Strona 1 z 3

Audi 80 B3 2.0 quattro

: 14 sie 2009, 03:02
autor: Rzodkiewa
Historia + pare słów od siebie

Witam :) Pare słów o mojej Audi'czce. Kupiłem ją dokładnie 04.07.2009, i to w sumie przypadkowo. Od 2 moze 3 lat zarzekałem sie, że nie kupie innego samochodu jak pewnego Japończyka :P. Decyzja sie zmieniła i z dnia na dzien znalazłem samochód dla siebie. Mój ograniczony budżet nie pozwolił mi na kupno B4 wiec skoro mam juz kupic B3 to najlepiej w quattro i tak sie składa, że takowa była jako jedna z dwóch na Allego i to nie tak strasznie daleko. Nie czekając dłużej zadzwoniłem, wypytałem sie o stan, a nastepnie umówiłem na spotkanie. Mimo drobnych usterek i niedociagniec zdecydowałem sie na kupno autka :P. Powiem szczerze, że pierwsze wrażenia nie było najlepsze, samochód najprawdopodobniej przez dłuższy czas nie był używany. Pierwsze spostrzezenia to słabe osiagi, gaśnięcie bez powodu (wystarczyło ze puściłem pedał gazu), poprzedni właściciel (pan w srednim wieku) najwyraźniej był sknerą bo nie dość, że samochód jest zagazowany to jeszcze zminimalizował obroty przez co samochód miał tendencje do częstego gaśniecia. Ten problem został już na szczeście zażegnany. Inne usterki to dziurawy tłumik, konająca pompa paliwowa, opony z 0,0001 mm bieżnikiem, brak hamulca ręcznego oraz klocków hamulcowych i radio, które działało przez pierwszy dzień potem odmówiło posłuszeństwa. Z powyrzej wymienionych wiedziałem o oponach i ręcznym. Co do samej budy, jedyne miejsce w którym widać śladowe ilosci korozji to lewa górna strona szyby przedniej, pozatym reszta super. Przez ostatni miesiąc osiagi wyraźnie sie poprawiły, głównie po tym jak wymieniłem filtry i olej, pozatym wmontowałem nowe radyjko i głośniki, wyrególowałem obroty oraz wymieniłem klocki hamulcowe, które sie przypomniały w trasie kiedy jechałem wyrególować gaz... Zaczeły piszczeć (jakies paprochy naleciały i w kontakcie z tarczą zaczeły się jęki), jak pojechałęm do znajomego mechanika to był zdumiony ze dałem rade "tym" hamować (zostały tylko blaszki po nich). Najbliższe plany to nowy tłumik środkowy i najprawdopodobniej końcowy, pompa paliwowa. Myślałem również nad obniżeniem, delikatnym przyciemnieniu szyb i zastąpieniu standardowych żarówek Xenonami. A i oczywiście wymienie te obrzydliwe stalówki na jakies ładne Alusy, z tym, że nie wiem kiedy to nastąpi, bo chce zacząć od tych najbardziej koniecznych :P

Model/silnik:
Audi 80 B3 quattro; 2.0 (113km 3A); 1990, przebieg 256 tyś.

Wyposażenie:
-ABS,
-Wspomaganie Kierownicy,
-Centralny Zamek

Audio
Alpine iDA-X301 (radio)
Infinity 9623i (głośniki)

Dodatkowe:
W kraju od 2005 roku (ściągniety z Austri), zagazowany 70 tys. km temu.

Pare zdięć

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

24.08.2009

Ostatnio mała zmiana w Audicy. Nowy tłumik środkowy i wymiana wody w chłodnicy na Płyn i tu żałuje, że akurat nie miałem aparatu. Pokazał bym wam kawe która tam pływała. Oczywiście nie zalałem jej płynem bezpośrednio po tym jak wylałem starą wode... 4 płukania z czego trzecie było z dodatkiem odkamieniacza do chłodnic.

A tu zdiecie starego tłumika:
Obrazek
Rura pomiedzy środkowym, a końcowym była całkiem oderwana trzymała sie jedynie na spawach :P
Obrazek

: 14 sie 2009, 04:01
autor: Grzegorzbielsko
Jak dla mnie bomba, jeśli masz trochę kasy zrobisz z niej piękny "pocisk" z napędem na 4 łapy.
Natomiast stanowczo odradzam
Rzodkiewa pisze:zastąpieniu standardowych żarówek Xenonami
nie masz tam soczewki, załóż jakieś firmowe H4 o podwyższonym białym świetle i będzie dobrze.
Koledzy z forum mieli ori alusy na sprzedaż.
Radio fajnie się wkomponowało, jeśli jeszcze świeci na czerwono to tylko pogratulować.

