Strona 1 z 35

Audi Competition Q

: 17 sty 2012, 18:04
autor: Loczek
Witam w nowym temacie,

po sprzedaży Audi Cabio 1.9 TDi przyszedł czas na "coś" bardziej praktycznego i z napędem na 4-ry łapki. W grę wchodziła buda sedan lub avant.

Późnym wieczorem (14.01.2012) wraz z żoną udaliśmy się Jej Avanturnikiem do zaśnieżonego Śląska by stać się posiadaczem Audi z Quattro.

Na chwilę obecną auto doprowadzane będzie do ładu mechanicznego, bo jak to w leciwych autach bywa zawsze coś jest do zrobienia (jeżeli na bieżąco się nie robiło):
- wymiana tulejek stabilizatora tył i przód → ZROBIONE;
- wymiana łączników stabilizatora tył → ZROBIONE ;
- wymiana tulejek przód → ZROBIONE;
- ustawienie geometrii (zwracając szczególną uwagę na pochylenie koła P-P) → ZROBIONE;
- i porządne uszczelnienie silnika od strony miski olejowej, rozrządu i łączenie skrzynia-silnik → ROBI SIĘ, ALE KTO WIE CO WYJDZIE I CZY NIE BĘDZIE WCZEŚNIEJSZEGO SWAPu;
- trochę kosmetyki z zew. i wewnątrz i będzie malina <piwo> ;
- zlikwidowanie sporego ubytku pł. chłodniczego &#8594; ZROBIONE;

Co do modów to:

- kierownica S-line &#8594; zmiana- poszukiwania ori S2;
- alumy r17 lub r18 &#8594; ZROBIONE RH Phoenix R17;
- włożenie kpl. skórzanej tapicerki;
- osłony przednich słupków dać na czarne z Audi Cabrio + daszki przeciwsłoneczne z oświetleniem + na nowo zrobić podsufitkę w czerń;
- jak silnik się skończy to SWAP na ... (?);

Z zew. auto ma zostać tak jak jest czyli w zasadzie ORI.
W zasadzie, czyli nie do końca, bo:
- trzeba pozbyć się kilku dużych wgnieceń na masce silnika &#8594; ZROBIONE- Carbon;
- coś zrobić ze zmatowiałym i porysowanym szyberdachem &#8594; ZROBIONE- Carbon;

Obrazek

Obrazek

Nowe foto po ogarnięciu kilku tematów i czyszczeniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

24.01.2012 - Wypad po graty do Compi i Avanturnika:

- wygłuszenie klapy bagażnika:

Obrazek

- felgi R17 TSW - coś na lato się z nimi zrobi &#8594; rancik w polerkę a środek może w jakiś kolor...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

02.02.2012- ACE WYBIELACZE- LEJE SIĘ JAK ZE STAREJ ****

Spalanie gazu: 10 l/100 km;
Wyciek oleju silnikowego: 0,5 l/300 km;

- do wymiany uszczelniacz na wale i uszczelnienie miski olejowej- reszta do dalszej obserwacji;
- żeby nie było mało to pomału rozrusznik już pada :-/- padł i już po regeneracji ;

Zamienił chłop dobry motor (1Z) na szrot (ACE) :-/ :-| :-x .

Jak tak dalej pójdzie to kto wie czy jakiś TDi nie zawita pod maską- interesować mnie będzie silnik przy którym za dużo nie będzie trzeba modzić by go wstawić. Może 1Z z mocą pod ok. 130 KM? Czekam na sugestie i opinie. Zależy mi na wytrzymałej jednostce i takiej by w miarę OK napędzała 4-ry łapki (na napęd i budę nie narzekam, ale silnik to jedna wielka KUPA- chodzi o wycieki). Kupa która przy moich przebiegach może szybko skończyć w kiblu jak olej zgubi.

Obrazek

03.02.2012- po umyciu w dniu wczorajszym silnika i przejechaniu ok. 120 km tak o to wygląda to coś...patrz zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Brak słów...

13.02.2012- pacjent na stół <ok>

Na początek uszczelka pokrywy zaworów i usunięcie "TUNINGU" z pokrywy- pomalowanej na czerwono <ok> oraz wym. pompy wody:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji Compi padła na glebę i podarowałem Jej ori kołpaki:

Obrazek

Obrazek

16.02.2012 - zamówiono przednie tuleje tylnych wahaczy- wyrąbane są w kosmos i pamiętają "czasy Stalina".

05.04.2012- NOWE KOŁO NA POKŁADZIE:

Felgi TSW poszły do innego Klubowicza.

Felgi RH Phoenix 8J R17 + opony FULDA 215/40/17- oponki jednakowe (leżaki z 2008 i 2009 roku w cenie nowych chińczyków nad którymi również kiedyś myślałem). Koła kupione przypadkowo parę dni temu w komplecie w cenie samych opon <ok> - 800 zł :-) . Ranty pójdą w polerkę to na pewno, czy coś więcej- się okaże...

Fotki z komórki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro będzie mały mod i wtedy zapadnie decyzja czy iść w "tym" kierunku.

06.04.2012- FOTKI Z NUDÓW + CARBON NA PEWNYCH ELEMENTACH (ALE TO NIE KONIEC :roll: ):

Obrazek

Obniżenie przodu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oklejony w carbon szyberdach ze względu na rysy i zmatowienie oraz słupki:

Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec maja umówiony jestem na oklejenie maski silnika (powód wgniotki oraz rysy- nie za mojej kadencji :-P ).

12.04.2012- PO TRUDACH DOSTAŁEM PACZKĘ Z WKŁADAMI AMORKÓW NA PRZÓD MTS:

Obrazek

A w sobotę będą działania przy zawiasie <ok> - przednie amorki, kpl. wahacze na przód z tulejkami, oraz przednie tuleje tylnych wahaczy <ok> . Niedługo auto ogarnięte w końcu będzie pod względem technicznym i mam nadzieję, że nie będzie ciągle już coś wychodziło jak to było po kupnie.
14.04.2012- Przedni zawias ogarnięty już w 100% (zostały już tylko tuleje tylnych wahaczy).

Poniżej fotki prastarych zaniedbań i oszczędności:

- dwa różne amortyzatory przednie (jeden ori Compi, drugi Sachs) :shock: :shock: - nie do pomyślenia- Polak potrafi <ok> :

Obrazek

Obrazek

** To takie coś czarnego koło wkładów to olej z nich <ok> .

- przednie wahacze wraz z poliuretanami, które jak się okazało akurat te były kiepskie na maxa i niby nie tak dawno zmieniane:

Obrazek

Obrazek

Wszelakie tulejki, poduszki, łączniki to lemforder lub febi, a amorki MTS.

18.04.2012- WYMIANA KOŃCÓWEK DRĄŻKA KIEROWNICZEGO WRAZ Z ŚRUBAMI RZYMSKIMI + GEOMETRIA.

08.05.2012 - CARBON NA BLAT (MASKA):

- Wszędobylskie wgniotki i rysy na masce (nie za mojego panowania <ok>):

Obrazek

Obrazek

- Mały Make Up:

Obrazek

Obrazek

Do tego został położony klar, odczekanie i klejenie.

- Proces obklejania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I mały bonus:

Obrazek

Zdjęcia robione niestety komórką.
Jutro postaram się zrobić bardziej profesjonalnym sprzętem i pokazać jak to wygląda w świetle słonecznym.

Lepsze foto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

16.05.2012- POLERKA LAKIERU:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz tylko czeka w kolejce na mycie <ok> .

I po myciu (jeszcze trzeba dobrze domyć, ale na to dziś czasu już nie ma- jestem ogólnie zadodowolony <ok> ):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

29.05.2012- Competition VS. S4 2.2 T:

Obrazek

Obrazek

10.07.2012- zapłon:


Jak się ma auta to są wydatki <ok> - do eSki wleciały nowe kapcie i kpl. wahacz a Compi... no jak to Compi <ok> . Od narodzin Syna zaczęła się "sypać" w deszczowy dzień. Myślałem, że to gryzoń przegryzł przewód WN, ale.... oprócz gryzonia poleciała również kopułka i palec, czyli...
1. Problemy z uruchomieniem pojazdu (mega);
2. Jazda na żabkę;
3. Brak mocy;
4. Nerwy (bezcenne);
Więc zamówienie części i wymiana:
- kopułka, palec, przewody i świece;

Trochę po drodze było nerwów i ****, ale po jakimś czasie wróciła kondycja ACE <ok> - kocham ten silnik.

Jutro zamieszczę fotkę jak nie zapomnę jak kopułka wyglądała (okopcona, zrąbana jak stonka po opryskach <ok> ).

CDN ...

: 17 sty 2012, 18:06
autor: Pieterb
Dobrze że została w rodzinie :mrgreen: powodzenia<ok>

: 17 sty 2012, 18:29
autor: barto-team
trafila w dobre rece ;-) a jak tam ACE lata w gazie :?: ;-)

: 17 sty 2012, 18:32
autor: trepek
barto-team pisze:a jak tam ACE lata w gazie
Zwykle odlatuje do niebiańskiej krainy i kończy żywot :-P

: 17 sty 2012, 18:33
autor: Tigeros
Śledzę temat, mam nadzieje, że kiedyś obadam na żywo, teraz już daleko nie mam <ok>

: 17 sty 2012, 18:33
autor: Loczek
barto-team pisze:jak tam ACE lata w gazie
Jak narazie to w ZASADZIE nic złego powiedzieć nie mogę oprócz tego, że odzwyczaiłem się od LPG jeżdząć Cabrio w TDi <ok> .

A zawsze się zarzekałem- nigdy LPG gdy jest mechaniczny wtrysk <ok> - no cóż nawet takie rzeczy człowiek jest w stanie przełknąć. Nie wierzyłem, że będzie dobrze chodzić, jednak jak już ktoś na tym forum napisał- to silnik w tej Compi + bloss jest odstępstwem od normy :roll: . Już zrobiłem ok. 650 km od niedzieli i jest OK :).

: 17 sty 2012, 18:36
autor: Bastek
Loczek, jak masz rozwiązane tankowanie gazu? Dokręcasz jakąś przejściówkę, czy od razu tankujesz?

: 17 sty 2012, 18:39
autor: Loczek
Bastek pisze:przejściówkę
Si :) pod klapką.

: 17 sty 2012, 18:39
autor: barto-team
u mnie w A4 jest zrobione tak że przykłada tylko pistolet i juz, żadnych końcówek niema, a wlew paliwa bardzo podobny jak w B4...

: 17 sty 2012, 18:42
autor: Loczek
barto-team pisze: mnie w A4 jest zrobione tak że przykłada tylko pistolet
Takie rozwiązanie ma Monika w Avanturniku.

: 17 sty 2012, 18:47
autor: barto-team
no nic Loczek dbaj o compi ;-) nie raz widziałem i dotykałem na zlocie i naprawdę masz o co dbać ;-) powodzenia i będę śledził temat :mrgreen:

: 17 sty 2012, 19:02
autor: Kolczat
gratulacje dobrego zakupu :mrgreen:

: 17 sty 2012, 20:06
autor: durch
Zawsze podobało mi się to Competition. ;-) Dbaj o nią i powodzenia. :mrgreen:

: 17 sty 2012, 20:20
autor: piotrekquattro
dobrze ze audi trafila w rece klubowicza, napewno bedziesz mial z niej pozytek:):)
powodzenia w dalszych modyfikacjach, dbaj o nia :-D

: 17 sty 2012, 20:25
autor: Fanthom
Krzywdy compi nie zrób bo Ezu sie do Ciebie przejdzie , pewnie temat bedzie bacznie oglądal , no ale jakby nie patrzec w dobre raczki trafila wiec powodzenia w realizacji planow <ok>