[80 b2,1.6 1986 rok]Przedstawiam swoje Audi [papen1983]
: 21 sie 2007, 23:27
Czesc Wszystkim !!!
Pojazd jaki chcialbym Wam zaprezentowac to Audi 80 B2 wersja CC z 1986 roku (tzw. przejściówka) w bardzo (no moze nie az tak bardzo) nietypowej , 2 drzwiowej wersji , juz co prawda na dzisiejsze czasy leciwe autko , ale jak to ludzie mawiaja dla niektórych wiecznie młode ....
Teraz troche o samym samochodzie , mianowicie autko zostało zakupione przez mojego ojca w 1995 roku jako 9 letni pojazd i do dnia dzisiejszego jest w rodzinie ( długo prawda),Niestety w momencie zakupu brakowało w autku kilku oryginalnych , na tamte czasy trudno dostepnych i zarazem drogich czesci. Mianowicie w dzien przed sprzedażą samochodu poprzedni wlasciciel (zreszta znajomy)uderzył audikiem w słupek na parkingu i nieszczesliwie zbił przedni reflektor, w zwiazku z niedostepnoscia oryginału zostały założone obie lampy wraz z kierunkami od modelu produkowanego do roku 1984.
Kolejną rzecza nieoryginalną w aucie jest gażnik który pochodzi rowniez z modelu starszego - przyczyna błaha - niekompetencja serwisu w którym autko było naprawiane przed zakupem - uszkodzeniu uległ sterownik (czy cos w tym stylu) od oryginalnego gaźnika 2E2 - a mechanik stwierdzil ze to gaźnik i go wymienili na prostszy bez elektroniki 35pdsit (jak sie nie myle)- bład poważny prawda? Niemniej autko sie kulało dosyć sprawnie.
Troche danych na temat autka :
Silnik 1.6 benzyna gaźnikowy 75 KM, przebieg obecnie 226 tys kilometrów (oryginalny)
Skrzynia biegów 4
Wyciety katalizator (tak był hehe ) i wstawiona strumienica + koncówka wydechu ulter
Hamulce przod tarczowe tył bębnowe (kiedys były lakierowane zaciski)
Założone oryginalne felgi King (nie ats cup Choć sa podobne) 7,5 x 15 cali z oponkami 195/50/15''
Jakies dwa lata temu wymieniane amortyzatory i komplet gum (silentblocków) -przod i tył w zawieszeniu - autko od prawie 2 lat jeżdżone sporadycznie kilka razy w roku
Wyposażenie :
Jest to wersja CC , czyli jak na tamte czasy kompletna welurowa tapicerka , szyberdach - choć nie wiem czy nie dostawiany w niemczech ??, reczne podnośniki szyb:-) spoiler kamei - oryginał
Aktualnie od kilku lat jestem w zasadzie jedynym uzytkownikiem tego pojazdu i mialem rownież kilka propozycji sprzedazy autka , lecz mam do niego wielki sentyment i raczej nie wchodzi to w rachube ...poprostu fajnie jest jeździć czyms czego jest malo na drogach , mimo ze jest starsze od przecietnej ....no i podoba mi sie sylwetka ...
