Strona 1 z 42

[Audi 90 B3] Cult by Small3r - foto str. 38

: 01 lis 2011, 12:12
autor: Small3r
Witam. Wczoraj zakupiłem piękną 90-ątke B3 z '88 roku. Silnik 2.0L - PS, 5 cylindrów, 10 zaworów. Stan licznika 250.000.

Tak wygląda na dzień dzisiejszy:

Obrazek

Obrazek

A tutaj już umyta i z nowym właścicielem :)

Obrazek

Autko było bardzo brudne. Z moim przyjacielem myliśmy ją 6 godzin, a i tak nie wygląda to tak jak sobie zaplanowałem.

Kilka dni temu napisałem temat w kategorii Kupujemy Audi LINK
Pozwolę sobie przytoczyć kilka zdań.
Jedyne wady jakie zauważyłem to:
- Dmuchawa od ogrzewania w kabinie nie chodzi w pozycji 1 i 2, za to 3 i 4 już bez problemu. Kto wie dlaczego?
- Silnik pali na zawołanie ale zapala się kontrolka od temperatury, a autko nawet jak już się nagrzeje (15 minut jazdy) to nie pokazuje temperatury. Czyli w moim mniemaniu termostat? Trudno to naprawić?
- Zauważyłem, że na zimnym pali po 2 obrotach, a jak się nagrzeje, to trzeba z 6 razy jakby (około 5/6 sekund) kręcić żeby odpalił. Czy to może być wina powyższego?
- Może nie widać tego na zdjęciu silnika, ale jest troszkę oleju na pokrywie, wydaje mi się że to uszczelka pod deklem. Może być coś innego? I jeszcze jest wąż odmy do wymiany, bo cały się jakby zassał.
- Prędkościomierz czasami pokazuje prędkość, a czasami nie. Jak nie pokazuje od zera, to powyżej 80 się jakby na nowo załącza, a jak od startu to bez problemu. Czego to może być wina?
Kilku użytkowników odpisało mi już szczegółowo na postawione pytania za co serdecznie dziękuję i już się odwdzięczyłem przyciskiem "Pomógł".

Zacytuję również odpowiedź kolegi serizzi:
Według mnie (po kolei):
- dmuchawa 1i 2 bieg włącznik nadmuchu trzeba wyjąć i przeczyścić styki ( ja tak miałem) jeśli nie to rezystor (opornik) dmuchawy do wymiany ( za schowkiem, na silniku wentylatora)
- brak temperatury - czujnik lub jeżeli paliwo też źle wskazuje to stabilizator napięcia w liczniku
- wąż odmy to niepokojące zjawisko, może tylko filtr powietrza mocno brudny - albo odma zapchana
- problemy z uruchomieniem na ciepłym - sprawdzić skład spalin na analizatorze - może trzeba doregulować poziom CO, śruba regulacyjna na przepływomierzu ( między gumą a rozdzielaczem paliwa, imbus 3mm) - lub tylko filtr powietrza jak wyżej
- prędkościomierz - obawiam się że licznik ( ew. wiązka lub czujni w skrzyni)
Oraz mój ostatni post:
W bagażniku znalazłem ognisko rdzy pod podłogą, nie wygląda to zbyt ciekawie, ale końca świata nie ma.

Najbardziej mnie zaniepokoiło to, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, prawie nie było... Na samym dnie. Dolałem tyle co miałem jakiegoś z orlenu. Poziom nieznacznie poniżej minimum. Dostałem od dziadka dzisiaj 1 L wody destylowanej, myślicie, że mogę resztę ubytku do maksa zalać destylką? Jak się okazało też, po ciemku prawie całe podświetlanie w aucie jest popalone, łącznie z zegarami. Ale żarówek mam mnóstwo od seicento, a chyba pasują. Także szykuje się dużo zabawy :)

Nie umiałem też wyjąć radia, szlag mnie trafiał... Mam całkiem fajne radyjko Blaupunkta i nie mogłem go założyć, bo stare za cholere nie chce wyjść. Doczytałem, że trzeba to zrobić jakoś gwoźdźmi, ale już dzisiaj nie miałem siły. Jutro pierwsza dłuższa trasa, Ostrów Wlkp. - Łódź. Zobaczymy jak się spisze. Pozdrawiam!
Dzisiaj dolałem tej destylki. Zauważyłem kilka rzeczy. Zbiorniczek jest na napełniony do MAX. Zgasła kontrolka która pokazywała, że jest coś nie tak z temperaturą. Autko pochodziło może z 10 minut, strzałka od temperatury się nie ruszyła niestety. Silnik się całkiem nagrzał, dotykałem rękoma. Moje pytanie brzmi, po jakim czasie powinno się włączyć visco(wentylator od chłodnicy)[chodząc na jałowym biegu]? Dzisiaj robię tym autkiem trasę, i boję się, że coś się może stać...

Pisałem również o tym, że silnik jest zarzygany od góry olejem, ale to raczej wyciek spod dekla zaworów. Zauważyłem, że od strony korka oleju unosi się delikatny dymek. Teraz pytanie czy jest to prużony olej który się wydostał czy może coś poważniejszego? Proszę o jakąś odpowiedź, bo o 18 wyjeżdżam. Pozdrawiam!

: 01 lis 2011, 12:22
autor: masny89
Pewnie masz walniety czujnik temperatury czesta objawa...
A co do termostatu po rozgrzaniu silnika leci gorące powietrze z ogrzewania?

: 01 lis 2011, 12:29
autor: trejdmark
do 18 masz czas, pojedź w trasę rozgrzej silnik w trasie a nie na postoju i zobacz czy się włączy wiatrak - powinien. Wskaźniki temeratury jak i wskazania paliwa szaleją, powodem jest regulator napięcia w zegarach, raz pokazuje idelanie, raz nie prawdziwie a raz wcale. Także moja rada zrób krótszą trasę typu 10 km i wtedy obserwuj silnik na postoju.

Jeśli jest bardzo zażygany, może unosić się dymek bo olej może ściekać na kolektor wyedechowy, chyba, że jest gdzieś dziurawa odma, bądź nieszczelmna uszczelka na korku, to trzeba indywidualnie zaobserwować.

Chyba tyle odemnie.

: 01 lis 2011, 12:41
autor: Small3r
Akurat znalazłem temat który założył Radek5V:
Mam pytanko odnośnie uszczelki pod klawiaturą (pokrywę od zaworów) ,mianowicie jaką wybrać? W sklepie mam do wyboru korkową oraz wykonaną z gumy, i zastanawiam się czy dodatkowo użyć syliconu na wysokie temperatury? Jak tak to czy obustronnie rozprowadzić sylicon czy też użyć go z jednej strony (jak tak to z której?), stara uszczelka zaczyna mi puszczać olej na kolektor, olej paruje i niemiły zapach się roznosi w samochodzie, proszę o rade! Uszczelkę będę wymieniał sam więc jak najwięcej wskazówek mile widziane! Pozdrawiam! ;-)
Troszkę się przestałem denerwować. Dzięki za odpowiedzi!

masny89, leci gorące powietrze, bez problemu. Czujnik temperatury czy termostat? Bo sam już nie wiem?

trejdmark, dzięki za poradę, zaraz idę się przejechać. Wskaźnik paliwa chyba jest ok. Gdzie mogę znaleźć ten regulator napięcia zegarów? I trudno się go wymienia? Można jakoś sprawdzić, że bankowo to on? Uszczelka na korku jest okej. Więc raczej ta pierwsza opcja. Zaraz jak przyjadę to szykuje się wymiana tej uszczelki i wszystkich filtrów.

EDIT: Co do modów to na początek banalna sprawa. Wyraźcie proszę swoją opinię o ściągnięciu znaczków z tylnej klapy. Co sądzicie na ten temat? Mi się to nawet podoba, ale zależy na jakim aucie.

