[Audi 80 B4 Avant 1,6] Składamy powietrze.
: 26 lip 2012, 02:36
Witam wszystkich klubowiczów
Nadejszla wielkopomna chwila co by pokazać swoje cudo. Najpierw kilka słów od strony technicznej a później foto.
Auto trafiło w moje ręce w sierpniu 2010 roku.
Wyposażenia fabrycznego wielkiego nie ma więc będzie krótko:
kolor LY7T Czyli Kristallsilber Metallic C6
Wspomaganie kierownicy;
Elektryczne szyby przód;
Centralny zamek;
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka;
Klimatyzacja teraz już manualna, był włoski klimatronik....ciężki temat
Komplet felg aluminiowych i stalowych;
Moje dodatki to:
dodatkowe zegary;
przycisk centralnego zamka z A4:
alarm ze scyzorykiem;
podświetlenie nad nogami przód oraz drzwi;
skromne audio do niedalekiej i szybkiej rozbudowy;
Przez te dwa lata auto otrzymało parę nowych podzespołów:
amorki przód+tył monroe'a+poduszki, osłony i odboje;
tuleje sanek, wahaczy i tylnej belki-lemki i febi;
sworznie, łączniki i reszta gratów w zawiasie;
tarcze i klocki przód+tył;
ogumienie uniroyal rain expert;
Jedyne co zostało z poważniejszych prac do poprawy to lakier a później zmiana silnika oczywiście
Kilka foto poniżej:
![Obrazek]()
Kilka foto z rezania przełącznika do centrala:
![Obrazek]()
i jeszcze parę:
![Obrazek]()
A tu podświetlenie na ciepłych ledach:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Środek z zegarami (jeden do wymiany):
![Obrazek]()
Ponad to na początku kwietnia wymieniałem uszczelniacze na zaworach i przy okazji uszczelniacz na wałek rozrządu i uszczelka pod pokrywę zaworów. Całość zabiegu trwała 8 godzin łącznie z wykonaniem przyrządu do rozpinania zamków zaworowych
Zależało mi na nie zdejmowaniu głowicy gdyż silnik od 19 lat nie był rozbierany. Myślałem nad sprężonym powietrzem ale w końcu wykorzystałem patent ze sznurkiem i udało się temat ogarnąć. Po całym zabiegu wyruszyłem autem pod Londyn. Spożycie oleju spadło z 5-6 litrów między wymianami do zera
Hehe tak często olej dolewałem że ciągle czysty był
Po powrocie do kraju zalałem silnik olejem Valvoline 10w-40. Przejechane mam na nim ponad 5 tyś. Zero ubytku oleju i sam olej wygląda jak bym go wczoraj zalał <ok>
Pora na małą aktualizację wątku.
Dzięki pomocy oraz uprzejmości kolegi DEDHI'ego na pokładzie auta zagościł wyświetlacz temperatury zewnętrznej. Montaż przeprowadzałem według opisu z forum i wszystko zajęło może godzinę włącznie z dorobieniem pasującej wtyczki 5-cio pinowej. Wszytko działa elegancko i cieszy oko
![Obrazek]()
Przy okazji końcówka wydechu poleciała do polerki. Oto efekt:
![Obrazek]()
Jeszcze raz wielkie dzięki DEDHI
Żeby nie było że i mnie Mikołaj nie ominął w tym roku to pochwalę się tym co znalazłem pod choinką:
![Obrazek]()
Dołączyłem do kolejnej rodziny:
![Obrazek]()
Limited version 8-)
Przemas80 to był dobry pomysł jak i projekt wraz z wykonaniem
Jako że śniegi stopniały i zrobiło się w miarę znośnie na dworzu z głównym udziałem kolegi Dedhi poczyniliśmy taki oto praktyczny uchwyt:
![Obrazek]()
Tak jak obiecałem podsyłam foto z efektu dzisiejszego marznięcia:
![Obrazek]()
Poczyniona została nowa wiązka do halogenów oraz regulacji świateł....wszystko połączone tak jak w fabryce......bez zwarć i palenia bezpieczników
Jutro zapodam foto za dnia. Ogromne dzięki dla Przemasa80 za dostarczenie potrzebnych elementów
Następnym razem działamy przy Twoim aucie
[center]Marzec 2013[/center]
Po zamontowaniu instalacji świateł okazało się że nie działa podświetlenie przycisku regulacji. Jako że u brata fabrycznie podświetlenie było dosyć słabe to pokusiłem się o zastosowanie mocniejszej żarówki. Przycisk po zdjęciu obudowy wygląda tak:
![Obrazek]()
Dalej delikatnie demontujemy czerwony plastik podświetlenia skrywający w sobie żaróweczkę:
![Obrazek]()
Wylutowujemy spaloną żarówkę i lutujemy nową. Niestety jej średnica jest większa niż fabrycznej i dlatego musimy rozwiercić otwór na większy. Na zdjęciu powyżej zaznaczony czarną ramką. Wiertło 6mm pasuje idealnie. Zastosowałem W2W i teraz świeci naprawdę jasno:
![Obrazek]()
Dalej całość składamy i cieszymy się oto takim efektem:
![Obrazek]()
Zabrałem się za szykowanie felg pod polerkę. Stara powłoka lakiernicza już usunięta i dwie fele wstępnie przeszlifowane:
![Obrazek]()
Końcowy efekt ma być taki:
![Obrazek]()
Ponad to dopłynęły w końcu poduszki do air'a. Będzie można zacząć kreślić rysunki dla tokarza
![Obrazek]()
A na koniec na poprawę nastrojów wiosennych takie małe przygotowania do otwarcia sezonu grillowego:
![Obrazek]()
Obiecane foto felusiów:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Otwory na śruby tez będę polerował.....byłem dwa dni w Radomiu i zależało mi żeby już letnie gumy na auto założyć. Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej
Wpadł na pokład podłokietnik z a6c4. Instalacja całości wraz z dorobieniem uchwytu montażowego zajęło mi dwie godziny:
![Obrazek]()
Powoli całość zawieszenia nabiera kształtu:
przód:
![Obrazek]()
tył:
![Obrazek]()
Po wygrzaniu w piecu:
![Obrazek]()
Udało się wstępnie poskładać przód. Na razie tak prowizorycznie żeby zobaczyć jak wygląda. W tygodniu kupię śruby M8 z nierdzewki. Po powrocie w sierpniu z wakacji może uda się wszystko zamontować na aucie i rozpocząć testy.
Wyszło tak jak innym:
![Obrazek]()
pozdro
manfred19

Auto trafiło w moje ręce w sierpniu 2010 roku.
Wyposażenia fabrycznego wielkiego nie ma więc będzie krótko:








Moje dodatki to:





Przez te dwa lata auto otrzymało parę nowych podzespołów:





Jedyne co zostało z poważniejszych prac do poprawy to lakier a później zmiana silnika oczywiście

Kilka foto poniżej:
Kilka foto z rezania przełącznika do centrala:
i jeszcze parę:
A tu podświetlenie na ciepłych ledach:
Środek z zegarami (jeden do wymiany):
Ponad to na początku kwietnia wymieniałem uszczelniacze na zaworach i przy okazji uszczelniacz na wałek rozrządu i uszczelka pod pokrywę zaworów. Całość zabiegu trwała 8 godzin łącznie z wykonaniem przyrządu do rozpinania zamków zaworowych


Hehe tak często olej dolewałem że ciągle czysty był

Pora na małą aktualizację wątku.
Dzięki pomocy oraz uprzejmości kolegi DEDHI'ego na pokładzie auta zagościł wyświetlacz temperatury zewnętrznej. Montaż przeprowadzałem według opisu z forum i wszystko zajęło może godzinę włącznie z dorobieniem pasującej wtyczki 5-cio pinowej. Wszytko działa elegancko i cieszy oko

Przy okazji końcówka wydechu poleciała do polerki. Oto efekt:
Jeszcze raz wielkie dzięki DEDHI

Żeby nie było że i mnie Mikołaj nie ominął w tym roku to pochwalę się tym co znalazłem pod choinką:
Dołączyłem do kolejnej rodziny:
Limited version 8-)
Przemas80 to był dobry pomysł jak i projekt wraz z wykonaniem

Jako że śniegi stopniały i zrobiło się w miarę znośnie na dworzu z głównym udziałem kolegi Dedhi poczyniliśmy taki oto praktyczny uchwyt:
Tak jak obiecałem podsyłam foto z efektu dzisiejszego marznięcia:
Poczyniona została nowa wiązka do halogenów oraz regulacji świateł....wszystko połączone tak jak w fabryce......bez zwarć i palenia bezpieczników

Jutro zapodam foto za dnia. Ogromne dzięki dla Przemasa80 za dostarczenie potrzebnych elementów

Następnym razem działamy przy Twoim aucie

[center]Marzec 2013[/center]
Po zamontowaniu instalacji świateł okazało się że nie działa podświetlenie przycisku regulacji. Jako że u brata fabrycznie podświetlenie było dosyć słabe to pokusiłem się o zastosowanie mocniejszej żarówki. Przycisk po zdjęciu obudowy wygląda tak:
Dalej delikatnie demontujemy czerwony plastik podświetlenia skrywający w sobie żaróweczkę:
Wylutowujemy spaloną żarówkę i lutujemy nową. Niestety jej średnica jest większa niż fabrycznej i dlatego musimy rozwiercić otwór na większy. Na zdjęciu powyżej zaznaczony czarną ramką. Wiertło 6mm pasuje idealnie. Zastosowałem W2W i teraz świeci naprawdę jasno:
Dalej całość składamy i cieszymy się oto takim efektem:
Zabrałem się za szykowanie felg pod polerkę. Stara powłoka lakiernicza już usunięta i dwie fele wstępnie przeszlifowane:
Końcowy efekt ma być taki:
Ponad to dopłynęły w końcu poduszki do air'a. Będzie można zacząć kreślić rysunki dla tokarza

A na koniec na poprawę nastrojów wiosennych takie małe przygotowania do otwarcia sezonu grillowego:
Obiecane foto felusiów:
Otwory na śruby tez będę polerował.....byłem dwa dni w Radomiu i zależało mi żeby już letnie gumy na auto założyć. Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej

Wpadł na pokład podłokietnik z a6c4. Instalacja całości wraz z dorobieniem uchwytu montażowego zajęło mi dwie godziny:
Powoli całość zawieszenia nabiera kształtu:


Po wygrzaniu w piecu:
Udało się wstępnie poskładać przód. Na razie tak prowizorycznie żeby zobaczyć jak wygląda. W tygodniu kupię śruby M8 z nierdzewki. Po powrocie w sierpniu z wakacji może uda się wszystko zamontować na aucie i rozpocząć testy.
Wyszło tak jak innym:
pozdro
manfred19
