Strona 1 z 69

[B3 1Z] Moja czarnulka, to już koniec :( / 66

: 07 lip 2009, 21:32
autor: trepek
Witam ponownie!

Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania :-) Wczoraj zobaczyłem ofertę, dzisiaj pojechałem i kupiłem :D Samochód bez rdzy, bez poważnego dzwona, najprawdopodobniej tylko 3 elementy malowane Praktycznie wszystko orginalne (po za tym, co widać) z podobną datą produkcji. Dość wprowadzenia, pora przejść do faktów:

Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku.
Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA)
Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu)
Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y)
Skrzynia biegów: AKM
Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju.

Wyposażenie:
- system Procon-Ten
- zielonkawe szyby
- centralny zamek
- Duo Sound
- trzecie światło stopu
- skórzana kierownica
- hak
- alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r)
- tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak)
- lotka ori Kamei

Co zostało już zrobione:

:arrow: nadwozie/wnętrze

- odgrzybiony bagażnik
- przepolerowany lakier (1 raz)
- wyczyszczony środek
- zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru
- zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat
- popodklejane welurowe boczki
- wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu)
- założony obrotomierz
- dodatkowe zegary
- tylnia blenda pod rejestrację
- czarny panel do radia
- obudowa akumulatora
- lampy zespolone
- przedni zderzak od audi 90
- atrapa chłodnicy od audi 90
- halogeny w zderzak
- kierunkowskazy w zderzak
- panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4
- półka pod 4 przyciski
- przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny
- płaskie wycieraczki
- obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi
- uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto
- elektryczne lusterka
- okrągły pająk po lifcie z b3
- nowe kable głośnikowe
- ramka z filtrem kabinowym
- półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound
- ringi na zegary
- czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów
- alcantara
- wskaźnik doładowania
- tylni zderzak audi 90


:arrow: silnik, zawieszenie

- filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz
- wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy
- mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów
- ustawienie kąta wtrysku
- termostat
- simering pompy oleju
- prawa gałka
- gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!)
- oil catch tank
- amortyzatory przód Kayaba
- nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid
- regeneracja tylnich bębnów


:arrow: podnoszenie mocy

- boost pin
- regulacja pompy
- pompa 10mm
- gov mod


A teraz kilka zdjęć:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


Plany co do samochodu:
:arrow: Lepsze wrogiem dobrego.

17.07.2009
Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

30.08.2009r.

Nowe zdjęcia z prac nad samochodem.
Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

24.09.2009r.
Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten.
ObrazekObrazek

08.02.2010r
Pompa wtryskowa 10mm.

Obrazek

17.04.2010r

Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych :mrgreen:
Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach:
ObrazekObrazekObrazekObrazek


25.04.2010r

Pierwsza większa sesyjka samochodu:

:arrow: Silnik.

ObrazekObrazek

:arrow: Wnętrze.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

:arrow: Całość.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


01.05.2010r

Zabawy z polerowaniem alusków.

ObrazekObrazekObrazek


25.09.2010r

A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki.
ObrazekObrazekObrazekObrazek


29.09.2010r

Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy.

Obrazek


A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas :mrgreen:

ObrazekObrazek

Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki:

ObrazekObrazek


16.01.1011r

Ringi na zegary:

Obrazek


27.02.1011r


Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM.

Obrazek
Obrazek


18.04.1011r

Kilka gratów z audi 90.

ObrazekObrazekObrazekObrazek


01.05.1011r

Tylni zderzak z 90'tki.

Obrazek

Alcantara.

Obrazek


Film

A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik.



Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy!

Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód:

ObrazekObrazek

Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Walka z kabelkami:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Prace skończone :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek



A o to spis zmian, jakich dokonałem:

- silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem
- skrzynia BAA z półośkami
- kompletna wiązka elektryczna z b4
- ABS
- 4 elektryczne szyby
- wzmocnienia boczne
- zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza
- chłodnica z TDI
- wspomaganie kierownicy
- lampki w rączkach
- tarcze na tył
- zregenerowanie tylnich zacisków
- przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy)
- zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona)
- chromowane zamki drzwi
- chromy pod szybami na drzwiach
- instalacja Car Audio (jeszcze w budowie)
- wspawanie łap silnika do podłużnic
- i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony



Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!".

Narazie to tyle, czas pokaże co jeszcze w tym samochodzie zmienie ;-)
Pytania? Sugestie? Krytyka? Piszcie wszystko, zapraszam do komentowania.

: 07 lip 2009, 21:37
autor: luk_OP_Q89
Wygląda całkiem całkiem,oby się dobrze sprawowała <ok>

: 07 lip 2009, 21:41
autor: Przemo95
:shock: przepiękna audiczka. Nic tylko pogratulować tak ładnego wozu :-D

: 07 lip 2009, 21:44
autor: Spetsnaz
Ładny czarnuch, dobry silnik. Nic tylko wsiadać i jechać.

: 07 lip 2009, 21:55
autor: trepek
Jeszcze tylko czarne szyby i będzie gangsta :mrgreen:
Silnik jest chyba w dobrym stanie bo nawet nie kopci a zbiera się nieźle :D
I silnik odpala od pierwszego i to momentalnie.

: 07 lip 2009, 22:01
autor: Marcin19l
powiem ci ze fajna audice wyczaiłes <ok>

: 07 lip 2009, 22:02
autor: trepek
Na zdjęciu nie widać dobrze ale końcówkę ten samochód ma nierdzewną, prostą.

: 07 lip 2009, 22:16
autor: Marcin19l
trepek pisze:Na zdjęciu nie widać dobrze ale końcówkę ten samochód ma nierdzewną, prostą.
końcówke to zmień na jakąs ładniejsza ozdobna bo ta jest mizerna :-P

: 07 lip 2009, 22:42
autor: trepek
A na jaką mam zmienić?
Ta mi się podoba, normalna, prosta, stal gruba na 2-3mm, średnica nieco jedynie większa od standardowej.

: 07 lip 2009, 23:01
autor: barto-team
nie widziałem jeszcze takich czarnych lamp z tyłu bez blendy ;-) to ori?? czy jakieś czarowane :?: :-? a tak ogólnie to ładny masz samochodzik <ok>

: 08 lip 2009, 06:25
autor: trepek
Chyba tresery... Napewno nie czarowane ;-) Wczoraj jak szybko rzuciłem na nie okiem to pisało, że jakaś włoska firma je wyprodukowała.

: 08 lip 2009, 08:41
autor: Afdi87
Sliczna b3 na fajnych alusach i w najlepszym kolorze <ok> pogratulowac wyboru, a do braku wspomagania sie przyzwyczaisz ;-)
trepek pisze:że jakaś włoska firma je wyprodukowała.
może sofica ;-)

: 08 lip 2009, 19:08
autor: trepek
A chyba sofica italiano pisze z tyłu... czy to dobre?
A właśnie panowie, mam takie pytanie: jak przekręcę kierownicą o 90 stopni (ufff... ręce odpadają) na plastiku (między deską rozdzielczą a kierownicą) pisze "procon", każdy tak ma?

: 08 lip 2009, 20:30
autor: tomekk666
Bardzo ładne B3 fele i kolor <ok> Lampy z tyłu są świetne do tego jeszcze przyciemnić delikatnie szybki i coś z lampami przednimi zrobić i będzie git. Ogólnie mi się podoba i do tego dieselek będzie oszczednie.

: 08 lip 2009, 22:42
autor: trepek
Już wiem co to jest Sofica :mrgreen: I wiem, że to nie bazarowy szajs.