paskudnie wygląda bo maźnięty sprayem)
5. Zmiana foteli przednich na te z A4 b5 lub inne wygodne i ładne
6. Swiatło STOP w znaku OOOO na klapie tylniej (jak w concept car Audi RSQ z filmu JA ROBOT)
7. Coś wymyśle ... <ok>
Obecnie Autko ma ponad 224000 przebiegu i ma się bardzo dobrze.
Kilka fotek zapraszam do oglądania i komentowania. Sugestie (pozytywne i negatywne) mile widziane.
20.04.2009
Wkoncu wziołem się za porządne czysczenie wnętrza samochodu.
Mam tu na myśli fotele przednie, kanapa tylnia z oparciami i wykładzina podłogowa.
w ruch poszedł odkurzacz do prania na mokro do tapicerek i dywanów.
do tego profesionalny środek do czyszczenia tapicerek + Vanish do tapicerek
Czas operacyjny : cały dzien :mrgreen:
Efekt idealnie czyste fotele bez kurzu i plam. Welur miły i przyjemny w dotyku.
W sumie zużyłem 1 litr płynu do czyszczenia i 1 butelkę Vanisha.
Do kanału poszło ponad 15 litrów wody z syfem
Aż siue wystraszyłem jaki syf jest w fotelach i tapicerkach. normalnie jedna wielka smoła.
woda czarna i syfna.
Obecnie tapicerki są w stanie idealnym. czyste miękkie i pachnące :mrgreen:
Fotki z wyczyszczonymi tapicerkami wrzuce niebawem <urodziny>
8.05.2009
Dorzuciłem do licznika wyświetlacz temperatury zewnętrznęj.
kolejny gadzet w autku i bardzo pożyteczny.
09.06.2009
Dorzuciłem nowy gadzet. tzn ulepszenie układu chłodzenia.
Dostałem nowe ! wentylatory chłodnicy z obudową niestety ale silnika TDI i udało sie je wrzucić do 2.0 ABT mała kombinacja alpejska i jest git
poprzedni wentylatory tzn jeden mi sie posypał (od klimy) i szukałem ale nie dało rady sie znaleźć wentylatorów od benzyny r4 ABT/ABK/ADA od klimy
i przez miesiac jezdziłem na jednym wentylatorze
Udało sie dostać za free nowe wentylatorki z B4 TDI i je jakoś upakowałem.
Efetk wzmocniony układ chlodzenia wkoncu mam chłodnice wzmocnioną (taka jak w ETCE do klimy i haka i na ciepłe kraje bo autko z włoch)
Fotki wrzuce niebawem
EDIT
Na dniach dorzucam klimatronik na r12 (freon)
pozatym SRS (airbag) kompletna instalacja
regulacja swiatel
i grzanie foteli
Jedno wielkie mega rezanie
później zmiana alternatora na mocniejszy
do wymiany przeguby zewnetrzne na Ori z ASO (koszt zawrotny)
nowa onda Bosha lezy na półce ...
ehhhh szkoda ze nie da sie Quattro zrezać .... :roll:
Na wstępie może napisze coś o sobie, a reszta będzie dotyczyłą Audika
Mam na imię Kamil mam 25 lat (1984 rok produkcji )
Z zawodu jestem mechanikiem samochodowym. Z mechaniką jestem związany od zawsze, tj kiedy mialem 6 lat zamiast bawic sie klockami "pomagałem" i uczyłem się u mojego Taty w warsztacie samochodowym. Z Marką Audi (i ogólnie koncernem i samochodami grupy VAG) związałem się w 2003 roku. W domu tylko auta grupy VAG Pasek B5, Audi A6 C4, Audi 80 B4 i Renault Espace (<- to ostatnie to Szwagier Zakała Rodziny)
W tymże pamiętnym dla mnie 2003 roku odbyłem 3 tygodniowe (praktyki/staż) w fabryce AUDI w Ingolstadt. Poniżej jest pamiątkowe zdjęcie z przed fabryki. Ze środka niestety nie mam zdjęć - absolutny zakaz fotografowania i wnoszenia jakichkolwiek urządzeń rejestrujących obraz i dzwięk.
Na praktyki załapałem się razem z 9 kolegami z klasy. Były współfinansowane ze środków UE w ramach programu "Leonardo da Vinci"
Teraz pora napisac o moim Audiku.
Wiec posiadam Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM 1992r kolor: biała Alpinka L90E
Samochód zakupiłem w kwietniu 2006 roku. Samochód został sprowadzony z Włoch.
Stan przy kupnie samochodu był dobry, pomimo że wymagał wkładu finasowego na podstawowe naprawy i przeglądy po kupnie.
Stan licznika przy kupnie 147.608 km
Samochód we Włoszech miał 2 właścicieli (pierwszy to dziadzia który pewnie Mussoliniego pamięta a drugi to kobieta w średnim wieku ok 35 lat)
Wyposażenie przy kupnie:
- Wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek
- 4x elektryczne szyby (fabryczne)
- Elektryczne i podgrzewane lusterka (fabryczne)
- Klimatyzacja Automatyczna na R12 (dokładana przez serwis we Włoszech)
Zaraz po kupnie samochodu zabrałem się za robotę czyli podstawowe rzeczy. Zrobiony kpl rozrząd i zawieszenie przód i tył, układ hamulcowy, płyny, oleje, filtry, paski.
