Strona 1 z 5

Audi 80 quattro B2 by konradviper

: 27 sty 2007, 15:58
autor: konradviper
Szczery i samokrytyczny do bólu jestem, wiem ale cóż nie ma się co oszukiwać, ten samochód wygląda jak kupa i chyba każdy się ze mną zgodzi.
Ale pozory mylą i pod tą kupą kryje się wiele ciekawych i godnych uwagi szczegółów.
Auto jest odchudzone, pozbawione jakichkolwiek wygłuszeń, dywanów, tylnej kanapy oraz wszystkiego co waży, a można bez tego żyć. Dzięki temu jego masa wynosi teraz 1000kg. Auto posiada napęd na 4 koła, to jego główny atut i powód dla którego jest w moim posiadaniu. Ponadto zaistalowałem hydrauliczny hamulec ręczny, jako że auto służy do startów w KJSach gdzie dobry ręczny się przydaje. Standardowe zawieszenie zostało zastąpione produktami firm HR i KONI, co również znacząco odbiło się na właściwościach jezdnych auta. Zmieniony został również silnik, w miejscu seryjnego 115 konnego JS pojawił się 170 konny 7A, który sprawił samochód zapier**** okrutnie.
Całości dopełniają takie gadżety jak kubełkowe fotele, pasy szelkowe, dystanse do kół.
W najbliższych planach mam skrócenie przełożenia układu kierowniczego.

: 27 sty 2007, 16:08
autor: morus
no kolego zawsze mozna nad tym popracować dać mu 30 kg wiecej i zacznie wyglądać duzo ładniej . ale silnik morzesz mi oddać :mrgreen:

: 27 sty 2007, 16:20
autor: konradviper
Się polakieruje na wiosnę na jeden kolor i nie będzie źle. Tylko zawsze jest kilka ważniejszych miejsc w aucie, gdzie można utopić kasę na lakier.

: 27 sty 2007, 18:56
autor: jmm
Czy mi sie wydaje, czy ta furka ma rejestracje z Włocławka?

Chyba mi się nie wydaje to furmanka mojego kolegi :mrgreen:

Widze ze troche w niej nazmieniales, nie miala tego tylnego spoilera, takich alusow, szerokich lamp tez, no i była cała w kolorze granatowym :)

: 27 sty 2007, 21:18
autor: Cysztof
olac lakier-wazne ze zapier.... :mrgreen: :mrgreen:

: 27 sty 2007, 22:23
autor: pawelbicz
Po pierwsze, proszę o nieużywanie określenia "kupa" w stosunku do Audi :evil: Tym bardziej w stosunku do B2!!!!!!!

Ale do rzeczy..

Masz wspaniały szmochód, i bez wątpienia mógłbyś poważnie zawstydzić niejednego nowego Merca czy BMW!!!

Moim największym marzeniem jest napęd Quattro w mojej staruszce, ale to chyba nie do zrealizowania........... :-/

Pozdro dla właściciela rajdowej rakiety!

: 28 sty 2007, 15:51
autor: konradviper
jmm pisze:Czy mi sie wydaje, czy ta furka ma rejestracje z Włocławka?

Chyba mi się nie wydaje to furmanka mojego kolegi :mrgreen:

Widze ze troche w niej nazmieniales, nie miala tego tylnego spoilera, takich alusow, szerokich lamp tez, no i była cała w kolorze granatowym :)
Prawdopodobnie masz rację. Istotnie była granatowa, nieco wyższa... inna była.
Ciągle jeżdzę na tych tablicach, bo odwlokłem sprawę i aż boję się iść do urzędu i przyznać że dwa lata temu kupiłem a nie przerejestrowałem.

Pozdrów chłopaka.

: 28 sty 2007, 16:13
autor: jmm
Spoko, czytał już ten wątek :)

Mama jeszcze na dysku troche filmików i zdjęć z Twoja 80tką :mrgreen:

: 28 sty 2007, 21:42
autor: Organista18
No całkiem niezłe autko. Ale te 170 koników robi wrażenie!

: 30 sty 2007, 00:44
autor: konradviper
Organista18 pisze:No całkiem niezłe autko. Ale te 170 koników robi wrażenie!
Oj wierz mi, że prawdziwe wrażenie to robi jazda nim.
Pomyśl jakie auto ma 170KM na tonę

[ Dodano: 2007-10-02, 01:20 ]
Jako, że jestem już o wiele bliżej końca tego projektu, to postanowiłem zrobić małą aktualizację tematu o moim audi.
Oczywiście daleko jeszcze do zakończenia prac, tym bardziej, że auto jest w ciągłym użytku ale już nabrało wyglądu którym mozna próbowac się pochwalić ;)

Właściwie to od czasu ostatniego postu, tylko silnika nie ruszałem bo jest mocny i nie sprawia kłopotów. Do Całej reszty zastosowane zostały rozmaite patenty i modyfikacje, które zaraz postaram się wymienić, bo sam jestem ciekaw ile to zajmie miejsca na ekranie...

Karoseria/wygląd:: Przednia maska i tylna klapa wykonane z laminatu, szyby (poza trzema przednimi) z poliwęglanu, zderzaki od tzw przejściówki pozbawione wzmocnień, przednia brewka z laminatu, zaadoptowane tunerskie lusterka a'la BMW Z3 (czy jakoś tak), przednie kierunki od golfa 2, wlot na przednim błotniku, przedni spojler od A80GTE. Usunięty pas przedni, zastąpiony rozpórką między podłużnicami. Reflektory od coupe B2

Wnętrze: Rozbudowana klatka bezpieczeństwa pociągnięta do górnych mocowań zawieszenia + rozpórki, Fotele sparco, pasy szelki sabelt, usunięte wszystko co waży a nie jest niezbędne do życia, dodatkowe wskaźniki VDO (temp. wody, oleju, skrzyni, mostu, ciśnienie oleju, zegar, poziom paliwa i ładowanie). Aluminiowa przegroda między kabiną a bagażnikiem, korektor siły hamowania, hydrauliczny hamulec ręczny niezależny - oddzielne zaciski. Akumulator przeniesiony do bagażnika, mniejszy zbiornik paliwa, aluminiowa, płaska podłoga bagażnika.

Silnik i napęd: Silnik 7A 2.3 20V seryjny, przelotowy wydech 2cale z jedną puszka na końcu. Plastikowa chłodnica z lekkim wentylatorem. Skrzynia od B3 z centralnym mechanizmem różnicowym torsen, most od B3 z mechanizmem róznicowym torsen. Krótsze przełożenie główne skrzyni i mostu. Wszystkie poduszki mocujące silnik/napędy utwardzone lub wymienione na twarde odpowiedniki.

Zawieszenie: Przód - Sprężyny HR, amortyzatory Bilstein B6 fabrycznie dobite gazem pod kątem przeznaczenia samochodu. Wzmocnione wahacze, usunięte wszystkie gumowe tuleje (silentblocki) zastąpione teflonowymi bądź aluminiowymi odpowiednikami. Wzmocnione kolumny McPerson, aluminiowa płyta pod silnikiem i skrzynią.
Tył - Amortyzatory KONI Sport o regulowanej twardości, gumowe tuleje wóżka zastąpione metalowymi, dołożony stabilizator, założone dodatkowe zaciski do hamulca ręcznego.

Więcej nie wymyślę na tą chwilę. W razie czego dopiszę.
Zdjęcia niestety nocne i na mało rajdowych kołach.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 02 paź 2007, 12:00
autor: jmm
No, no spore przeobrażenie przeszło to autko w Twoich rękach, szacunek

Napisałeś, że w tylnym moscie masz torsena? Wkładałeś wnetrzności od V8mki do środka?

Opisz te dodatkowe wskaźniki temperatury które zamontowałeś ;-)

: 02 paź 2007, 16:56
autor: emge
No szacunek dla wykonanej pracy. Musi to to latac :)

: 02 paź 2007, 16:57
autor: konradviper
Most od B3 z flakami od V8.
Wskaźniki VDO, tylko w większej ilości bo lubię wiedzieć co się dzieje :)

: 02 paź 2007, 17:01
autor: ryniek_p
szacuneczek za wkład pracy...Podrawiam :-D :lol:

: 02 paź 2007, 17:15
autor: zserty
Brawo.Czytałem już o tym swapie torsena na amp.
Powiedz, masz może jeszcze taką tuleję z teflonu lub alu do podpory dyfra?
Muszę u siebie wstawić. Zastanawiałem się też nad ebonitem lub czymś podobnym.
A może masz wymiary?
Gratulacje jeszcze raz.