Strona 1 z 1

[Coupe, typ 89, 2.0, 1990r] - dla wytrwałych :)

: 18 lip 2011, 00:25
autor: fosfinkel
W sumie to nie wiem od czego zacząć… Dziękuję Łukaszowi za zaproszenia na spotkania i przepraszam, że się nie pojawiam. Tutaj można poczytać/zobaczyć dlaczego. Raczej lektura dla wytrwałych ;)

Audi Coupe typ 89, Silnik 2.0 113KM oznaczenie 3A z LPG, rocznik 1990.

Wyposażenie:
- Wspomaganie
- El. szyby
- El. lusterka (podgrzewane)
- Centralny zamek
- Dzielona tylna kanapa
To chyba tyle, jak przypomni mi się coś jeszcze to dopiszę.

Posiadam Audi nieco ponad 3 lata. Posiadam tylko jedno zdjęcie które zrobiłem zaraz po zakupie:
Obrazek

Autko ogólnie domęczone. Musiałem poświęcić trochę czasu aby doprowadzić je do stanu używalności. Z takich rzeczy które pamiętam to:
- nie działał centralny - zamki w drzwiach były tak zastałe że pompa nie była w stanie ruszyć ich.
- nie działały elektryczne szyby- były pozrywane linki, zaadaptowałem mechanizmy od 80 Sedana.
- nie paliła na benzynie - wymieniłem bezpiecznik od pompy paliwa.
Było tam pewnie jeszcze trochę tego ale już nie pamiętam.

Co zrobiłem przy samochodzie gdy był w moich rękach:
- rozrząd i pompa wody, filtr oleju i olej Mobil 1 mineralny - czyli to standardowo po zakupie.
- Wymieniłem amortyzatory tył i przód na monroe olejowe (chyba najlepszy zakup, trzymają do teraz)
- zawieszenie przednie po raz 1 (tuleje, końcówki, sworznie itd.)
- Kupiłem radio, założyłem głośniki Alpine 13cm z przodu i z tyłu.
- Zakupiłem komplet opon zimowych
- wymieniłem pająka i zrobiłem przekaźniki na światła.
- wymiana zawieszenia po raz 2 (tuleje, sworznie, końcówki - Febi)
- przegub zewnętrzny
- Olej i filtr - znowu Mobil 1 mineralny.
- nowy olej do wspomagania
- Filtr powietrza
- Wymieniłem tuleje na wózku
- pompa sprzęgła
- Świece i przewody, kopułka
- na własne życzenie: maska i szyba - wieczorem coś robiłem i nie zamknąłem maski i rano jadąc do pracy maska otworzyła się przy 120km/h
- znowu na własne życzenie: Zderzak przedni - połamałem parkując
- nagrzewnica przed zimą (profilaktycznie)
- kupiłem halogeny do przedniego zderzaka
- kolejna zmiana oleju tym razem Castrol Milleage 15w40 mineral+filtr

No i ostatnie rzeczy z serii grubszych jakie zrobiłem przed odstawieniem samochodu do malowania:
- remont zawieszenia po raz 3 (kupiłem tym razem wszystko lemfordera może potrzyma więcej niż ok 8-9 tys km.)
- miesiąc później hamulce, tarcze - przód i tył, klocki - przód i tył, regeneracja tylnych zacisków (przesrana sprawa) w celu przywrócenia poprawnej pracy ręcznego.

Do tej listy pewnie jeszcze można dopisać trochę mniejszych rzeczy których już nie pamiętam. Wszystko robione oczywiście we własnym zakresie z
pomocą kilku znajomych.