: 14 sie 2009, 05:29
autor: Florek
Z tego, co widzę na zdjęciach,
kolega stał się szczęśliwym posiadaczem Audi 90 B3, a nie 80 :roll:

: 14 sie 2009, 06:18
autor: DEDHI
witaj w klubie <piwo> autko z potencjałem... doprowadź autko do serii, przede wszystkim załóż aluski aby szyku dostało i nie montuj ksenonów ;-) gratuluje zakupu

: 14 sie 2009, 08:48
autor: AdiAudi
no kolego fajną 80 zdobyłeś, gratuluje napędu <quattro>
będzie świetny wózek z niej, powodzenia

: 14 sie 2009, 09:34
autor: Dziki
fajny wozik sam sie na taki czaiłem ;-) widze tylko tylny zdesio z chromami by sie przydał <ok> powoli do celu i bedzie laleczka :->

: 14 sie 2009, 09:40
autor: luk_OP_Q89
Gratulacje,ładne Audi 90 quattro ;-)
Odpuść sobie xenon w lampie H4 bo w końcu ktoś kogo oślepisz "przytuli" Cię na czołówkę...Jak xenon to w soczewce.
No i pamiętaj że jak będziesz zmieniał kapcie to muszą być 4 takie same a nie dwie różne pary.Czeka Cię zima w quattro ech.. ja z moim q już nie możemy doczekać się śniegu <ok>

: 14 sie 2009, 09:42
autor: Leszek
Ładne audi <ok> To jest Audi 80 czy 90?
Bezproblemowych km życzę ;-)

: 14 sie 2009, 09:54
autor: karol13171
Ładna ;-) Ale z przodu wygląda mi to na 90. Zazdroszcze silnika :mrgreen:


Nie podoba mi się tylko to radio :-? Kompletnie wg mnie nie pasuje do tego wnętrza - za nowoczesny wygląd ma... no ale rzecz gustu :-)

Pozdrawiam!

: 14 sie 2009, 11:05
autor: Rzodkiewa
Z tymi Xenonami to najprawdopodobniej zrobie tak jak mówicie, wstawie H4. Co do tego czy to 80/90... szczerze... nie wiem :P po lampach rzeczywiście wyglada na 90, lecz w dowodzie itp. itd wszedzie jest Audi 80. Poprzedni właściciel powiedział, że to 80'ka przechodząca w 90'ke... :-P Co do radia... Nie świeci na czerwono tylko na zielono (Alpine iDA-X301), zależało mi na tym żeby nie kupowac pierwszego lepszego, lub sugerowac sie wyglądm tylko jak najlepsze na moją kieszeń. Wiem, że czerwone pasowały by pod zegary, ale na to też jest rada: http://moto.allegro.pl/item705480562_bi ... ersji.html Chyba nie bede wymyślał i wezme standardowe czarne tarcze z zielonym podświetleniem. Jak alusy to trzeba doliczyc opony, a to już wydatek od 600-1000zł za jakies zacne 15/16". Może pojade na giełde w niedziele. Ale jak już mówiłem musze zrobic to co konieczne czyli tłumik i pompe paliwową. Choc uwierzcie, że wśród znajomych znaleźli sie zwolennicy dziurawego tłumika :-P. Bez obaw nie bede malował go na różowo i obijał futerkiem, autko pozostanie seryjne :-). Mam juz kilka pomysłów, które będe realizował, o ile portfel pozwoli.

: 14 sie 2009, 11:12
autor: dr.lolek
skoro 80 to ktos zainwescil w zderzak lampy jest i blenda :mrgreen: a i co mi sie najbardziej podoba to <quattro> i radyjko ladnie sie prezentuje <ok> a co do tego podswietlenia to ja bym sie zastanowil ;/ mi sie ten pomysl nie widzi

: 14 sie 2009, 14:28
autor: luk_OP_Q89
To 90tka-lampy,zderzaki,blenda,listwy boczne,chromy(brakuje tych wokół szyb) a że w dowodzie...hmm ja też mam w dowodzie 80 a w briefie 90 bo jakaś pani "mądra" w wydziale komunikacji się machnęła(nr.się zgadzają legalna jest ;-) ) ale nie będę zmieniał bo nie chce płacić za głupotę jakiegoś urzędasa.Jak masz brief to sprawdz jak nie to zidentyfikuj po nr.VIN. I będziesz miał pewność czy to 90 czy 80.

: 14 sie 2009, 14:38
autor: Leszek
luk_OP_Q89 pisze:To 90tka-lampy,zderzaki,blenda,listwy boczne,chromy(brakuje tych wokół szyb)
Brakuje jeszcze welurowych tapicerek i siedzeń. Chyba w 90-tkach to było w standardzie. Ale może się mylę.
Nawet jeśli to 80tka, to ktoś bardzo chciał mieć 90tkę i ją modził <ok>

: 14 sie 2009, 14:48
autor: Zayebatsu
Działaj to będzie piękna Adelcia :mrgreen: Co bym zmienił to ramki reflektorów na czarno w zespolonych ładnie to wygląda i kierunki od Avanta 8-) No i jak wrzucisz Alu będzie gites.


A tak w ogóle to widzę :shock: kolega z okolic jest :mrgreen: Pozdro :!: :!: :!:

: 14 sie 2009, 17:11
autor: AdiAudi
3A to tylko w 80 były co nie?! :mrgreen: