[Audi 80 b4 2.0 ABT]Ślepak :D Kiera sport\ -60\4 osiemnastki
: 10 lut 2012, 22:43
Wiec po sprzedaży passata trafiła mi się okazja w dobrej cenie na zakup kolejnego ale uszkodzonego audi 80 b4. Silnik 2.0 ABT z LPG. Rocznik dokładnie listopad 1993. Model już po lifcie z listwami na drzwiach i oryginalnymi naklejkami na błotnikach tylnych przeciw uderzeniom kamieni. Przebieg oryginalny 230 tyś. Auto w 2002 przyjechało do Polski i miało jednego właściciela. A nabyłem je w sierpniu 2011. Ogólnie co mi się podoba to szary środek łącznie z deską i fotelami itp. Wyposażenie to ABS, wspomaganie, elektryczne szyby, centralny, auto alarm i dołożony spoiler na tył oryginalny audi od a4 po pewnych modyfikacjach.Na tyle hamulce tarczowe co mnie w sumie zdziwiło przy 90 konnej wersji ale to może z powodu org haka czy absu. Generalnie odbudowa auta trwała ponad miesiąc z racji tego że praca codziennie do późna a audi było robione tylko po nocach bo wtedy był czas. Rzeczy które od razu były do zakupienia po dzwonie to: zderzak, maska, prawy błotnik, prawe nadkole, pas przedni dolny, chłodnica. Rzeczy z pracy ogarnąłem w sumie na następny dzień i było rozbierania auta. Potem na auto cadzie było mierzenie przekątnych, katów, długości podłużnicy itp na punktach bazowych( jak ktoś potrzebuje to mam ten program gdzie jest większość modeli audi z wymiarowana od a do z) Podłużnica została wyciągnięta a fartuch błotnika "wyklepany" chodź była mowa o "ćwiartce" ale wiązało się to z wyjęciem silnika itd a miesiąc ponad bez auta to i tak jak bez ręki u mnie a służbowe auto za dużo paliło hah. Przy składaniu auta do wymiany poszły jeszcze dwie poduszki pod silnik bo stare do niczego się już nie nadawały a przy przejeździe na warsztat otworzyła się maska i doszła do tego szyba przednia a szkoda bo oryginalna była... Auto tydzień temu zostało polakierowane tzn maska i prawy błotnik a przy okazji w kolor poszły lusterka i klamki, zderzak został czarny w podkładzie z racji tego że docelowo będzie zderzak od Coupe\Cabrio na przodzie wiec bez sensu było na 2\3 miesiące lakierować zderzak. Auto od września zrobiło jakieś 15 tyś km i jestem z Audi bardzo zadowolony. Na przestrzeni tych km do wymiany poszły: rozrząd,pompa wody,paski klinowe,2 łożyska kuł przednich, dwa przeguby zewnętrzne i powoli się odzywają wewnętrzne do wymiany. Wszystkie filtry łącznie z paliwa. Przewody,świece,palec,kopułka oraz niebieski i siwy czujnik na króćcu jeden od ECU a drugi od wskazań na deche temp.. Wraz z montażem zderzaka będzie jeszcze założony lewy błotnik już polakierowany bo ten który jest ma pewne skazy i ni jak nie chce pasować bo wcześniej został mocno wygięty i ogólne całe porządne spasowanie przodu mam tu na myśli przede wszystkim szczeliny(maska błotniki zderzak) Trafiło się też okazjonalnie radio Audi Concert 2 din a po doświadczeniu z przeróbka w "czarnym" w dwie godziny i zamontowane radyjko w środku do tego tylne duże jajka Philipsa, 10 philipsa na przód wraz z nowym okablowaniem całym i gra bardzo miło:D Na BP jak i LPG silnik pracuje super ale drażni mnie strasznie krótka skrzynia i auto totalnie nie nadaję sie na trasy i prawda jest taka że na Gdańsk jeżdżę miastem a nie obwodowa bo przy 110\120 spala mi z 13 litrów lpg a po mieście do 80 km\h mieści sie w 10 litrach i to właśnie przez skrzynie. Obecnie sa oryginalne 15 stki koła z orginalnymi kołpakami polakierowanymi na biało ale docelowo na lato będą jakieś białe 17-stki, polerka auta i z 4\6 cm niżej i zderzak coupe o którym pisałem wyżej.
WNĘTRZE
PRZYGOTOWANIE DO LAKIEROWANIA I OBECNIE
C.D.N :
28/02/12
Nowe zakupy Kierownica Audi sport:D
i na Aucie:D:D
i na aucie:D
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
CDN:
STAGE I
Auto wjechało dziś u mnie w pracy na serwis i otrzymało
4 nowe tuleje wahaczy lemfordera
2 łączniki stabilizatora febi
2 sworznie wahaczy febi
2 drążki kierownicze febi
2 końcówki drążków febi
2 amorki sachs adventeg na przód
4 sprężyny KONI i jak się okazało nie -60\-60 tylko przód -60 a tył -40 co mnie cieszy bo auto stoi równo :mrgreen:
na koniec zbieżność i geometria
Jak wrażenia?:> hmm banan z twarzy mi nie schodzi mimo tego że brak jeszcze zderzaka i błotników na aucie oraz alu ale o tym później:D
Jeździ się naprawdę super. Obecnie koła 195\50\15 i mega problemy z policjantami mimo podwieszonego dzisiaj wyżej wydechu. Ale po konsultacjach z Michałem UFO będzie trzeba pożegnać sie z katem bo na razie to on jest najniżej w całym układzie wydechowym:(
W weekend montaż zderzaka coupe. Błotniki przednie nowe oraz spasowanie całego przodu. Dopiero po tych zabiegach zakładamy papcie:D
zeszlifowany stary lakier ze zderzaka i pomalowanie podkładem. Jutro lakierkausunięte oznaczenia z tylnej klapy
zdjęte błotniki i wielkie mycie wszystkiego co się tylko da:D silnik już wymyty i nówka sztuka nieśmiagana
wizyta w wulkanizacji na montaż obuwia do alu 2x 215\40\18 continetal a tył 225\40\18 yokohama jak pamiętam
Zbieżnośc i geometria
składanie wszystkiego do kupy i jakieś tam foto
Polerka foto przed i po:
Pozdro UfoTm
Hamownia
12\05\2012
Zawody Borsk:
tabela wyników:
http://racetiming.pl/wyniki/PucharBorsk ... klasy.html
http://racetiming.pl/wyniki/PucharBorsk ... ralka.html
zegary usa wraz z obrotkiem:
Wrzesień 2012
Kraków \\ Zakopane
W drodze do Zakpanego:) w sumie w 6 dni prawie 2000 tyś km i bez problemowo:)
W miedzy czasie głośniki na przód sinuslive na przód, nowa jednostka sterująca jvc kdr , nowe okablowanie miedzy radiem a głośnikami.Klock bosch przód i tył. Poduszka pod skrzynią. Świece i przewody BERU; kopułka, palec bosch; wszystkie paski boscha;wszystkie płynu łącznie z hamulcowym,płynem chłodniczym i olej wraz z filtrem. Wypranie całego środka karcherem. W zawieszeniu po 10 tyś km zero stuków i jakich kolwiek luzów:)
ostatnio założona płyta pod silnik i nowe nadkola bo poprzednie się rozleciały w dość
szybkim tępię po kolach osiemnastkach do tego nowe kierunki przednie po miłym Panu który
do pasa skrętu w prawo pojechał w lewo do tego na nowo polakierowałem zderzak oraz grill
przedni który poleciał w czarny mat. Do tego przegląd auta kompletny przed wyjazdem do Niemczech.
Jako że Audi idzie do sprzedaży małe podsumowanie prac:
Zawieszenie:
-dwa Nowe przednie wahacze
-cztery tuleje wahaczy lemfordera
-dwa łączniki stabilizatora febi
-dwa sworznie wahaczy febi
-dwa drążki kierownicze febi
-dwa mocowania amorków kpl febi
-dwa amorki sachs adventeg na przód
-cztery sprężyny KONI -60\-40
-2 tuleje tylnej belki lem
-Przednie przeguby zewnętrzne Ruvilla
-Przednie łożyska ruvilla
Zawieszenie silnika:
- Poduszka silnika lewa\prawa(olejowa) oraz przednia
- Poduszka skrzyni biegów
Hamulce:
Przednie i tylne klocki bosch
Układ zapłonowy:
-cztery świece bosch
-kopułka\palec bosch
-przewody zapłonowe bosch
Instalacja lpg:
-Regulacja pervect auto Gdynia z filtrami i składem mieszanki
w tym odpowiednia dawka tlenu do silnika i moc wróciła
a spalanie spadło.
-Nowy emulator oraz jakiś tam przekaźnik i już nie spala lpg
oraz benzyny razem:P
-Spalanie średnie w trasie 8,8
Wnętrze\Audio
-Zegary KMH\MPH z obrotkiem
-Kierownica raid inx
-całe wnętrze wyprane karcher
-Radio Alpine
-Nowe okablowanie do głośników przód i tył
-Głośniki przód sinuslive trój drożne
-Głośniki tył Philips xplode trój drożne duże jajka:P
Zmiany:
-przedni zderzak coupe plus halogeny
-usunięcie tylnych oznaczeń z klapy
-lotka aluminiowa competition na klapie
-lusterka oraz klamki w kolor
-całe nadwozie wypolerowane g3 i maszyna do tego
Do tego przepraszam ale nie jeżdziłem audi do kościoła,po bułki też nie i kurde
wujka kolegi nie miałem z 1901 roku jak kupowałem Audi:P Samochód brał udzial w
kilku zawodach, mocno je cisnąłem i średnio w rok robie 70 tyś km i to bez awaryjnie bo do tego mam samochód czyli do jeżdżenia.
WNĘTRZE
PRZYGOTOWANIE DO LAKIEROWANIA I OBECNIE
C.D.N :
28/02/12
Nowe zakupy Kierownica Audi sport:D
i na Aucie:D:D
i na aucie:D
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
CDN:
STAGE I
Auto wjechało dziś u mnie w pracy na serwis i otrzymało
4 nowe tuleje wahaczy lemfordera
2 łączniki stabilizatora febi
2 sworznie wahaczy febi
2 drążki kierownicze febi
2 końcówki drążków febi
2 amorki sachs adventeg na przód
4 sprężyny KONI i jak się okazało nie -60\-60 tylko przód -60 a tył -40 co mnie cieszy bo auto stoi równo :mrgreen:
na koniec zbieżność i geometria
Jak wrażenia?:> hmm banan z twarzy mi nie schodzi mimo tego że brak jeszcze zderzaka i błotników na aucie oraz alu ale o tym później:D
Jeździ się naprawdę super. Obecnie koła 195\50\15 i mega problemy z policjantami mimo podwieszonego dzisiaj wyżej wydechu. Ale po konsultacjach z Michałem UFO będzie trzeba pożegnać sie z katem bo na razie to on jest najniżej w całym układzie wydechowym:(
W weekend montaż zderzaka coupe. Błotniki przednie nowe oraz spasowanie całego przodu. Dopiero po tych zabiegach zakładamy papcie:D
zeszlifowany stary lakier ze zderzaka i pomalowanie podkładem. Jutro lakierkausunięte oznaczenia z tylnej klapy
zdjęte błotniki i wielkie mycie wszystkiego co się tylko da:D silnik już wymyty i nówka sztuka nieśmiagana
