Strona 1 z 1

TurboMaruda by Oofol - Uwolnić odmę!

: 05 lip 2012, 23:28
autor: Oofol
[center]Witam wszystkich serdecznie.

Chciał bym przedstawić moje kolejne 4xO

Jest nim takie sobie C5 Saloon 1.8T AWT ośka 2000r

[/center]

[center]Auto kupiłem poniekąd z rozsądku - normalnie wybrał bym nie koniecznie ten model ;-)[/center]


Co do wyposażenia to w sumie seria:

- pełna elektryka
- Climatronic 2 strefy
- el reflektorów
- el fotele
- podłokietnik x2
- Radio Concert 1
- mały FIS
- dokładki malowane w kolor auta
- HID 6000K (był już założony jak kupiłem)
- i na koniec popsuta kierownica :-D RHD


Wprowadzone zmiany na początek:

- zmiana kierownicy na S6
- kilka elementów/schowków wyścielonych alcantarą
- zmienione podświetlenie w podsufitce na SMD
- ramka grilla oklejona czarnym matem



Plany:

- doprowadzenie auta do wzorowego stanu technicznego - już 85%
- obniżenie - jest
- zmiana kół
- zmiana nagłośnienia
- modyfikacje silnika
- inne


Zmiany są jednak uwarunkowane tym jak auto się będzie odwdzięczać za moje zabiegi dopieszczające ;-) Jeśli nie będzie się odwdzięczać to nie będzie żadnych zmian.

Kilka słów co do "Marudy" - tak a nie inaczej nazwałem auto ponieważ na samym początku przysporzyło mi kilka problemów.

Zaraz po zakupie padły mi zegary (piękne Jaegery...) i przegniły przewody zasilające zapłon... Nie wspomnę już o urwanych linkach podnośników przednich szyb...

Nie mniej jednak auto jest w dobrym stanie, bądź nawet więcej niż takim jak na warunki irlandzkie - tutaj znaleźć zadbane auto jest ciężko...


A teraz kilka fotek (najstarsze będą na końcu)

Dawno sie nic nie dzialo. Zbieralem klocki do instalacji CA. Prace ruszyly.

Z uwagi na ilosc zdjec, wrzucilem je do albumu ponizej.

Najpierw polozylem kable. po prwaej zasilanie i prawe glosniki (bi-wiring), po lewej 3 pary RCA, remote i kable glosnikowe (bi-wiring).

Nastepna rzecz to wytlumienie bagaznieka (nie ma zdjeciaefektu koncowego...).

W chwili przerwy wmontowalem gwizdki w trojkaty przy lusterkach i pomalowalem w kolor felg (zdjecie z ciemniejszymi - efekt po wyschnieciu).

I wreszcie przedwczoraj zaczalem docinac plyty do zabudowy.

i tak sie to poki co prezentuje.

Co do klockow:

- jednostka sterujaca to moj poczciwy Kenwood XXV-01D

- przod Folkal K2P KR zasilane:
- gwizdki Kenwood PS201T (w drodze..)
- kicki Kenwood PS501F

- woofer skrzynia BR MDF 18mm, front 36mm
- glosnik Hifonics Zeus ZX1214
- Eton PA 2802


I wreszcie fotki:)

https://picasaweb.google.com/1152504127 ... directlink




Dzisiaj doszły postojówki SMD
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek



Popatrzyłem dzisiaj pod auto - tak wygląda stosunek podłogi z asfaltem bez obciążenia:)

Obrazek

A tak auto z 3ma osobami i dzieckiem
Obrazek






Rzeźbienie kół czas dalszy...
Stwierdzilem ze nie ma tragedi po tym jak koło potraktowałem czarnym lakierem półprzezroczystym - i że wygląda to nawe bardzo fajnie :-) Więc skończyłem w tym stylu.

Do tego poleciały wszystkie tarcze w czarny mat i zaciski w srebro.

ObrazekObrazek


Co więcej obniżyłem auto - tyłu się więcej nie da... Wyjąłem nakrętkę i poszło maxymalnie w dół - teraz tył -100mm przód 100-110mm i dla porównania zdjęcie z dnia zakupu ;-)

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek



Dzisiaj autko musiało odwiedzić mechanikaaaaa....... Z braku narzędzi musiałem komuś zapłacić...
Wymieniono prawy przgub Rouville i łożysko PP Meyla. Do tego komplet wahaczowni MSport. Zaczynały pukać lekko lewe górne banany ale jak wymieniać to po całości. Auto się trochę usztywniło i zaczęło odczuwalnie lepiej reagować na kierownicę. (zdjęć kilka w poniedziałek;)




"Nowe koła" nie grzeszą wyglądem więc postanowiłem zmienić kolor - zakupiłem farbę - na moje nieszczęście trafiłem na laika - farba miała być ciemno wiśniowym metalikiem a okazała się lakierem koloryzującym... Musiałem pomalować najpierw na srebrno a potem owym lakierem... Wyszło o wiele jaśniej niż w zamyśleniach... Nie jest najgorzej ale tak na pewno nie zostanie - zrobiłem tylko jedno koło... Przy okazji pomalowałem zacisk :-)
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek


Przegląd już niebawem a ja nie mam wymarzonych kółek:/
Tylne opony są na wykończeniu i muszę kupić 2szt - używki dostanę za 100€ z montażem (za 2) a tym czasem trafiła się mała okazja - pasztetowe 18" z o wiele lepszymi oponami za 150€ komplet - grzech było nie wziąć:)
ObrazekObrazek


Przyszedł nowy mieszek ze skórki z węża (od pralki wirnikowej;) - ładnie się komponuje w czerni z alcantarką:)
Obrazek



Pora na zmianę oleju - jeszcze w sumie nie pora ale silnik zaczął dziwne odgłosy z siebie wydawać - nie wiadomo jaki "specyfik" był zalany więc wolę nie ryzykować...
Zaraz po płukance Engine Clean od Motula zalałem Motul 5W30 Specific 504 00 507 00 stworzony do turbodołądowanych silników grupy VAG - o podwyższonej lepkości. Do tego odpowiedni filtr Knehta - okazało się że był założony zły - chyba więcej niż o połowę mniejszy filtr z innych modeli Audi...

Obrazek




Następny etap to koła... Ciężka sprawa bo nic rozsądnego nie mogę znaleźć.
Moje wyglądają jak... Więc międzyczasie pora na eksperymenty:D

Najpierw matowe cappucino:
Obrazek


A potem satynowy czarny:
Obrazek



Dużo rozmyślałem i czytałem zastanawiając się co tu zrobić aby lakier w tragicznym stanie doprowadzić do porządku - chciałem oklejać albo nawet malować auto...
Stan lakieru spędzał mi sen z oczu...

Kolega Ponczo podesłał mi zbawiennego linka do forum www.kosmetykaaut.pl
Po lektorze forum i zaznajomieniem jako tako z materią zacząłem zastanawiać się nad zakupem produktów do detailingu. Myślałem od razu o polerce mechanicznej ale z braku sprzętu a co gorsza możliwości jego podłączenia stwierdziłem, że spróbuje siły rąk...

Zakupiłem zupełnie nowe kosmetyki - że mam dostęp jedynie do Meguiras, a że mam dostęp tylko do tej z polecanych marek wszystkie produkty są od Megsa.

Zakupiłem:
- Szampon Golda Class
- Glinka
- Quick detailer
- Ręcznik microfira
- Pad gąbkowy
- Pasta polerska Scratch X 2.0
- Wosk Gold Class
- Quick interior detailer
- Izopropylen (99.7%;) 2.5l z okolicznej dystrybucji)
- dodatkowe microfibry
- myjki microfibrowe

Obrazek

Prace and samym nadwoziem nie licząc wnęk drzwiowych i szyb trwały około 6h. Pożądne mycie dobrymi kosmetykami i glinkowanie dały spore efekty. To co mnie jednak czekało po X2.0 przeszło moje najśmielsze oczekiwania (szczególnie iż polerowałem jedynie ręką!!!)
A tutaj efekty:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Oceńcie sami:)





Sobota widniała pod hasłem "Uwolnić odmę!"
Pozbyłem się wszystkich zbędnych zaworków podciśnieniowych, instalacji EVAP, PCV i sterowania DV:). Jeszcze nie wszystko ogarnięte i tak jest bajzel ale czasu nie starczyło...

ObrazekObrazek



Autko jeździ dobrze ale nie lubi zakrętów. Z pomocą przyleciał z za oceanu gwincik DTS.Dla nie znających marki jest to podfirma AP. AP z kolei należy do Weiteca, a ten to tańsza seria KW. Jakość wykonania jest bardzo dobra. Gwint gruby i solidny, ładne wykończenie wszystkiego, sprężyna jedna mi spadła na stary amor i się nawet nie zarysowała:) Zasięg od -40mm do -80mm.

Na chwilę obecną ustawiony z przodu na 1/2 a z tyłu na 3/4 wysokości.
To co ten sprzęt sobą prezentuje przeszło moje oczekiwania. Auto zaczęło prowadzić się bardzo pewnie, lepiej reaguje na ruchy kierownicą jak i na hamulec. Zakrętów się po prostu klei:) Jeśli chodzi o komfort to był chyba największy szok - przy takich świetnych właściwościach jezdnych straciło może ze 20% na komforcie nie mogłem w to uwierzyć ale przyzwyczaiłem się bardzo szybko! Jeździ się cudownie!!! Co prawda tylne amorki musiały chwilowo zostać seryjne z powodu poduszek - nie dało się ich z nich zbić... Czekam na nowe a do tego czasu jest seria i tak jest dobrze:)

Dodatkowo przyszła pora na zmianę hebelków.
Był to ciężki orzech do zgryzienia... Zawsze jeździłem na ATE i Girling.
Do tej krowy nie ma Girlinga a ATE się strasznie popsuło i większość psioczy... Z racji iż ludzie polecają wahacze MS postanowiłem zaryzykować i zakupiłem komplet tarcz i klocków na obydwie osie właśnie MasterSport.
Przyznam, że miałem obawy głównie co do siły hamowania - ale pierwsze depnięcie po założeniu było juz bardzo dobre i teraz po przejechaniu na gwincie i nowych hebelkach ponad 300mil głównie po mieście nie mam już wątpliwości - był to dobry zakup. Po przejechaniu kilku tys. zdam dalszą relację ze sprawności gwintu i jakości hamulców, a tym czasem kika fotek:)

Tak wyglądał po wyjęciu z pudełka
ObrazekObrazek

Tutaj porównanie z serią
ObrazekObrazekObrazek

A tak już zamontowany na aucie wraz z nowymi tarczkami i klocuszkami:)
ObrazekObrazekObrazekObrazek

A tutaj Maruda przed zabiegiem i po
ObrazekObrazek

A tutaj w dziczy;)
Obrazek


Nowiutka gałeczka z C4 - bardziej mi się podobie:)
ObrazekObrazek



Wymiana siłowników klapy bagażnika:) Stare nie dość, że nie miały już siły to i już nie wyglądały...
ObrazekObrazekObrazek



Montaż manometru w alcantarze (tymczasowy - zmieni się po montażu CA)
ObrazekObrazekObrazek



Nowe zaworki. Z racji tego iż N75 po czyszczeniu nie działa, a DV chyba jest tam od nowości zakupiłem obydwa w ASO + 2m wężyka podciśnieniowego;) Do tego mały zegareczek co by wiedzieć czy turbinka dmucha jak inżynier przykazał;) (notabene będzie ładnie zamontowana)

ObrazekObrazek



Grill

Obrazek Obrazek


SMD (efekt pokażę po wymianie wszystkich żarówek)

Obrazek



Alcantara

Obrazek Obrazek Obrazek



Nowa kierownica w super stanie:)

Obrazek


Zaraz po zakupie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 06 lip 2012, 06:47
autor: Kermit85
No Jacku widzę, że jednak zostajesz przy a6 jak już zacząłeś w nią inwestować :-P

Znając Ciebie to tak łatwo nie odpuścisz i takie drobne problemy jakie z nią miałeś i jeszcze będziesz miał nie powinny Cię zrazić, a projekt na 1000% będzie udany, bo masz do tego dryg :mrgreen: Gwincik oczywiście na duży + zrób tylko coś jeszcze z felami, najlepiej zostaw je na chłodniejszą porę i zastąp jakimś kozackim zestawem 8-)

: 06 lip 2012, 07:13
autor: małolat
Na reszcie się pochwaliłeś :)

: 06 lip 2012, 15:05
autor: goldi j51
Witaj jacek co do zawieszenia to master jak dla mnie nie jest taki zły juz drugi rok śmigam jak znam ciebie zaś wszystko doprowadzisz do perfekcji <ok>

: 06 lip 2012, 15:15
autor: trepek
Yyy... chyba w fabryce ktoś się pomylił i Ci kierownicę po złej stronie zamontował :-P

: 06 lip 2012, 15:20
autor: wujo1
ładna audi , starą audi jeszcze masz czy poszła w świat

: 06 lip 2012, 23:20
autor: Oofol
Dzięki chłopaki ;-)

- Grzesiu nie pocieszaj mnie z tymi przyszłymi problemami bo jeszcze ze starych i obecnych nie wyszedłem do końca ;-)

Kółek szukam ale chce znaleźć coś na prawdę ciekawego - myślę nad BBS RS ale to trochę oklepane już...

- Jarek taki właśnie jest plan MS powinny u mnie zdać egzamin - w zeszłym roku zrobiłem 6K km wiec...

- trepek no taka jakaś popsuta mi się też wydawała ;-P

- wujo shrek jest dalej, obecnie ujeżdżany przez brata. nie zamierza zmieniać właściciela;)

A ty młody tam nie podpuszczaj;)

: 06 lip 2012, 23:49
autor: trepek
Oofol pisze:- trepek no taka jakaś popsuta mi się też wydawała ;-P
Ja i tak wierzę, że egzemplarz który kupiłeś, był wart grzechu <ok> nawet popsuty :-P

: 07 lip 2012, 00:02
autor: Oofol
Ja też mam taką nadzieję ;-)

: 07 lip 2012, 00:12
autor: trepek
Oofol pisze:Ja też mam taką nadzieję ;-)
Kupiłeś a flaszki nie postawiłeś :-/

: 09 lip 2012, 00:15
autor: Oofol
;p

: 15 lip 2012, 14:36
autor: wampir1988
będzie przeróbka czy to w Anglii będzie śmigać ?? :-D

: 15 lip 2012, 21:44
autor: Oofol
wampir1988 pisze:będzie przeróbka czy to w Anglii będzie śmigać ?? :-D
Przeczytaj pierwszy post ;-)

Poza tym w Angli to to nie bedzie juz nigdy smigac - ja mieszkam w Irlandi.

: 16 lip 2012, 22:51
autor: wampir1988
ok już ogarniam temat :-D

: 15 cze 2016, 19:03
autor: Oofol
Temat do zamknieca. Maruda juz nie w moich rekach.