[B4 1z] Audi 80 b4 1z limo 92r - bye bye :(:*
: 26 lis 2012, 17:42
Siema. Mam oto kolejne b4. Tym razem z również z 92r.
Silnik to 1.9 tdi na boschu - 1z.
Z takich ciekawszych duperelków to audik ma
-4el. szyby
-obrotomierz
-el. lusterka + podgrzewanie
-zagłówki z tyłu
-tylne boczki z głośnikami
-klimatyzacja - sprawna, przerobiona na manuala, muszę podpiąć te 2 guziki od włączania klimy i obiegu zamkniętego
-nawiew na nogi pasażerów z tyłu
-oświetlenie przy rączkach.
Samochód jest BEZWYPADKOWY! Co nie oznacza, że jakieś naprawy lakiernicze miał, bo miał i o wszystkich wiem. Ja też będę musiał zrobić co nieco przy lakierku, ale da się to przeżyć, będzie luksio.
Na szybkiego co do roboty:
- montaż led do pozycji, oświetlenia tablicy i wnętrza √(zrobione)
- krwiste podświetlenie licznika √(zrobione)
- końcówki drążków √(zrobione)
- termostat √(zrobione)
- głośniki na przód - 10cm √(zrobione)
- podłączyć subofer i wzmacniacz √(zrobione)
- kluczyk scyzoryk (mam, trzeba ogarnąć grot) √(zrobione)
Dalsza część:
- podświetlenie guzików nad radiem
- podświetlenie przełączników od szyb i lusterek
- oświetlenie klamek na czerwono
- parapety
- czujniki cofania
- lampy z tyłu całe czerwone
- lampy z przodu na czarno
- ramka grilla na czarno
- łożyska mcphersona
- podłokietnik
- podsufitka na czarno
- zderzak (rozpierdzieliłem)
- alufelgi 16 cali od audi
Co jest zrobione:
- zawiecha przód i tył √(zrobione)
- hamulce przód i tył √(zrobione)
- rozrząd z osprzętem √(zrobione)
- olej i filtry √(zrobione)
Zdjęcia
1.12.2012r:
-całe oświetlenie wnętrza - w końcu wszystko chodzi jak należy
-klakson - wystarczyło pająka do przodu przesunąć, by kierownica stykała się z pierścieniem
-radio - podłączone pod 12v po zapłonie
-kupiłem głośniki 10cm na przód, ale okazało się, że kabelki ktoś sobie odciął
8.12.2012r
Zrobione:
- wymienione końcówki drążków
- krwiste podświetlenie zegarów
- znalezienie przyczyny braku nabijania kilometrów
- podłączone głośniki z przodu lanzar vx 420
- odkurzanie, mycie i czyszczenie wnętrza
13.12.2012r:
-regeneracja pompki hamulcowej - dupa w krostach, te pipy z autolandu dały mi zły komplet
-wymiana płynu hamulcowego
14.12.2012r:
-regeneracja pompki hamulcowej, podejscie II - wszystkie elementy wymienione, gumy fi 22,2
-wymiana płynu hamulcowego
Płynu poszło 1,5 l
22 i 23.12.2012r:
-audik wyczyszczony, jutro wyplakuję
-wstawione białe żarówki na przód
-i jeszcze coś, ale to już musicie odgadnąć
26.12.2012r:
Fotów troszkie
2013-01-21
U mnie jak zawsze więcej niż mniej do zrobienia:
-wymienić termostat
-wymienić króćce wody
-założyć pokrywy
-łożyska z tyłu
-alarm zamykać zamyka, ale otwiera kiedy mu się chce
-wiązka w tylnej klapie
-zajrzeć trzeba do hebli
Spać przez to nie mogę, ale nawet nie mam gdzie tego zrobić...
[ Dodano: 2013-01-17, 18:39 ]
Heble oki, z przodu tarcze się ciut szybko grzeją, łożyska z tyłu luks. Resztę zrobię jak będzie ciepło. A i alarm zaczął chodzić
Bonus nagrywany jajem dinozaura:
[ Dodano: 2013-01-21, 17:41 ]
A więc dnia dzisiejszego naprawiłem naliczanie przebiegu )
W tygodniu przy -15st. smarowałem zamek w bagażniku
Bonus:
9.02.2012r
Właśnie skończyłem zabawę w audi:
-pierwszy raz w życiu sam (oczywiście sam nie byłem, bo można z nudy zdechnąć) wymieniłem okładziny cierne w bębnach z tyłu... wolę wymieniać klocki
-wyregulowałem wszystkie drzwi i zamki. Tylko cyk i zamknięte
-wcześniej bawiłem się z klapą. Kilka dni wcześniej wyregulowałem klapę i zamki. Nie lubię trzaskania.
-zamontowałem sprzęt grający. Ciąganie kabli w dieslu pod podłogą to masakra.
-wisi vaniliaroma od wunderbaum
-kupiłem króciec głowicy ale już czasu nie starczyło i chęci
[ Dodano: 2013-02-10, 17:18 ]
10.02.2012r
- przelutowałem cały licznik, ponieważ wskaźnik paliwka trochę wariuje, jednak to nic nie dało, pora wziąć się za pływak
- jak wiadomo często gęsto oświetlenie przy rączkach jest połamane i lata, zająłem się tym, przy okazji umyłem te lampki, trochę przerobiłem i jest dużo więcej światła
- próbowałem zrobić kontrolkę od pozycji. oto co wyszło:
* wyłączony zapłon
- włączone pozycje - pali się kontrolka
* włączony zapłon
- wyłączone pozycje - pali się kontrolka
- włączone pozycje, krótkie, długie - kontrolka wyłączona
- gdy pokrętłem wygaszę oświetlenie wnętrza zapala się kontrolka.
Nie to chciałem osiągnąć ale źle nie jest.
Poza tym coś z hamulcami nie tak, bo pedał bierze strasznie nisko, jak podpompuje jest ok, łapie przy samej górze, ale zaraz pomalutku wpada w dół i znowu łapie na dole. Hamulce żylety!
Dzisiaj, tj. chyba 16.02.2013r:
-nic szczególnego nie zrobiłem
-zamontowany chromowany znaczek audi 80 w deskę
-zakonserwowane zamki
-umyty i odkurzony środek.[URL=http://www.imagebanana.com/view/2jot4mz1
Obiecałem foty środka:
elektryka fabeyczna, boczki zmienione ze wzgledu na glosniki w tylnych boczkach, ale w nowych boczkach dziury po korbotronicu zostaly... Ogolnie nawet calkiem calkiem wyposarzenie mam pozdrawiam
[ Dodano: 2013-03-02, 18:21 ]
2.03.2013r
-wymiana termostatu i płynu chłodniczego.......
-ustawienie hamulców z tyłu
-bawiłem się z drzwiami i ramkami, ale coś brakuje regulacji
*do wymiany gumy na przegubach
[ Dodano: 2013-03-04, 10:57 ]
4.03.2013r:
-wymieniony niebieski czujnik temperatury
-zvagovwane auto, by zobaczyć czy coś się zmieniło po wymianie termostatu, a więc tak:
dolny wąż zimny a górny ciepły aż do prawie 90st. na budziku, gdy wskazówka była minimalnie przed 90st. dolny wąż zaczął pomału robić się ciepły, do momentu osiągnięcia temperatury podobnej do górnego węża. Na komputerze w grupie 000, 7 pozycja to 65-66 jednostek w chwili, gdy na budziku jest minimalnie przed 90st.C.
-naklejone vlepki
Trochę fotków brudasa:
Filmów ciapkę:
[ Dodano: 2013-04-14, 19:12 ]
14.04.2013r
-w końcu wymieniłem lampkię z przodu
-antymisiek czeka, ale kabla mi brakuje
[ Dodano: 2013-05-09, 16:05 ]
Długo nic nie robiłem, jedynie sprzątałem i jeździłem.
9.05.2013r:
-wymiana kostki stacyjki (ori kupiłem, 2 dychy droższa, a pojeździ dużo dłużej )
-kupiony taki jakiś nowoczesny pierdzielnik do zaprawek w kształcie pisaka, a z drugiej strony pyndzel (kolor wynalazek LZ5U indigo perleffec dosyć drogie )
-wiązka w klapie do roboty
-cuda z alarmem ciąg dalszy, raz otwiera a raz nie otwiera zamków (kluczyk otwiera )
-hamulce nadal słabizna...
-ściągnął ja oryginalną osłonę, bo dosyć ciepło i raz mi się zagrzał do 95st, gdzie nigdy nie dochodził do 90st. Wentyle się nie włączyli, a ciepło byli, bo 35-40st na słońcu i obroty też duże byli
- włączanie klimy trzeba podłączyć a nie wiem jak
- walczyłem z drzwiami bo się nie zamykali
18.05.2012r
-zamontowana kierownica od a4 b5 polift + patent na klakson i kierunki
-zmieniony ekranik od czujników cofania
Może niedługo wrzucę foto jak to wygląda w aucie
WIOSNA-LATO
Zamontowałem kierownicę od a4 po lifcie, patent na kierunki się sprawdził. Jeszcze przetestuję patent na klakson
[ Dodano: 2013-06-15, 21:07 ]
Jutro reanimacja wiązki w klapie!
[ Dodano: 2013-06-16, 14:55 ]
a więc tak:
16.06.2013r
-wyciek z przewodu olejowego przy turbinie - naprawa polegała na rozkręceniu wszystkiego, oczyszczeniu drobnym papierkiem i wyrównaniu krawędzi pilniczkiem
-naprawa wiązki w klapie:
*2 metry przewodu 7x1mm2
*1 gruba koszulka termokurczliwa 1m (połowa została)
*1 cieniutka koszulka termokurczliwa 0,5m (poszło prawie wszystko)
*trytytytytytytytytytytytki
Bilans:
-zaślepki od przewodu do klapy zarówno w klapie jak i w błotniku rozsypały się w pył
-światełko w bagażniku ożyło
-nic nie mryga
-znalazłem w garażu w pudle prawie nową kompletną wiązkę w klapę do sedana <ok> Będzie na przyszłość:)
-naprawa oświetlenia pod maską
jakieś tam foty:
Silnik to 1.9 tdi na boschu - 1z.
Z takich ciekawszych duperelków to audik ma
-4el. szyby
-obrotomierz
-el. lusterka + podgrzewanie
-zagłówki z tyłu
-tylne boczki z głośnikami
-klimatyzacja - sprawna, przerobiona na manuala, muszę podpiąć te 2 guziki od włączania klimy i obiegu zamkniętego
-nawiew na nogi pasażerów z tyłu
-oświetlenie przy rączkach.
Samochód jest BEZWYPADKOWY! Co nie oznacza, że jakieś naprawy lakiernicze miał, bo miał i o wszystkich wiem. Ja też będę musiał zrobić co nieco przy lakierku, ale da się to przeżyć, będzie luksio.
Na szybkiego co do roboty:
- montaż led do pozycji, oświetlenia tablicy i wnętrza √(zrobione)
- krwiste podświetlenie licznika √(zrobione)
- końcówki drążków √(zrobione)
- termostat √(zrobione)
- głośniki na przód - 10cm √(zrobione)
- podłączyć subofer i wzmacniacz √(zrobione)
- kluczyk scyzoryk (mam, trzeba ogarnąć grot) √(zrobione)
Dalsza część:
- podświetlenie guzików nad radiem
- podświetlenie przełączników od szyb i lusterek
- oświetlenie klamek na czerwono
- parapety
- czujniki cofania
- lampy z tyłu całe czerwone
- lampy z przodu na czarno
- ramka grilla na czarno
- łożyska mcphersona
- podłokietnik
- podsufitka na czarno
- zderzak (rozpierdzieliłem)
- alufelgi 16 cali od audi
Co jest zrobione:
- zawiecha przód i tył √(zrobione)
- hamulce przód i tył √(zrobione)
- rozrząd z osprzętem √(zrobione)
- olej i filtry √(zrobione)
Zdjęcia
1.12.2012r:
-całe oświetlenie wnętrza - w końcu wszystko chodzi jak należy
-klakson - wystarczyło pająka do przodu przesunąć, by kierownica stykała się z pierścieniem
-radio - podłączone pod 12v po zapłonie
-kupiłem głośniki 10cm na przód, ale okazało się, że kabelki ktoś sobie odciął
8.12.2012r
Zrobione:
- wymienione końcówki drążków
- krwiste podświetlenie zegarów
- znalezienie przyczyny braku nabijania kilometrów
- podłączone głośniki z przodu lanzar vx 420
- odkurzanie, mycie i czyszczenie wnętrza
13.12.2012r:
-regeneracja pompki hamulcowej - dupa w krostach, te pipy z autolandu dały mi zły komplet
-wymiana płynu hamulcowego
14.12.2012r:
-regeneracja pompki hamulcowej, podejscie II - wszystkie elementy wymienione, gumy fi 22,2
-wymiana płynu hamulcowego
Płynu poszło 1,5 l
22 i 23.12.2012r:
-audik wyczyszczony, jutro wyplakuję
-wstawione białe żarówki na przód
-i jeszcze coś, ale to już musicie odgadnąć
26.12.2012r:
Fotów troszkie
2013-01-21
U mnie jak zawsze więcej niż mniej do zrobienia:
-wymienić termostat
-wymienić króćce wody
-założyć pokrywy
-łożyska z tyłu
-alarm zamykać zamyka, ale otwiera kiedy mu się chce
-wiązka w tylnej klapie
-zajrzeć trzeba do hebli
Spać przez to nie mogę, ale nawet nie mam gdzie tego zrobić...
[ Dodano: 2013-01-17, 18:39 ]
Heble oki, z przodu tarcze się ciut szybko grzeją, łożyska z tyłu luks. Resztę zrobię jak będzie ciepło. A i alarm zaczął chodzić
Bonus nagrywany jajem dinozaura:
[ Dodano: 2013-01-21, 17:41 ]
A więc dnia dzisiejszego naprawiłem naliczanie przebiegu )
W tygodniu przy -15st. smarowałem zamek w bagażniku
Bonus:
9.02.2012r
Właśnie skończyłem zabawę w audi:
-pierwszy raz w życiu sam (oczywiście sam nie byłem, bo można z nudy zdechnąć) wymieniłem okładziny cierne w bębnach z tyłu... wolę wymieniać klocki
-wyregulowałem wszystkie drzwi i zamki. Tylko cyk i zamknięte
-wcześniej bawiłem się z klapą. Kilka dni wcześniej wyregulowałem klapę i zamki. Nie lubię trzaskania.
-zamontowałem sprzęt grający. Ciąganie kabli w dieslu pod podłogą to masakra.
-wisi vaniliaroma od wunderbaum
-kupiłem króciec głowicy ale już czasu nie starczyło i chęci
[ Dodano: 2013-02-10, 17:18 ]
10.02.2012r
- przelutowałem cały licznik, ponieważ wskaźnik paliwka trochę wariuje, jednak to nic nie dało, pora wziąć się za pływak
- jak wiadomo często gęsto oświetlenie przy rączkach jest połamane i lata, zająłem się tym, przy okazji umyłem te lampki, trochę przerobiłem i jest dużo więcej światła
- próbowałem zrobić kontrolkę od pozycji. oto co wyszło:
* wyłączony zapłon
- włączone pozycje - pali się kontrolka
* włączony zapłon
- wyłączone pozycje - pali się kontrolka
- włączone pozycje, krótkie, długie - kontrolka wyłączona
- gdy pokrętłem wygaszę oświetlenie wnętrza zapala się kontrolka.
Nie to chciałem osiągnąć ale źle nie jest.
Poza tym coś z hamulcami nie tak, bo pedał bierze strasznie nisko, jak podpompuje jest ok, łapie przy samej górze, ale zaraz pomalutku wpada w dół i znowu łapie na dole. Hamulce żylety!
Dzisiaj, tj. chyba 16.02.2013r:
-nic szczególnego nie zrobiłem
-zamontowany chromowany znaczek audi 80 w deskę
-zakonserwowane zamki
-umyty i odkurzony środek.[URL=http://www.imagebanana.com/view/2jot4mz1
Obiecałem foty środka:
elektryka fabeyczna, boczki zmienione ze wzgledu na glosniki w tylnych boczkach, ale w nowych boczkach dziury po korbotronicu zostaly... Ogolnie nawet calkiem calkiem wyposarzenie mam pozdrawiam
[ Dodano: 2013-03-02, 18:21 ]
2.03.2013r
-wymiana termostatu i płynu chłodniczego.......
-ustawienie hamulców z tyłu
-bawiłem się z drzwiami i ramkami, ale coś brakuje regulacji
*do wymiany gumy na przegubach
[ Dodano: 2013-03-04, 10:57 ]
4.03.2013r:
-wymieniony niebieski czujnik temperatury
-zvagovwane auto, by zobaczyć czy coś się zmieniło po wymianie termostatu, a więc tak:
dolny wąż zimny a górny ciepły aż do prawie 90st. na budziku, gdy wskazówka była minimalnie przed 90st. dolny wąż zaczął pomału robić się ciepły, do momentu osiągnięcia temperatury podobnej do górnego węża. Na komputerze w grupie 000, 7 pozycja to 65-66 jednostek w chwili, gdy na budziku jest minimalnie przed 90st.C.
-naklejone vlepki
Trochę fotków brudasa:
Filmów ciapkę:
[ Dodano: 2013-04-14, 19:12 ]
14.04.2013r
-w końcu wymieniłem lampkię z przodu
-antymisiek czeka, ale kabla mi brakuje
[ Dodano: 2013-05-09, 16:05 ]
Długo nic nie robiłem, jedynie sprzątałem i jeździłem.
9.05.2013r:
-wymiana kostki stacyjki (ori kupiłem, 2 dychy droższa, a pojeździ dużo dłużej )
-kupiony taki jakiś nowoczesny pierdzielnik do zaprawek w kształcie pisaka, a z drugiej strony pyndzel (kolor wynalazek LZ5U indigo perleffec dosyć drogie )
-wiązka w klapie do roboty
-cuda z alarmem ciąg dalszy, raz otwiera a raz nie otwiera zamków (kluczyk otwiera )
-hamulce nadal słabizna...
-ściągnął ja oryginalną osłonę, bo dosyć ciepło i raz mi się zagrzał do 95st, gdzie nigdy nie dochodził do 90st. Wentyle się nie włączyli, a ciepło byli, bo 35-40st na słońcu i obroty też duże byli
- włączanie klimy trzeba podłączyć a nie wiem jak
- walczyłem z drzwiami bo się nie zamykali
18.05.2012r
-zamontowana kierownica od a4 b5 polift + patent na klakson i kierunki
-zmieniony ekranik od czujników cofania
Może niedługo wrzucę foto jak to wygląda w aucie
WIOSNA-LATO
Zamontowałem kierownicę od a4 po lifcie, patent na kierunki się sprawdził. Jeszcze przetestuję patent na klakson
[ Dodano: 2013-06-15, 21:07 ]
Jutro reanimacja wiązki w klapie!
[ Dodano: 2013-06-16, 14:55 ]
a więc tak:
16.06.2013r
-wyciek z przewodu olejowego przy turbinie - naprawa polegała na rozkręceniu wszystkiego, oczyszczeniu drobnym papierkiem i wyrównaniu krawędzi pilniczkiem
-naprawa wiązki w klapie:
*2 metry przewodu 7x1mm2
*1 gruba koszulka termokurczliwa 1m (połowa została)
*1 cieniutka koszulka termokurczliwa 0,5m (poszło prawie wszystko)
*trytytytytytytytytytytytki
Bilans:
-zaślepki od przewodu do klapy zarówno w klapie jak i w błotniku rozsypały się w pył
-światełko w bagażniku ożyło
-nic nie mryga
-znalazłem w garażu w pudle prawie nową kompletną wiązkę w klapę do sedana <ok> Będzie na przyszłość:)
-naprawa oświetlenia pod maską
jakieś tam foty: