Audi 80 B4 2.0E 116KM Sedan ; alu 16" + spoiler od Comp
: 08 kwie 2012, 13:21
Witajcie !
Od trochę ponad miesiąca jestem posiadaczem Audi 80 B4 1991r 2.0 ABK 116km. Samochodu szukałem ponad pół roku, ze względu na nie jakiś ogromny budżet (+-4500zł) naoglądałem się mnóstwo trupów. Przez telefon wszystko super, sprawne a po przyjeździe okazywało się, że pełno rdzy albo nie chodził na benzynie, albo to na gazie, zawieszenie powybijane, hałas rolek w silniku, cieknięcie pompy paliwa, ze skrzyni biegów, znoszenie na jakąś stronę, itd... Zmęczony już szukaniem, jeżdżeniem myślałem, że już 80 nie kupię. Pewnej niedzieli wszedłem na nowo wystawione ogłoszenia i ujrzałem Audiczkę z komisu z Włocławka. Nigdy nie byłem zwolennikiem kupowania w komisie jednak wyglądała na naprawdę zadbaną za dobre pieniądze. Przez telefon Sprzedający zarzekał się, że z nią wszystko super. Także na 2 dzień o 10 byłem ze znajomym we Włocławku.
Kiedy ją zobaczyłem już wiedziałem, że nie wracam pociągiem do domu Wnętrze po prostu igła, jakby dopiero co wyszedł z salonu, żadnych przetarć, rys, brudu - NIC. Z zewnątrz podobnie, żadnej rdzy, jakiś większych rys. Jedynie zderzak popękany i lewy błotnik wyklepywany jednak zostałem o tym poinformowany przez telefon. Po obejrzeniu tylu gówien za przeproszeniem byłem w szoku, że 20 letnie auto może być w takim stanie ! Podobnie pod maską, wszystko czyste, oryginalne, żadnych przeróbek, wycieków, jednak silnik nie myty.
Po powrocie pojawiły się problemy. Wchodzenie na obroty, falowanie, dławienie., szarpanie Potem wyszło spalanie 22l gazu i z 15l benzyny (już wiem dlaczego była zalana ). Skończyło się na wymianie sondy lambda i wstawieniu silniczka krokowego gazu bo poprzednio był mechaniczny (550zł). Od tego czasu odpukać Niunia chodzi bdb Nic nie szarpie, nie dławi, nie faluje, nie pali 22l
Samochód chcę doprowadzić do stanu perfekcyjnego powolutku Zaraz po zakupie wymieniłem rzeczy, które tego wymagały.
Jeżeli chodzi o sprawy wizualne to została zmieniona blenda rejestracji bo stara była popękana, Odkleiłem naklejki, które były bardzo szpecące. Dodatkowo wymieniłem żarówki tablicy rejestracyjnej, założyłem lampkę schowka. Zakupiłem radyjko i głośniczki, które teraz sprawiają radość podczas jazdy.
W planach jest dużo, między innymi zakup alu, wymiana zderzaka przedniego, błotnika, polerka.
Co do wyposażenia to tak:
- wspomaganie kierownicy
- elektryczny szyberdach
- elektryczne lusterka
- elektryczna regulacja świateł
- lusterko podświetlane kierowcy
- centralny zamek z pilota
- składana tylna kanapa (bardzo mądra rzecz)
- hamulce tarczowe na tyle
- alarm
- alu 16"
Co zostało zrobione:
- wymieniona sonda lambda BOSH-a
- wymieniony króciec wody
- wymieniony czujnik temperatury cieczy na oryginał z ASO
- wymienione żarówki tablicy rejestracyjnej
- zakup radia i głośników
- założone oświetlenie schowka
- założenie elektronicznego silnika krokowego gazu
- regulacja gazu
- wymiana tylnej blendy
- zakup alu 16"
- wymiana przepustnicy
- wymieniona kable zapłonowe, kopułka, palec na oryginał BERU
- wymiana oleju i filtra
- wymiana termowłącznika wentylatorów
- Sprzęgło kompletne
- Tuleja łożyska oporowego
- Uszczelniacz wału tył
- Tuleja trawersy przednia x2
- Tuleja trawersy tył x2
- Osłona przegubu prawa
- Osłona przekładni kierowniczej
- Poduszka skrzyni
- Końcówki drążków
- Przewody hamulcowe gumowe
- Przewód hamulcowy metalowy
- Klocki tył
- Wieszak tłumika
Tu na starych blachach i ze starą blendą nie długo po zakupie:
[16.04.2012r] Dzisiaj zakupiłem aluski do mojej Niuni Nie mogę się doczekać aż będą na aucie Dodatkowo zamontowałem oświetlenie schowka i zrobiłem zamek i schowek zamyka się już delikatnie.
[20.04.2012r] Założenie nowych alusków i mała sesja <ok>
[15.07.2012] Wymiana czujnika temperatury cieczy (niebieskiego) na oryginał z ASO
[24.08.2012] Wymiana kabli zapłonowych, kopułki, palucha na oryginał BERU
[30.08.2012] Dziś wyjąłem boczek kierowcy, który czasem drgał i założyłem gumy, o których ktoś kiedyś zapomniał. Teraz boczek siedzi twardo i nie drga
[26.10.2012r] Niunia przeszła generalny przegląd i zostało wymienione wszystko co tego wymagało. Teraz jeździ jak nowa Kosztowało mnie to trochę $$ ale za to robocizna wyszła 400zł bo robił to wujek. Warto było
1. Sprzęgło kompletne
2. Tuleja łożyska oporowego
3. Uszczelniacz wału tył
4. Tuleja trawersy przednia x2
5. Tuleja trawersy tył x2
6. Osłona przegubu prawa
7. Osłona przekładni kierowniczej
8. Poduszka skrzyni
9. Końcówki drążków
10. Przewody hamulcowe gumowe
11. Przewód hamulcowy metalowy
12. Klocki tył
13. Wieszak tłumika
[28.10.12r] Niunia otrzymała oryginalny spoiler od Competition Wczoraj odebrany od lakiernika, dziś już na aucie.
Od trochę ponad miesiąca jestem posiadaczem Audi 80 B4 1991r 2.0 ABK 116km. Samochodu szukałem ponad pół roku, ze względu na nie jakiś ogromny budżet (+-4500zł) naoglądałem się mnóstwo trupów. Przez telefon wszystko super, sprawne a po przyjeździe okazywało się, że pełno rdzy albo nie chodził na benzynie, albo to na gazie, zawieszenie powybijane, hałas rolek w silniku, cieknięcie pompy paliwa, ze skrzyni biegów, znoszenie na jakąś stronę, itd... Zmęczony już szukaniem, jeżdżeniem myślałem, że już 80 nie kupię. Pewnej niedzieli wszedłem na nowo wystawione ogłoszenia i ujrzałem Audiczkę z komisu z Włocławka. Nigdy nie byłem zwolennikiem kupowania w komisie jednak wyglądała na naprawdę zadbaną za dobre pieniądze. Przez telefon Sprzedający zarzekał się, że z nią wszystko super. Także na 2 dzień o 10 byłem ze znajomym we Włocławku.
Kiedy ją zobaczyłem już wiedziałem, że nie wracam pociągiem do domu Wnętrze po prostu igła, jakby dopiero co wyszedł z salonu, żadnych przetarć, rys, brudu - NIC. Z zewnątrz podobnie, żadnej rdzy, jakiś większych rys. Jedynie zderzak popękany i lewy błotnik wyklepywany jednak zostałem o tym poinformowany przez telefon. Po obejrzeniu tylu gówien za przeproszeniem byłem w szoku, że 20 letnie auto może być w takim stanie ! Podobnie pod maską, wszystko czyste, oryginalne, żadnych przeróbek, wycieków, jednak silnik nie myty.