: 01 lis 2011, 13:08
autor: trejdmark
jeśli chłodnica jest gorąca to nie termostat bo otwiera się i puszcza na duży obieg, kwestia jeszcze kiedy, możesz wyciągnąć termostat i wsadzić do wrzątku i zobaczyć czy będzie otwierać się. regulator napięcia jest w zegarach i są opisy na forum jak go wymienić i jaki dobrać.

uszczelkę wiem, że wymienia się na taką jaka powinna być wydaje mi się, że jeśli do silnika przypisana jest gumowa to wymienia się na gumową, nie zamienia się na korek. wiem tez, że jesli dokręcasz kluczem dynamometrycznym z siłą jaka jest podana przez prodecenta to nie używa się dodatkowych uszczelniaczy (co innego na misce olejowej) ale od pokrywy zaworów raczej nie. u siebie wymieniałem bez dodatkowych uszczelniaczy i nie ma wycieków.

co do znaczków na takim aucie ja bym zostawił, niech ludzie wiedzą, że wożę się audicą i to taką audicą. ewentualnie ściągnąć model auta i pojemność jeśli jest a cztery kółka zostawić.

sprawdź auto po trasie na postoju i zobacz czy włącza się wentylator to jest priorytet.

: 01 lis 2011, 14:16
autor: masny89
Ja stawiam na czujnik tu sobie poczytaj https://audi80.pl/b4-coupe-23-ngczuj ... t32039.htm

: 01 lis 2011, 22:14
autor: Small3r
Bardzo dziękuję. Autko właśnie przejechało do Łodzi. Więc! Zauważyłem kilka ciekawych rzeczy.

Nie wiem jak to jest, ale ja jeszcze nie trafiłem na to żeby załączyła się dmuchawa... Strasznie się bałem, że może się przegrzać czy coś, więc przez pierwsze 70 km zatrzymaliśmy się chyba ze 3 razy i patrzeliśmy z kumplem, ale nic się nie działo. Silnik jak to silnik ciepły, chłodnica również, ale dało się ją bez problemu dotknąć ręką. Nie wiem czy przy świetle latarki mi się wydawało, ale możliwe, że autko zjadło 2/3 mm wody w zbiorniczku, ale jutro to zweryfikuję na 100%. Jeszcze dodam, że kiedy zapali się cała choinka tych ostrzeżeń to gdy dodam gazu to autko jedzie dalej, choinka gaśnie i jakby nigdy nic haha.

Kolejna ciekawostka. Jadę sobie, jadę i nagle zaczynam hamować silnikiem delikatnie, wciskam sprzęgło, w tym momencie zapalają się kontrolki na dashboardzie od oleju, czerwony wykrzyknik, akumulator, i chyba wody i autko gaśnie. Stało się tak ze 4 razy ale jak już zajechałem do Łodzi, na trasie chodził idealnie. Zaznaczę tylko, że odpala bez problemu potem, raz zakręci i już znowu chodzi. Ktoś może ma pojęcie o co może chodzić?

Ogólnie czasami ma problem z zapaleniem. Wygląda to tak, że kiedy odpalam go pierwszy raz np. to odpali i zgaśnie, wyjmę kluczyć, przekręcę drugi raz i już odpala bez problemu. Albo można za pierwszym razem dodać gazu i odpali od razu.

Teraz po trasie byłem odstawić kumpla do akademika, to przy odpaleniu zapiszczał pasek. Ogólnie jak się podniesie maskę to słychać taki dziwny dźwięk od paska. Nie wiem czy jest do wymiany czy do naciągnięcia. Jak to można rozróżnić?

Pozdrawiam wszystkich! :)

EDIT Zalałem benzyny za 60zł, 11 coś litra, i zrobiłem 140 km, podejrzewam, że jeszcze jutro na uczelnie zajadę bez problemu w jedną i drugą stronę :) Jestem mile zaskoczony spalaniem!
EDIT2 Przypomniało mi się coś. Kiedy stoję na światłach, autko sobie chodzi na jałowym, dodam gazu, tak musnę (1300-1800rpm) to najpierw strzałka obrotomierza spada do 600-700rpm i dopiero podnosi się na 900. Może to w czymś pomoże.

: 01 lis 2011, 22:27
autor: Audi Sport
Coraz więcej klubowiczów z mego rejonu :mrgreen: Powodzenia w odchwaszczaniu <ok>

: 02 lis 2011, 13:52
autor: Small3r
Audi Sport, Dzięki! Może jakaś spota niedługo?

Kto wie o co może chodzić? Odnośnie mojego postu wyżej.

Pozdrawiam!

: 02 lis 2011, 17:36
autor: serizzi
Witam.

