Strona 1 z 20

[Audi Coupe Quattro] by Niki20

: 13 lip 2013, 17:59
autor: Niki20
Witam wszystkich po raz kolejny z nowym nabytkiem :-D

Coupe NG się sprzedało. Co ważniejsze wiem, że poszło w dobre ręce :-> Po rozstaniu się z nią niedługo musiałem czekać na następcę :mrgreen: Minęło zaledwie dwa dni i oto na podwórku zawitała nowa zabawka <mikolaj> a mianowicie Audi Coupe Quattro AAH (bez gazu) <ok>

Samochód zakupiony w Warszawie, jeździł na Mazury (co widać po blachach). Ogólnie auto baaardzo zaniedbane ale moim zdaniem z dużym potencjałem. Po wstępnej inspekcji na miejscu wyszły braki i wady takie jak:

- bok od strony pasażera, maska oraz tył były malowane. Natomiast dach i strona kierowcy ma jeszcze ori lakier (ogólnie lakier w stanie bardzo słabym)
- silnik gdy jest zimny szarpie przy ok 3tyś obrotów (może ktoś podpowie)
- tylna lampa uszczerbiona
- brak kratki w zderzaku
- brak świateł postojowych, wstecznych oraz podświetlenia tablicy
- niedomykająca się maska (usterkę usunęliśmy na miejscu)
- skończone przednie amortyzatory
- dość spory luz z tyłu na dyfrze
- poprzepalany wydech obijał się o co tylko mógł
- niedziałający obrotomierz, tempomat i BC
- szyber się przycina przy odsuwaniu do tyłu
- fotel kierowcy się nie składał
- ręcznego brak
- zamki w drzwiach "przekręcone" (ktoś próbował się włamać)
- niedziałający alarm
- niedziałające podgrzewanie tylnej szyby
- niedziałające spryskiwacze szyby
- brak podświetlenia: dyfra, termometru, przełączników od szyb, grzanych foteli
- pozrywane znaczki "quattro"
- dolne listwy w tragicznym stanie

Teraz kilka suchych faktów:

Audi Coupe Quattro 1992r AAH 2.8E (128KW/174KM) kolor: wiśnia, przebieg: 315.000km

Wyposażenie:

&#8730; <quattro> z blokadą tylnego dyferencjału
&#8730; skórzane i podgrzewane fotele
&#8730; AC/BC
&#8730; termometr
&#8730; tempomat
&#8730; klimatronik
&#8730; el. szyby przód i tył :!:
&#8730; el. i podgrzewane lusterka
&#8730; el. szyberdach
&#8730; el. regulacja lamp
&#8730; podgrzewane spryskiwacze
&#8730; podgrzewane zamki
&#8730; schowek na narty
&#8730; wspomaganie
&#8730; ABS
&#8730; AIR-BAG
&#8730; centralny zamek (ori)
&#8730; dodatkowe zegary
&#8730; wykończenie wnętrza w drewnie

:arrow: Teraz to o co każdy pyta :lol: Plany........ hmmmm Na razie na ten temat nie będę się wypowiadał gdyż sam jeszcze dobrze nie wiem do czego mi to auto posłuży. Na pewno w zimie będę się cieszył z napędu :mrgreen: Co dalej czas pokaże...

Ogólnie bardzo mi to autko wpadło w oko <mikolaj> Co ważniejsze baza do modzenia jest świetna ale niepokoi mnie tylko prawy tylny błotnik bo jest na nim troszkę szpachli :evil:

Zobaczymy co czas pokaże ;-) Tymczasem wrzucę kilka poglądowych fotek jak teraz Coupe "wygląda" :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekcObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek


:arrow: Odchwaszczanie czas zacząć :!: Na początek to co najważniejsze czyli: mechanika i funkcjonalność. Na pierwszy rzut do wymiany poszło:

- olej (Valvoline MaxLife 10W40)
- filtr oleju (knecht)
- filtr powietrza (knecht)
- filtr paliwa (filtron)
- amortyzatory przód (KYB)
- poduszki McPersona przód (Lemforder)
- uszczelka pod kolektorem wydechowym
- wycieraczki (banany)
- żarówki wstecznego, podświetlenia tablicy oraz postoje przód (oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie wsadził pomarańczowych :-P )
- wyrzucona tylna wycieraczka (niebawem mechanizm także usunę)
- przesmarowanie cięgien przy zaciskach gdyż ręczny nie odbijał
- naprawa alarmu
- naprawa obrotomierza i BC
- wymiana żaróweczek podświetlenia dyfra oraz termometru
- wymiana przełącznika podgrzewania tylnej szyby
- czyszczenie spryskiwaczy szyby
- pospawany wydech

:arrow: Ciąg dalszy walki z odchwaszczaniem coupe...

- przytargałem trochę gratów od duo ponieważ te co są w aucie nadają się jedynie na śmietnik :-| Poprzedni właściciel delikatnie mówiąc nie dbał o ten samochód i cały czas muszę usuwać "kwiatki" które gdzie bym się nie dotknął to wyrastają spod ziemi (tu coś brakuje, tam coś nie dolega, tu krzywo, tam coś stuka, silnik nie ma mocy, lakier zmasakrowany...), ale mimo wszystko "kocham" to auto i wszystkie niedoskonałości zostaną usunięte do zera i damy mu szansę na przeżycie drugiej młodości :!: :-D

Później zaczniemy zabawę, która zwie się tuningiem 8-)

Poniżej kilka fotek...

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Niebawem więcej fotek z dalszych prac oraz porządków w mojej Coupejce :mrgreen:

Pozdrawiam, Niki.

<piwo>

: 13 lip 2013, 18:02
autor: Pieterb
Jako że jestem pierwszy to bezproblemowego użytkowania <ok>
Niki20 pisze:Na pewno w zimie będę się cieszył z napędu
to pewne hehe

: 13 lip 2013, 18:05
autor: damian_xyz
Bardzo ładny kolor no i <quattro>

: 13 lip 2013, 18:13
autor: IC69
Niki20 pisze:Quattro
Zakładam się o kszynke piwa, że już nie będziesz chciał niczym innym jeździć...że o elastyczności silnika nie wspomnę. :mrgreen:

: 13 lip 2013, 18:36
autor: sagem
Dobrze, że zamieniłeś ośkę na q <ok>

: 13 lip 2013, 22:08
autor: bloku
Gratki zakupu...oby cieszyła równie dobrze jak poprzednia. Do "zobaczenia" zimą :D

: 14 lip 2013, 10:37
autor: UFOtm
:arrow: ile ogolnie dales bo z tego co pamietam to koles nie chcial zejsc ponizej 8000... od 7 lat byl wlascicielem jak si chwalil na FB to troche go zeszmacil ale fajnie ze trafil w twoje rece. jest na wypasie z tego co widze, ma elektryczne tylne a szyber ma szklany ?

: 14 lip 2013, 11:05
autor: slugs
przekładaj manele z limo do coupe i będzie koks. :)

: 14 lip 2013, 11:20
autor: garry99
Widzialem ja w Mrągowie, trafila w dobre recę trochę kasy i bedzie malina ;-)

: 14 lip 2013, 11:34
autor: Niki20
Dzięki panowie za miłe słowa :oops:

Ogólnie to dałem sporo mniej :-P Szybra niestety nie ma szklanego :-/

slugs, tam za wiele nie ma co przekładać :-P



Może mi ktoś podpowie bo mam mały problem. Mianowicie kiedy samochód jest zimny (po dłuższym postoju) zapalę go - chodzi normalnie, kiedy ruszam to podczas dodawania gazu auto dławi i chce gasnąć... Jak się zagrzeje jest w miarę ok ale około 3tyś czuć szarpnięcie :?: :roll:

: 14 lip 2013, 12:18
autor: zzzagubiony
Niki20, sprawdz przewody podcisnienia, u mnie tracil moc i potrafil podczas jazdy gasnac na swiatlach obroty niby staly ale nagle spadly na na 400 i gasl, okazalo sie ze jeden przewodzik byl pekniety :) zalatal mi kolega i jezdzi jak malina

: 14 lip 2013, 12:40
autor: PuSzEk
Niki20, zmieniałeś te świece i kable wn??

autko fajne, zazdroszcze napędu, a przede wszystkim tego wypasu, bo zestawik ma niezły w środku :mrgreen:

: 14 lip 2013, 13:05
autor: asienka
Niki pogratulować w Twoich rękach napewno będzie jej dobrze
Dbaj o nią jak o limo

PS.zmień sobie w podpisie linka :-)

: 14 lip 2013, 14:15
autor: maniekmac
Niki20 oczywiście powodzenia w jak najbardziej wydumanych modach <ok> co do szarpania sprawdź ciśnienie paliwa (obstawiam pompkę paliwa gdyż miałem to samo - po zmianie na używany oryginał fura latała)

: 14 lip 2013, 14:34
autor: piotrekquattro
powodzenia w modach, ogladalem to auto i tez mialem na niego chec, wtedy powiedzial mi 8.5 k bo byla wystawiona za 8.8 k w lutym. ja go ogladalem to bylo ciemno. masz racje , jak jechalem to wydech zawadzal o co tylko mogl , mowil ze srodkowy tlumik jest wyciety :mrgreen: