[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,
: 09 gru 2011, 20:33
witam
pierwszym moim audi było 100 C4 avant 2.5TDI w automacie ale z racji tego że często jeżdżę w ruchu miejskim więc zacząłem się rozglądać za czymś nieco mniejszym na czas remontu golfa ale to inna historia.
100-tkę wziął tato a ja zakupiłem takie audi :
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
bez silnika i dość mocno zaniedbane.
oryginalnie był tam silnik 2.2 KV który jeden z poprzednich właścicieli zmienił ze względu na spalanie. potem przez jakiś czas jeździło z AAZ'em pod maską. po zamordowaniu AAZ'a auto stało blisko rok i po tym czasie trafiło do mnie .
silnik miałem już jakiś czas wcześniej więc decyzja była prosta
będzie swap:
do tego auta trafi silnik 2.5TDI AAT z manualną pięciobiegową skrzynią biegów.
turbo jeszcze nie wiem jakie założę ale chyba skończy się na GT2052V z takim samym sterowaniem jak w golfie.
co do wnętrza to chciałbym przywrócić dawną świetnośc ale najpierw może najpierw sprawmy że to zacznie jeździć.
mile widziane będą sugestie co do tego dokupić szczególnie co do półosi bo tu się mocno zastanawiam od czego podebrać wewnętrzne przeguby.
ewentualnie bym prosił o foto z okolic tylnego końca głowicy z auta z silnikiem pięciocylindrowym
cdn...
dodatkowe graty do mojej qupy
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
przy okazji budowy pompy zrobiłem takie oto foto boostpina. na pewno nim się zainteresują posiadacze AAZ'ów
![Obrazek]()
a to już zakup za 5zł ( słownie pięć złotych polskich ) <rotfl2> <rotfl2> a wszędzie wołali za to po 50-100zł :lol:
![Obrazek]()
korzystając z chwilowego przestoju w oczekiwaniu na części porobiłem troszkę fotek
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
z nowych gratów wpadły:
Obrotomierz do Diesla:
![Obrazek]()
Intercooler od Opla Frontery:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
a tu już na aucie:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
i filtr powietrza z audi 80 B3 1.9D, wymaga on przesunięcia wlotu na ścianę czołową, jak znajdę jeszcze jedną ładną pokrywę filtra to z dwóch zrobię jedną ładną pokrywę jak seryjna.
i jeszcze wczoraj wpadla pokrywa akumulatora.
tak że rozdział pod tylułem pod maską niemal jest zamknięty, zostało jeszcze strojenie silnika, i elektryka.
Pilnie poszukuję schematów połączeń wskaźników i pinoutu licznika.
z co ważniejszych rzeczy dotarł też czujnik ABS'u który zastąpi uszkodzony i wszystko powinno zacząć działać jak należy.
takżę myślę ze w następnym tygodniu lub za dwa zacznie już to padło legalnie jeździć po drogach bez obawy przed kontrolą misiaczków
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
a Takie coś wpadło zamiast ori koła sterowego...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
a tak to mniej więcej pod maską wygląda:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
zostało jeszcze się z elektryką pobawić
Dlatego pilnie poszukuję schematów elektrycznych podłączeń wskaźników i pinoutu licznika. ewentualnie info gdzie idzie kabel sygnałowy obrotomierza.
a tak jest zamocowany od dołu IC. w razie czołówki "bałbym się " o przeciwnika
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
:mrgreen:
duża część części pochodzi od koleżanki Żany za co Jej z tego miajesca pragnę szczeże podziękowaćbo gdyby nie ona już chyba projekt dawno by był zarzucony ze względu na trudności finansowe i ciężką dostępność niektórych części
va tu się takie koło trafiło, fajne jak dla mnie bo oryginalne:
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
może jakiś dystansik i będzie miodzio tak myślę
a tutaj mały podgląd na pracę silnika jeszcze na GT2052V:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
\
mały i nieudolny pomiar mocy, pewnie dlatego tak mało : <rotfl>
a tak na poważnie to małe wtryski od AAT i K14 od AEL'a są wszystkiemu winne
![Obrazek]()
zmiana pompy na AEL'owską przyniosła takie efekty:
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
mimo że moment zmalał o jakieś 30Nm jedzie się nieporównywalnie lepiej,
przyspieszenie 0-100km/h zmalało do granicy 7-7,5s
trzeba szukać wtrysków od AEL'a
Ostatnio byli koledzy z Kraśnika, LolekLKR i Karol, i coś takiego wypadło z bagażnika
, tak się zastanawiam jakby to to zagrało na 2.5TDI ?
na fotkach małe porównanie z turbosprężarką K24 z opla omegi 2.3TD
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
a tak to padło się turla...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
a to ostatni odpał na K14 z AEL'a...
i mała paczusia ważąca nieco ponad 30Kg
![Obrazek]()
a tu jej zawartość
![Obrazek]()
swap skrzyni biegów FHN i turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają
tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
ciśnienie jest dużo stabilniejsze niż na K14, trzyma się cały czas w okolicach 1.0bara, bez charakterystycznego dla Boscha overboostu.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2300-2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>
niby nie dużo a różnica w jeździe kolosalna, przedewszystkim znacnzie ciszej, liczę też na całkiem zauważalną różnicę w spalaniu.
jak będzie czas pokaże.
mogę polecić każdemu kto szuka naprawdę długiej skrzyni. jednak druga strona medalu to zauważalnie gorsze przyspieszenie, na czwartym i piątym biegu, jednak 290Nm nawet jak na tą budę do codziennej jazdy to zdecydowanie za mało, przy takiej skrzynce biegów.
jak będę miał chwilę czasu zrobię "pomiar mocy" i pomiar przyspieszeń do 100km/h i elastyczności,
szczerze to spodziewałem się po znacząco większych rozmiarach turbiny w porównaniu do K14 sporo większego laga, a po za tym że zaczyna coś kolwiek pompować dopiero przy 1500rpm to już od momentu rozpoczęcia pompowania reakcja jest już sporo szybsza niż to miało miejsce w ori turbinie.
generalnie polecam każdemu.
pierwszy filmik to na dobrą sprawę rozgrzewka ponieważ jeszcze nie wszystkie płyny miały odpowiedni a temp, a dźwięk jest niestety efektem kiepskiego zamocowania kamerki do szyby za pomocą uchwytu na przyssawkę, brak elementów tłumiących drgania zaowocował takimi zakłuceniami
obecne spalanie na tym zestawie przy niezbyt lekkiej nodze to 5,2l/100km z czego spora część z drugim autem na holu.
takżę myślę że nie jest źle.
Pozdrawiam arwam, zapalony golfista
a tak o oto jest obecnie
![Obrazek]()
![Obrazek]()
pierwszym moim audi było 100 C4 avant 2.5TDI w automacie ale z racji tego że często jeżdżę w ruchu miejskim więc zacząłem się rozglądać za czymś nieco mniejszym na czas remontu golfa ale to inna historia.
100-tkę wziął tato a ja zakupiłem takie audi :
bez silnika i dość mocno zaniedbane.
oryginalnie był tam silnik 2.2 KV który jeden z poprzednich właścicieli zmienił ze względu na spalanie. potem przez jakiś czas jeździło z AAZ'em pod maską. po zamordowaniu AAZ'a auto stało blisko rok i po tym czasie trafiło do mnie .
silnik miałem już jakiś czas wcześniej więc decyzja była prosta

do tego auta trafi silnik 2.5TDI AAT z manualną pięciobiegową skrzynią biegów.
turbo jeszcze nie wiem jakie założę ale chyba skończy się na GT2052V z takim samym sterowaniem jak w golfie.
co do wnętrza to chciałbym przywrócić dawną świetnośc ale najpierw może najpierw sprawmy że to zacznie jeździć.
mile widziane będą sugestie co do tego dokupić szczególnie co do półosi bo tu się mocno zastanawiam od czego podebrać wewnętrzne przeguby.
ewentualnie bym prosił o foto z okolic tylnego końca głowicy z auta z silnikiem pięciocylindrowym
cdn...
dodatkowe graty do mojej qupy
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
przy okazji budowy pompy zrobiłem takie oto foto boostpina. na pewno nim się zainteresują posiadacze AAZ'ów

a to już zakup za 5zł ( słownie pięć złotych polskich ) <rotfl2> <rotfl2> a wszędzie wołali za to po 50-100zł :lol:
korzystając z chwilowego przestoju w oczekiwaniu na części porobiłem troszkę fotek
z nowych gratów wpadły:
Obrotomierz do Diesla:
Intercooler od Opla Frontery:
a tu już na aucie:
i filtr powietrza z audi 80 B3 1.9D, wymaga on przesunięcia wlotu na ścianę czołową, jak znajdę jeszcze jedną ładną pokrywę filtra to z dwóch zrobię jedną ładną pokrywę jak seryjna.
i jeszcze wczoraj wpadla pokrywa akumulatora.
tak że rozdział pod tylułem pod maską niemal jest zamknięty, zostało jeszcze strojenie silnika, i elektryka.
Pilnie poszukuję schematów połączeń wskaźników i pinoutu licznika.
z co ważniejszych rzeczy dotarł też czujnik ABS'u który zastąpi uszkodzony i wszystko powinno zacząć działać jak należy.
takżę myślę ze w następnym tygodniu lub za dwa zacznie już to padło legalnie jeździć po drogach bez obawy przed kontrolą misiaczków
a Takie coś wpadło zamiast ori koła sterowego...
a tak to mniej więcej pod maską wygląda:
zostało jeszcze się z elektryką pobawić
Dlatego pilnie poszukuję schematów elektrycznych podłączeń wskaźników i pinoutu licznika. ewentualnie info gdzie idzie kabel sygnałowy obrotomierza.
a tak jest zamocowany od dołu IC. w razie czołówki "bałbym się " o przeciwnika
:mrgreen:
duża część części pochodzi od koleżanki Żany za co Jej z tego miajesca pragnę szczeże podziękowaćbo gdyby nie ona już chyba projekt dawno by był zarzucony ze względu na trudności finansowe i ciężką dostępność niektórych części
va tu się takie koło trafiło, fajne jak dla mnie bo oryginalne:
Uploaded with ImageShack.us
może jakiś dystansik i będzie miodzio tak myślę
a tutaj mały podgląd na pracę silnika jeszcze na GT2052V:
mały i nieudolny pomiar mocy, pewnie dlatego tak mało : <rotfl>
a tak na poważnie to małe wtryski od AAT i K14 od AEL'a są wszystkiemu winne
zmiana pompy na AEL'owską przyniosła takie efekty:
Uploaded with ImageShack.us
mimo że moment zmalał o jakieś 30Nm jedzie się nieporównywalnie lepiej,
przyspieszenie 0-100km/h zmalało do granicy 7-7,5s
trzeba szukać wtrysków od AEL'a
Ostatnio byli koledzy z Kraśnika, LolekLKR i Karol, i coś takiego wypadło z bagażnika

, tak się zastanawiam jakby to to zagrało na 2.5TDI ?
na fotkach małe porównanie z turbosprężarką K24 z opla omegi 2.3TD

a tak to padło się turla...
a to ostatni odpał na K14 z AEL'a...
i mała paczusia ważąca nieco ponad 30Kg
a tu jej zawartość
swap skrzyni biegów FHN i turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają

tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo:
jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
ciśnienie jest dużo stabilniejsze niż na K14, trzyma się cały czas w okolicach 1.0bara, bez charakterystycznego dla Boscha overboostu.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2300-2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>
niby nie dużo a różnica w jeździe kolosalna, przedewszystkim znacnzie ciszej, liczę też na całkiem zauważalną różnicę w spalaniu.
jak będzie czas pokaże.
mogę polecić każdemu kto szuka naprawdę długiej skrzyni. jednak druga strona medalu to zauważalnie gorsze przyspieszenie, na czwartym i piątym biegu, jednak 290Nm nawet jak na tą budę do codziennej jazdy to zdecydowanie za mało, przy takiej skrzynce biegów.
jak będę miał chwilę czasu zrobię "pomiar mocy" i pomiar przyspieszeń do 100km/h i elastyczności,
szczerze to spodziewałem się po znacząco większych rozmiarach turbiny w porównaniu do K14 sporo większego laga, a po za tym że zaczyna coś kolwiek pompować dopiero przy 1500rpm to już od momentu rozpoczęcia pompowania reakcja jest już sporo szybsza niż to miało miejsce w ori turbinie.
generalnie polecam każdemu.
pierwszy filmik to na dobrą sprawę rozgrzewka ponieważ jeszcze nie wszystkie płyny miały odpowiedni a temp, a dźwięk jest niestety efektem kiepskiego zamocowania kamerki do szyby za pomocą uchwytu na przyssawkę, brak elementów tłumiących drgania zaowocował takimi zakłuceniami

obecne spalanie na tym zestawie przy niezbyt lekkiej nodze to 5,2l/100km z czego spora część z drugim autem na holu.
takżę myślę że nie jest źle.
Pozdrawiam arwam, zapalony golfista

a tak o oto jest obecnie
