Strona 1 z 3

[80 B4 2,3 NG] Avant, Quattro 1993. Mój nowy wózek.

: 15 paź 2009, 10:53
autor: arekkrosno
Witam wszystkich.

W końcu po roku użytkowania Mondeo udało mi się go sprzedać. Nowy zakup to Audi 80 B4 2,3E (NG) Avant quattro. Auto jeżdżące ale osiągami nie zachwycające (1410kg). Szukałem go jakieś 2 miesiące oglądając większość 80-tek quattro na podkarpaciu, małopolsce i świętokrzyskim. (rzygam już allegro, otomoto, gratka i inne serwisy w których auta tylko ładnie wyglądają. Zacząłem już patrzeć nawet na tdi ale te okazały się najbardziej wytłuczone. Zdecydowałem się jednak na kompromis pomiędzy stanem wizualnym i stanem mechanicznym. Postanowiłem kupić auto z silnikiem do remontu ale z w miarę dobrą blachą. Do rzeczy.

Rok 1993

Wyposażenie
- ABS nie działa... i dobrze - nawet nie będę naprawiał :)
Dodano: Jednak naprawie bo mi się spodobało
- elektryczne lusterka
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- alufelgi (szkoda na zimę połamać - do wymiany na stalówki)
- radio CD/mp3 - srebrne, porażka - do wymiany Dodano: wymienione
- halogeny
I co mi trzeba więcej jak podstawowym wyposażeniem tutaj jest QUATTRO

Blacharka
- delikatne wgniecenie przy drzwiach kierowcy (lakier nie naruszony)Dodano: Zrobione
- solidnie zrobiony prawy przedni błotnik po starciu z jakąś sarną
- solidnie zrobiona tylna klapa (nie znam przyczyny, właściciel tez nie)
- odświeżony lakier na całym aucie do wysokości drzwi (badane pseudo czujnikiem)

Silnik
- nie działa na benzynie (albo pompa paliwa albo pompa i rozdzielacz wtrysków) (w trakcie diagnozy) Dodano: Wyczyszczony bak, udrożnione przewody, pompa wymieniona, filtr paliwa, regulator ciśnienia, wężyk od regulatora do rozdzielacza, rozdzielacz wtrysków do wymiany lub czyszczenia.
Dodano: Rozdzielacz wyczyszczony tłoczek był zablokowany ale dalej nic.
Dodano: Problem benzyny rozwiązany YEAH! Nie kupujcie pompy paliwa firmy Hart. Nie daje odpowiedniego ciśnienia. Po założeniu Pierburga z kolegi audicy odpalił od strzała. Teraz już tylko regulacja i uszczelnienie kolektora i git

- żre olej - jakąś litrę na 1000km (w trakcie diagnozy) Dodano: zatkana odma, już nie żre.
- ciśnienie na cylindrach nieznane (w trakcie diagnozy) Dodano: po 11 na 4, ostatni 10,5 jest ok. Remont nie potrzebny :)
- najprawdopodobniej jak się okaże że nie ma ciśnienia to będę jeździł aż go zajadę i wtedy zrobię remont kapitalny silnika (dół i góra) Dodano: Jeszcze pojeździ...

W takim stanie jak jest pali ok 19l gazu. Po diagnozie napisze co i jak.
Dodano: (Licznik km się czasem wiesza i dlatego robiłem mało km.)
Teraz 13l LPG/100km tryb mieszany (EcoDriving) i 11l LPG/100km tylko trasa (EcoDriving)
Śnieg + DIFF + Miasto = 25l LPG/100km


Zawieszenie
- poprzedni właściciel zatroszczył się o nie i mam faktury na nowe elementy (wszystkie el. metalowo-gumowe, jakieś łączniki, sworznie itd). W każdym razie nic nie puka i nie stuka.

Napędy
- blokada dyfra załącza się ale strasznie niemrawo. Musze chwile biegami pomieszać żeby się załączyła. Najczęściej jak ruszam delikatnie na wstecznym to się załącza ale tutaj pomocą przyszedł już kolega luk_OP_Q89 (po diagnozie reszty zabieram się do roboty)
Dodano: DIFF załącza się w sekundzie (wymiana wężyka podciśnienia)

Wnętrze
- naprawdę nie ma się do czego przyczepić.
- elektryka i podświetlenie wszystko sprawne
- nic nie stuka, piszczy, dzwoni, drży, skrzeczy, puka, pierdzi i nie lata. Jestem w szoku jak można tak dbać o auto. Nawet dywaniki oryginalne. Widziałem auta z 2004 r w gorszym stanie wnętrza niż to. No w ostateczności fotel kierowcy boczek delikatnie przytarty (standard) i mieszek drążka zmiany biegów troszkę przytarty. Z resztą co ja pisze przecież to pierdułki.

