Strona 1 z 2

Audi Coupe Quattro 20V - ostatnie starcie z Audi.

: 06 gru 2011, 10:00
autor: bloku
Otóż jakiś czas temu udało mi się wrócić do najszlachetniejszej marki. Po chwilowej przerwie i ujeżdżaniu Omegi V6 przyszedł czas dać sobie ostatnią szansę i zbudowanie czegoś więcej niż seria. O tyle jest dobrze, że wszelkie decyzje zostały szybko podjęte - kroki w kierunku realizacji również.

MODEL: Audi Coupe Quattro
SILNIK: R5 2,0 20V
MOC: 160KM
UKLAD DOLOTOWY: N/A bez większych modów
UKLAD WYDECHOWY: kolektor baran fabryczny + przelot + ostatnia pucha
ELEKTRONIKA: komp pokładowy+3 gajgerki dla N/A+magiczny przycisk blokady dyfra
UKLAD NAPĘDOWY: quattro z torsenem
ZAWIESZENIE: springi K&W -60mm + amorki (najprawdopodobniej Bil B6)
UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze nacinane Zimmermann + klocki ATE PRO/tył seria
BODY-KIT: na tyle blenda i zderzak al`a RSowy (chętnie sprzedam lub zamienię na ori)
ŚRODEK: wypadły ori skóry Recaro a wpada póki co jeden kubeł (nowy)
CAR-AUDIO: coś tam brzdąka
WAGA: fabrycznie 1410 kg

Obrazek

UPDATE 9.11.2011

Póki co udało się:
- wywalić ciężkie skórzane kanapy RECARO
Obrazek
Obrazek

W to miejsce wpadnie coś tego typu: (low budżet ale na początek musi starczyć - już czeka)
Obrazek

Reszta wnętrza nie będzie ruszona. Ogólnie plan jest kupić W KOŃCU (!) silnik R5 2,2T 230KM AAN i wsadzić w ta budę. Są dwie propozycje zakupu. Będziemy badać, który lepszy i w następny weekend jedziemy po jeden z nich (albo Wrocław albo Warszawa).


A dziś...pierwsze testy napędu :D :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W najbliższym czasie:
:arrow: wymiana osłony przegubu
:arrow: zamontowanie kubełka
:arrow: zdjęcie skórzanych boczków - w to miejsce ori welurowe
:arrow: wymiana silniczków podnoszenia szyb (obecne umarły)
:arrow: poprawienie tylnego wydechu - trzeba na dupie kiełbaski zrobić :)
:arrow: Jeśli dojdą oponki to zakładam na EDDowe felgi (póki co on będzie jeździł na moich dotychczasowych Nokianach - a co niech ma! :-) )

UPDATE 17.11.2011

:arrow: kubełek zamontowany - trzymanie bajeczka
:arrow: zakupione pasy szelkowe 3 cale - homologacja FIA do 2015 :D :
Obrazek
:arrow: wyleciały skórzane boczki tył i przód - w to miejsce zwykłe welurowe (czekają na montaż)
:arrow: znaleziona usterka, tzn wspomniana wcześniej osłona przegubu (wymiana trochę się przesunie w czasie ze względu na brak czasu moich magików)
:arrow: zaklepany silnik 2,2T z osprzętem ale bez suszarki (może nawet lepiej). Czekam teraz na wyzdrowienie Sajmona z Bydzi i śmigamy po niego
:arrow: oponki zimowe nowe naleweczki już do mnie dziś przyjechały - MARGUMy z możliwością nabicia kolców - GDZIE JEST ŚNIEG?!

UPDATE 2.12.2011

Kilka słów co by nie było, że się nic nie dzieje. Ogólnie auto nie ma jakiś większych modów ale za to sprawnie choć za wolno daje radę dać mi trochę radochy. Jako, że silnik czeka na odbiór to nie za bardzo jest co robić.

