Strona 1 z 3

[B4 ABK] Czerwona Audi 80 + sekwencja

: 10 kwie 2014, 21:51
autor: pawel_G
Audi 80 B4 rocznik 94.
Swoje Audi odkupiłem od użytkownika jabko_nb.
Miała być A3 potem A4, ale po namyśle, zacząłem poszukiwać B4, powody chyba każdy zna :) Audi 80 było takim moim małym marzeniem z dzieciństwa, niejednokrotnie widując 80tkę na ulicy wzdychałem z sentymentem i to przeważyło nad zakupem właśnie 80tki. Miało być TDI, jednak kondycja wielu TDI poprostu zniechęcała, postawiłem więc na ABK, silnik nadaje się, świetnie do zestrojenia z instalacją LPG, co mogę potwierdzić na swoim egzemplarzu.
Samochód miał swoje mankamenty, jak choćby problem z odpalaniem, źle ustawiony zapłon, przestawiony rozrząd i kilka innych bolączek. W większości tematy rozwiązane.
Ale dość biadolenia.

Wyposażenie:
-ABS
-Airbag
-El. Szyby x4
-El. Lusterka
-Podgrzewanie lusterek
-Przedni zderzak i zespolone reflektory z V6
-Aluminiowe felgi 15" Audi
-Klimatronik
-Webasto
-Autoalarm
-Spryskiwacze przednich lamp
Samochód wyposażony głównie przez poprzedniego właściciela, ja w planach mam, przywrócić mu dawny blask jeśli chodzi o lakier i fabryczną sprawność jeśli chodzi o mechanikę i zawieszenie, które na częstochowskich drogach co dzień prosi o remont.
W planach także lekka modyfikacja separatora oleju, dodatkowy Oil Tank Catch oraz wymiana autoalarmu i być może centralnego.
Kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plany na przyszłość:
- modyfikacja separatora oleju - Oil Catch Tank
- lampy tył USA/Japan
- lekkie obniżenie być może gwint
- felgi 17 o niższym profilu
- być może swap
Czynności konieczne do wyprowadzenia auta na ideał:
- wyrównanie koloru na całej powierzchni samochodu
- wymiana zawieszenia na nowe, niektóre elementy są jeszcze fabryczne -prawie zrobione(tył już wymieniony)
- naprawa centralnego z pilota (poszukuję speca od elektroniki)
- naprawa ręcznego - jeden zacisk nie odbija-zrobione
- wymiana popychaczy hydraulicznych

: 10 kwie 2014, 22:06
autor: delik
sliczna sztuka ;)

powodzenia w modach ;) <ok>

: 10 kwie 2014, 22:13
autor: Lucazzz
niewiele jest do modzenia ;-)

: 10 kwie 2014, 23:02
autor: delik
Lucazzz pisze:niewiele jest do modzenia ;-)
zalezy kto ma jaka wizje swojej 80tki

: 11 kwie 2014, 14:27
autor: pkrr
ładna. a jakie pomysły na centralny?

: 11 kwie 2014, 19:48
autor: pawel_G
W sumie bez oryginalnych pomysłów, coś szwankuje jeśli chodzi o otwieranie drzwi z pilota, często alarm włącza się sam, więc jedyne rozsądne wyjście to wymienić centralke od autoalarmu, a jeśli to nie pomoże na otwieranie, to pneumatyka pójdzie do wymiany.

: 15 maja 2014, 19:55
autor: jabko_nb
delik pisze:
Lucazzz pisze:niewiele jest do modzenia ;-)
zalezy kto ma jaka wizje swojej 80tki
widzę ze moje byłe audi lśni jak zawsze , plany konkretne widzę Paweł masz ,oby tak dalej .
Dbaj o nią i mam nadzieje widzimy się na jakim zlocie w końcu, może na kolejnym zlocie w Kryspinowie

: 31 paź 2014, 11:03
autor: pawel_G
Powoli zaczyna brakować nerwów do koncertu popychaczy w tym moim wozidle.
Co może być przyczyną grania popychaczy na zimnym silniku? Popychacze nowe INA, olej Castrol Edge Semisynthetic 10W-40, wlałem dodatek Luiqly Moly wyciszający popychacze, głowica po generalnym remoncie. I zawsze rano grają, aż silnik nie uzyska temperatury 80st. C, a i zdarza im się czasem pocykać już nieco ciszej na rozgrzanym silniku w okolicach 90st. C po przejechaniu 50km, bo taki dystans codziennie pokonuje.
Ciśnienie oleju w okolicach 1.1-1.3 bara.
Jak to wyeliminować, żeby chociaż na ciepłym nie pogrywały? Może inny olej, może pompka oleju do wymiany, czy płukanka silnika? A może popychacze jednak jakieś wadliwe się trafiły, każdy mówi żeby temat olać, ale przecież silnik benzynowy brzmiący jak SDI potrafi dobić najwytrwalszego.
Może podchodzę do tego zbyt pedantycznie, sam już nie wiem.

: 31 paź 2014, 12:42
autor: Multifonika
pawel_G pisze:Ciśnienie oleju w okolicach 1.1-1.3 bara.
Na rozgrzanym? Zimnym? Przy jakich obrotach? Przy wolnych obrotach po rozgrzaniu to ciśnienie jest słabo-średnie. Zobacz jakie masz przy 2000 obr/min i przy 3000 obr/min.

Może przed wymianą oleju zastosuj płukankę. Możesz też zalać olej 10W-50, będzie gęstszy w wysokich temperaturach.

: 31 paź 2014, 13:41
autor: pawel_G
Czyli jeśli płukanka nie da rady, może wskazywać, że pompa oleju już żegna się z autem. Fakt faktem, pomiar był robiony na ciepłym na wolnych obrotach. Szału więc nie ma.

: 31 paź 2014, 13:56
autor: pitazz
Witam.A moze to wcale nie popychacze?jeden z kolegow na forum mial podobny problem i nawet nagral filmik..kazdy mowil ze to popychacze a mial urwane szpilki od kolektora wydechowego....z tym ze to bylo w silniku abc.pozdrawiam

: 09 lis 2014, 13:11
autor: pawel_G
A wracając do tematu olej 10W-50 to raczej syntetyk i ciężko spotkać coś co nie jest dedykowane do motocykli.
Swoją drogą jaki mu olej lać, obecnie jeżdżę na Castrolu SemiSynthetic 10W-40, dla zdrowia popychaczy pewnie trzeba by zalać, 5W-60 ale to już syntetyk, a trochę mam obawy co by zalać mojego ABK syntetykiem pełnym, ktoś mi radził przejść na minerał, co by uchronić hydrauliczne popychacze przed agonią, ale z kolei boje się, że zimą nie będzie to dobry pomysł dla mojego silnika. I bądź tu człowieku mądry jak każdy mówi co innego.

: 09 lis 2014, 13:17
autor: Multifonika
Było kilka osób na forum które po przejściu z minerała na półsyntetyk zauważyły że krócej rano klepią popychacze.

: 09 lis 2014, 13:57
autor: Krzysiek 84
Zalewaj dobry 10w40 i będzie dobrze.

: 09 lis 2014, 13:59
autor: pawel_G
Loqui Moly w błękitnej butli będzie dobry?