[80 B4 2,3 NG] Avant, Quattro 1993. Mój nowy wózek.
: 15 paź 2009, 10:53
Witam wszystkich.
W końcu po roku użytkowania Mondeo udało mi się go sprzedać. Nowy zakup to Audi 80 B4 2,3E (NG) Avant quattro. Auto jeżdżące ale osiągami nie zachwycające (1410kg). Szukałem go jakieś 2 miesiące oglądając większość 80-tek quattro na podkarpaciu, małopolsce i świętokrzyskim. (rzygam już allegro, otomoto, gratka i inne serwisy w których auta tylko ładnie wyglądają. Zacząłem już patrzeć nawet na tdi ale te okazały się najbardziej wytłuczone. Zdecydowałem się jednak na kompromis pomiędzy stanem wizualnym i stanem mechanicznym. Postanowiłem kupić auto z silnikiem do remontu ale z w miarę dobrą blachą. Do rzeczy.
Rok 1993
Wyposażenie
- ABS nie działa... i dobrze - nawet nie będę naprawiał
Dodano: Jednak naprawie bo mi się spodobało
- elektryczne lusterka
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- alufelgi (szkoda na zimę połamać - do wymiany na stalówki)
- radio CD/mp3 - srebrne, porażka - do wymiany Dodano: wymienione
- halogeny
I co mi trzeba więcej jak podstawowym wyposażeniem tutaj jest QUATTRO
Blacharka
- delikatne wgniecenie przy drzwiach kierowcy (lakier nie naruszony)Dodano: Zrobione
- solidnie zrobiony prawy przedni błotnik po starciu z jakąś sarną
- solidnie zrobiona tylna klapa (nie znam przyczyny, właściciel tez nie)
- odświeżony lakier na całym aucie do wysokości drzwi (badane pseudo czujnikiem)
Silnik
- nie działa na benzynie (albo pompa paliwa albo pompa i rozdzielacz wtrysków) (w trakcie diagnozy) Dodano: Wyczyszczony bak, udrożnione przewody, pompa wymieniona, filtr paliwa, regulator ciśnienia, wężyk od regulatora do rozdzielacza, rozdzielacz wtrysków do wymiany lub czyszczenia.
Dodano: Rozdzielacz wyczyszczony tłoczek był zablokowany ale dalej nic.
Dodano: Problem benzyny rozwiązany YEAH! Nie kupujcie pompy paliwa firmy Hart. Nie daje odpowiedniego ciśnienia. Po założeniu Pierburga z kolegi audicy odpalił od strzała. Teraz już tylko regulacja i uszczelnienie kolektora i git
- żre olej - jakąś litrę na 1000km (w trakcie diagnozy) Dodano: zatkana odma, już nie żre.
- ciśnienie na cylindrach nieznane (w trakcie diagnozy) Dodano: po 11 na 4, ostatni 10,5 jest ok. Remont nie potrzebny
- najprawdopodobniej jak się okaże że nie ma ciśnienia to będę jeździł aż go zajadę i wtedy zrobię remont kapitalny silnika (dół i góra) Dodano: Jeszcze pojeździ...
W takim stanie jak jest pali ok 19l gazu. Po diagnozie napisze co i jak.
Dodano: (Licznik km się czasem wiesza i dlatego robiłem mało km.)
Teraz 13l LPG/100km tryb mieszany (EcoDriving) i 11l LPG/100km tylko trasa (EcoDriving)
Śnieg + DIFF + Miasto = 25l LPG/100km
Zawieszenie
- poprzedni właściciel zatroszczył się o nie i mam faktury na nowe elementy (wszystkie el. metalowo-gumowe, jakieś łączniki, sworznie itd). W każdym razie nic nie puka i nie stuka.
Napędy
- blokada dyfra załącza się ale strasznie niemrawo. Musze chwile biegami pomieszać żeby się załączyła. Najczęściej jak ruszam delikatnie na wstecznym to się załącza ale tutaj pomocą przyszedł już kolega luk_OP_Q89 (po diagnozie reszty zabieram się do roboty)
Dodano: DIFF załącza się w sekundzie (wymiana wężyka podciśnienia)
Wnętrze
- naprawdę nie ma się do czego przyczepić.
- elektryka i podświetlenie wszystko sprawne
- nic nie stuka, piszczy, dzwoni, drży, skrzeczy, puka, pierdzi i nie lata. Jestem w szoku jak można tak dbać o auto. Nawet dywaniki oryginalne. Widziałem auta z 2004 r w gorszym stanie wnętrza niż to. No w ostateczności fotel kierowcy boczek delikatnie przytarty (standard) i mieszek drążka zmiany biegów troszkę przytarty. Z resztą co ja pisze przecież to pierdułki.
Gaz
- jakaś składanka BRC do wyjaśnienia u mojego przyjaciela z gazowni.
Dodano: Wyjaśnione (teraz jest wszystko BRC). Przy okazji okazało się że sonda lambda jest padnięta. Po wymianie regulacja gazu i wio na bulwar
PODSUMOWANIE: TO JEST JEDYNE AUTO KTÓRE W RZECZYWISTOŚCI WYGLĄDAŁO LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIACH ! ! ! Dodano: Już nie. Jakiś matołek dostawczakiem wjechał mi w ten prawy przedni bok delikatnie i odprysł lakier, kawałek szpachelki i szkiełko z kierunkowskaza. Ale wymieniłem już cały błotnik.