Przyszedł moment żeby zrobić coś z lakierem bo już zaczęło mnie to razić w oczy, miały być tylko poprawki lakiernicze, ostatecznie skończyło sie zmianą
koloru i doprowadzenia blacharki do ładu oraz dużo większymi zamianami niż myślałem na początku, tutaj już zacząłem robić fotki:

- Rozebranie środka aby można było komfortowo pracować przy zmianach wewnętrznych, fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oderwanie podsufitki w celu ponownego obicia:
Obrazek

Wprowadzenie samochodu do lakierni i początkowe prace przy blacharce:
Obrazek
Obrazek

Do lakierowania zostało wyciągnięte dość sporo, min. wycięta przednia szyba, szyby tylne, tylna klapa:
Obrazek
Obrazek

Przygotowywanie do lakierowania cd.:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zanim samochód został pomalowany wykonałem kilka rzeczy które maja być zrobione w aucie (fotki dam później)
- Butla gazowa w koło zapasowe - nareszcie będzie pełna pojemność bagażnika
- akumulator przeniosłem do tylu - w miejsce akumulatora przyjdzie parownik (krótsze węże i mniejsza odległość do miksera) oraz zamontuje BLOS.
- Obiłem podsufitkę
- pierwsze kroki do nowego Audio - zacząłem kleić syczki w słupki.
- Zamontowałem alarm ze sterowaniem centralnego zamka (na tym najbardziej mi zależało)
- czujnik parkowania (wywiercenie otworów w tylnym zderzaku pod czujniki)
- wlew gazu przeniesiony obok wlewu paliwa

No i zdjęcia świeżo pomalowanego auta (aparat mój szału nie robi więc jak jest nie naturalne światło to nie robi najlepszych):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Powyższe zdjęcia prezentują aktualny stan auta. Czyli pomalowany - surowy. Wszystkie listwy, zderzaki itd też są już pomalowane ale nie robiłem zdęć bo
mi się nie chciało. Co będzie zrobione, porządek bliżej nie ustalony:
- Wygłuszenie całego auta (drzwi, podłoga, ściana grodziowa, bagażnik itd.)
- Założenie audio, 10 głośników. Przód-w drzwi nisko tonowe 16cm Hertz(już kupione), w deskę średnio tonowe Alpine 13 cm, syczki w słupki (Hertz kupione
razem z nisko tonowymi). Tył-w boczki nisko tonowe Alpine 13cm albo Blaupunkt, syczki w tylny słupek (też pewnie Hertz ale najpierw przód w pierwszej
kolejności)
- Klimatyzacja - kupiłem b3 sedana 1991r z klimatyzacją za 1000 zł i klimę zabieram do siebie.
- Wymiana środka na welur nie zniszczony łącznie z boczkami deska itd. - już jest i czeka - najlepszy "dil" jaki zrobiłem bo wyniosłą mnie niecałe 150,
długa historia kiedyś opowiem.
- założenie rozpórki na kielichy - juz zrobiona.
- Wymiana siłowników tylnej klapy - już są.
- Założenie Blosa - muszę kupić.
- muszę obić słupki tkaniną żeby to jakoś wyglądało po montażu syczków.
- przeniesienie parownika w miejsce akumulatora
- wymiana rączek przy podsufitce i lampek pod kolor nowo obitej podsufitki.
- dokończyć montowanie czujnika parkowania
- osłona pod silnik i skrzynię - muszę kupić
I pewnie jeszcze trochę rzeczy o których zapomniałem.

To byłoby z grubsza na tyle, w miarę postępu prac będę na bieżąco uzupełniał, tak więc od dzisiaj mogę zacząć.

2011.06.18
Rano pojechałem na egzaminy do szkoły a jak wróciłem to powoli zaczynam składać to co mogę. Zamontowanie listew na drzwi, wypolerowanie tylnych lamp i blendy ich zamontowanie, założenie uszczelki tylnej klapy, złożenie tylnej klapy (wycieraczka, plastiki itd) ale jak na razie bez siłowników, gdzieś mi wcięło jedną kulkę od mocowania siłownika która się wkręca w budę. Złożyłem też już lusterka ale nie miałem siły ich montować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2011.06.19
Dzisiaj starczyło mi tylko czasu na umycie i przygotowanie przedniej szyby do wklejenia, wklejona będzie jutro z rana.
Obrazek