wizyta w wulkanizacji na montaż obuwia do alu 2x 215\40\18 continetal a tył 225\40\18 yokohama jak pamiętam
Zbieżnośc i geometria
składanie wszystkiego do kupy i jakieś tam foto
Polerka foto przed i po:
Pozdro UfoTm
Hamownia
12\05\2012
Zawody Borsk:
tabela wyników:
http://racetiming.pl/wyniki/PucharBorsk ... klasy.html
http://racetiming.pl/wyniki/PucharBorsk ... ralka.html
zegary usa wraz z obrotkiem:
Wrzesień 2012
Kraków \\ Zakopane
W drodze do Zakpanego:) w sumie w 6 dni prawie 2000 tyś km i bez problemowo:)
W miedzy czasie głośniki na przód sinuslive na przód, nowa jednostka sterująca jvc kdr , nowe okablowanie miedzy radiem a głośnikami.Klock bosch przód i tył. Poduszka pod skrzynią. Świece i przewody BERU; kopułka, palec bosch; wszystkie paski boscha;wszystkie płynu łącznie z hamulcowym,płynem chłodniczym i olej wraz z filtrem. Wypranie całego środka karcherem. W zawieszeniu po 10 tyś km zero stuków i jakich kolwiek luzów:)
ostatnio założona płyta pod silnik i nowe nadkola bo poprzednie się rozleciały w dość
szybkim tępię po kolach osiemnastkach do tego nowe kierunki przednie po miłym Panu który
do pasa skrętu w prawo pojechał w lewo do tego na nowo polakierowałem zderzak oraz grill
przedni który poleciał w czarny mat. Do tego przegląd auta kompletny przed wyjazdem do Niemczech.
Jako że Audi idzie do sprzedaży małe podsumowanie prac:
Zawieszenie:
-dwa Nowe przednie wahacze
-cztery tuleje wahaczy lemfordera
-dwa łączniki stabilizatora febi
-dwa sworznie wahaczy febi
-dwa drążki kierownicze febi
-dwa mocowania amorków kpl febi
-dwa amorki sachs adventeg na przód
-cztery sprężyny KONI -60\-40
-2 tuleje tylnej belki lem
-Przednie przeguby zewnętrzne Ruvilla
-Przednie łożyska ruvilla
Zawieszenie silnika:
- Poduszka silnika lewa\prawa(olejowa) oraz przednia
- Poduszka skrzyni biegów
Hamulce:
Przednie i tylne klocki bosch
Układ zapłonowy:
-cztery świece bosch
-kopułka\palec bosch
-przewody zapłonowe bosch
Instalacja lpg:
-Regulacja pervect auto Gdynia z filtrami i składem mieszanki
w tym odpowiednia dawka tlenu do silnika i moc wróciła
a spalanie spadło.
-Nowy emulator oraz jakiś tam przekaźnik i już nie spala lpg
oraz benzyny razem:P
-Spalanie średnie w trasie 8,8
Wnętrze\Audio
-Zegary KMH\MPH z obrotkiem
-Kierownica raid inx
-całe wnętrze wyprane karcher
-Radio Alpine
-Nowe okablowanie do głośników przód i tył
-Głośniki przód sinuslive trój drożne
-Głośniki tył Philips xplode trój drożne duże jajka:P
Zmiany:
-przedni zderzak coupe plus halogeny
-usunięcie tylnych oznaczeń z klapy
-lotka aluminiowa competition na klapie
-lusterka oraz klamki w kolor
-całe nadwozie wypolerowane g3 i maszyna do tego
Do tego przepraszam ale nie jeżdziłem audi do kościoła,po bułki też nie i kurde
wujka kolegi nie miałem z 1901 roku jak kupowałem Audi:P Samochód brał udzial w
kilku zawodach, mocno je cisnąłem i średnio w rok robie 70 tyś km i to bez awaryjnie bo do tego mam samochód czyli do jeżdżenia.