A oto kilka fotek zrobionych przez poprzedniego właściciela. Na moje jeszcze poczekacie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c8dc2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7935e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f3ca7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e023f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 219d7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c2cec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 52710.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b751d.html
Ps. pozdrawiam posiadaczy torsenów
W końcu po roku użytkowania Mondeo udało mi się go sprzedać. Nowy zakup to Audi 80 B4 2,3E (NG) Avant quattro. Auto jeżdżące ale osiągami nie zachwycające (1410kg). Szukałem go jakieś 2 miesiące oglądając większość 80-tek quattro na podkarpaciu, małopolsce i świętokrzyskim. (rzygam już allegro, otomoto, gratka i inne serwisy w których auta tylko ładnie wyglądają. Zacząłem już patrzeć nawet na tdi ale te okazały się najbardziej wytłuczone. Zdecydowałem się jednak na kompromis pomiędzy stanem wizualnym i stanem mechanicznym. Postanowiłem kupić auto z silnikiem do remontu ale z w miarę dobrą blachą. Do rzeczy.
Rok 1993
Wyposażenie
- ABS nie działa... i dobrze - nawet nie będę naprawiał
Dodano: Jednak naprawie bo mi się spodobało
- elektryczne lusterka
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- alufelgi (szkoda na zimę połamać - do wymiany na stalówki)
- radio CD/mp3 - srebrne, porażka - do wymiany Dodano: wymienione
- halogeny
I co mi trzeba więcej jak podstawowym wyposażeniem tutaj jest QUATTRO
Blacharka
- delikatne wgniecenie przy drzwiach kierowcy (lakier nie naruszony)Dodano: Zrobione
- solidnie zrobiony prawy przedni błotnik po starciu z jakąś sarną
- solidnie zrobiona tylna klapa (nie znam przyczyny, właściciel tez nie)
- odświeżony lakier na całym aucie do wysokości drzwi (badane pseudo czujnikiem)
Silnik
- nie działa na benzynie (albo pompa paliwa albo pompa i rozdzielacz wtrysków) (w trakcie diagnozy) Dodano: Wyczyszczony bak, udrożnione przewody, pompa wymieniona, filtr paliwa, regulator ciśnienia, wężyk od regulatora do rozdzielacza, rozdzielacz wtrysków do wymiany lub czyszczenia.
Dodano: Rozdzielacz wyczyszczony tłoczek był zablokowany ale dalej nic.
Dodano: Problem benzyny rozwiązany YEAH! Nie kupujcie pompy paliwa firmy Hart. Nie daje odpowiedniego ciśnienia. Po założeniu Pierburga z kolegi audicy odpalił od strzała. Teraz już tylko regulacja i uszczelnienie kolektora i git
- żre olej - jakąś litrę na 1000km (w trakcie diagnozy) Dodano: zatkana odma, już nie żre.
- ciśnienie na cylindrach nieznane (w trakcie diagnozy) Dodano: po 11 na 4, ostatni 10,5 jest ok. Remont nie potrzebny
- najprawdopodobniej jak się okaże że nie ma ciśnienia to będę jeździł aż go zajadę i wtedy zrobię remont kapitalny silnika (dół i góra) Dodano: Jeszcze pojeździ...
W takim stanie jak jest pali ok 19l gazu. Po diagnozie napisze co i jak.
Dodano: (Licznik km się czasem wiesza i dlatego robiłem mało km.)
Teraz 13l LPG/100km tryb mieszany (EcoDriving) i 11l LPG/100km tylko trasa (EcoDriving)
Śnieg + DIFF + Miasto = 25l LPG/100km
Zawieszenie
- poprzedni właściciel zatroszczył się o nie i mam faktury na nowe elementy (wszystkie el. metalowo-gumowe, jakieś łączniki, sworznie itd). W każdym razie nic nie puka i nie stuka.
Napędy
- blokada dyfra załącza się ale strasznie niemrawo. Musze chwile biegami pomieszać żeby się załączyła. Najczęściej jak ruszam delikatnie na wstecznym to się załącza ale tutaj pomocą przyszedł już kolega luk_OP_Q89 (po diagnozie reszty zabieram się do roboty)
Dodano: DIFF załącza się w sekundzie (wymiana wężyka podciśnienia)
Wnętrze
- naprawdę nie ma się do czego przyczepić.
- elektryka i podświetlenie wszystko sprawne
- nic nie stuka, piszczy, dzwoni, drży, skrzeczy, puka, pierdzi i nie lata. Jestem w szoku jak można tak dbać o auto. Nawet dywaniki oryginalne. Widziałem auta z 2004 r w gorszym stanie wnętrza niż to. No w ostateczności fotel kierowcy boczek delikatnie przytarty (standard) i mieszek drążka zmiany biegów troszkę przytarty. Z resztą co ja pisze przecież to pierdułki.
Gaz
- jakaś składanka BRC do wyjaśnienia u mojego przyjaciela z gazowni.
Dodano: Wyjaśnione (teraz jest wszystko BRC). Przy okazji okazało się że sonda lambda jest padnięta. Po wymianie regulacja gazu i wio na bulwar
PODSUMOWANIE: TO JEST JEDYNE AUTO KTÓRE W RZECZYWISTOŚCI WYGLĄDAŁO LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIACH ! ! ! Dodano: Już nie. Jakiś matołek dostawczakiem wjechał mi w ten prawy przedni bok delikatnie i odprysł lakier, kawałek szpachelki i szkiełko z kierunkowskaza. Ale wymieniłem już cały błotnik.
A oto kilka fotek zrobionych przez poprzedniego właściciela. Na moje jeszcze poczekacie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c8dc2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7935e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f3ca7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e023f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 219d7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c2cec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 52710.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b751d.html
Ps. pozdrawiam posiadaczy torsenów