Poniżej wklejam fotki samochodu ( z góry wiem ze zaraz poleca komentarze wiejski tuning - spoilery- i przedni grill - wiec uprzedzam ze to byly moje bledy z przeszlosci jak bylem mlodszy (18 - 19 lat) i to bylo modne- obecnie przod wroci do serii jak rowniez cale autko- juz zakupilem caly front - oryginalne lampy od przejsciowki i kierunki - udało sie biale!!! + grill)
Z przeprowadzonych zmian w samochodzie jak na razie moge wymienić :
- Alufelgi king
- Tylne boczne szyby przyciemnione (zniknie przyciemnienie)
- Strumienica + koncowka ulter
- pomalowane elementy wnetrza + inna konsola srodkowa - wroci raczej do serii
- m3 progi - w sumie to wg mnie nawet pasuja - byc moze zostana ale na pewno usune ten wlot na koncu ( o ile zostana)
- lotka na klapie bagaznika
- spoiler kamei przod - oryginalny
- lakierowane na czerwono lampy tylne (juz by trzeba odnowić )
- central zamek z pilotem
Ponizej fotka nowych lamp i grilla (jeszcze bez kierunkow bo dopiero dzis zostały odebrane- juz po moim wyjeździe z kraju niestety)
najbliższe plany co do autka :
Doprowadzenie autka do idealnego stanu - niestety zostało nadgryzione zębem czasu i wymaga kilku zabiegów, mianowicie , wymiana maski - troszke pogięta i spekany lakierek, naprawa hamulców ( być moze na dniach)- zmian bebnów i szczek na nowe, naprawa belki przedniej - korozja (zreszta jedyne miejsce na audicy - które koroduje - mocowanie łapy przedniej od silnika w belce przedniej, - niby cała buda ocynk :< ) naprawa linki otwierania maski - zerwana klamka - czyli do wymiany , sprawdzenie podnośnika szyby kierowcy cos ciezko działa i przeskakuje (drobnostka raczej)
uzupełnienie ubytków w postaci 3 swiatla stop i chromowanej listewki kolo okna z prawej strony (mam - tylko trzeba zalozyc)
Plany na dalsza przyszłość :
- Kompletne odnowienie powłoki lakierniczej prawdopodobnie ze zmianą koloru na całości (mysle o brazie typu UPS - metalik + perła lub jaskrawy pomarańcz) oraz usuniecie listew bocznych + jak sie uda znaleźć szerokie zderzaki np od coupe
- Regeneracja i polerka felg , lub o ile sie uda to moze zmaina na cos bardziej oldshoolowego
- Gleba + naciągniecie fajnych kapci
- Doprowadzenie wnetrza do porzadku - brakuje kilku elementów ktore ulegly zniszczeniu podczas eksploatacji - np kieszenie boczne(połamane) i lewy nawiew po stronie kierowcy (gałke biegów oryginalną mam w domu podobnie jak konsole srodkową)
- SWAP jednostki napedowej lub remont obecnej(gaźnik powoli przestał dawac "rade") i ładne wykonczenie komory i silnika (szukam porady co pasuje bez wiekszych problemów i przerobek w ta komore silnika)
- w bardziej odległej przyszłości zmiana tapicerki wnętrza - mam dobrego tapicera znajomego - mysle o obszyciu np eko skóra czarno czerwoną lub kremową zaleznie od wybranego koloru (ale to na prawde przyszłość)
Nie wiem jak wam szanownym forumowiczom sie to autko podoba ale wydaje mi sie ze to dobra baza do zrobienia typowego germana lub oldschool'a, tym bardziej tez ze autko jest w rodzinie kupe czasu i naprawde znam je na wylot i wiem co bylo robione ...i co trzeba zrobić.
Pragnąłbym rowież nadmienic i prosic zarazem o nieponaglanie mnie o dalsze fotki i opisy prac ponieważ sam zdaje sobie sprawe,ze plany mam ambitne ale z realizacja bedzie gorzej i bedzie to trwac , głownie z powodu iz nie mieszkam w Polsce i nie posiadam tego autka na codzień, aczkolwiek w miare możliwości bede realizował swoj plan ktory w sumie ubzdurałem sobie już jako nastolatek...Jak na razie to z pomocą ojca bedącego na miejscu postaramy sie doprowadzić autko do stanu bliskiego ideału (mechanicznie), a poźniej zajmę sie karoseria i wyglądem.
Jestem rownież otwarty na wszelkie propozycje zmian i sugestie dotyczące "bolida", jak rowniez na porady co do np mozliwosci osadzenia roznych silników - co sie najbardziej kalkuluje i nie sprawi problemów np z montażem, byc moze rownież ktos ma jakies graty do takiego pojazdu , chetnie nawiąże kontakt z taka osoba.
Podsumowując na dzien dzisiejszy zaczynam od kompletowania elementów do odbudowy i ew przebudowy samochodu i doprowadzenia go na poczatek do stanu idealnej serii (lub cos blisko tego) zrowno mechanicznie i poźniej wizualnie , pozdrawiam ....
P.s post ten jest prawie identyczny z tym który zamiescilem na vwzone.pl i oba sa mojego autorstwa, lecz to forum wydaje sie bardziej odpowiednie dla audi pozdrawiam raz jeszcze ...
Pojazd jaki chcialbym Wam zaprezentowac to Audi 80 B2 wersja CC z 1986 roku (tzw. przejściówka) w bardzo (no moze nie az tak bardzo) nietypowej , 2 drzwiowej wersji , juz co prawda na dzisiejsze czasy leciwe autko , ale jak to ludzie mawiaja dla niektórych wiecznie młode ....
Teraz troche o samym samochodzie , mianowicie autko zostało zakupione przez mojego ojca w 1995 roku jako 9 letni pojazd i do dnia dzisiejszego jest w rodzinie ( długo prawda),Niestety w momencie zakupu brakowało w autku kilku oryginalnych , na tamte czasy trudno dostepnych i zarazem drogich czesci. Mianowicie w dzien przed sprzedażą samochodu poprzedni wlasciciel (zreszta znajomy)uderzył audikiem w słupek na parkingu i nieszczesliwie zbił przedni reflektor, w zwiazku z niedostepnoscia oryginału zostały założone obie lampy wraz z kierunkami od modelu produkowanego do roku 1984.
Kolejną rzecza nieoryginalną w aucie jest gażnik który pochodzi rowniez z modelu starszego - przyczyna błaha - niekompetencja serwisu w którym autko było naprawiane przed zakupem - uszkodzeniu uległ sterownik (czy cos w tym stylu) od oryginalnego gaźnika 2E2 - a mechanik stwierdzil ze to gaźnik i go wymienili na prostszy bez elektroniki 35pdsit (jak sie nie myle)- bład poważny prawda? Niemniej autko sie kulało dosyć sprawnie.
Troche danych na temat autka :
Silnik 1.6 benzyna gaźnikowy 75 KM, przebieg obecnie 226 tys kilometrów (oryginalny)
Skrzynia biegów 4
Wyciety katalizator (tak był hehe ) i wstawiona strumienica + koncówka wydechu ulter
Hamulce przod tarczowe tył bębnowe (kiedys były lakierowane zaciski)
Założone oryginalne felgi King (nie ats cup Choć sa podobne) 7,5 x 15 cali z oponkami 195/50/15''
Jakies dwa lata temu wymieniane amortyzatory i komplet gum (silentblocków) -przod i tył w zawieszeniu - autko od prawie 2 lat jeżdżone sporadycznie kilka razy w roku
Wyposażenie :
Jest to wersja CC , czyli jak na tamte czasy kompletna welurowa tapicerka , szyberdach - choć nie wiem czy nie dostawiany w niemczech ??, reczne podnośniki szyb:-) spoiler kamei - oryginał
Aktualnie od kilku lat jestem w zasadzie jedynym uzytkownikiem tego pojazdu i mialem rownież kilka propozycji sprzedazy autka , lecz mam do niego wielki sentyment i raczej nie wchodzi to w rachube ...poprostu fajnie jest jeździć czyms czego jest malo na drogach , mimo ze jest starsze od przecietnej ....no i podoba mi sie sylwetka ...