Po powrocie pojawiły się problemy. Wchodzenie na obroty, falowanie, dławienie., szarpanie Potem wyszło spalanie 22l gazu i z 15l benzyny (już wiem dlaczego była zalana ). Skończyło się na wymianie sondy lambda i wstawieniu silniczka krokowego gazu bo poprzednio był mechaniczny (550zł). Od tego czasu odpukać Niunia chodzi bdb Nic nie szarpie, nie dławi, nie faluje, nie pali 22l
Samochód chcę doprowadzić do stanu perfekcyjnego powolutku Zaraz po zakupie wymieniłem rzeczy, które tego wymagały.
Jeżeli chodzi o sprawy wizualne to została zmieniona blenda rejestracji bo stara była popękana, Odkleiłem naklejki, które były bardzo szpecące. Dodatkowo wymieniłem żarówki tablicy rejestracyjnej, założyłem lampkę schowka. Zakupiłem radyjko i głośniczki, które teraz sprawiają radość podczas jazdy.
W planach jest dużo, między innymi zakup alu, wymiana zderzaka przedniego, błotnika, polerka.
Co do wyposażenia to tak:
- wspomaganie kierownicy
- elektryczny szyberdach
- elektryczne lusterka
- elektryczna regulacja świateł
- lusterko podświetlane kierowcy
- centralny zamek z pilota
- składana tylna kanapa (bardzo mądra rzecz)
- hamulce tarczowe na tyle
- alarm
- alu 16"
Co zostało zrobione:
- wymieniona sonda lambda BOSH-a
- wymieniony króciec wody
- wymieniony czujnik temperatury cieczy na oryginał z ASO
- wymienione żarówki tablicy rejestracyjnej
- zakup radia i głośników
- założone oświetlenie schowka
- założenie elektronicznego silnika krokowego gazu
- regulacja gazu
- wymiana tylnej blendy
- zakup alu 16"
- wymiana przepustnicy
- wymieniona kable zapłonowe, kopułka, palec na oryginał BERU
- wymiana oleju i filtra
- wymiana termowłącznika wentylatorów
- Sprzęgło kompletne
- Tuleja łożyska oporowego
- Uszczelniacz wału tył
- Tuleja trawersy przednia x2
- Tuleja trawersy tył x2
- Osłona przegubu prawa
- Osłona przekładni kierowniczej
- Poduszka skrzyni
- Końcówki drążków
- Przewody hamulcowe gumowe
- Przewód hamulcowy metalowy
- Klocki tył
- Wieszak tłumika
Tu na starych blachach i ze starą blendą nie długo po zakupie:
[16.04.2012r] Dzisiaj zakupiłem aluski do mojej Niuni Nie mogę się doczekać aż będą na aucie Dodatkowo zamontowałem oświetlenie schowka i zrobiłem zamek i schowek zamyka się już delikatnie.
[20.04.2012r] Założenie nowych alusków i mała sesja <ok>
[15.07.2012] Wymiana czujnika temperatury cieczy (niebieskiego) na oryginał z ASO
[24.08.2012] Wymiana kabli zapłonowych, kopułki, palucha na oryginał BERU
[30.08.2012] Dziś wyjąłem boczek kierowcy, który czasem drgał i założyłem gumy, o których ktoś kiedyś zapomniał. Teraz boczek siedzi twardo i nie drga
[26.10.2012r] Niunia przeszła generalny przegląd i zostało wymienione wszystko co tego wymagało. Teraz jeździ jak nowa Kosztowało mnie to trochę $$ ale za to robocizna wyszła 400zł bo robił to wujek. Warto było
1. Sprzęgło kompletne
2. Tuleja łożyska oporowego
3. Uszczelniacz wału tył
4. Tuleja trawersy przednia x2
5. Tuleja trawersy tył x2
6. Osłona przegubu prawa
7. Osłona przekładni kierowniczej
8. Poduszka skrzyni
9. Końcówki drążków
10. Przewody hamulcowe gumowe
11. Przewód hamulcowy metalowy
12. Klocki tył
13. Wieszak tłumika
[28.10.12r] Niunia otrzymała oryginalny spoiler od Competition Wczoraj odebrany od lakiernika, dziś już na aucie.