Strona 1 z 3

[Coupe Quattro 2,3 NG] vel poczwarka

: 14 gru 2014, 18:19
autor: strugar
Wiec i ja się pochwale

Dnia 02.11.2014r po długotrwałej sprzedaży motocykla ( sadziłem ze 1200cm3 szybciej znajdzie nabywcę) stałem się posiadaczem Audi Coupe Quattro 2,3 NG z 1990r.

Samochód nabyłem od handlarza w Polanicy Zdrój ( wisiał na olx od lipca wiec pewnie ktoś go kojarzy) a że od domu mam niedaleko to postanowiłem pojechać obejrzeć

Stan samochodu adekwatny do ceny. Cena była niska stan też nie zachwycał
z usterek stwierdzonych podczas oględzin:
- samochód słabo palił (podobno długo stał)
- wgniecione drzwi kierowcy
- ogólnie podrapany
- listwy dolne odłażą
- fotele mają wysiedzianą gąbkę
- podsufitka się odkleja
- lampka centralna odpada
- fotel kierowcy przetarty standardowo na lewym boczku
- podświetlenie zegarów żyje swoim życiem \
- olej cieknie z silnika ( uszczelka pod głowicą)
- zaolejony tylny dyfer
- ręczny nie działa
- silnik muli
itp. itd
ogólnie gdyby to nie było quattro nie wysiadł bym z samochodu żeby to obejrzeć
Po jeździe testowej i stanowczej negocjacji ceny wróciliśmy na 2 samochody

W drodze powrotnej zastanawiałem się co ja najlepszego zrobiłem ale że do Audi mam słabość od dawna a quattro mówi samo za siebie wiec " poczwarka” zadomowiła się w moim garażu"

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek


C.D.N

: 14 gru 2014, 18:31
autor: k3llys
działaj, trzymam kciuki żebyś ją odratował <ok>

: 14 gru 2014, 18:33
autor: strugar
C.D
Zdjęcia z postu powyżej sa z przed ok 2 tygodni niestety nie mam zdjęć z dnia zakupu.
Na aucie widać już stalowe felgi z zimowkami. Kupiłem na alusach ale ze mi się nie podobają i są nie wywarzone trafiły do garażu a w przyszłości na allegro,

Ale do sedna.
Po gruntownych oględzinach i sprawdzeniu VIN audi okazało się nad wyraz kompletne
Jedyna modyfikacja w wyposarzenie to elektryczne szyby ( które mają problem z domykaniem się)
Powinny być również spryskiwacze reflektorów ale niema dysz na zderzaku cała reszta jest kompletna i sprawna ( sądzę że auto miało jakąś przygodę)

Dalsze oględziny wykazały:
- z tyłu 2 różne sprężyny lewa strona stoi strasznie wysoko
- wyciek okazał się z czujnika ciśnienia oleju nie z pod głowicy
- urwany gwint na 3 cylindrze ( więc głowica i tak do zdjęcia)
- wypalona ścieżka na liczniku (podświetlenie było podpięte na krótko prosto ze stacyjki)
- instalacja audio w opłakanym stanie ( nie wiem że samochód się nie zapalił)
- czajnik halla wklejony na poxipol ;-P
Itp. Itd.

W sumie kupa roboty i odgruzowywania. Plan na auto jest prosty ma to być zabawka 2 samochód w rodzinie który będzie więcej stał w garażu niż jeździł. A w związku z tym że i tak są do wymiany sprężyny to całość pajdzie do ziemi jakieś 40 mm. Felga 16 na oponie 205/55 reszta 100% zgodna z win. Pomijam fakt lakierownia całości bo to raczej oczywiste
W moim przypadku jest to zabawka i nic nie stoi na przeszkodzie żeby stało w garażu rozebrane przez 3 tygodnie. A że mam dość stresująca prace chętnie spędzam wieczory w zaciszu garażu.
A jak to twierdzi moja ładniejsza połowa lepiej żebym siedział i dłubał jak mam po okolicy kolanami asfalt szlifować
C.D.N

: 14 gru 2014, 18:37
autor: Boberro
no chłopie życzę powodzenia fajnie, że zadziałałeś sercem a nie rozsądkiem :mrgreen: , do zrobienia pewnie kupę rzeczy jest więc przede wszystkim życzę dużo kasy, czasu i serca dla tej audicy na pewno fajnie w nią zainwestować bo coupe 2.3 w quattro to porządany temat, fajna konfiguracja kolorystyczna <ok>

: 14 gru 2014, 18:40
autor: strugar
C.D
Stan na dzień dzisiejszy.:
- głowica po planowaniu i wymianie uszczelnień + regulatory luzu zaworowego
- naprawiony gwint na świecy 3 cylindra
- wymienione wszystkie uszczelki silnika + siemeringi na wale korbowym
- świece kable kopułka
- ogarnięty ręczny
- zrobione podświetleni e
- nowa instalacja audio
Silnik pali ale niema mocy. Najprawdopodobniej coś jest pomotane w układzie zapłonowym paradoksalnie silnik pracuje bardzo równo na PB i odpala od pierwszego razu
LPG nie trzyma wolnych obrotów.