Poniżej wklejam fotki samochodu ( z góry wiem ze zaraz poleca komentarze wiejski tuning - spoilery- i przedni grill - wiec uprzedzam ze to byly moje bledy z przeszlosci jak bylem mlodszy (18 - 19 lat) i to bylo modne- obecnie przod wroci do serii jak rowniez cale autko- juz zakupilem caly front - oryginalne lampy od przejsciowki i kierunki - udało sie biale!!! + grill)
Z przeprowadzonych zmian w samochodzie jak na razie moge wymienić :
- Alufelgi king
- Tylne boczne szyby przyciemnione (zniknie przyciemnienie)
- Strumienica + koncowka ulter
- pomalowane elementy wnetrza + inna konsola srodkowa - wroci raczej do serii
- m3 progi - w sumie to wg mnie nawet pasuja - byc moze zostana ale na pewno usune ten wlot na koncu ( o ile zostana)
- lotka na klapie bagaznika
- spoiler kamei przod - oryginalny
- lakierowane na czerwono lampy tylne (juz by trzeba odnowić )
- central zamek z pilotem
Ponizej fotka nowych lamp i grilla (jeszcze bez kierunkow bo dopiero dzis zostały odebrane- juz po moim wyjeździe z kraju niestety)
najbliższe plany co do autka :
Doprowadzenie autka do idealnego stanu - niestety zostało nadgryzione zębem czasu i wymaga kilku zabiegów, mianowicie , wymiana maski - troszke pogięta i spekany lakierek, naprawa hamulców ( być moze na dniach)- zmian bebnów i szczek na nowe, naprawa belki przedniej - korozja (zreszta jedyne miejsce na audicy - które koroduje - mocowanie łapy przedniej od silnika w belce przedniej, - niby cała buda ocynk :< ) naprawa linki otwierania maski - zerwana klamka - czyli do wymiany , sprawdzenie podnośnika szyby kierowcy cos ciezko działa i przeskakuje (drobnostka raczej)
uzupełnienie ubytków w postaci 3 swiatla stop i chromowanej listewki kolo okna z prawej strony (mam - tylko trzeba zalozyc)
Plany na dalsza przyszłość :
- Kompletne odnowienie powłoki lakierniczej prawdopodobnie ze zmianą koloru na całości (mysle o brazie typu UPS - metalik + perła lub jaskrawy pomarańcz) oraz usuniecie listew bocznych + jak sie uda znaleźć szerokie zderzaki np od coupe
- Regeneracja i polerka felg , lub o ile sie uda to moze zmaina na cos bardziej oldshoolowego
- Gleba + naciągniecie fajnych kapci
- Doprowadzenie wnetrza do porzadku - brakuje kilku elementów ktore ulegly zniszczeniu podczas eksploatacji - np kieszenie boczne(połamane) i lewy nawiew po stronie kierowcy (gałke biegów oryginalną mam w domu podobnie jak konsole srodkową)
- SWAP jednostki napedowej lub remont obecnej(gaźnik powoli przestał dawac "rade") i ładne wykonczenie komory i silnika (szukam porady co pasuje bez wiekszych problemów i przerobek w ta komore silnika)
- w bardziej odległej przyszłości zmiana tapicerki wnętrza - mam dobrego tapicera znajomego - mysle o obszyciu np eko skóra czarno czerwoną lub kremową zaleznie od wybranego koloru (ale to na prawde przyszłość)
Nie wiem jak wam szanownym forumowiczom sie to autko podoba ale wydaje mi sie ze to dobra baza do zrobienia typowego germana lub oldschool'a, tym bardziej tez ze autko jest w rodzinie kupe czasu i naprawde znam je na wylot i wiem co bylo robione ...i co trzeba zrobić.
Pragnąłbym rowież nadmienic i prosic zarazem o nieponaglanie mnie o dalsze fotki i opisy prac ponieważ sam zdaje sobie sprawe,ze plany mam ambitne ale z realizacja bedzie gorzej i bedzie to trwac , głownie z powodu iz nie mieszkam w Polsce i nie posiadam tego autka na codzień, aczkolwiek w miare możliwości bede realizował swoj plan ktory w sumie ubzdurałem sobie już jako nastolatek...Jak na razie to z pomocą ojca bedącego na miejscu postaramy sie doprowadzić autko do stanu bliskiego ideału (mechanicznie), a poźniej zajmę sie karoseria i wyglądem.
Jestem rownież otwarty na wszelkie propozycje zmian i sugestie dotyczące "bolida", jak rowniez na porady co do np mozliwosci osadzenia roznych silników - co sie najbardziej kalkuluje i nie sprawi problemów np z montażem, byc moze rownież ktos ma jakies graty do takiego pojazdu , chetnie nawiąże kontakt z taka osoba.
Podsumowując na dzien dzisiejszy zaczynam od kompletowania elementów do odbudowy i ew przebudowy samochodu i doprowadzenia go na poczatek do stanu idealnej serii (lub cos blisko tego) zrowno mechanicznie i poźniej wizualnie , pozdrawiam ....
P.s post ten jest prawie identyczny z tym który zamiescilem na vwzone.pl i oba sa mojego autorstwa, lecz to forum wydaje sie bardziej odpowiednie dla audi pozdrawiam raz jeszcze ...