Gaz
- jakaś składanka BRC do wyjaśnienia u mojego przyjaciela z gazowni.
Dodano: Wyjaśnione (teraz jest wszystko BRC). Przy okazji okazało się że sonda lambda jest padnięta. Po wymianie regulacja gazu i wio na bulwar :)

PODSUMOWANIE: TO JEST JEDYNE AUTO KTÓRE W RZECZYWISTOŚCI WYGLĄDAŁO LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIACH ! ! ! Dodano: Już nie. Jakiś matołek dostawczakiem wjechał mi w ten prawy przedni bok delikatnie i odprysł lakier, kawałek szpachelki i szkiełko z kierunkowskaza. Ale wymieniłem już cały błotnik.

A oto kilka fotek zrobionych przez poprzedniego właściciela. Na moje jeszcze poczekacie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c8dc2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7935e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f3ca7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e023f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 219d7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c2cec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 52710.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b751d.html

Ps. pozdrawiam posiadaczy torsenów

: 15 paź 2009, 11:16
autor: JPJ
Jak będziesz jechał w Bieszczady na dechę to idealna sprawa hehe. Witamy kolejne quattro na Podkarpaciu. Mam nadzieję, że kiedyś zawitasz na spota i nie będę już jedyny z 4ropędnym audi :mrgreen: Powodzenia w odchwaszczaniu wozu !!

Pozdrooo

: 15 paź 2009, 11:33
autor: arekkrosno
Jasne że Bieszczady - kupiłem go między innymi dlatego że ma tam rodzinę i znajomych a także dlatego że zimą często zwiedzam Bieszczady Wysokie bo jest najmniej ludzi i najpiękniejsze widoki.

A tu taka mała lista modów które systematycznie będę wprowadzał.

0. Doprowadzenie blokady dyfra do stanu naciskam i ma być. <spoko>
1. Wymiana pompy paliwowej lub pompy paliwowej i rozdzielacza wtrysków <spoko>
2. Wymiana świec iskrowych <spoko>
3. Wymiana kabli wysokiego napięcia i kopułki rozdzielacza <spoko>
4. Wymiana filtra gazu <spoko>
5. Remont silnika i głowicy (to się jeszcze okaże - głowica raczej na pewno bo żre olej) Nie trza
6. Dołożenie ori osłony górnej chłodnicy
7. Dołożenie osłony dolnej silnika
8. Malowanie osłony klawiatury z powrotem na czarny mat
9. Przespawanie tłumika końcowego (coś tam jest krzywo)
10. Wymiana czujnika temperatury <spoko>
11. Wymiana kierownicy na trójramienną coupe/cabrio
12. Chromowane ringi na zegary (wymiana żarówek na czerwone)<spoko>
13. Wymiana radia mp3 <spoko>
14. Dołożenie chlapaczy żeby sól się nie dostawała do nadkoli <spoko>
Dodano: 24.01.2011
15. Wywalona instalacja gazowa <spoko>

: 15 paź 2009, 11:41
autor: luk_OP_Q89
Arku nie jest zły,dobrze kupiłeś.Ng nie jest ani takie drogie w kupnie ani w remoncie.

Kombi fajna sprawa <ok>

: 15 paź 2009, 16:56
autor: Jurek666
Witam kolege z krosna ;-) ładny avancik

: 15 paź 2009, 21:13
autor: Leszek
Ładny avant ;-) A silnik NG jest nawet fajny tylko trzeba o niego dbać <ok>

Spalanie

: 16 paź 2009, 09:29
autor: arekkrosno
Co do spalania to mała korekta - coś musiałem źle policzyć
18-20l gazu. Pali mi tyle to kolegi Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 na sekwencji BRC - heheheh
Trzeba się pobawić w Putina i dokręcić kurek.

: 16 paź 2009, 09:36
autor: KLAKSON
Witaj klego. Zapowiada się ładny Avancik. Jeżeli zrobisz to co napisałeś w planach - będzie gites majonez 8-) . Pozdrawiam i życzę sukcesów ;-)

Re: [80 B4 2,3 NG] avant, quattro Mój nowy wózek.

: 16 paź 2009, 09:50
autor: grinch
arekkrosno pisze: - ABS (Absolutnie Bezmózgi System) nie działa... i dobrze - nawet nie będę naprawiał :)
... kolego nie flustruj się bo Ci którzy potrafią poprawnie używać ABS-u są zadowoleni, ja u siebie nie mam ale gdzie się nie przesiądę to wszyscy mają i na pogodę deszczową i zimową super sprawa, małe prawdopodobieństwo wjechania w dupę tylko zaznaczam trzeba umieć go używać :!:

... Życzę miłego pobytu na forum oraz zadowolenia z auta, tylko pamiętaj że auto ma już swoje lata i "Jak dbasz tak masz " Pozdro <piwo>

: 16 paź 2009, 10:10
autor: Tomiko9
Witaj Arek!
Śliczniutki avancior! Machnij jeszcze lusterka pod kolor i będzie git! <ok>
Z resztą,już jest git! ;-)
A co do ABS-u,to i ja mam,jest sprawniutki,i jestem z niego happy,ale wczesniej jeździłem 2 latka matizem bez ABS-u i naumiałem się hamować pulsacyjnie na śliskiej (tj.mokrej i oblodzonej) nawieżchni-Tobie też to radzę,tym bardziej,że masz nie sprawny,bo ja to jakbym miał dwa ABS-y ;-) i w autku i w głowie.
Pozdrawiam!
Szerokości i bezawaryjności!