2011.06.20
Wklejenie przedniej szyby:
Obrazek

Założenie zamków w drzwiach, klamek oraz podłączenie wszystkich mechanizmów (cięgienek) od zamka, klamki, centralnego itd.
Obrazek

A o to bordowy dawca klimatyzacji.
Obrazek

I po głębszych przemyśleniach także silnika. Jest tam silnik AAD, generalnie to samo co mój tylko wtrysk trochę nowszy. Jako, że nigdy nie pracował na gazie wtrysk ma zdecydowanie w lepszym stanie wiec stwierdziłem że też zabiorę go do siebie przy okazji robiąc mały remont:
- uszczelki (pod miską, głowicy, kapy)
- pierścienie
- panewki
- simmeringi na wale
- gumki na zaworach
Po tym remoncie silnik zaleję pół syntetykiem Castrola. Kilka fotek z rozbiórki silnika, przeniesienie silnika pod daszek ze względu na kapryśna pogodę:
Obrazek

Zwalenie kolektorów:
Obrazek

Demontaż pokrywy zaworów i wałka rozrządu.
Obrazek

Odkręcenie głowicy:
Obrazek

Przynudzać nie będę, tak więc została zwalona większość osprzętu silnika, tak że prawie goły blok został, odkręcona miska, wyjęte tłoki, odkręcone sprzęgło.
Obrazek

2011.06.25
Wyciągnięcie silnika z mojego auta:
Obrazek

Tylna klapa w końcu dorobiła sie siłowników
Obrazek

Oraz podłączenie elektryki tylnej klapy
Obrazek

Włożenie szyb tylnych wraz z uszczelką, zamontowanie listwy która idzie wzdłuż dachu i słupków, atrapy która przychodzi na środkowy słupek, zamontowanie tymczasowo szyb przednich, włożenie uszczelek na drzwi przednie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj zdjęcie wyciętego akumulatora który przeniosłem do tylu i zamontowałem małą rozdzielnie.
Obrazek

W chwili obecnej walczę z przełożeniem klimy bo po jednym dniu walki wychodzi na to, że trzeba pruć całą instalację :/.

2011.06.26
Klima przełożona, było ciężko ale udało się. Sobotni wieczór i prawie cała niedziela. Część była prosta, czujniki przy chłodnicy i od sprężarki ładnie szły osobną wiązka, wchodziły do środka i wtedy jedna wtyczka szła do skrzynki bezpieczników, druga do przekaźnika (chyba modułu sterującego dokładnie), a trzecia do zespołu nagrzewnicy i panelu sterującego załączaniem klimatyzacji. Natomiast z tej wiązki wychodziły jeszcze 4 wtyczki które wchodziły w inną wiązkę i jak dobrze ustaliłem są to przewody od wentylatora chłodnicy, że jak włączę klime od razu załącza się pierwszy bieg wentylatorów itd. Ostatecznie nie była rozrywana instalacją tylko wyciągnąłem całe wiązkę z sedana (była to wiązka z okablowaniem do świateł przednich) i włożyłem do siebie i odwrotnie. Tutaj fotka z sedana po wyciągnięciu deski, całego nawiewu z klimatyzacja oraz wydłubanie elektryki:
Obrazek

Tutaj wymontowana nagrzewnica i ta "prostsza" wiązka instalacji:
Obrazek

No i tutaj zdjęcie z końca prac, czyli przeciąganie całej wiązki od świateł wraz ze sterowaniem wentylatorów z komory do środka:
Obrazek

2011.06.27
Po pewnych namyśleniach też zabieram i ABS ;) jako, że w tygodniu mogę juz tylko coś skubać wieczorami bo pracuję to udało mi się tylko wydłubać kompletną wiązkę elektryczną ABS'u z komputem
Obrazek

2011.07.17
Po dłuższej przerwie związanej z egzaminami w szkole prace powoli ruszają do przodu. Na początek zamontowanie elektryki ABS.:
Obrazek
Obrazek

Uporządkowanie całej elektryki po dołażeniu wiązki klimatyzacji i ABS:
Obrazek

Wycięcie otworów w ścianie grodziowe do klimatyzacji:
Obrazek

A tutaj położenie dodatkowych mat wygłuszających na ścianę grodziową, na to jeszcze przyjdą oryginalne wygłuszenia:
Obrazek

Od razu zrobiłem też matę na drzwi przednie która przychodzi bezpośrednio na blachę. Standardowo mata wygłuszająca a z drugiej strony wykorzystałem piankę poliuretanową, oraz przyklejenie do drzwi.
Obrazek
Obrazek

Dalej na odstrzał poszedł nawiew, został rozebrany i wyczyszczony ze wszelkiego rodzaju kurzów, kawałków liści itd (trochę słabe ze względu na słońce):
Obrazek

Stare zniszczone pianki wymieniłem na piankę którą użyłem przy drzwiach przednich:
Obrazek

Niestety nawiew jest jeszcze w częściach bo łączenia były uszczelnione olkitem tak więc jutro kupię olkit i złoże w całość. Niestety okazało się ze moja nagrzewnica która kopiłem 2 lata temu cieknie więc jutro kupić muszę też nagrzewnice. Na dobry koniec dnia założyłem jeszcze lusterka :D
Obrazek

2011.07.31
Poskładanie całego nawiewu i przypasowanie go do ściany grodziowej.
Obrazek

Ułożenie wygłuszeń na podłodze
Obrazek

Aby założyć deskę muszę założyć dywan, ale zanim założę dywan muszę pociągnąć istniejąc audio, tutaj przygotowanie wiązki - stan surowy:
Obrazek

I po obrobieniu:
Obrazek

2011.08.01
dzisiejszy dzień minął nad składaniem silnika, przygotowanie stołu i umycie silnika wewnątrz:
Obrazek

Zdjęcie nowych elementów które będą wymienione: pierścienie, panewki, simmering wszystkie, uszczelki pod głowicą, kapą i miską. Gumki na zaworach.
Obrazek

Założenie pierścieni na tłoki i wkładanie tłoków w blok.
Obrazek

Założenie panewek i przykręcenie tłoków to wału.
Obrazek

Wymiana simmeringów.
Obrazek
Obrazek

Założenie pompy oleju.
Obrazek

Założenie miski olejowej
Obrazek

Teraz kolej na głowice, wypolerowanie zaworów.
Obrazek

Wyciągnięcie starych gumek.
Obrazek

Umycie głowicy aby jutro można było od razu założyć nowe gumki i składać wszystko do kupy.
Obrazek

2011.08.03
Założenie gumek i składanie głowicy.
Obrazek

Założenie szklanek.
Obrazek

Co do silnika to ostatnie jak na razie przykręcenie wałka rozrządu.
Obrazek

Przekładanie ABSu ciąg dalszy. Przełożenie pompy abs i przewodów hamulcowych.
Obrazek

Składanie środka ciąg dalszy. Pociągnięcie instalacji audio, wywiercenie dziury na kable przy tylnej kanapie.
Obrazek

Założenie wykładziny.
Obrazek

Ułożenie kabli audio na swoich miejscach, tutaj wiązka która idzie od radia do wzmacniacza i wiązka która idzie od wzmacniacza na prawą przednia stronę.
Obrazek

Włożenie nawiewu.
Obrazek

Wygłuszenie tylnych błotników
Obrazek

2011.08.04
Zamontowanie głośników w desce, założenie deski i spasowanie jej tak aby były równe linie i odstępy między boczkami na drzwiach i tunel aby nigdzie nie odstawał. Nareszcie to zaczyna wyglądać za samochodem.
Obrazek

Zamontowanie radia tak na szybko aby nie siedzieć i nie robić w ciszy :)
Obrazek

A o to wlew gazu obok wlewu paliwa.
Obrazek

A tutaj kosz na butlę który ładnie wpasował się w miejsce koła zapasowego, na razie w stanie surowym ale nie długo przyjdą wygłuszenia i wykładziny.
Obrazek

: 18 lip 2011, 07:43
autor: barto-team
łooo Panie Qupa roboty już zrobiona i druga taka Qupa roboty przed tobą jeszcze :mrgreen:

: 18 lip 2011, 08:40
autor: Bastek
Tak właśnie powinno wyglądać odrestaurowywanie auta. Profesjonalna robota. Ogrom pracy włożony w Twoją audiczkę na pewno przyniesie Ci duużą frajdę z jazdy i chrupot skręcanych karków przechodniów oglądających się za Twoją coupą :-P
Czekam na prezentację w pełnej okazałości gdy auto zostanie poskładane <ok>

: 18 lip 2011, 11:27
autor: Tigeros
Szacun za wykonane prace, życzę wytrwałości w osiąganiu celu <ok>

: 18 lip 2011, 11:31
autor: deejay.ftb
nie ma op@*&^%@nia sie. szacun.
Obrazek

: 18 lip 2011, 12:36
autor: miki1133
Szacunek za pracę widzę że nawet taka samą motor-ownie będziemy mieli w takich samych budach pozdro

: 18 lip 2011, 15:22
autor: skoti
Ta pianka w drzwiach nie będzie gnić/pleśnieć :?: :-/
1. słupki daj do flokowania,
2. nie za dużo tych głośników, w tylne słupki?!
3. kto Ci rozpórkę zrezał?!
4.siłowniki nie założyłeś odwrotnie góra/dół
5.ostro żeś widzę wygłuszył wnętrze, będzie jak w ,,majbachu'' cicho i przytulnie <ok>

: 18 lip 2011, 15:58
autor: deejay.ftb
skoti pisze: 5.ostro żeś widzę wygłuszył wnętrze, będzie jak w ,,majbachu'' cicho i przytulnie <ok>
zostawiwszy R4 pod maska tezbym poszedl w tym kierunku...

: 18 lip 2011, 19:11
autor: fosfinkel
Długo się nosiłem z myślą czy nie zrobić czegoś większego z tego zwykłego auta i też mam nadzieje ze wytrwam do końca a pracy naprawdę sporo ale miło patrzeć jak coś przybywa a nie ubywa :)

Skoti co do Twoich pytań:
0. z tą pianką to kolega w mercedesie w124 Coupe ma to samo ponad rok i nie gnije bo też na początku się zastanawiałem czy nie będzie gniło.
1. co to znaczy do folkowania? :)
2. Co do głośników to akurat wkładam tyle na ile pozwala wzmacniacz. Jest 10 kanałowy wiec przyjdzie 10 głośników. Mam nadzieje, że efekt będzie powalający ;]
3. Rozpórkę zrobił mi wujek który mi malował samochód. Na pewno prędzej czy później zrobię zdjęcie. Ja nie miałem pomysłu jak ją ugryźć to powiedział, że mi zrobi a jak zrobił tu szczena mi opadłą, prawie jak z fabryki.
4. Co do siłowników to być może ale wydaje mi się, że są dobrze założone. Nie są to siłowniki oryginalne tylko dopasowałem na wymiar i kształt a są od innego auta bo nie mogłem znaleźć do Coupe, a za nowe to chcieli dużo $$$ wiec wysiliłem głowę i poszukałem zamiennika.
5. Dokładnie o to chodzi dlatego tak wygłuszam, ubiegam też pytanie czy z taka ilością wygłuszeń + oryginalne wygłuszenie czy zmieści sie tunel i deska.... tak zmieszczą sie :)

Dzisiaj udało mi się tylko nabyć nagrzewnicę a olkitu nie :( a planowałem włożyć dzisiaj tunel i założyć deskę, wezmę sie pewnie za lutowanie kabelków do audio.