Dalsza aktualizacja w ramach postępowania prac trzymajcie kciuki może ta poczwarka zmieni się w Motyla

: 14 gru 2014, 18:42
autor: julekF1
colour edition
szukaj przedniego zderzaka
powodzenia <ok>

: 14 gru 2014, 18:44
autor: strugar
[ Dodano: 2014-12-14, 18:49 ]
julekF1 pisze:colour edition
szukaj przedniego zderzaka
powodzenia <ok>
Moźesz rozwinąc temat colour edition?
Samochód z twojego rejonu kupionu w Polanicy ostatni własciciel z dowodu w Bardzie a trafiło do Dzierżoniowa

: 14 gru 2014, 22:20
autor: pablovw
Witam. Wtrące swoich parę groszy, jeśli to ma być Twoja weekendowa zabawka to wypieprz stamtąd gaz, ng nie spala aż takich hektolitrów paliwa żeby ryzykować tam z lpg, a na pewno poprawi to jego kulturę pracy. Propo mocy to sprawdzałeś kompresje, podciśnienia??? Szczerze to Ng wielkiej mocy nigdy nie będzie miał, ale zdrowy coś tam powinien jechać.
Życze duuuuużo wytrwałości i cierpliwości a na pewno odratujesz tą kupkę.
pozdro

: 14 gru 2014, 23:07
autor: strugar
pablovw pisze:Witam. Wtrące swoich parę groszy, jeśli to ma być Twoja weekendowa zabawka to wypieprz stamtąd gaz, ng nie spala aż takich hektolitrów paliwa żeby ryzykować tam z lpg, a na pewno poprawi to jego kulturę pracy. Propo mocy to sprawdzałeś kompresje, podciśnienia??? Szczerze to Ng wielkiej mocy nigdy nie będzie miał, ale zdrowy coś tam powinien jechać.
Życze duuuuużo wytrwałości i cierpliwości a na pewno odratujesz tą kupkę.
pozdro
Samochód przede wszystkim jest zabawką ale też 2 samochodem w rodzinie w związku z czym zdarzyć się może czas że będzie służyć mi na dojazdy do pracy ( jak żona zagarnie A4) - 150km dziennie wiec LPG raczej zostanie.

Ciśnienie na cylindrach ponad 14 bar na wszystkich 5. podciśnienia szczelne dolot również szczelny. silnik po gruntownym przeglądzie odpala bez problemu pracuje równo na wolnych obrotach. zapłon jest ustawiony prawidłowo a samochód niema mocy v max 110 km/h, powyżej 4000 rpm wyraźnie słabnie praktycznie nie ciągnie z wydechu czuć nie spaloną PB wiec możliwości są 2 albo uszkodzony układ zapłonowy albo rozdzielacz wtrysku podaje za bogatą mieszankę. do 4000 rpm też szału niema rozpędza się jak stare SDI

Jeździłem 90 2,3 quattro i wiem jaką te silniki powinny mieć dynamikę. Fakt dupy nie urywa ale tragedi też niema
Do szybkich przelotów mam A4 Avant 1.9tdi AJM po chipie.

: 15 gru 2014, 00:24
autor: bloku
strugar pisze:Moźesz rozwinąc temat colour edition?
TU masz więcej info na ten temat (niestety po germańsku)

: 15 gru 2014, 00:53
autor: jarzyn
Panowie w Coupe b3 nie było żadnego color edition tylko kamei jak już

: 15 gru 2014, 08:01
autor: strugar
jarzyn pisze:Panowie w Coupe b3 nie było żadnego color edition tylko kamei jak już
Kolor z naklejki to Z3T wnętrze NOD/XR

Co do kamei to może być racja. Samochód ma dokładkę tylnego zderzaka nie przyglądałem się jej dokładnie ale możliwe że to Kamei jak znajdę zamontuję też przednią tylko nie wiem jak taka dokładka powinna wyglądać.

: 15 gru 2014, 08:31
autor: bloku
jarzyn pisze:Panowie w Coupe b3 nie było żadnego color edition tylko kamei jak już
Dokladnie tak. Pozniej podrzuce Ci specyfikacje KE. Tez gdzies mam link do tego.

: 15 gru 2014, 09:06
autor: Tigeros
Sprysków brak bo i pewnie cały zderzak nie z tego auta.

Powodzenia w szukaniu dokładki :-)

: 15 gru 2014, 17:38
autor: strugar
no niestety przygoda była wiec zderzak jest nie oryginalny ale nie okłamujmy się samochód ma 24 lata i nie jest eksponatem muzealnym.

w temacie dokładki opcje są 3
1 znaleźć ori Kamei (słabo wykonalne)
2 znaleźć podróbkę albo zlecić komuś wykonanie na kształt Kamei (możliwe)
3 zdjąć tył i zostawić z seryjnymi zderzakami (najbardziej prawdopodobne chociaż jak wyjechała w takim zestawie z salonu to było by miło mieć taki komplet na aucie)