: 16 paź 2009, 16:11
autor: luk_OP_Q89
arekkrosno pisze:Co do spalania to mała korekta - coś musiałem źle policzyć
18-20l gazu.
Arku mi moje 90 Quattro tyle pali jak latam bokami na dokręconym 2,3 na śniegu i tylko wtedy.
Normalnie 13-14 litrów.B4 cięższe ale skrzynia dłuższa.
Siorbie ci nieziemsko;-)
grinch pisze:tylko zaznaczam trzeba umieć go używać
ABS trzeba umieć używać?A jak to jest umieć i nie umieć?Bo jak dla mnie to w aucie z ABS ciśniesz hebel do dechy i tyle,co tu umieć czy nie umieć?

: 16 paź 2009, 16:17
autor: JPJ
luk_OP_Q89 pisze:
grinch pisze:tylko zaznaczam trzeba umieć go używać
ABS trzeba umieć używać?A jak to jest umieć i nie umieć?Bo jak dla mnie to w aucie z ABS ciśniesz hebel do dechy i tyle,co tu umieć czy nie umieć?
A co to jest ten ABS? Podobno nie wolno kroić nim jarzyn, a jego produkcją zajmują się wykwalifikowane perskie koty :mrgreen: I nie wolno pod żadnym pozorem wrzucać go do ognia :mrgreen: :mrgreen:

Zmiany

: 19 paź 2009, 14:39
autor: arekkrosno
Dzięki wszystkim za opinie.
W sobote byłem u kolegi w gazowni. Podregulował mi troszkę gaz.
Między czasie jak on sobie grzebał pod maską ja wymieniłem sobie radyjko. Poprzednie mp3 srebrne, zepsuty potencjometr, latające przyciski i wystawało jakiś centymetr od deski (ni w pzidę ni w oko)

Zapomniałem zrobić fotki ''przed'' a mam fotkę ''po'' więc zrezałem photoshop'em (poglądowe nie śmiać się).

Przed - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff7 ... 5f9fe.html
Po - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 22383.html

Efekt regulacji - znakomity. Niedzielna trasa po Bieszczadach ok 400 km wyszło 12l LPG przy zachowaniu eko-driving'u czyli do 120km/h, 2 osoby prawie na pusto, niewielki ruch (jak to w niedziele) i jazda momentem a nie mocą.

Dalsze zmiany w toku..............

Re: [80 B4 2,3 NG] avant, quattro Mój nowy wózek.

: 19 paź 2009, 14:59
autor: arekkrosno
grinch pisze:
arekkrosno pisze: małe prawdopodobieństwo wjechania w dupę tylko zaznaczam trzeba umieć go używać :!:
No to prawda. Używać abs-u trzeb umieć. 90% społeczeństwa nie umie. Depczą w pedał hamulca i zaciskają tak wszystkie mięśnie że zapominają kręcić kółkiem, bo myślą że w zimie i na śliskiej nawierzchni z abs-em droga hamowania jest krótsza (osobiście dla mnie to bzdura). A niestety w lecie na naszych nierównych polskich drogach abs podaje nieprawdziwe informacje o śliskości nawierzchni (im bardziej dziurawa droga tym dla abs-u jest bardziej ślisko i zmniejsza siłę hamowania)

Jakieś 8% osób wiedzących jak używać abs-u będzie uciekać na lewy pas (z przyzwyczajenia nie z logiki) prościutko pod auto nadjeżdżające z naprzeciwka

ostatnie 2% to są kierowcy które umie używać abs-u (bardzo dobrzy kierowcy lub kierowcy rajdowi) którzy nie używają abs-u bo mają więcej umiejętności.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------NIE POPARTE ŻADNYMI BADANIAMI

: 19 paź 2009, 17:38
autor: gornik
Roboty masz w bród, ja bym się nie pchał w taką skarbonkę pieniędzy, bo co Ci może jeszcze wyjść po drodze. Długo już lata na mechanicznym wtrysku z LPG? Z ABS to piszesz głupoty, uważasz, że prawie nikt tego nie umie używać? Jeździłem pół roku B4 bez ABS, potem kupiłem Competition i nie ma porównania do hamowania na mokrym i śliskim, nigdy w życiu nie kupie auta bez ABS, radzę Ci go naprawić, a nie być najmądrzejszym na świecie.

Ogólnie auto pewnie kosztowało grosze, ale zakup tak zaniedbanego egzemplarza nie jest dla mnie zrozumiały.

Pozdro i powodzenia w naprawach.