Audi 80 2.0E ABK 94r - Wiśniowa dama ;)
: 25 lis 2015, 19:14
Dokładnie dnia 22 czerwca 2015 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi 80. Za tym konkretnym egzemplarzem kręciłem się od ok. 2 lat. Wcześniej posiadała go pewna starsza pani która bardzo mało go użytkowała. Audi więcej stało niż jeździło. Samochód kosztował mnie 4100zł. Przebieg na chwilę obecną to 308 tysięcy, wydaje mi się że raczej nie kręcony. Samochód w kraju 5 lat, sprowadzony w 2010 i od początku w rękach jednej osoby. Kilka lat temu, gdy mijałem ją na ulicy, wiedziałem że będzie kiedyś moja Kod lakieru to LY3Y. Raczej rzadko zdarza się aby temu lakierowi towarzyszył kremowy środek.
Silnik to dwulitrowa benzyna o oznaczeniu ABK która generuje moc 115 koni. Auto do 305 tysięcy jeździło na samej benzynie, dopiero 04.10.2015r założyłem instalacje gazową. Kilka słów o instalacji. Jest to oczywiście instalacja sekwencyjna, z ważniejszych podzespołów nadmienię wtryski marki Barracuda, parownik firmy Palacar i sterownik KME. Koszt instalacji to równe 2000zł. Spalanie waha się między 11-12l przy normalnej jeździe.
Wnętrze dość trudne w utrzymaniu (fotele jak i wykończenia szybo się brudzą)
Wyposażenie jak na ten model dość bogate:
- Dwie poduszki powietrzne
- Elektrycznie sterowane przednie szyby
- Elektrycznie sterowane lusterka
Wszystkie tulejki, mocowania amortyzatorów, jak i inne części eksploatacyjne zostały wymienione. Nic nie puka, auto prowadzi się bardzo pewnie. Amortyzatory przód - 67% tył - 63% także w przyszłym roku czeka mnie ich wymiana.
Kilka słów o Car audio:
Radio: SONY CDX-G3100UV - 350zł
Głośniki w podszybiu: BLAUPUNKT BGx 542 - 90zł
Głośniki w tylnej półce: ALPINE SPG-69C3 - 280zł
Kabel głośnikowy - ok. 30zł
Raczej pozostanie to co jest, gra dosyć przyzwoicie, nie potrzeba mi nic więcej
Kupiłem ją całkowicie za swoje pieniądze, nikt nie dołożył mi ani jednej złotówki, wszelakie naprawy i inwestycje również za moje pieniądze. Mogę śmiało powiedzieć że sam sobie wypracowałem ten samochód i z tego jestem najbardziej dumny. Auto nigdy nie będzie katowane ani tuningowane w jakikolwiek sposób. Ma być to oryginał który dowiezie mnie w każde miejsce. Stan auta w tej chwili jest taki że nie boję się wsiąść i jechać kilka tysięcy km bo wiem że mnie nie zawiedzie.
Poniżej podam listę rzeczy które wymieniłem, celowo nie podaję wszystkich cen (niektórych po prostu nie pamiętam) Ludzie którzy orientują się w temacie wiedzą ile mniej więcej co kosztuje.
-Instalacja Gazowa - 2000zł
-Oryginalne alufelgi - 570zł
-Aparat zapłonowy - 100zł
- a) Remont zawieszenia (wymiana wszystkich tulejek, mocowań amortyzatorów, sworzni, wieszaków na tłumiku, przegubu itp.)
b) Wymiana kopułki i palca rozdzielacza
c) Wymiana termostatu, czujnika temperatury, płynu chłodzącego, oleju, wszystkich filtrów)
d) Wymiana węży paliwowych
e) Wymiana rozrządu + wszystkich pasków napędowych
[za te podpunkty zostawiłem u mechanika 1400zł]
- Regeneracja maglownicy - 500zł
- Wymiana przełącznika świateł
- Wymiana żarówek na H4 PHILIPS BLUE VISION - 80zł
- Ustawienie zbieżności + kątów - 60zł
Takich pierdółek jak żaróweczki oświetlenia zegarów, przełączników itp. nie liczę z racji tego że sam nie pamiętam po ile to kupowałem. Gdyby tak to wszystko podliczyć wyszło by na to ze za auto zapłaciłem 4100zł a dołożyłem prawie 6000zł. Czy było warto? Szereg ludzi uważa że nie, aczkolwiek dla mnie to auto marzeń, każda jazda nim to przyjemność, i jestem w stanie każdy swój grosz do niej dołożyć.
17.11.15 - Wreszcie zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Udało mi się kupić część po hurtowej cenie, firmy niestety nie pamiętam. Podczas demontażu deski rozdzielczej bardzo miłym faktem było to że wszystkie śruby od poduszki powietrznej jak i innych elementów ukrytych pod deską rozdzielczą, były pokryte takim czerwonym laminatem, coś na wzór plomby. Wniosek z tego taki że prawdopodobnie nie były nigdy odkręcane, także raczej nikt tam nie grzebał. Na dodatek miałem jeszcze oryginalną nagrzewnicę niemieckiej firmy BEHR - co również jest miłym zaskoczeniem
Niestety nie mogło być za dobrze. Podczas montażu deski rozdzielczej (składania wszystkiego do kupy) nie wiem jakim cudem ale pękła szyba czołowa. Pojawiły się trzy rysy o długości ok. 10 cm. Niestety szyba podlegała wymiany co uczyniłem dnia 18.11.15 w profesjonalnym zakładzie zajmującym się szybami.
Nowa szyba wraz z montażem - 300zł
Pióra wycieraczek - 70zł
23.11.2015 - Wymiana żarówek podświetlenia zegarów na żarówki LED'owe
koszt - 12zł
Link do albumu ze zdjęciami:
http://www.fotosik.pl/u/heliox/album/2268314
+ Wersja zimowa
+ Kawałek mojego pokoju
Silnik to dwulitrowa benzyna o oznaczeniu ABK która generuje moc 115 koni. Auto do 305 tysięcy jeździło na samej benzynie, dopiero 04.10.2015r założyłem instalacje gazową. Kilka słów o instalacji. Jest to oczywiście instalacja sekwencyjna, z ważniejszych podzespołów nadmienię wtryski marki Barracuda, parownik firmy Palacar i sterownik KME. Koszt instalacji to równe 2000zł. Spalanie waha się między 11-12l przy normalnej jeździe.
Wnętrze dość trudne w utrzymaniu (fotele jak i wykończenia szybo się brudzą)
Wyposażenie jak na ten model dość bogate:
- Dwie poduszki powietrzne
- Elektrycznie sterowane przednie szyby
- Elektrycznie sterowane lusterka
Wszystkie tulejki, mocowania amortyzatorów, jak i inne części eksploatacyjne zostały wymienione. Nic nie puka, auto prowadzi się bardzo pewnie. Amortyzatory przód - 67% tył - 63% także w przyszłym roku czeka mnie ich wymiana.
Kilka słów o Car audio:
Radio: SONY CDX-G3100UV - 350zł
Głośniki w podszybiu: BLAUPUNKT BGx 542 - 90zł
Głośniki w tylnej półce: ALPINE SPG-69C3 - 280zł
Kabel głośnikowy - ok. 30zł
Raczej pozostanie to co jest, gra dosyć przyzwoicie, nie potrzeba mi nic więcej
Kupiłem ją całkowicie za swoje pieniądze, nikt nie dołożył mi ani jednej złotówki, wszelakie naprawy i inwestycje również za moje pieniądze. Mogę śmiało powiedzieć że sam sobie wypracowałem ten samochód i z tego jestem najbardziej dumny. Auto nigdy nie będzie katowane ani tuningowane w jakikolwiek sposób. Ma być to oryginał który dowiezie mnie w każde miejsce. Stan auta w tej chwili jest taki że nie boję się wsiąść i jechać kilka tysięcy km bo wiem że mnie nie zawiedzie.
Poniżej podam listę rzeczy które wymieniłem, celowo nie podaję wszystkich cen (niektórych po prostu nie pamiętam) Ludzie którzy orientują się w temacie wiedzą ile mniej więcej co kosztuje.
-Instalacja Gazowa - 2000zł
-Oryginalne alufelgi - 570zł
-Aparat zapłonowy - 100zł
- a) Remont zawieszenia (wymiana wszystkich tulejek, mocowań amortyzatorów, sworzni, wieszaków na tłumiku, przegubu itp.)
b) Wymiana kopułki i palca rozdzielacza
c) Wymiana termostatu, czujnika temperatury, płynu chłodzącego, oleju, wszystkich filtrów)
d) Wymiana węży paliwowych
e) Wymiana rozrządu + wszystkich pasków napędowych
[za te podpunkty zostawiłem u mechanika 1400zł]
- Regeneracja maglownicy - 500zł
- Wymiana przełącznika świateł
- Wymiana żarówek na H4 PHILIPS BLUE VISION - 80zł
- Ustawienie zbieżności + kątów - 60zł
Takich pierdółek jak żaróweczki oświetlenia zegarów, przełączników itp. nie liczę z racji tego że sam nie pamiętam po ile to kupowałem. Gdyby tak to wszystko podliczyć wyszło by na to ze za auto zapłaciłem 4100zł a dołożyłem prawie 6000zł. Czy było warto? Szereg ludzi uważa że nie, aczkolwiek dla mnie to auto marzeń, każda jazda nim to przyjemność, i jestem w stanie każdy swój grosz do niej dołożyć.
17.11.15 - Wreszcie zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Udało mi się kupić część po hurtowej cenie, firmy niestety nie pamiętam. Podczas demontażu deski rozdzielczej bardzo miłym faktem było to że wszystkie śruby od poduszki powietrznej jak i innych elementów ukrytych pod deską rozdzielczą, były pokryte takim czerwonym laminatem, coś na wzór plomby. Wniosek z tego taki że prawdopodobnie nie były nigdy odkręcane, także raczej nikt tam nie grzebał. Na dodatek miałem jeszcze oryginalną nagrzewnicę niemieckiej firmy BEHR - co również jest miłym zaskoczeniem
Niestety nie mogło być za dobrze. Podczas montażu deski rozdzielczej (składania wszystkiego do kupy) nie wiem jakim cudem ale pękła szyba czołowa. Pojawiły się trzy rysy o długości ok. 10 cm. Niestety szyba podlegała wymiany co uczyniłem dnia 18.11.15 w profesjonalnym zakładzie zajmującym się szybami.
Nowa szyba wraz z montażem - 300zł
Pióra wycieraczek - 70zł
23.11.2015 - Wymiana żarówek podświetlenia zegarów na żarówki LED'owe
koszt - 12zł
Link do albumu ze zdjęciami:
http://www.fotosik.pl/u/heliox/album/2268314
+ Wersja zimowa
+ Kawałek mojego pokoju