Wiem, że się powtarzam :-D , ale regulacja składu spalin na analizatorze to w KE-Jetronic PODSTAWA :lol: .
Naprawdę załatwia 3/4 problemów - a czasem i więcej :mrgreen:

Opisałem to już koledze w poprzednim wątku:

https://audi80.pl/audi-90-b3-prosze- ... 607,15.htm

Powodzenia

: 02 lis 2011, 17:48
autor: Bartek90
Udany wybór! Więcej zdjęć! Wtedy się wypowiem bardziej :-)


Pozdrowienia :-)

: 02 lis 2011, 17:51
autor: Small3r
O 14 wziąłem się i zacząłem dłubać przy mojej audicy. Próbowałem wyjąć radio, ponownie bez skutku... Wymieniłem podświetlenie panelu sterującego ogrzewaniem. Małe fotostory poniżej. Zastanawiałem się dlaczego mam taką dziwną czerwoną diodę, przez którą nie mogłem nigdy zdjąć tego przedniego panelu, więc w końcu się wkurzyłem i uciąłem kabel, ale tak żebym mógł go na wszelki wypadek polutować. Okazało się, że to zwykła czerwona dioda... Myślę, że chodziło o imitację alarmu, ale mogę się mylić.

Obrazek

Tak wyglądało już po wyjęciu zegarów w których również wymieniłem żarówki.

Obrazek

Dziwne jest to, że wczoraj paliły się prawie wszystkie żarówki w prędkościomierzu, a żadne w obrotomierzu. Te które były poprzerywane albo wręcz osmalone wymieniłem. Resztę sprawdziłem multimetrem na opór. Stwierdziłem, że jak dotykam dobrą żarówkę w obwódce to zaczyna szaleć opór, a jak jest przepalona to na wyświetlaczu jest tylko 1. Tak sprawdziłem resztę żarówek która okazała się ok. Po podłączeniu zegarów, lewa strona która wczoraj była ciemna, ożyła. Pięknie to wygląda. Niestety moja radość długo nie trwała. Po prawej pali się tylko wskaźnik paliwa i krańcowe prędkości... Myślałem, że żółta kostka odpowiada jakby za lewą stronę, a niebieska za prawą, dlatego jak sprawdzałem to podłączałem tylko żółtą.

Obrazek

Tak wygląda moje radio. Panel cały odpadł, a samo radio nie jest wsunięte nawet do końca. Wysunąć się je da na jakieś 6/7cm i dalej nie idzie. Ktoś ma jakiś pomysł. Próbowałem wkładać gwoździe w te dziurki ale te zabezpieczenia nie działają, radio się bez nich wysuwa, więc nie ma sensu.

Zasadnicze pytanie. Jak rozebrać cały panel środkowy? Odkręciłem śrubki trzymające zapalniczkę, nie chce wyjść. Odkręciłem śrubki trzymające nawiew (4 czarne) też nic nie dało. Poddaje się.

I jeszcze ostatnie pytanie odnośnie tej nieszczęsnej temperatury. Co to jest?

Obrazek

Czy to jest właśnie czujnik temperatury wody? Odłączyłem go i autko za pierwszym razem odpaliło ale po chwili zgasło, a za drugim w ogóle nie chciało odpalić. Podpiąłem i odpaliło na tyknięcie. Czyli pewnie to nie ten czujnik. Ktoś wie gdzie go znajdę?

Prosiłbym także o podanie sposobu na sprawdzenie, czy wiatrak chłodnicy jest sprawny.

Pozdrawiam wszystkich Audi maniaków! :)

: 02 lis 2011, 17:59
autor: Small3r
Specjalnie dla Bartek90

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 02 lis 2011, 18:48
autor: serizzi
Witam.

Czujniki o które pytasz opisałem na zdjęciu. Obrazek

Dolny czujnik jest do wskaźników. Włącz zapłon, odepnij wtyczkę i zwieraj po kolei przewody z wtyczki do masy ( - ) na kilka sekund, najlepiej jak druga osoba obserwuje licznik w tym czasie , jeżeli wskazówka temperatury wychyli się do końca to masz pewność że liczni i instalacja jest OK tylko czujnik padł.
Powodzenia.

: 02 lis 2011, 18:50
autor: serizzi
Panel środkowy na pewno ma dwie śruby pod kratkami centralnego nawiewu - wyjmij kratki - klucz nasadowy 8mm, drugie dwie gdzieś na dole.