[80 B4 2.0 ABT] Das Audi achtzig B4 by emas
: 16 wrz 2009, 09:16
Autko zakupione we wrześniu 2007 roku na terenie Fatherlandu i przywiezione osobiście przez moją osobę...
Zachowane kompletnie w oryginale z seryjnym motorem 2.0 o przerażąjącej mocy 90PS.
Autko posadzone o 30mm niżej od serii na zamówienie w salonie Audi (odpowiednie wpisy w Brief'ie), garażowane i wg książki serwisowej od dnia narodzin, tj. 1993r do 2001r
użytkowane przez osobę pomiędzy 22 i 30 rokiem życia - w tym okresie najechane 110.000km następnie odsprzedane mamie poprzedniej właścicielki i do 2007 nakręcone 115.000.
(W dniu zakupu na budziku 115.000 km, dokładnie zbadane, aczkolwiek jak z salonu samemu się nie wyjedzie, to na 100% nie można być pewnym przebiegu... ale to na 99% to ten przebieg.)
Po przyprowadzeniu do kraju w czasie badania technicznego kolega ze stacji diagnostycznej natknął się na liczne pajęczyny...
W chwili obecnej najechane 138.000km. Spalanie oscyluje 7,50 - 11,00 (trasa min./miasto max.)
Dotychczas żużyte/uszkodzone elementy wymienione na nowe:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
- kompletny rozrząd (115tyś);
- filtry + płyny;
- świece NGK + przewody zapłonowe BERU
- silniczek krokowy BOSCH;
- sonda lambda BOSCH;
- tuleje wózka, wahaczy, belki tylnej LEMFORDER;
- łączniki stabilizatora LEMFORDER;
- amortyzatory z osłonami SACHS;
- poduchy McPersonów LEMFORDER;
- łożyska FAG;
- mieszek drążka zmiany biegów;
- simering pompy oleju + pasek rozrządu CONTI (148tyś)
Przewidywane prace naprawcze:
--------------------------------------------------------------------------------------
- naprawa niedociągnięć lakierniczych (kilka lekkich, poniemieckich obcierek) + polerka;
Mody:
------------------------------------------------------------------
- mod deski rozdzielczej: adaptacja deski rozdzielczej pod montaż ori obrotomierza który zastąpił ori BIGBEN'a;
- mod całego podświetlenia deski rozdzielczej + przycisków z koloru "miód wielokwiatowy" na kolor "czerwień mekskańska";
- mod likwidacji czarnej dziury (mini schowka) przy przyciskach reg świateł, podgrz. tylnej szyby, św. przewimg. tylnego, św. awaryjnych;
- mod elektryki szyb i lusterek: montaż elektryki jak w oryginale z darciem podłogi włącznie. (elekryczne szyby + lusterka - instalacja poprowadzona kanalikami jakie do tych celów zostały przewidziane przez konstruktorów);
- mod grania: montaż radyjka + swap głośników na troszkę lepsiejsze... ;
- mod oświetlenia wnętrza: montaż ori instalacji elektrycznej (oczywiście instalacja poprowadzona kanalikami jakie.... blablabla - niebyłbym sobą ) uchwytów podsufitki z lampkami (5sztuk lampek zapalających się na otwarcie drzwi lub każda z nich opcjonalnie);
- mod przycisku "TAXI"; dorezanie ori przycisku włączającego całe podświetlenie kabiny;
- mod tylnej belki: adaptacja belki tylnej pod tarcze hamulcowe (przed modem bębenki) - wymiana czopów, montaż piast, jarzm, tarcz i zacisków przy użyciu ORI gratów;
- mod hamulcy przednich: zamiana hamulcy niewentylowanych 280mm na wentyle 280mm - ORI graty;
- montaż dodatkowych zegarów + przeniesienie zapalniczki na tunel;
- wymiana chłodnicy na większą i montaż podwójnych wentylatorów. Zmiana belki przedniej (pod zderzakiem) z powodu brakującego miejsca na chłodnicę (mod jest pierwszym krokiem w kierunku montażu klimy);
- montaż lamp przednich zespolonych;
- montaż halogenów z kierunkami w zderzaku;
- montaż klimatronika wraz z wyświetlaczem temperatury zewnętrznej + kanały nawiewowe na tył;
- pełna regeneracja felunku;
Przewidywane mody:
------------------------------------------------------------------------
- wymiana wnętrza na ori parapety... jesli się uda to jasne... jeśli uda się bardziej to skórka;
- wymiana lamp przednich na soczewkowe;
- wymiana wydechu;
- malowanie listew bocznych na kolor nadwozia;
- wymiana felg z 15 na 16" oczywiście z compi;
- wymiana kilku niewymienionych jeszcze żarówek na diody;
Zdjęcia z dnia w którym autko stanęło na kółkach na polskim asfalcie (tylko dla osób o mocnych nerwach):
ku przestrodze wszystkich co chcieliby jak ja montować elektrykę szyb i lusterek jak w fabryce:
żeby nie było, stan na 19.09.2009r. (wkrótce profi sesyjka):
+dodatkowe zegary
+halogeny & kierunki w zderzaku (sry za jakość zdjęć; trzaskane telefonem):
montaż klimatronika:
regeneracja sanek, wahaczy i mcPersonów (sprężynki H&R w wersji Black):
składanie wszystkiego do kupy:
Zachowane kompletnie w oryginale z seryjnym motorem 2.0 o przerażąjącej mocy 90PS.
Autko posadzone o 30mm niżej od serii na zamówienie w salonie Audi (odpowiednie wpisy w Brief'ie), garażowane i wg książki serwisowej od dnia narodzin, tj. 1993r do 2001r
użytkowane przez osobę pomiędzy 22 i 30 rokiem życia - w tym okresie najechane 110.000km następnie odsprzedane mamie poprzedniej właścicielki i do 2007 nakręcone 115.000.
(W dniu zakupu na budziku 115.000 km, dokładnie zbadane, aczkolwiek jak z salonu samemu się nie wyjedzie, to na 100% nie można być pewnym przebiegu... ale to na 99% to ten przebieg.)
Po przyprowadzeniu do kraju w czasie badania technicznego kolega ze stacji diagnostycznej natknął się na liczne pajęczyny...
W chwili obecnej najechane 138.000km. Spalanie oscyluje 7,50 - 11,00 (trasa min./miasto max.)
Dotychczas żużyte/uszkodzone elementy wymienione na nowe:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
- kompletny rozrząd (115tyś);
- filtry + płyny;
- świece NGK + przewody zapłonowe BERU
- silniczek krokowy BOSCH;
- sonda lambda BOSCH;
- tuleje wózka, wahaczy, belki tylnej LEMFORDER;
- łączniki stabilizatora LEMFORDER;
- amortyzatory z osłonami SACHS;
- poduchy McPersonów LEMFORDER;
- łożyska FAG;
- mieszek drążka zmiany biegów;
- simering pompy oleju + pasek rozrządu CONTI (148tyś)
Przewidywane prace naprawcze:
--------------------------------------------------------------------------------------
- naprawa niedociągnięć lakierniczych (kilka lekkich, poniemieckich obcierek) + polerka;
Mody:
------------------------------------------------------------------
- mod deski rozdzielczej: adaptacja deski rozdzielczej pod montaż ori obrotomierza który zastąpił ori BIGBEN'a;
- mod całego podświetlenia deski rozdzielczej + przycisków z koloru "miód wielokwiatowy" na kolor "czerwień mekskańska";
- mod likwidacji czarnej dziury (mini schowka) przy przyciskach reg świateł, podgrz. tylnej szyby, św. przewimg. tylnego, św. awaryjnych;
- mod elektryki szyb i lusterek: montaż elektryki jak w oryginale z darciem podłogi włącznie. (elekryczne szyby + lusterka - instalacja poprowadzona kanalikami jakie do tych celów zostały przewidziane przez konstruktorów);
- mod grania: montaż radyjka + swap głośników na troszkę lepsiejsze... ;
- mod oświetlenia wnętrza: montaż ori instalacji elektrycznej (oczywiście instalacja poprowadzona kanalikami jakie.... blablabla - niebyłbym sobą ) uchwytów podsufitki z lampkami (5sztuk lampek zapalających się na otwarcie drzwi lub każda z nich opcjonalnie);
- mod przycisku "TAXI"; dorezanie ori przycisku włączającego całe podświetlenie kabiny;
- mod tylnej belki: adaptacja belki tylnej pod tarcze hamulcowe (przed modem bębenki) - wymiana czopów, montaż piast, jarzm, tarcz i zacisków przy użyciu ORI gratów;
- mod hamulcy przednich: zamiana hamulcy niewentylowanych 280mm na wentyle 280mm - ORI graty;
- montaż dodatkowych zegarów + przeniesienie zapalniczki na tunel;
- wymiana chłodnicy na większą i montaż podwójnych wentylatorów. Zmiana belki przedniej (pod zderzakiem) z powodu brakującego miejsca na chłodnicę (mod jest pierwszym krokiem w kierunku montażu klimy);
- montaż lamp przednich zespolonych;
- montaż halogenów z kierunkami w zderzaku;
- montaż klimatronika wraz z wyświetlaczem temperatury zewnętrznej + kanały nawiewowe na tył;
- pełna regeneracja felunku;
Przewidywane mody:
------------------------------------------------------------------------
- wymiana wnętrza na ori parapety... jesli się uda to jasne... jeśli uda się bardziej to skórka;
- wymiana lamp przednich na soczewkowe;
- wymiana wydechu;
- malowanie listew bocznych na kolor nadwozia;
- wymiana felg z 15 na 16" oczywiście z compi;
- wymiana kilku niewymienionych jeszcze żarówek na diody;
Zdjęcia z dnia w którym autko stanęło na kółkach na polskim asfalcie (tylko dla osób o mocnych nerwach):
ku przestrodze wszystkich co chcieliby jak ja montować elektrykę szyb i lusterek jak w fabryce:
żeby nie było, stan na 19.09.2009r. (wkrótce profi sesyjka):
+dodatkowe zegary
+halogeny & kierunki w zderzaku (sry za jakość zdjęć; trzaskane telefonem):
montaż klimatronika:
regeneracja sanek, wahaczy i mcPersonów (sprężynki H&R w wersji Black):
składanie wszystkiego do kupy: