Strona 1 z 77

Sprzedane

: 17 paź 2007, 17:53
autor: Bastek
[center]Witam wszystkich maniaków! [/center]
Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza.


Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć:
- korbotronic;
- wspomaganie kierownicy;
- szyberdach;


Dokonane naprawy mechaniczne:
- wymieniony czujnik temperatury ori z ASO (niebieski);
- wymienione świece BERU;
- wymienione przewody WN BERU;
- wymieniona kopułka rozdzielacza BOSCH;
- wymieniony palec rozdzielacza BERU;
- wymieniona sonda lambda BOSCH;
- wymieniona uszczelka pod głowicą;
- wymieniona uszczelka pod "klawiaturą";
- wymienione pierścienie;
- docierane gniazda zaworowe;
- wymienione płyny i oleje;
- wymienione całe przednie zawieszenie + wszystkie tuleje gumowe LMI;
- wymieniony termostat WAHLER;
- wymieniony tłumik środkowy
- wymienione plastiki dolotu powietrza;
- wymienione przeguby (obie strony) SPIDAN;
- wymieniony czujnik TPS;
- wymieniony silniczek krokowy;
- wymienione przednie i tylne amortyzatory KAYABA;
- wymieniona antena radiowa;
- ...

Planowane mody:

1. Użytkowe - mechaniczne
:arrow: wycięty katalizator √
:arrow: centralny zamek √
:arrow: elektryczne szyby - w planach;
:arrow: elektryczne lusterka - w planach;
:arrow: obrotomierz √
:arrow: dodatkowe zegary (ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie) √
:arrow: fotele półkubełki √
:arrow: wyświetlacz temp. zewnętrznej √
:arrow: spryskiwacze reflektorów;

2. Wizualne - optyczne
:arrow: alufelgi były - R16" H7,5" Allesio √ / są - AZEV A R17" H7,5" √
:arrow: grill czarny mat √;
:arrow: przyciemnione przednie lampy √ - były
:arrow: dymione przednie kierunkowskazy √ - były
:arrow: reflektory soczewkowe √
:arrow: zderzak przedni od audi coupe √
:arrow: zderzak tylny competition - w planach
:arrow: halogeny + kierunkowskazy do zderzaka √
:arrow: tylne lampy Hella Treser (dymione) √
:arrow: kierownica od s2 √
:arrow: ringi na zegary √
:arrow: sprężyny JAMEX -40mm √

3. Car audio
:arrow: taschki √
:arrow: głośniki Helix Dark Blue DB 62.1 √
:arrow: radio Clarion CZ 209 √
:arrow: subwoofer HERZ ES250 √
:arrow: wzmacniacz CARPOWER 1502 √
:arrow: kable zasilające 20mm + kable RCA potrójnie ekranowane √

Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:


[center]Październik 2007[/center]
[center]Pierwsza prezentacja
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Pierwsze mody, to centralny zamek :mrgreen:
ObrazekObrazek[/center]


[center]Listopad 2007[/center]
[center]Obrotomierz i ringi na zegary
ObrazekObrazek[/center]


[center]Luty 2008[/center]
[center]Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Daszek
ObrazekObrazek[/center]


[center]Marzec 2008[/center]
[center]Dodatkowe zegary od wersji coupe
ObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Pierwsza wiosenna sesja na aluskach :mrgreen:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Nocna sesja
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Kwiecień 2008[/center]
[center]Dekielki do felg
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Maj 2008[/center]
[center]Czarny grill
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Czarne, odświeżone bębny
ObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Delikatny makijaż :mrgreen:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Wrzesień 2008[/center]
[center]Walka z zawieszeniem...
Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć co się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju :-/ Przy okazji ściągniętego koła spojrzałem sobie na tuleje wahacza... luz jaki tam zobaczyłem przewyższył moje najczarniejsze sny :-/
Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik:
- wkłady amortyzatorów Kyaba;
- poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder;
- osłony i odboje amortyzatorów - Sachs;
- tuleje wahaczy - Febi.
ObrazekObrazek

Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy...[/center]


[center]Październik 2008[/center]
[center]Rezanie taschek
- Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka.
ObrazekObrazek
Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić).
- Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki
ObrazekObrazek
- Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u
ObrazekObrazek
W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu.
ObrazekObrazek
- Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli.
ObrazekObrazek
- Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
- Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go
ObrazekObrazek
- Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu.
ObrazekObrazek
- Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał.
- Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol).
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela.
ObrazekObrazek
- Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim.
- Na koniec mała przymiarka głośnika
Obrazek
A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę.
ObrazekObrazek
PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników.[/center]

[center]Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu[/center]
[center]Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni ;-) Dzięki uprzejmości oraz fachowemu doradztwu kolegi duo, nabyłem zderzak od coupe w komplecie z pomarańczowymi kierunkami oraz halogeny
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Listopad 2008[/center]
[center]Zderzak już na miejscu
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek[/center]

[center]Jesienna sesja
Korzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja :mrgreen: Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok>
Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni :->
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Przeguby SPIDAN
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Kierownica od coupe
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Tak wyglądała moja stara kierownica:
ObrazekObrazek

Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu :mrgreen:
ObrazekObrazek[/center]


[center]Styczeń 2009
Dziurawy dolot
Jeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika) :-/ Niedawno uzupełniałem płyny i moją uwagę zwrócił brak kilku plastików od dolotu powietrza do filtra - wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Dolot w ogóle nie był osłonięty od strony silnika i ciepłe powietrze wędrowało gdzie chciało.
Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony www.vagcat.com, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci:
ObrazekObrazekObrazek
Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było ;-)
ObrazekObrazek[/center]


[center]Luty 2010
Kierunki w zderzaku
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Marzec 2010[/center]
[center]Halogeny podłączone
ObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Radio CLARION CZ209 ER
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Marzec 2010
Wycieraczki typu aero
ObrazekObrazek[/center]


[center]Kwiecień 2010
Tylne amortyzatory KAYABA
ObrazekObrazek[/center]

[center]Dywaniki welurowe
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Boczki w alcantarze
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

Fotostory z rezania boczków: rezanie-boczkow-w-alcantarze-vt41865.htm


[center]Maj 2010
Tylne lampy TRESER
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Sierpień 2010
Mała letnia sesja
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek[/center]


[center]Październik 2010
Jesienna sesja
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek[/center]


[center]Listopad 2010
Felgi AZEV 7,5"/17"
ObrazekObrazek[/center]


[center]Grudzień 2010
AZEVy w kolorze
ObrazekObrazek

Dekielki PORSCHE edition
ObrazekObrazek[/center]


[center]Styczeń 2011
Wyświetlacz temperatury zewnętrznej+czujnik
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Marzec 2011
Reflektory soczewkowe
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Letni setup - stage 1
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Maj 2011
Sprężyny JAMEX -40mm
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

Sesja z Metalem
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek[/center]


[center]Czerwiec 2011
Car audio: Subwoofer HERZ ES250+wzmacniacz CARPOWER 1502
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Lipiec 2011
Nowe stare fotele półkubły przed renowacją
ObrazekObrazek[/center]

[center]Emblemat
Obrazek

ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Wrzesień 2011
Fotele obszyte przez tapicera
ObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]

[center]Jesienna sesja w pełnym słońcu
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]


[center]Październik 2011
Elektryczne szyby+lusterka
Obrazek[/center]

[center]Przewody WN BERU
Obrazek[/center]


[center]Listopad 2011
Spryskiwacze reflektorów
Obrazek[/center]

[center]Czujnik temperatury do ECU
Obrazek[/center]

[center]Odjazdowa naklejka
Obrazek[/center]


[center]Styczeń 2012
Osłona silnika do zderzaka coupe
Obrazek[/center]

[center]Tylni zderzak S2
Obrazek[/center]

: 17 paź 2007, 18:09
autor: Dziki
śliczniutka bialutka ;-) ładne felgi starczą, duzo przy nij nie trzeba upiekszac, jesli ci chodzi o robienie jakichs modow w tym kierunku. Bo obrotomierz to ci sie napewno marzy wstawic :-P

: 17 paź 2007, 18:10
autor: Marcin19l
bardzo ładny orginał, postarałes sie ją odpicowac ;-) jest u mnie taka w rodzinie :-) ładnie sie prezentuje ma lekki tuning tez biała wiec proponuje zacząc od alu, szybek i wydechu to napewno poprawi jej wygląd 8-) a i w moim guście to ten pokrowiec na kiere nie pasuje...

: 17 paź 2007, 18:19
autor: goldi j51
ładnie wygląda dobrze ją wypieściłeś i tak trzymaj :-D

: 17 paź 2007, 19:35
autor: Bastek
Dzięki za przychylne opinie. Obrotomierz marzy mi się, tak samo jak ringi zegarów. A co do kierownicy, to będzie obszyta skórą. Tylko muszę poczekać na jakieś "lewe" pieniądze, żeby żona za bardzo nie brzęczała.
Kupiłem już centralny zamek i na przyszły tydzień umówiłem się na zamontowanie z elektrykiem. Ale pomalutku, powolutku ;-)

: 17 paź 2007, 22:49
autor: maniek75
Siemka ;-) Mam identyczne :mrgreen: Ja do siebie wstawiałem obrotek, i grila potraktowałem na czarno, dodałem końcówkę i zapodałem felunek 17-stki AZEV, czekam jeszcze na ringi :mrgreen: A twoje jest tak piekne ,że nie wymaga komentarza :-P Zrób podobnie a będziesz jeszcze szcześliwszy, tylko nie wiem co na to twoja żona :-/ Najlepiej kupuj po cichu, i wmawiaj że to fabrycznie było montowane tylko że nie zwróciła uwagi :mrgreen: Raz już prawie w garażu spałem :mrgreen:

: 17 paź 2007, 22:52
autor: Danek
Piękne białe B4 :mrgreen:

: 17 paź 2007, 22:58
autor: jacu78
Ładna sztuka. Jak dla mnie zdjąć pokrowiec na kierownicę, zalożyć aluski i będzie jeszcze lepiej... Oczywiście jak dojdą ringi, to będzie już całkiem spoko.

: 17 paź 2007, 22:59
autor: tomo
@maniek, @bastek - skąd ja to znam :-) A wracając do tematu - bardzo bardzo ładne Adui. Kupując swoją jechałem po identyczną, ale wróciłem czarną - biała miała walnięty motor.

: 17 paź 2007, 23:59
autor: Metal
Bardzo ładna :D i też biała jak moja :D i też z Krosna :mrgreen:

: 18 paź 2007, 06:24
autor: MIODEK
Ładna Biała B4 - ABT :-D
:-D
Felunek, Obrotek, Ringi..... Powoli ale z klasą i do celu ;-)

: 18 paź 2007, 15:28
autor: Bastek
Z tym felunkiem jest właśnie największy ból. Ciężko znaleźć coś używanego w przystępnej cenie (na nowe felgi nawet nie patrzę, bo musiałbym wziąć kredyt ;-) ). Marzą mi się jeszcze reflektory soczewkowe i zderzak od competition.

: 18 paź 2007, 20:44
autor: kyjo
witam sąsiada z powiatu heh

no audika ładnie utrzymana lakier błyszczy i tak trzymać

: 24 paź 2007, 18:05
autor: Bastek
Moja biała damulka powoli pięknieje. Na razie jest to piękno wewnętrzne. Właśnie założyłem do swojej audiczki centralny zamek :mrgreen: . Konto bankowe mam lżejsze o 300 zł ;-), no ale czego się nie robi dla swojej audiczki :-D .

ObrazekObrazek

Następne w kolejności będą elektryczne szyby przednie, automatyczna antena, obrotomierz (mam taką nadzieję, że już niedługo), ringi zegarów, no i oczywiście jakieś aluski (ale to dopiero na wiosne)... Pomalutku, powolutku 8-)

: 24 paź 2007, 19:44
autor: Metal
Coś cie nie widzę na Krośnie :P smigam codziennie a Ciebie jak nie widać tak nie widać :-D