[Audi 80 B4 Avant 1,6] Składamy powietrze.
: 26 lip 2012, 02:36
Witam wszystkich klubowiczów Nadejszla wielkopomna chwila co by pokazać swoje cudo. Najpierw kilka słów od strony technicznej a później foto.
Auto trafiło w moje ręce w sierpniu 2010 roku.
Wyposażenia fabrycznego wielkiego nie ma więc będzie krótko:
kolor LY7T Czyli Kristallsilber Metallic C6
Wspomaganie kierownicy;
Elektryczne szyby przód;
Centralny zamek;
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka;
Klimatyzacja teraz już manualna, był włoski klimatronik....ciężki temat
Komplet felg aluminiowych i stalowych;
Moje dodatki to:
dodatkowe zegary;
przycisk centralnego zamka z A4:
alarm ze scyzorykiem;
podświetlenie nad nogami przód oraz drzwi;
skromne audio do niedalekiej i szybkiej rozbudowy;
Przez te dwa lata auto otrzymało parę nowych podzespołów:
amorki przód+tył monroe'a+poduszki, osłony i odboje;
tuleje sanek, wahaczy i tylnej belki-lemki i febi;
sworznie, łączniki i reszta gratów w zawiasie;
tarcze i klocki przód+tył;
ogumienie uniroyal rain expert;
Jedyne co zostało z poważniejszych prac do poprawy to lakier a później zmiana silnika oczywiście
Kilka foto poniżej:
Kilka foto z rezania przełącznika do centrala:
i jeszcze parę:
A tu podświetlenie na ciepłych ledach:
Środek z zegarami (jeden do wymiany):
Ponad to na początku kwietnia wymieniałem uszczelniacze na zaworach i przy okazji uszczelniacz na wałek rozrządu i uszczelka pod pokrywę zaworów. Całość zabiegu trwała 8 godzin łącznie z wykonaniem przyrządu do rozpinania zamków zaworowych Zależało mi na nie zdejmowaniu głowicy gdyż silnik od 19 lat nie był rozbierany. Myślałem nad sprężonym powietrzem ale w końcu wykorzystałem patent ze sznurkiem i udało się temat ogarnąć. Po całym zabiegu wyruszyłem autem pod Londyn. Spożycie oleju spadło z 5-6 litrów między wymianami do zera
Hehe tak często olej dolewałem że ciągle czysty był Po powrocie do kraju zalałem silnik olejem Valvoline 10w-40. Przejechane mam na nim ponad 5 tyś. Zero ubytku oleju i sam olej wygląda jak bym go wczoraj zalał <ok>
Pora na małą aktualizację wątku.
Dzięki pomocy oraz uprzejmości kolegi DEDHI'ego na pokładzie auta zagościł wyświetlacz temperatury zewnętrznej. Montaż przeprowadzałem według opisu z forum i wszystko zajęło może godzinę włącznie z dorobieniem pasującej wtyczki 5-cio pinowej. Wszytko działa elegancko i cieszy oko
Przy okazji końcówka wydechu poleciała do polerki. Oto efekt:
Jeszcze raz wielkie dzięki DEDHI
Żeby nie było że i mnie Mikołaj nie ominął w tym roku to pochwalę się tym co znalazłem pod choinką:
Dołączyłem do kolejnej rodziny:
Limited version 8-)
Przemas80 to był dobry pomysł jak i projekt wraz z wykonaniem
Jako że śniegi stopniały i zrobiło się w miarę znośnie na dworzu z głównym udziałem kolegi Dedhi poczyniliśmy taki oto praktyczny uchwyt:
Tak jak obiecałem podsyłam foto z efektu dzisiejszego marznięcia:
Poczyniona została nowa wiązka do halogenów oraz regulacji świateł....wszystko połączone tak jak w fabryce......bez zwarć i palenia bezpieczników
Jutro zapodam foto za dnia. Ogromne dzięki dla Przemasa80 za dostarczenie potrzebnych elementów
Następnym razem działamy przy Twoim aucie
[center]Marzec 2013[/center]
Po zamontowaniu instalacji świateł okazało się że nie działa podświetlenie przycisku regulacji. Jako że u brata fabrycznie podświetlenie było dosyć słabe to pokusiłem się o zastosowanie mocniejszej żarówki. Przycisk po zdjęciu obudowy wygląda tak:
Dalej delikatnie demontujemy czerwony plastik podświetlenia skrywający w sobie żaróweczkę:
Wylutowujemy spaloną żarówkę i lutujemy nową. Niestety jej średnica jest większa niż fabrycznej i dlatego musimy rozwiercić otwór na większy. Na zdjęciu powyżej zaznaczony czarną ramką. Wiertło 6mm pasuje idealnie. Zastosowałem W2W i teraz świeci naprawdę jasno:
Dalej całość składamy i cieszymy się oto takim efektem:
Zabrałem się za szykowanie felg pod polerkę. Stara powłoka lakiernicza już usunięta i dwie fele wstępnie przeszlifowane:
Końcowy efekt ma być taki:
Ponad to dopłynęły w końcu poduszki do air'a. Będzie można zacząć kreślić rysunki dla tokarza
A na koniec na poprawę nastrojów wiosennych takie małe przygotowania do otwarcia sezonu grillowego:
Obiecane foto felusiów:
Otwory na śruby tez będę polerował.....byłem dwa dni w Radomiu i zależało mi żeby już letnie gumy na auto założyć. Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej
Wpadł na pokład podłokietnik z a6c4. Instalacja całości wraz z dorobieniem uchwytu montażowego zajęło mi dwie godziny:
Powoli całość zawieszenia nabiera kształtu:
przód:
tył:
Po wygrzaniu w piecu:
Udało się wstępnie poskładać przód. Na razie tak prowizorycznie żeby zobaczyć jak wygląda. W tygodniu kupię śruby M8 z nierdzewki. Po powrocie w sierpniu z wakacji może uda się wszystko zamontować na aucie i rozpocząć testy.
Wyszło tak jak innym:
pozdro
manfred19
Auto trafiło w moje ręce w sierpniu 2010 roku.
Wyposażenia fabrycznego wielkiego nie ma więc będzie krótko:
kolor LY7T Czyli Kristallsilber Metallic C6
Wspomaganie kierownicy;
Elektryczne szyby przód;
Centralny zamek;
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka;
Klimatyzacja teraz już manualna, był włoski klimatronik....ciężki temat
Komplet felg aluminiowych i stalowych;
Moje dodatki to:
dodatkowe zegary;
przycisk centralnego zamka z A4:
alarm ze scyzorykiem;
podświetlenie nad nogami przód oraz drzwi;
skromne audio do niedalekiej i szybkiej rozbudowy;
Przez te dwa lata auto otrzymało parę nowych podzespołów:
amorki przód+tył monroe'a+poduszki, osłony i odboje;
tuleje sanek, wahaczy i tylnej belki-lemki i febi;
sworznie, łączniki i reszta gratów w zawiasie;
tarcze i klocki przód+tył;
ogumienie uniroyal rain expert;
Jedyne co zostało z poważniejszych prac do poprawy to lakier a później zmiana silnika oczywiście
Kilka foto poniżej:
Kilka foto z rezania przełącznika do centrala:
i jeszcze parę:
A tu podświetlenie na ciepłych ledach:
Środek z zegarami (jeden do wymiany):
Ponad to na początku kwietnia wymieniałem uszczelniacze na zaworach i przy okazji uszczelniacz na wałek rozrządu i uszczelka pod pokrywę zaworów. Całość zabiegu trwała 8 godzin łącznie z wykonaniem przyrządu do rozpinania zamków zaworowych Zależało mi na nie zdejmowaniu głowicy gdyż silnik od 19 lat nie był rozbierany. Myślałem nad sprężonym powietrzem ale w końcu wykorzystałem patent ze sznurkiem i udało się temat ogarnąć. Po całym zabiegu wyruszyłem autem pod Londyn. Spożycie oleju spadło z 5-6 litrów między wymianami do zera
Hehe tak często olej dolewałem że ciągle czysty był Po powrocie do kraju zalałem silnik olejem Valvoline 10w-40. Przejechane mam na nim ponad 5 tyś. Zero ubytku oleju i sam olej wygląda jak bym go wczoraj zalał <ok>
Pora na małą aktualizację wątku.
Dzięki pomocy oraz uprzejmości kolegi DEDHI'ego na pokładzie auta zagościł wyświetlacz temperatury zewnętrznej. Montaż przeprowadzałem według opisu z forum i wszystko zajęło może godzinę włącznie z dorobieniem pasującej wtyczki 5-cio pinowej. Wszytko działa elegancko i cieszy oko
Przy okazji końcówka wydechu poleciała do polerki. Oto efekt:
Jeszcze raz wielkie dzięki DEDHI
Żeby nie było że i mnie Mikołaj nie ominął w tym roku to pochwalę się tym co znalazłem pod choinką:
Dołączyłem do kolejnej rodziny:
Limited version 8-)
Przemas80 to był dobry pomysł jak i projekt wraz z wykonaniem
Jako że śniegi stopniały i zrobiło się w miarę znośnie na dworzu z głównym udziałem kolegi Dedhi poczyniliśmy taki oto praktyczny uchwyt:
Tak jak obiecałem podsyłam foto z efektu dzisiejszego marznięcia:
Poczyniona została nowa wiązka do halogenów oraz regulacji świateł....wszystko połączone tak jak w fabryce......bez zwarć i palenia bezpieczników
Jutro zapodam foto za dnia. Ogromne dzięki dla Przemasa80 za dostarczenie potrzebnych elementów
Następnym razem działamy przy Twoim aucie
[center]Marzec 2013[/center]
Po zamontowaniu instalacji świateł okazało się że nie działa podświetlenie przycisku regulacji. Jako że u brata fabrycznie podświetlenie było dosyć słabe to pokusiłem się o zastosowanie mocniejszej żarówki. Przycisk po zdjęciu obudowy wygląda tak:
Dalej delikatnie demontujemy czerwony plastik podświetlenia skrywający w sobie żaróweczkę:
Wylutowujemy spaloną żarówkę i lutujemy nową. Niestety jej średnica jest większa niż fabrycznej i dlatego musimy rozwiercić otwór na większy. Na zdjęciu powyżej zaznaczony czarną ramką. Wiertło 6mm pasuje idealnie. Zastosowałem W2W i teraz świeci naprawdę jasno:
Dalej całość składamy i cieszymy się oto takim efektem:
Zabrałem się za szykowanie felg pod polerkę. Stara powłoka lakiernicza już usunięta i dwie fele wstępnie przeszlifowane:
Końcowy efekt ma być taki:
Ponad to dopłynęły w końcu poduszki do air'a. Będzie można zacząć kreślić rysunki dla tokarza
A na koniec na poprawę nastrojów wiosennych takie małe przygotowania do otwarcia sezonu grillowego:
Obiecane foto felusiów:
Otwory na śruby tez będę polerował.....byłem dwa dni w Radomiu i zależało mi żeby już letnie gumy na auto założyć. Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej
Wpadł na pokład podłokietnik z a6c4. Instalacja całości wraz z dorobieniem uchwytu montażowego zajęło mi dwie godziny:
Powoli całość zawieszenia nabiera kształtu:
przód:
tył:
Po wygrzaniu w piecu:
Udało się wstępnie poskładać przód. Na razie tak prowizorycznie żeby zobaczyć jak wygląda. W tygodniu kupię śruby M8 z nierdzewki. Po powrocie w sierpniu z wakacji może uda się wszystko zamontować na aucie i rozpocząć testy.
Wyszło tak jak innym:
pozdro
manfred19