Strona 1 z 6

[Sedan Zetor 92] Pierwszy nocny pokaz.

: 11 lut 2011, 21:38
autor: axell
Witam wszystkich klubowiczów <welcome>
Po długim czasie postanowiłem zaprezentować mój traktorek.
Zetorek nie jest jeszcze w pełni gotowy do prezentacji, więc urządziłem mu dzisiaj nocną sesję. Miał to być samochód do wożenia mojej rodzinki, ale powoli tracę dla niego głowę :roll:
Krótka historia:
Audiczka zakupiona zupełnie przypadkowo po krótkiej i burzliwej przygodzie z Peugeotem 406.
Początkowo poszukiwałem 100-tki w silniku 2.0-2.3 +LPG. Wszystko co oglądałem było strasznie wyrobione mechanicznie i często bez podłogi :roll:
Allegro, szukajka i jest ona, 1,5 km od mojej roboty. Klekot był zaniedbany, niestety, ale cena była warta uwagi to zaryzykowałem.
I tak się zaczyna nasza przygoda.

Co w niej wymieniłem:
:arrow: Przegub lewy zewnętrzny
:arrow: Łączniki stabilizatorów
:arrow: Pompka centralnego
:arrow: Plastik pod kierownicą, odpowiadający za klakson i samowyłanczanie się kierunków (nie było)
:arrow: Filtr oleju
:arrow: Filtr powietrza
:arrow: Filtr paliwa
:arrow: Króciec płynu chłodzącego + płyn Prestone
:arrow: Płyn układu wspomagania kierownicy
:arrow: Szkło reflektora prawy przód
:arrow: Rozrząd Confitech + komplet rolek
[/b]
:arrow: Pasek napędu alternatora
:arrow: Pasek klinowy pompy wody i wspomagania
:arrow: Wspornik pompy wspomagania dzięki koledze gibaj <piwo>
:arrow: Amortyzatory, łożyska MacPherson-a, odboje
:arrow: Końcówki drążka
:arrow: Sworznie wahaczy
:arrow: Sanki kupione używane, wyczyszczone i zabezpieczone
:arrow: Wszystkie tuleje na sankach i wahaczach
:arrow: Nowe tarcze i klocki hamulcowe przód
:arrow: Wsiadła antena elektrycznie wysówana
:arrow: Usiadła wreszcie nowa głowica z kompletem uszczelek i nowych szpilek 20.09.2011
:arrow: Wymiana oleju Mobil 1 10W40 20.09.2011
:arrow: Wymiana szczęk hamulcowych i cylinderków tył, nowy filtr powietrza15.10.2011
:arrow: Wymiana pompy wspomagania, znowu dzięki gibaj-owi <piwo> 15.10.2011
:arrow: Nowe linki hamulca ręcznego 5.11.2011
:arrow: Zmieniona kierownica dzięki agusia_0162 11.11.2011
:arrow: Wymieniony termostat Wahler 12.11.2011
:arrow: W końcu uzupełniony olej w skrzyni biegów 12.11.2011
:arrow: Nowa chłodnica wody 30.12.2011
:arrow: Wymiana świec żarowych na BERU GN 855 3.02.2012
:arrow: Wizyta u MUNIOR-a i przekładka na Pierburga z kompem 16bit, oczywiście w kompie siedzi soft od kostrz-a 8-) 25.04.2012
:arrow: Jak co roku wymiana oleju na Mobil 10W40 i do tego dwa nowe czujnikiciśnienia oleju 17.09.2012
:arrow: Wymiana przewodów paliwowych na tekanowe 8.05.2013
Nocna sesja:
Obrazek
:arrow: Kolor LZ5U indigo perleffect
Obrazek Obrazek
Po wizycie w myjni:
Obrazek
Oczko do środka, przepraszam za bałagan ;-)
Obrazek Obrazek
Dwie fotki u teściów w czasie prac nad odmą
Obrazek Obrazek
Ringi by DIDO
ObrazekObrazek
Rzut okiem pod maske :-P
Obrazek
I na koniec czekające na wymianę amorki
Obrazek
Zbliża się nowy sezon letni więc zaczynamy kompletować płyny. Na pierwszy ogień oliwa i nowe żaróweczki
Obrazek
Kupione nowe sanki, wymagają jednak małej renowacji <ok>
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Dzień pracy i saneczki nabrały rumieńców :mrgreen: Zostało tylko przebić tuleje tu i w wahaczach i kompletny zawias z przodu zrobiony.
I stało się :mrgreen: Zetor został umówiony na zabieg u kostrza w sobotę 02.04.2011. Po tej operacji ma mu przybyć nieco mocy :-P Dostanie chipa na sterownik i wtryski od AFN-a.
Niestety musiałem zaniechać opcji z przepływką Pierburg :roll: koszty mnie powaliły.
W miarę możliwości postaram się udokumentować operację fotkami.

Na początek demontaż wtrysków:
Obrazek Obrazek
I od razu podmianka na AFN
Obrazek
Na koniec komputer zaraz po mapowaniu i wpięty do jazdy próbnej:
Obrazek Obrazek
Po tym wszystkim jazda próbna :shock: co ten zetor zaczął wyprawiać, ale zostawił też czarną chmurę. Pozostało tylko ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa, chmura znikła.
Wzrost mocy do około 120KM (odczuwalne) <yes>
I niech teraz ktoś powie że z Bosch-em nic się nie da zrobić.
Serdeczne podziękowania dla kolegi kostrz za solidnie wykonaną pracę <bravo>

Wreszcie przyszła pora uporać się z odmą, poszła pod osłonę silnika :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Pogoda niestety dzisiaj nie sprzyjała ale się uparłem, przy okazji wymieniłem uszczelkę na kolektorze dolotowym i ponowne uszczelnienie rurki olejowej do turbo.
Przewód do odmy kupiłem w firmie Szady w Chełmie, wąż olejowy średnicy wewnętrznej 20mm. Cena 19PLN za metr. Mi poszło 1,5m.

Małe spotkanie z kolegą gibajem na parkingu w Sitańcu 18.04.2011, niestety nie Audi. Ja w pracy niestety znoszę włoska technologię :evil:
Obrazek
Przyszła pora na zajęcie się końcówką tłumika, dokładnie polerką. Potrzebowałem do tego po arkuszu papieru ściernego: 400, 800, 1000, 1500, 2000 oczywiście na mokro. Pasta Tempo K2, brzydki tłumik, wesoły plecak i teścia do pomocy (w opróżnianiu plecaka :mrgreen:)
Obrazek
Obrazek
To zdjęcie jest jednym z niewielu w którym mój Teść uczestniczył, niestety zmarł śmiercią tragiczną 5.10.2011. Kochałem go jak ojca :cry:
I efekty ciężkiej pracy (po całkowitym zużyciu papieru i większościowym opróżnieniu plecaka <piwo> )
Obrazek Obrazek
14.05.2011r. został zakupiony nowy silniczek na dawce dla mojego pojazdu. Na pierwszy ogień idzie głowica. Właśnie została odebrana z zakładu regenerującego głowice. Przeszła szlif, wymianę uszczelniaczy, mycie i sprawdzenie szczelności itp. Tak wygląda zaraz po odebraniu z zakładu:
Obrazek Obrazek
Do głowicy zostanie przyklejony Garret T15, oczywiście z nowymi kolektorami. Wydechowy postaram się wypolerować :mrgreen: jaki będzie efekt, postaram się uwiecznić na zdjęciach.
Polerowanie niestety spaliło na panewce ;-) , za to kolektory zostały wypiaskowane <ok>
Obrazek
I zostało wszystko złożone do kupy, oczywiście już na T15-stce :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Teraz tylko czekam na dogodny termin na wymianę tego wszystkiego. Przy okazji zostanie wyczyszczony IC
22.07.2011r Znalazłem trochę czasu i w końcu zetorek pojechał na zbieżność z geometrią:
Obrazek Obrazek
Całkowity koszt 50 pln :mrgreen: (z rabacikiem po przeglądzie) MAX serwis Lublin.
Dodam tylko że z prawej strony trafiłem sworzniem przy wymianie w kąt ;-)

26.07.2011r. I znowu zakupione parę nowych gratów czeka na montaż :-P
Obrazek
Co do łącznika stabilizatora to postanowiłem zainwestować w Lemfordera, dużo droższy ale mam nadzieję że pochodzi dużo dłużej :mrgreen:
7.08.2011 usiadł w końcu nowy hamownik:
Obrazek Obrazek
I niestety zeteroek musiał zostać zaprzęgnięty :cry:
Obrazek
Usiadł nowy kierownik dzięki agusia_0162 <piwo>
Obrazek
25.04.2012 Po wizycie u MUNIOR-a w końcu pierburg, do tego komp 16bit + soft od kostrz-a oczywiście. Turbinka dobija delikatnie powyżej 1Bar co przy T2 jest sporym wyczynem :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Przyszedł czas na ogarnięcie wnętrza, na początek słupki A kupione od kolegi duo.
Okleiłem je nowym materiałem, prawie identycznym jak mam w oryginale:
Obrazek
Zakupiony też został nowy materiał na podsufitkę i uszczelka szyberdachu (który w końcu postanowiłem uruchomić), do tego ma dojść wnętrze z competition z parapetami.
Jak to wszystko poskładam do kupy to oczywiście efekt zostanie pokazany ;-)
Kolejny długi weekend to i jakieś prace zostały wykonane.
Na warsztat poszła podsufitka i zaklejony i pozbawiony zasilania szyberdach.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
I efekt końcowy, tapicerem nie jestem i były to moje pierwsze próby z oklejaniem, finalnie jestem bardzo zadowolony. I oczywiście szyber uruchomiony, dostał nową uszczelkę i zasilanie <ok>
Obrazek Obrazek
Jest sporo, ale czy się uda czas pokaże.
Plany:
Patrz wyżej :mrgreen:

: 11 lut 2011, 22:45
autor: andi77
axel_gumis, Życzę bezproblemowej eksploatacji :mrgreen:

: 12 lut 2011, 09:36
autor: tomekk666
Jeszcze trochę pracy włożysz i będzie całkiem fajne autko <ok> Przydało by się dodać jakieś lepsze <aparat>
Ringi oczywiście fajnie odmłodziły wnętrze. Powodzenia w realizacji planów odnośnie zetorka ;-)
Życzę bezproblemowego używtkowania ;-)

: 12 lut 2011, 09:42
autor: gornik
axel_gumis, jeszcze Cię nie spotkałem w Lublinie.
Zrób jakieś foto w dzień. Seryjna, ale ładnie wygląda.
Czarny kolor? Czy ciemny granat?

: 12 lut 2011, 09:52
autor: barto-team
na zdjęciach bez większej tragedii ;-) i przebieg ma zacny :-D przynajmniej może oryginalny ;-)

: 12 lut 2011, 10:56
autor: axell
gornik pisze:Czarny kolor? Czy ciemny granat?
Z kolorem to sam mam problem :-P Jest to bardzo ciemna odcień zieleni, Spisze z naklejki to Ci powiem :mrgreen:

: 12 lut 2011, 12:24
autor: gornik
axel_gumis pisze:
gornik pisze:Czarny kolor? Czy ciemny granat?
Z kolorem to sam mam problem :-P Jest to bardzo ciemna odcień zieleni, Spisze z naklejki to Ci powiem :mrgreen:
Czaję. Czarne są mega rzadkie, dlatego pytam.

: 18 lut 2011, 22:53
autor: gibaj
he he wszystko ok <ok> bo to przecież AUDI :mrgreen: p.s.wlepa jest ;-)

: 14 mar 2011, 22:01
autor: gibaj
oo nowe zdjecia dał w końcu :mrgreen: ale brzydkie radio :lol: a olej 15\40? :shock: :shock: :shock: a czemu nie półsyntetyk? :shock: zresztą mam turbinę jak coś :mrgreen:

: 15 mar 2011, 07:17
autor: axell
No fakt z tym olejem to dałem ciała, ale niedługo kolejna wymiana to się błąd naprawi, co do turbiny to i tak się zastanawiam czy nie oddać jej do czyszczenia :-P

: 20 mar 2011, 13:12
autor: gibaj
widzę że jesteś nadgorliwy jakiś?ile ci pompuje?cieknie z niej?jak nie cieknie to nie kombinuj :-/ chyba że masz za dużo kasy :mrgreen:

: 02 kwie 2011, 22:33
autor: Arteriusz
z tym hoplem to jak więkrzość z nas, powodzenia w dodawaniu KM <ok>

: 02 kwie 2011, 22:38
autor: axell
Po dzisiejszym to mi chyba już KM starczy. W życiu bym się nie spodziewał że będę miał taką frajdę z jazdy tym autem <ok>

: 02 kwie 2011, 22:43
autor: gibaj
:shock: :shock: :shock: to teraz pewnie z 220 polecisz co? ty a co ty masz wpiętę w kolanko nad kolektorem? :roll: zegar masz w środku?czemu się nie chwalisz? :mrgreen:

: 02 kwie 2011, 22:46
autor: axell
Nic nie jest wpięte zegarów tysz nie mam. Co do prędkości to te 220 całkiem możliwe, już nie pamiętam kiedy benzyną z takim kopem jeździłem :mrgreen: