Audi B4 AVANT by OGr
: 10 lip 2007, 01:57
Moje autko to granatowe B4 AVANT z 1992 roku z silnikiem 2.0E ABK 115KM z sekwencyjnym gazem STAG 200 i butlą troidalną w kole.
Aktualne wyposażenie samochodu:
- wspomaganie,
- centralne zamki otwierane z pilota,
- elektryczny szyberdach,
- elektryczne 4 szyby,
- elektryczne i podgrzewane lusterka,
- podgrzewane przednie siedzenia,
- dodatkowe górne oświetlenie,
- blenda tylnej klapy z Audi 90,
- radio CLARION DB568RUSB,
- głośniki przednie JBL GTO 427,
- felgi 17" OZ + oponki 215x40.
Wykonane prace:
- zmieniłem gazik ze zwykłego na sekwencję (przy 155000 km).
- zawieszenie poza amorami jest wymienione (przy 160000 km),
- butla była w bagażniku i strasznie mnie wkurzało że nie mogę jej przesuwać w razie potrzeby. Zmieniłem więc na butlę w kole
- środkowy tłumik wymieniony (przy 160000 km),
- zawieszenie tłumika wymienione (przy 160000 km),
- tarcze i klocki wszystkie wymienione na ATE
- kupiłem oryginalne felgi z oponami (okazało się że można na nich jechać nawet 290km/h )
- nowe opony zimowe (XI 2006),
- uszczelniłem układ chłodniczy (przy 160000 km),
- wymieniłem czujnik temperatury chłodnicy (przy 163000 km),
- zregenerowany tylny zacisk hamulcowy,
- nowy kompletny rozrząd (przy 165000 km),
- zregenerowana maglownica wspomagania (przy 165000 km),
- nowe osłony przegubów (przy 165000 km),
- wymieniona uszczelka pod głowicą (przy 165000 km),
- 4 nowe tuleje przedniej belki (przy 165000 km),
- kupione radyjko na MP3 i pendrive'a - CLARION DB568RUSB,
- zmodyfikowany pendrive na mniejszy ,
- wymienione przednie głośniki na JBL GTO 427,
- boczki, tunel, schowek i półka w skórze,
- tylne siedziska wymienione,
- oparcie siedzenia kierowcy wymienione,
- nowy mieszek,
- nowe dywaniki (po ostatnim lecie stwierdzam że nie ma sensu kupować tanich bo 2 miesiące i znowu trzeba wymieniać),
- gumowe dywaniki na zimę ,
- wyregulowany silnik (przy 166000 km),
- plastik tylnych drzwi wymieniony,
- owiewka szyberdachu wymieniona,
- panel szyberdachu wymieniony,
- podświetlenie licznika wymienione na oryginalne,
- łożyska w kołach wymienione (przy 166000 km),
- wyciągnąłem podsufitkę, wykładzinę podłogową i wyczyściłem i odkurzyłem - znalazłem tam kilka gadżetów niemieckich - chrupki, chipsy, długopisy ,
- założone tylne emblematy,
- środkowy tłumik wymieniony ponownie i tylny tłumik wymieniony (przy 167000 km),
- regulacja zaworów (przy 167000 km),
- założone elektryczne, podgrzewane lusterka,
- wymieniona poduszka prawego lewego amortyzatora (przy 167000 km),
- założona idealna blenda z audi 90,
- założony panel sterowania szyberdachem z sedana,
- założone górne rączki oświetleniem,
- założona instalacja podgrzewania foteli + maty na przednie siedzenia,
- nowe felgi 17" firmy OZ + oponki 215x40,
- wymienione klocki przód na TEXTAR (przy 180000 km),
- wymienione obie linki ręcznego (przy 180000 km),
- wymieniony zacisk tylnego prawego koła,
- wymienione żarówki przycisków oraz regulacji nawiewu,
- dorzucona elektryka na 4 szyby,
- ściągnięte emblematy 80 i 2.0E,
- wymienione końcówki drążków (przy 185000 km),
- wymienione kompletne sprzegło na SACHS'a (tarcza, docisk, łożysko) (przy 185000 km),
- wymienione uszczelki kolektorów wydechowych (przy 185000 km),
- tłumik zespawany w jedną całość, bez zbędnych obejm pomiędzy (przy 185000 km),
- odpięcie klamek,
- ringi na zegary.
Stan autka na 01.07.2007
15.07.2007 - Blenda z 90-tki
Wczoraj w nocy i dzisiaj rano męczyłem się z nowo nabytą blendą Oto mała foto-sesja Emplemat przykleję jak znajdę chwilkę
15.07.2007, 23:53 - Emblematy
Zająłem się założeniem emblematów tylnej klapy, ale przy okazji wyregulowałem też zamek otwierania klapy. Wcześniej chodził tak że trzeba ją było mocniej szarpnąć, teraz chodzi jak należy. Jutro zapewne spróbuje wyregulować dolne bolce i może uda się ją wyregulować bo stuka.
Co do emblematów to musiałem najpierw pozbyć się starej taśmy. Dziwnym trafem bardzo dobrze posłużyła do tego celu szpachelka Poniżej wyniki.
Za nową taśmę posłużyła mi piankowa dwustronna taśma firmy BOLL (cena około 15 zł) o wymiarach 1,5cm grubości i 1cm szerokości. Jako ze była za szeroka tu musiałem ją przycinać. Umieściłem narazie tylko logo "OOOO:". Mam znaczek "80" ale nie mam niestety 2.0E więc resztę założę jak będę miał komplet.
19.07.2007 - Miniaturka ( PS: Na dzień dzisiejszy jest już w kolorze nadwozia )
Dokupiłem mały gadżet do autka
19.07.2007 - Klamka od C4 i dodatkowe emblematy
Niestety blenda tymczasowa dlatego tak to narazie wygląda.
03.11.2007 - Tapicerka sterowania szyberdachu i idealna blenda od 90-tki
Wyrezałęm sobie sterowanie szyberdachu z sedana oraz założyłem nową blendę z Audi 90
14.11.2007 - Oryginalny tłumik powraca
18.11.2007 - Oryginalny tłumik powraca
Wczoraj wziąłem się za kolejne rzeczy w audiczce Wymieniłem wskaźnik poziomu paliwa, wiązkę el. szyb na oryginalną, naprawiłem podświetlania nawiewu, mocowania schowka, dodałem (narazie atrapy) włącznik podgrzewanych foteli, świateł przeciwmgielnych i puste atrapy. W sumie jakoś tak mi czas leciał że zacząłem o 11:00 a skończyłem o 23:00 Całe szczęście miałem ojca podgrzewany garaż
09.12.2007 - Szyberdach i górne oświetlenie
Od jakiegoś czasu odbierały mi nowe wycieraczki. Kupiłem dłuższe niż miałem ale ciut krótsze niż powinny być, więc myślałem że nie będzie problemu. Na ramieniu nie ma owiewki, więc ktoś przy demontażu musiał się pomylić i zamienił je miejscami. Poprawiłem też szyberdach, gdyż po ostatnim rozkręcaniu nie otwierał się do końca - za mocno dokręciłem śruby. Na koniec zamontowałem górne rączki z podświetleniami Ładnie oświetlają wnętrze przy otwieraniu drzwi Miałem też wymienić wiązkę tylnej klapy ale na zegarku pojawiła się 5 rano i po oblukaniu jak się do niej zabrać stwierdziłem że na dzisiaj dość
11.12.2007 - Maty grzewcze
Niedawno zakupiłem maty grzewcze do siedzeń dlatego postanowiłem zająć się fotelami W dziale " Warsztat czyli zrób to sam" umieściłem krok po kroku demontaż fotela - myślę że Wam się przyda
viewtopic.php?p=96204#96204
12.12.2007 - Wiązka grzanych siedzeń
Dorwałem dzisiaj wiązkę, przekaźniki i przełączniki (żarówki nawet działają jeszcze ). Niestety komplet tych kabli kosztował mnie 210 zł Przy sprzedaży auta na bank już tego nie odzyskam ale przynajmniej w d**ę nie będzie mi teraz zimno
17.12.2007 - Felgi 17" OZ z oponami 215x40
21.12.2007 - Podgrzewane fotele i kilka pierdółek
Założyłem wczoraj wiązkę podgrzewanych foteli Dzisiaj dopiero miałem okazję potestować i faktycznie miło grzeje.
Wymieniłem też osłonę koła zapasowego. Poprzedniemu właścicielowi przeszkadzało to chyba i uciął kawałek
Wymieniłem też przednią wycieraczkę, gdyż wkurzał mnie brak owiewki.
Schowek pod klimę Przygotowuję się powoli do wpakowania climatronika
Wycieraczka tylnej szyby też poszła do wymiany. Jak widać na fotce zbiera ale tylko z części szyby
Zakupiłem też plastiki tylnej klapy, ale chyba jeszcze je okleje tapicerką taką jak podsufitka
A poniżej ściągnięty materiał z podsufitki Chwilę zajęło ściągnięcie ale jakoś poszło
Założyłem schowek od wersji z klimatyzacją. Zdecydowanie mniejszy. Wnętrze prezentuje się teraz tak:
Dokupiłem jeszcze pompkę spryskiwacza. Aktualna której używam jest już chyba na wykończeniu.
09.03.2008 - Felgi 17" OZ z oponami 215x40 na autku
09.03.2008 - Zakupione 4 elektryczne szyby i silniczek tylnej wycieraczki
Zakupiłem dzisiaj trochę złomu Silniczek tylnej klapy oraz elektryczne szyby (4 ), z kompletną wiązką, boczkami itp itd Teraz przydałyby się tak z 3 dni i jakiś garaż do montażu
10.05.2008 - Autko pod blokiem
20.05.2008 - W końcu dotarły do mnie ringi na zegary
21.05.2008 - Zaciski od S2
Zaciski trochę brudne ale powoli je doczyszczam
Aktualne wyposażenie samochodu:
- wspomaganie,
- centralne zamki otwierane z pilota,
- elektryczny szyberdach,
- elektryczne 4 szyby,
- elektryczne i podgrzewane lusterka,
- podgrzewane przednie siedzenia,
- dodatkowe górne oświetlenie,
- blenda tylnej klapy z Audi 90,
- radio CLARION DB568RUSB,
- głośniki przednie JBL GTO 427,
- felgi 17" OZ + oponki 215x40.
Wykonane prace:
- zmieniłem gazik ze zwykłego na sekwencję (przy 155000 km).
- zawieszenie poza amorami jest wymienione (przy 160000 km),
- butla była w bagażniku i strasznie mnie wkurzało że nie mogę jej przesuwać w razie potrzeby. Zmieniłem więc na butlę w kole
- środkowy tłumik wymieniony (przy 160000 km),
- zawieszenie tłumika wymienione (przy 160000 km),
- tarcze i klocki wszystkie wymienione na ATE
- kupiłem oryginalne felgi z oponami (okazało się że można na nich jechać nawet 290km/h )
- nowe opony zimowe (XI 2006),
- uszczelniłem układ chłodniczy (przy 160000 km),
- wymieniłem czujnik temperatury chłodnicy (przy 163000 km),
- zregenerowany tylny zacisk hamulcowy,
- nowy kompletny rozrząd (przy 165000 km),
- zregenerowana maglownica wspomagania (przy 165000 km),
- nowe osłony przegubów (przy 165000 km),
- wymieniona uszczelka pod głowicą (przy 165000 km),
- 4 nowe tuleje przedniej belki (przy 165000 km),
- kupione radyjko na MP3 i pendrive'a - CLARION DB568RUSB,
- zmodyfikowany pendrive na mniejszy ,
- wymienione przednie głośniki na JBL GTO 427,
- boczki, tunel, schowek i półka w skórze,
- tylne siedziska wymienione,
- oparcie siedzenia kierowcy wymienione,
- nowy mieszek,
- nowe dywaniki (po ostatnim lecie stwierdzam że nie ma sensu kupować tanich bo 2 miesiące i znowu trzeba wymieniać),
- gumowe dywaniki na zimę ,
- wyregulowany silnik (przy 166000 km),
- plastik tylnych drzwi wymieniony,
- owiewka szyberdachu wymieniona,
- panel szyberdachu wymieniony,
- podświetlenie licznika wymienione na oryginalne,
- łożyska w kołach wymienione (przy 166000 km),
- wyciągnąłem podsufitkę, wykładzinę podłogową i wyczyściłem i odkurzyłem - znalazłem tam kilka gadżetów niemieckich - chrupki, chipsy, długopisy ,
- założone tylne emblematy,
- środkowy tłumik wymieniony ponownie i tylny tłumik wymieniony (przy 167000 km),
- regulacja zaworów (przy 167000 km),
- założone elektryczne, podgrzewane lusterka,
- wymieniona poduszka prawego lewego amortyzatora (przy 167000 km),
- założona idealna blenda z audi 90,
- założony panel sterowania szyberdachem z sedana,
- założone górne rączki oświetleniem,
- założona instalacja podgrzewania foteli + maty na przednie siedzenia,
- nowe felgi 17" firmy OZ + oponki 215x40,
- wymienione klocki przód na TEXTAR (przy 180000 km),
- wymienione obie linki ręcznego (przy 180000 km),
- wymieniony zacisk tylnego prawego koła,
- wymienione żarówki przycisków oraz regulacji nawiewu,
- dorzucona elektryka na 4 szyby,
- ściągnięte emblematy 80 i 2.0E,
- wymienione końcówki drążków (przy 185000 km),
- wymienione kompletne sprzegło na SACHS'a (tarcza, docisk, łożysko) (przy 185000 km),
- wymienione uszczelki kolektorów wydechowych (przy 185000 km),
- tłumik zespawany w jedną całość, bez zbędnych obejm pomiędzy (przy 185000 km),
- odpięcie klamek,
- ringi na zegary.
Stan autka na 01.07.2007
15.07.2007 - Blenda z 90-tki
Wczoraj w nocy i dzisiaj rano męczyłem się z nowo nabytą blendą Oto mała foto-sesja Emplemat przykleję jak znajdę chwilkę
15.07.2007, 23:53 - Emblematy
Zająłem się założeniem emblematów tylnej klapy, ale przy okazji wyregulowałem też zamek otwierania klapy. Wcześniej chodził tak że trzeba ją było mocniej szarpnąć, teraz chodzi jak należy. Jutro zapewne spróbuje wyregulować dolne bolce i może uda się ją wyregulować bo stuka.
Co do emblematów to musiałem najpierw pozbyć się starej taśmy. Dziwnym trafem bardzo dobrze posłużyła do tego celu szpachelka Poniżej wyniki.
Za nową taśmę posłużyła mi piankowa dwustronna taśma firmy BOLL (cena około 15 zł) o wymiarach 1,5cm grubości i 1cm szerokości. Jako ze była za szeroka tu musiałem ją przycinać. Umieściłem narazie tylko logo "OOOO:". Mam znaczek "80" ale nie mam niestety 2.0E więc resztę założę jak będę miał komplet.
19.07.2007 - Miniaturka ( PS: Na dzień dzisiejszy jest już w kolorze nadwozia )
Dokupiłem mały gadżet do autka
19.07.2007 - Klamka od C4 i dodatkowe emblematy
Niestety blenda tymczasowa dlatego tak to narazie wygląda.
03.11.2007 - Tapicerka sterowania szyberdachu i idealna blenda od 90-tki
Wyrezałęm sobie sterowanie szyberdachu z sedana oraz założyłem nową blendę z Audi 90
14.11.2007 - Oryginalny tłumik powraca
18.11.2007 - Oryginalny tłumik powraca
Wczoraj wziąłem się za kolejne rzeczy w audiczce Wymieniłem wskaźnik poziomu paliwa, wiązkę el. szyb na oryginalną, naprawiłem podświetlania nawiewu, mocowania schowka, dodałem (narazie atrapy) włącznik podgrzewanych foteli, świateł przeciwmgielnych i puste atrapy. W sumie jakoś tak mi czas leciał że zacząłem o 11:00 a skończyłem o 23:00 Całe szczęście miałem ojca podgrzewany garaż
09.12.2007 - Szyberdach i górne oświetlenie
Od jakiegoś czasu odbierały mi nowe wycieraczki. Kupiłem dłuższe niż miałem ale ciut krótsze niż powinny być, więc myślałem że nie będzie problemu. Na ramieniu nie ma owiewki, więc ktoś przy demontażu musiał się pomylić i zamienił je miejscami. Poprawiłem też szyberdach, gdyż po ostatnim rozkręcaniu nie otwierał się do końca - za mocno dokręciłem śruby. Na koniec zamontowałem górne rączki z podświetleniami Ładnie oświetlają wnętrze przy otwieraniu drzwi Miałem też wymienić wiązkę tylnej klapy ale na zegarku pojawiła się 5 rano i po oblukaniu jak się do niej zabrać stwierdziłem że na dzisiaj dość
11.12.2007 - Maty grzewcze
Niedawno zakupiłem maty grzewcze do siedzeń dlatego postanowiłem zająć się fotelami W dziale " Warsztat czyli zrób to sam" umieściłem krok po kroku demontaż fotela - myślę że Wam się przyda
viewtopic.php?p=96204#96204
12.12.2007 - Wiązka grzanych siedzeń
Dorwałem dzisiaj wiązkę, przekaźniki i przełączniki (żarówki nawet działają jeszcze ). Niestety komplet tych kabli kosztował mnie 210 zł Przy sprzedaży auta na bank już tego nie odzyskam ale przynajmniej w d**ę nie będzie mi teraz zimno
17.12.2007 - Felgi 17" OZ z oponami 215x40
21.12.2007 - Podgrzewane fotele i kilka pierdółek
Założyłem wczoraj wiązkę podgrzewanych foteli Dzisiaj dopiero miałem okazję potestować i faktycznie miło grzeje.
Wymieniłem też osłonę koła zapasowego. Poprzedniemu właścicielowi przeszkadzało to chyba i uciął kawałek
Wymieniłem też przednią wycieraczkę, gdyż wkurzał mnie brak owiewki.
Schowek pod klimę Przygotowuję się powoli do wpakowania climatronika
Wycieraczka tylnej szyby też poszła do wymiany. Jak widać na fotce zbiera ale tylko z części szyby
Zakupiłem też plastiki tylnej klapy, ale chyba jeszcze je okleje tapicerką taką jak podsufitka
A poniżej ściągnięty materiał z podsufitki Chwilę zajęło ściągnięcie ale jakoś poszło
Założyłem schowek od wersji z klimatyzacją. Zdecydowanie mniejszy. Wnętrze prezentuje się teraz tak:
Dokupiłem jeszcze pompkę spryskiwacza. Aktualna której używam jest już chyba na wykończeniu.
09.03.2008 - Felgi 17" OZ z oponami 215x40 na autku
09.03.2008 - Zakupione 4 elektryczne szyby i silniczek tylnej wycieraczki
Zakupiłem dzisiaj trochę złomu Silniczek tylnej klapy oraz elektryczne szyby (4 ), z kompletną wiązką, boczkami itp itd Teraz przydałyby się tak z 3 dni i jakiś garaż do montażu
10.05.2008 - Autko pod blokiem
20.05.2008 - W końcu dotarły do mnie ringi na zegary
21.05.2008 - Zaciski od S2
Zaciski trochę brudne ale powoli je doczyszczam