Nie mniej jednak:
:arrow: wypadło skórzane wnętrze w komplecie zastąpione zwykłym (po co ma się skóra marnować)
:arrow: przód wrócił do pełnego oryginału. Wymieniony zbity halogen oraz ori pomarańczowe kierunki. I już mi się zaczął podobać :-)
:arrow: zakupione nowe mechanizmy podnoszenia szyb (silniczki wraz z linkami i stelażem). Wymiana w przyszłym tygodniu
:arrow: wymiana czujników ciśnienia oleju
:arrow: demontaż niesprawnej chłodnicy klimatyzacji. Chłodnica wody w rewelacyjnym stanie
:arrow: wymiana płynu chłodzącego. Niestety cały układ do czyszczenia ale zabiorę się za to przy swapie.
:arrow: naprawione wolne obroty. Nie dawało mi to spokoju i udało się to zniwelować. A przy okazji silnik się ożywił
:arrow: wymiana poduszek amortyzatora - jak się okazało zawieszenie mam...K&W co mnie bardzo cieszy. Nie wiem jeszcze dokładnie jakie amorki siedzą ale wychodzi na to, że też coś konkretnego (Bil B6)
:arrow: poprawiona końcówka tylna wydechu - kolega Bolo z PKAudi okazał się chirurgiem plastykiem :D
:arrow: kupiona i zamontowana kierownica z S2
:arrow: klapaka wlewu paliwa pomalowana w kolor nadwozia :-)
:arrow: założone zimówki

Na tą chwilę tyle. Konkrety będą dopiero w marcu...póki co zimujemy i czekamy na biały puch.

UPDATE 5.12.2011
:arrow: założony stelaż z linkami i silnikiem podnoszenia szyb kierowcy
:arrow: prawa strona lada dzień

UPDATE 10-11.12.2011

Oto kilka fotek z uwalniania i wyciągania AANa czyli nowego serca dla Qpy. Wielkie podziękowania dla Sajmona za pomoc w transporcie, organizacji i doradztwie przy zakupie. Nie mniejsze należą się EDDowi za walkę z wiązką elektryczną. łamał ręce i palce w kilkunastu miejscach aby dostać się pod deskę, której nie chciało się nikomu zrzucić :D

Obecnie silnik jest w Bydgoszczy u Sajmona, gdzie przejdzie mały przegląd. Wiązka elektryczna, downpipe, WG, ECU oraz listwa z cewkami przyjechały z nami w celu ich sprawdzenia. Dalszy etap prac na początku marca 2012.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

: 06 gru 2011, 11:06
autor: Fanthom
Jakies foty? z zewnatrz po zmianach , środek bo w ogole nas nim nie uraczyles.Projekt zapowiada sie naprawde fajny , a 2.2T zrobi tu swoje. Niemniej jednak czekam na zdjecia xD

: 06 gru 2011, 14:11
autor: 300zx
Świetny temat :) Na co szykujesz autko? :) Świrowanie po mieście czy jakieś grubsze sprawy? Powodzenia i 3mam kciuki!

: 06 gru 2011, 14:24
autor: kuba2955
fajna fura i widze zacne miejsce do treningów!

: 06 gru 2011, 14:48
autor: bloku
Na zdjęcia będzie trzeba trochę poczekać z racji iż wizualnie dużo brakuje do ideału. Głównie na tyle. Zderzak ma kiepski lakier z dużymi ubytkami.

Auto ogólnie przygotowywane po to by sprawiało frajdę. Nie ukrywam, że na kilku KJSach chciałbym wystartować ale to dopiero sezon 2013 z racji iż do końca 2012 będę jeździł na seryjnym kompie. Oczywiście na ulicę również się przyda taka kosiarka. Docelowo celuję w 300-320KM nie więcej (nie czuje takiej potrzeby). Bardziej stawiam dobry zakres niutów. Ale powoli. Wiele już podejść było...nie chciałbym i tego zpierd...

: 06 gru 2011, 19:36
autor: irekkstan
Ładnie się zapowiada. Powodzenia w modzeniu <ok> . Zazdroszczę quattro.

: 06 gru 2011, 21:58
autor: LU CASH
2.0 20v NM rzadki silnik ,a jeszcze w Coupe Quattro <spoko> .

Plany masz zacne. <ok> Podoba mi sie,jak każde Audi,jak kazde Coupe i w dodatku Quattro .
Rozumiem że auto bedzie odchudzane z przyrostem mocy.

A fotele nie są aż tak ciężkie-moje byś podniósł :mrgreen:

Daj jakiegoś filma :-)

: 06 gru 2011, 22:07
autor: bloku
Wywaliłem to co było niepotrzebne. Tapicerki mi było szkoda, więc wolałem aby komuś się przydało. Tym bardziej, że od drzwi będzie homemade robiony przez EDDa. Tylna Przednie fotele Recaro są cięższe od zwykłych welurowych o 5 kg. Kubeł nic nie waży przy nich. Jakieś specjalnej walki z wagą nie będzie. Nie ma sensu tyłu odchudzać bo i tak jest za lekkie. Przód już teraz wyjeżdża, przy wzroście mocy to będzie jeszcze gorzej. Musiałbym mieć 350+ aby się to unormowało.

Filmik...podobnie jak zdjęcia będą podczas zimowych zabaw.

P.S. W sobotę jadę odebrać silnik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A NM pójdzie na sprzedaż wraz z wiązką i "baranem".

: 11 gru 2011, 17:39
autor: bloku
Silniczek już kupiony, przywieziony i czeka na małą inspekcję. Ja wraz z EDDem zajmiemy się wiązką elektryczną i cewkami. mamy czas do marca 2012 :D :D :D Więcej w pierwszym poście.

: 11 gru 2011, 18:20
autor: konrad81
Gdzie nie spogladnac tam przekladka, dzialajcie chlopcy poki sniegu ni ma.

: 11 gru 2011, 21:43
autor: karol89
I będzie pssst <ok>
Oby wszystko było ok powodzenia przy pracach i niech moc Turbodoładowanej 5-cio cylindrówki będzie z wami :mrgreen:

: 12 gru 2011, 10:29
autor: bloku
Dziś zrobiłem listę tego co muszę dokompletować:

:arrow: świece Bosch F5DPOR (ok 250pln/kpl)
:arrow: fajki 90911010
:arrow: FMIC - najprawdopodobniej ten KLIK (ok. 380pln)
:arrow: łączniki i kolanka do FMIC - KLIK
:arrow: stożek Filtr ITG JC-60 78MM (do 310KM) na początek starczy (ok. 300 pln)
:arrow: chłodnica wody customowa (ok.500 pln)
:arrow: wentylator slim x2
:arrow: poduszki pod silnik x2
:arrow: przednie mocowanie silnika
:arrow: oil catch tank - minimum na litr oleju
:arrow: serwo + pompa jednosekcyjna
:arrow: olej LM 10W60
:arrow: wskaźniki doładowania STACK ST3111 i EGT STACK ST3313 - z czasem dojdzie AFR STACK ST3401 bo cena lekko zabija :/

To tak na sucho...ile wyjdzie w praniu się okaże :P

: 12 gru 2011, 10:33
autor: Mabrothrax
Dobry wybór ze świecami, mam takie u siebie <ok> filtr mam też itg tylko ten do 350KM ale też dobry wybór <ok> Powodzenia ;-) Olej też mam już zamówiony. Dobrze działasz :-)

: 01 sty 2012, 19:10
autor: 300zx
Współczucia bloku. Zdrowia, oby obyło się bez cięcia! Swoją drogą ilo punktowe są te paski? 5? Mógłbyś wrzucić foto "metki" producenta? Ile kosztują nowe? Może być PW.

: 01 sty 2012, 19:14
autor: bloku
Dzięki za wsparcie. Pasy sa 4pkt TAKATA 3 cale. Mnie kosztowały 250pln. Można dostać taniej - wszystko zależy od mocowania klamry i długości. Jako, że ja jestem sporawy musiałem mieć te najdłuższe...a i tak na styk - ze względu na to że mocowałem jak najdalej od fotela.