Do samochodu zamontowalem instalację LPG 2gen i jeżdziłem na LPG do początku kwietnia 2009. LPG zostało zdemontowane. Teraz tylko czysta benzyna ! nigdy więcej gazu !
Teraz napisze co do autka zastało dołożone i/lub zmienione.
- Radio na początku jakieś zwykłe byle grało, obecnie Blaupunkt Melbeurne, głośniki z przodu Boschman, z tyłu Alpine
- Dołożony został moduł ACBC czyli samokontrola i komputer pokładowy
- Zmieniona kierownica na taką z Audi A4 B5 (z Airbagiem którego nie mam )
- Spryskiwacze reflektorów (jeszcze nie pomalowane pod kolor)
- Zmieniony zderzak tylni na nowy w kolorze bo stary był pęknięty
- Zmieniony błotnik Prawy Przód bo miałem starcie z Mercedesem Arctosem
- Zamontowane ksenony 6000k (wiem że nielegalne ale cóż )
- Zmienione boczki na parapety
- Oklejone słupki przednie czarną skórą.
- Wymieniony znaczek AUDI 80 znad schowka na taki sam tylko Chromowany
- Założono Ori Alufelgi Speedline (obecnie jest 5 szt) + opony Pneumant PN550 195/65/15
- Na zime stalówki + Pirelli Carving Edge 195/65/15
- Zamontowane Ogrzewanie Postojowe Webasto BW-50 + zdalne uruchamianie pilotem Telestart T-70
- i kilka szczegółów o których zapomniałem.
Plany modyfikacji na przyszłość jak znajde graty i wolny czas:
1. Klimatronik na bazie klimy automatycznej
2. Tempomat
3. Ori Soczewki
4. Pomalować po stłuczce błotnik Prawy Tył (paskudnie wygląda bo maźnięty sprayem)
5. Zmiana foteli przednich na te z A4 b5 lub inne wygodne i ładne
6. Swiatło STOP w znaku OOOO na klapie tylniej (jak w concept car Audi RSQ z filmu JA ROBOT)
7. Coś wymyśle ... <ok>
Obecnie Autko ma ponad 224000 przebiegu i ma się bardzo dobrze.
Kilka fotek zapraszam do oglądania i komentowania. Sugestie (pozytywne i negatywne) mile widziane.
20.04.2009
Wkoncu wziołem się za porządne czysczenie wnętrza samochodu.
Mam tu na myśli fotele przednie, kanapa tylnia z oparciami i wykładzina podłogowa.
w ruch poszedł odkurzacz do prania na mokro do tapicerek i dywanów.
do tego profesionalny środek do czyszczenia tapicerek + Vanish do tapicerek
Czas operacyjny : cały dzien :mrgreen:
Efekt idealnie czyste fotele bez kurzu i plam. Welur miły i przyjemny w dotyku.
W sumie zużyłem 1 litr płynu do czyszczenia i 1 butelkę Vanisha.
Do kanału poszło ponad 15 litrów wody z syfem
Aż siue wystraszyłem jaki syf jest w fotelach i tapicerkach. normalnie jedna wielka smoła.
woda czarna i syfna.
Obecnie tapicerki są w stanie idealnym. czyste miękkie i pachnące :mrgreen:
Fotki z wyczyszczonymi tapicerkami wrzuce niebawem <urodziny>
8.05.2009
Dorzuciłem do licznika wyświetlacz temperatury zewnętrznęj.
kolejny gadzet w autku i bardzo pożyteczny.
09.06.2009
Dorzuciłem nowy gadzet. tzn ulepszenie układu chłodzenia.
Dostałem nowe ! wentylatory chłodnicy z obudową niestety ale silnika TDI i udało sie je wrzucić do 2.0 ABT mała kombinacja alpejska i jest git
poprzedni wentylatory tzn jeden mi sie posypał (od klimy) i szukałem ale nie dało rady sie znaleźć wentylatorów od benzyny r4 ABT/ABK/ADA od klimy
i przez miesiac jezdziłem na jednym wentylatorze
Udało sie dostać za free nowe wentylatorki z B4 TDI i je jakoś upakowałem.
Efetk wzmocniony układ chlodzenia wkoncu mam chłodnice wzmocnioną (taka jak w ETCE do klimy i haka i na ciepłe kraje bo autko z włoch)
Fotki wrzuce niebawem
EDIT
Na dniach dorzucam klimatronik na r12 (freon)
pozatym SRS (airbag) kompletna instalacja
regulacja swiatel
i grzanie foteli
Jedno wielkie mega rezanie
później zmiana alternatora na mocniejszy
do wymiany przeguby zewnetrzne na Ori z ASO (koszt zawrotny)
nowa onda Bosha lezy na półce ...
ehhhh szkoda ze nie da sie Quattro zrezać .... :roll: